jolivia

Medlemmer
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

  1. selvtillid i centret

    Hvis det ikke allerede er gået op for dig, så er jeg en kvinde og behøver derfor ikke "mande" mig op.
  2. selvtillid i centret

    Tak for dit svar :-) Måske er de ikke allesammen ligefrem uvenlige, men f.eks. at prikke sin ven på skulderen og pege på mig, som om jeg er en udstillingsvare synes jeg er enormt grimt at gøre. Jeg har heldigvis ikke været udsat for så mange piger der glor. Tror jeg har set en eneste af hunkøn henne ved vægtene i al den tid jeg har gået der! Der hvor den nok ligger for mig er at før jeg selv startede med at løfte vidste jeg bestemt godt at mange kvinder gjorde det. Min far er bokser, og har haft mig med i træningscentret siden jeg var 10 år. Her har jeg mødt en del kvindelige amatørboksere og et par bodybuildere der trænede sammen med fyrene og ikke blev set som anderledes fra dem. Jeg troede vel at det var "helt normalt" og har troet det indtil jeg selv begyndte at løfte. Blev slemt skuffet :-) Nu er jeg bestemt ikke grim, og selv hvis jeg var, så er det stadig ikke okay at pege fingre og glo. Man kan bestemt også se forskel i blikket. Jeg har altid mega aflslappede hygge-nike langbukser og en helt alm. sort trøje på når jeg træner, men der er altid en enkelt eller to henne på løbebåndet iført hvad jeg nok vil klassificere som en bikini nærmest. Der bliver da kigget, smilt, vinket osv. og det er da kun hyggeligt at få komplimenter :-) Så må mændene sgu mande sig lidt op og sige hvad de tænker. Om det så er "jeg synes det er fedt at se en pige her i afdelingen" eller "jeg føler min mandighed bliver trådt på fordi der er en med bryster i afdelingen" så må folk vel ytre sig, fremfor at pege fingre eller skule :-)
  3. selvtillid i centret

    Hey :-) Jeg har nu styrketrænet i noget tid og er glad for det. Mit "problem" er at jeg har brug for mere selvtillid i træningscentret. Jeg er utroligt hæmmet af at folk GLOR. Jeg skal lære at være pisseligeglad, men det er jeg ikke. Da jeg trænede det kedelige cardio og stod på en stepmaskine i uendelige tider synes jeg ikke folk gloede overhovedet. Jeg synes heller ikke det var slemt da jeg begyndte at træne lidt i maskiner, men efter jeg er godt over til frie vægte føler jeg mig meget hæmmet af at folk glor. Jeg er generelt glad for det center jeg går i, og har en træningsmakker. Han er en mand og sjovt nok glor ingen på ham ligemeget hvor slemt han pruster og skriger. Jeg er for det meste stille og rolig, presser da mig selv, men har mistet lysten til at give den det ekstra fordi folk gloooor! Jeg har også oplevet få negative episoder hvor folk direkte virker stødt over at jeg i det hele taget træner som jeg gør. Forleden skulede en mand til mig i halvanden time med det ondeste "gå-væk-herfra" blik. Nogle har peget fingre for at vise deres ven "hende den underlige". Jeg ved at jeg ikke kan ændre på folk, kun mig selv. Hvad f... gør man ? (jeg kan ikke tæske dem... endnu! :))
  4. Burde være fysisk umuligt?

    Der er skræmmende mange, der har det problem. Jeg har også tit været i tvivl om det virkelig ikke bare har været fordi personen faktisk indtog mere usundt end de selv troede, men jeg kan da godt se nu at det sagtens kan lade sig gøre at blive tungere og tungere uden at gøre noget aktivt for det. Jeg ved godt at jeg skal have flere kalorier, men nu blev det nærmest en lille leg til sidst at se om det virkelig kunne passe at det ikke lod sig gøre at tabe sig på medicinen.. Det kunne det så :) Jeg håber at det er medicinen, og ikke mit stofskifte, men det må doktormanden lige klarlægge efter en blodprøve. Synes bare det er noget underligt noget.
  5. Burde være fysisk umuligt?

    Hej.. Jeg har et spørgsmål ang. antidepressiv og vægt! Jeg gik fra Flutin til Cipralex og tog hurtigt 15 kg på. Jeg har altid været tynd og kunne spise hvad jeg ville, men tænkte at det nok bare var mig selv, der havde været for inaktiv og spist en lille pizza for meget. Jeg begyndte for 2-3 måneder siden at træne hver anden dag. Temmelig hård styrketræning og cardio i 2 timer. Udover det, cykler jeg HVER dag en halv time og er generelt aktiv. Jeg spiser HYPERsundt. Jeg rører ikke sukker, light-produkter, pasta, brød, hvede generelt. Jeg spiser ikke fede ting, og absolut intet junk-food. Jeg fylder mig med grønt, magert kød, frugt og VAND. Jeg spiser ca. 1400 kalorier om dagen, og har gjort det i de 2-3 måneder. Jeg har tabt præcis 0,0 % fedtmasse. Det er jo nærmest komisk! Har slet ikke haft de her problemer før medicinen. Jeg har fået tudet ørerne fulde med, at man ikke tager på af medicinen, men ofte spiser mere og usundt når man er på det. Det passer jo så ikke! Er der andre med samme problem? (Kan lige love for at jeg går tilbage til Flutin igen. )
  6. Hvor skal jeg få protein fra?

    Ærgeligt, jeg troede i var seriøse og venlige herinde og ikke faldt i kedelige fælder som mobning. Tusind tak for alle de seriøse svar, det har hjulpet meget :) (har iøvrigt fået et program der fortæller præcist hvor meget protein der er i fødevarerne, som er brugt flittigt!) Jeg smutter, hygge til alle :)
  7. Hvor skal jeg få protein fra?

    Hmm, ja nu ser jeg at der faktisk er en del protein i soyamælk, ikke værst! Kan godt li' den med vanilie og nogle af de andre :) Mambomads: Tag dig sammen.
  8. Hvor skal jeg få protein fra?

    Jeg bryder mig kun om det fisk jeg har nævnt, men kan godt lide kikærter og bønner.. Men skal jeg ikke spise groteske mængder for at få nok?
  9. Hvor skal jeg få protein fra?

    Hej :) Jeg har længe forsøgt at tabe mig bare lidt. Men det lykkedes ikke, faktisk er jeg blevet mere buttet! Jeg har nærmest kun levet af frugt, grønt og brød. Da jeg så idag indtaster mit daglige madindtag i Cron-O-Meter, viser den at jeg får ALT for lidt protein.. under 1/3 af hvad man minimum skal have, når man ikke træner ? Så jeg skal altså ha' nogle proteiner, tror jeg. Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan li' kød! Og mælkeprodukter kan jeg ikke tåle. Jeg kan godt lide noget fisk, af det jeg har smagt (makrel (både på dåse og som filet), tun (som bøf og dåse), elsker laksebøf! osv. Jeg er ikke de store fan af æg (synes det er nasty man kan se navlestrengen O_o) men jeg kan godt "gå med til det" hvis det bliver nødvendigt. Skal jeg have noget tilskud, måske? Har hørt godt om hampeproteinpulver, og jeg vil jo helst også undgå valle (jeg er virkelig allergisk overfor mælk i længden), men er det nok? Kan jeg blive dækket nok ind, kun ved at spise forskellige slags fisk? Håber nogle kan hjælpe, jeg er totalt blanket af ;)