Doggie

Medlemmer
  • Content count

    202
  • Joined

  • Last visited

About Doggie

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 03/31/1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Syd

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Rehab / Styrke
  1. Animal m-stark bivirkninger under 18?

    Det vil ikke 'smadre indre organer', til gengæld vil det få din penis til at krympe til halv størrelse... ... men kun fordi du er under 18, hvis du var over ville du på under en måned tage 20 kg LEEEEAN muskelmasse på, og tabe 30 kg ren fedtvæv!
  2. http://www.alanaragonblog.com/2010/01/29/the-bitter-truth-about-fructose-alarmism/ En kommentar til det linkede foredrag (foredragsholderen deltager også i kommentarene 'under' artiklen).
  3. kartoffelmel og sukker i shake vs. glukose/maltodextiner

    Ikke at jeg vil starte en off-topic debat om det her, men i følge wikipedia indeholder en gennemsnitslig banan 5g fructose pr. 100g - altså skulle man blot spise omkring seks en halv banan om dagen for at komme i "farezonen" for 'fedtlever' i følge dig. Hvis der er undersøgelser der viser det, så fair nok, men lugter nu stadig lidt af alarmisme i mine ører. I øvrigt virker det som om du tog min kommentar personligt, den var såmænd ikke ment sådan - jeg synes blot ofte at "folk" har en tendens til at demonisere sukker herhjemme i andedammen. (Som side-ting, hvor mange personer der går op i kost og motion kender du der gennemsnitsligt indtager 1l sodavand om dagen? Kandidat eller ej mener jeg selv det var en mere 'fjollet' kommentar)
  4. kartoffelmel og sukker i shake vs. glukose/maltodextiner

    Og hvad så med fruktosen i bananerne? Bliver det også usundt på sigt? :) Ved ikke om du kender til Alan Aragon, men han er min go-to guy når det kommer til kost i henhold til træning: http://www.alanaragonblog.com/2010/01/29/the-bitter-truth-about-fructose-alarmism/ _______________________________________________________________________ On-topic: Personligt ville jeg ikke mene det burde være nødvendigt med indtagelse af noget som helst under træningen. Med mindre du træner op mod 3 timer pr. gang?
  5. Vægttab - kcal?

    Begge n0rgaards foreslag burde være passende - jeg har selv brugt foodcomp (kan googles) + et hjemmelavet excell-ark, i perioder hvor jeg ville have helt styr på maden. Reelt er det jo ikke min sag, men med så flot et vægttab (og en ganske rimelig vægt i forhold til din højde), ville jeg anbefale dig at glemme vægten i en periode. Spis sundt (evt. regn kalorier hvis det er noget du virkeligt føler for), træn som du hele tiden har gjort, men drop dit fokus på vægten og brug i stedet spejlet. Mit gæt ville være at du ingen forskel vil kunne se på 3kg. Jeg ved det kan være svært at omstille sig fra "vægt OCD", men jeg tror du i sidste ende ville blive gladere for dit flotte resultat. Lige meget hvad du beslutter dig for, så held og lykke herfra.
  6. Træningsprogram til opstramning

    Prøv at smid nogle kilo i stedet - lur mig om ikke det ville hjælpe med de "slappe muskler"...
  7. At tage på

    Hvordan dælen kan du vide om det er pga. af "vægtløftning"?
  8. Bold Søges ...

    Har lidt svært ved at huske om det er sådan en, men tak for linket!
  9. Bold Søges ...

    Hej. De sidste par dage har jeg ledt efter en bold på diverse webshops, og i de lokale sports butikker, dog uden at have fundet hvad jeg søger. Bolden er på størrelse med en fodbold, har skumgummi fyld under en tynd plast overflade. Den er af typen der har en ventil så man kan trykke den så godt som helt flad, og så den automatisk fyldes med luft igen når den slippes. Nogen der tilfældigvis ved / har et link til hvor en sådan bold kunne erhverves?
  10. Statisk - Isometrisk muskeltræning

    Måske du skulle fortælle hvad det helt præcist er det søger af guldkorn...
  11. Statisk - Isometrisk muskeltræning

    Jeg synes ikke lige jeg kan se det anaerobe fra...? Men det lyder som militræning, kan huske at de af os der skulle være sergentelever skulle prøves i noget af det samme. For os virkede det fint bare at træne det ved siden af vores almene styrketræning en 2-3 gange om ugen.
  12. Grim mave?

    Blow!!!!!! edit: Må nok hellere lige komme med lidt mere... http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm http://www.weight-loss-guide.net/vacuum.htm Overstående er fra google, så hvis du vil have flere så bare søg!
  13. Manglende søvn??

    Jeg ville ikke være bekymret - da jeg var i din alder sov jeg betydeligt mindre (er 8 timer ikke 'det anbefalede'?), og jeg havde/har stadigvæk fin fremgang i træningen... Når du nu også selv skriver at du egentligt ikke er 'rigtig' træt... Med hensyn til restitionen kan jeg kun tale af hvad jeg har mærket på egen krop - at >5 timer om dagen gør at har doms i længere tid end jeg ville have hvis jeg fik sovet ud, om du har det på samme måde må du jo selv finde ud af, håber det hjælper lidt indtil et af 'de kloge hoveder' kigger forbi. edit: Fååårk jeg skriver langsomt!
  14. Lungevolumen

    Der skal nok være nogen der ved mere om det her end mig, men jeg har da et par bud... a ) Jeg ville mene det hæmmer dig en smule i alle aerobe 'discipliner', i 'sport' hvor du kommer tæt max (hastighed i løb eller styrke i fx løft) vil dine muskel bruge ATP i modsætning til oxygen som du bruger i de aerobe aktiviteter... b ) Jo max volumen kan øges, ALT aerob træner burde føre en udvidet max volumen.
  15. Kanelgifler.......

    Kan man ikke altid det? :lol: Mads :swim: Jeg synes faktisk de er ret så tørre, så hellere en ond og fjædtet en fra bageren hvor kanelfyldet nærmest drypper ud af den når man tager den i hånden!!! :4mewantfood: