J.B

Medlemmer
  • Content count

    1,358
  • Joined

  • Last visited

About J.B

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 01/18/1985

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Frederiksberg
  1. Træningscenter Kbh, gerne Vesterbro

    Ja det er korrekt. Jeg har selv været udsat for at kablet knækkede da jeg kørte facepulls. Det kan vel sammenlignes med at få et knytnæveslag i ansigtet med et knojern. Jeg træner der udelukkede på grund af døgnadgangen.
  2. Træningscenter Kbh, gerne Vesterbro

    Alt efter hvor du bor på vesterbro kunne http://www.bestgym.dk/ være en mulighed. Det ligger på frederiksberg (finsensvej 80B). Der må du larme og smide lige så meget med vægtene som du vil. Prisen er 229 kr og der er absolut ingen fine faciliteter. Unisex omklædning og brusere der ligner noget fra et billigt polsk vandrehjem er standarden. Dog er der håndvægte på 60 kg.
  3. Træning med kropsvægt

    Kort træning idag pga af regnen A1 Smal kropshævning med neutralt greb 8,8,8 A2 Ring flyes (TRX) 12,12,12 A3 Pistols 12,12,12 Front lever tucked 2 x max
  4. Træning med kropsvægt

    Idag prøvede jeg noget nyt. Øvelserne blev udført så langsomt som muligt. Det gør det hele meget hårdere. Isært dips var sindssyg Brede kropshævning med overhåndsgreb - stang 6,6,5,5 Brede dips i ringe 5,4,3½,3 Pistols stående på kasse 6,6,6,6 L-sit i ring 3 x max Håndstand 3 x max En lille video af et sæt L-sit. Jeg laver godt nok mange grimasser men det er også hårdt. Jeg tror jeg vil sætte et mål på 30 sekunder! Er det realistisk at nå på 2-3 måneder? Sommercuttet begynder iøvrigt at vise sit flotte ansigt
  5. Strength, Speed & Power

    Er L-sit med strakte ben for så er det imponerende?
  6. Træning med kropsvægt

    Efter en lille pause i logningen har jeg besluttet at starte igen. Jeg har hele vinteren trænet i best gym, hvilket som sådan har været fint nok. Nu er vejret dog blevet så godt at man kan træne udenfor hvilket jeg af flere grunde foretrækker. Jeg fandt for et par uger siden boble pladsen ved carlsberg. Der er, som man kan se på billedet, masser af muligheder for spændende træning. Jeg benytter mig af et par hjemmelavet ringe som man også kan se på billedet, og en hjemmelavet udgave af TRX. Min træning er pt ret ustruktureret. Er åben overfor forslag til et program layout! Dagens træning: A1 Brede kropshævning med neutralt greb i ringe: 3 x 8 A2 Ring flyes (TRX) 3 x 10 A3 Pistols stående på kasse 3 x 10 B1 Invertede rows (TRX) 2 x 10 B2 HSPU 2 x 5 B3 Sissy squat 2 x 8 C1 Front lever tucked 3 x 5-8 sek C2 Human flag bøjede ben 3 x 1-2 sek Der var usædvanlig meget gang i den. Der var et crossfit hold der var nede og træne. De lavede en runde bestående af løb>planke>dips>invertede row. Det er som sådan fornuftigt nok. Invertede row og dips blev udført med hjælp fra en makker. Især pigerne var dog ekstremt slemme til at have en ROM på ca ingenting. Det er fuldstændig skudt forbi målet at udføre samtlige gentagelser med elendig form.. det må de heldigvis selv om. Der var 2 andre gutter der lavede noget fornuftig træning. Til sidst kom en lidt buttet fyr og lavede snyde hanging leg raises og lød som et tog hver gang han tog en gentagelse.
  7. Strength, Speed & Power

    Dejligt med en log hvor fokus er kropsvægtstræning. Pt. træner jeg selv udelukkende med kropsvægt, så jeg vil helt klart følge din log. Måske jeg skulle få gang i min log igen :)
  8. Træning med ringe, kropsvægt osv.

    Jeg tror godt man kan blive både stor og stærk med kropsvægtsøvelser. Du skal bare ud og finde udfordrende øvelser og træningsmetoder. En god bog med en masse øvelser er "building the gymnastic body". Hvis du ikke allerede kender dem så kan jeg anbefale disse sider: http://www.beastskills.com/ http://www.bodyweightculture.com/forum/forum.php Der er selvfølgelig også youtube.. Benene ser jeg som det største problem hvis man udelukkende træner med kropsvægt. Jeg tror det er svært at få store ben uden at tilføje ekstra belastning men med tilstrækkelige mængder pistols kan man vel opbygge lidt muskelmasse.
  9. Meget tynd og høj, kan føler jeg ikke kan tage på

    Jeg spiste lidt mindre end det jeg foreslår, men ellers var det ca sådan jeg gjorde. Som du kan se i loggen tog jeg 9 kg på, på 12 uger. Det kan diskuteres om det er en fornuftig måde at gøre det på. Set ud fra et helbredsmæssigt synspunkt er det ikke ligefrem optimalt. Det har dog en enorm effekt på ens psyke når man indser at man sagtens kan tage på, plus at man ikke længere er mega tynd. Et scoop er måleskeen der følger med når du køber en bøtte proteinpulver. Når jeg skriver 2 scoops betyder det 2 fyldte måleskeer.
  10. Meget tynd og høj, kan føler jeg ikke kan tage på

    Du har læst artiklen jeg linker til ikke? Du er et typisk eksempel på en ung mand der tror han "æder som en gal" men i virkeligheden næsten ikke spiser noget. Hvis du virkelig åd som en gal ville du til hvert eneste måltid spise til din mave var ved at dø. Det gør du kun en enkelt gang om dagen. Hvis du virkelig har lyst til at tage på så starter du fra i morgen med at æde som en gal. Det vil sige: Kl 7: Du står 15 min tidligere op og spiser 2-3 portioner af hvad du normalt spiser til morgenmad. Hæl noget ekstra sukker på og brug et sødmælks produkt. Drik et glas juice ved siden af. kl 10: Du spiser et mellemmåltid. f.eks 2 skiver rugbrød og et æble. De 2 skiver hamburgerryg du normalt kommer på dur ikke. Kom 4-6 skiver på. Kl 12: Hvis du normalt spiser 3 skiver rugbrød spiser du 6 skiver. Drik et glas sødmælk til.. eller en sodavand. Hvis du skal bruge hele din pause på at spise så gør du det. Kl 15: Endnu et mellemmåltid. 50-100 gram nødder og 1 banan. Kl 18: Du går ned og køber en pizza tallerken( du kan evt bruge et stort fad). Du lader som om det er en normal tallerken og fylder den tilsvarende op. Kartofler er ikke tilladt som kilde til kulhydrat.. Det bedste du kan vælge er pasta! dernæst ris. Når du ikke kan spise mere og maden vokser i munden på dig tager du en slurk vand (eller sodavand). På den måde glider det lettere ned. Dette gør du til tallerkenen er tom. Hvis du ikke har haft opkastfornemmelser mindst 1 gang undervejs har du ikke spist nok og bliver nødt til at tage en portion til. kl 21: Du spiser en mellemmåltid.. noget slik eller kage, eller et par skiver rugbrød med ost til du skammer dig. Du drikker en shake med 2 scoops + 30 dl olie og 30 g sukker. Hvis du efter at have fulgt denne plan i 1 uge ikke har taget på, så spiser du det samme en uge til hvor du samtidig drikker ½ l. sødmælk til hvert måltid. Hvis du stadig ikke tager på så går du til lægen. Det er vigtigt at understrege at dette ikke er nogen sund tilgang, men at det udelukkende er for at åbne dine øjne for hvad det vil sige at spise som en gal og samtidig overbevise dig om at godt kan tage på. Jeg kan selv skrive under på at det er noget der virker. Jeg startede som 19 årige med en vægt på 69 kg fordelt på 186 cm. Efter 12 uger havde jeg taget 9 kg på http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=16121&p=407884
  11. Meget tynd og høj, kan føler jeg ikke kan tage på

    http://www.benbruno.com/2013/02/4-practical-tips-for-hardgainers/ Du skal spise noget mere.. Hvad spiser du på en normal dag?
  12. Calisthenics

    Ha sikke en klovn!
  13. Træningscenter!

    Jeg træner der og det opfylder da de krav du stiller. Folk træner seriøst og det er tilladt at larme og være brutal hvis man har de lyster. Af mindre gode ting kan nævnes: Flere af stængerne er bøjet Der er ikke noget powerrack og kun et enkelt squat stativ af den type der står op af væggen. Ikke noget dedikeret område til dødløft. Noget slidt udstyr (f.eks knækkede kablet en dag jeg kørte facepulls hvilket resulterede i en flækket læbe) Håndvægt på over 40 kg er kun i 5 kg's intervaller Folk er elendig til at rydde op efter sig selv Overordnet er jeg ikke imponeret men sætter stor pris på døgnadgangen, de store håndvægte og beliggenheden (600m fra min hoveddør)
  14. Træning med kropsvægt

    Nej man skal lede langt efter folk der kører dem. Det er dog en fantastisk øvelse. Loggen er gået i stå men jeg træner dog stadig. Nu foregår det dog i et center og ikke i en kælder med sten. Det her er det tungeste jeg har kørt, 5x3 @ 70 kg(35 pr hånd): Når jeg kører 4 x 12 er jeg oppe på 20kg i hver hånd.