ChristinaK

Medlemmer
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

  1. Burde være fysisk umuligt?

    Nu må jeg først indrømme at jeg ikke har læst alle svar. Men nu vil jeg alligevel lige fortælle dig min erfaring. Jeg skiftede fra sertralin (anti-depressiv) til mirtazapin. Min læge fortalt mig at jeg ville kunne tage på af medicinen, men vi blev enige om at med mine 45 kg til 170 cm kunne det kun gavne mig. Der gik en måned og jeg tog hele 12 kg på. Da skyndte jeg mig at kontakte lægen der sagde at det var bedst at jeg stoppede med det samme, da den vægt man tager på med medicin er meget sværere at tabe. hvorfor må du ikke spørge mig. Det skal også siges at med anti-depressive præperater er det man tager på af faktisk bare appetitten. Da jeg var på medicinen troede jeg ikke på den da jeg ikke følte at jeg overspiste. Dog kan jeg se nu at jeg spister hvert kvarter - og ikke noget i den sunde ende. Da jeg så trappede ned tog jeg yderligere nogle kg på, og nu ligger min BMI dog normalt, men både min læge og diætist har rådet mig til at tabe mig pga. min magre bygning og ekstra fedt på sidebenene. Jeg har brugt snart et halv år og har kun tabt et par kg. Det jeg har kunne konstatere er at de kg man tager på med pillerne faktisk er rigtig svære at komme af med. Jeg har nemlig altid kunne spise lige hvad jeg vil og stadig styre min vægt mere eller mindre som jeg vil. Det er derfor også hårdt for mig nu at skulle leve på en kur med så strenge restriktioner. Dog vil jeg sige at både læge og diætist beder mig fortsætte. Det er simpelthen bare sværere at komme af med. Måske er det også rådet til dig. Det der så også har gjort udslaget for mig er aqaugym. Da man dyrker motion i vand føler man ikke hvor hårdt det er, og giver sig derfor en ekstra smule. Derudover siger man at man skal træne i betydeligt kortere tid i vand for at opnå det samme resultat som på land. Det er bare endnu et godt råd.