L-azyJeep

Medlemmer
  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

  1. At komme igang.

    Mange tak for kommentarene, jeg går i gang på mandag, og så må vi se hvordan det udvikler sig!
  2. At komme igang.

    Hejsa Motion-Online.Dk, jeg har fornyligt fundet det her forum, og leder efter noget hjælp med at komme i gang med motionen og træningen. Lidt livshistorie skal ind i billede for at forklarer min opfattelse af mig selv. Da jeg var helt lille havde jeg ingen problemer med vægten, det var først da jeg fik en skade og måtte stoppe til motion for ca. 3-4 år siden, jeg vil lige sige at jeg er 15 idag, som resulteret i at jeg endte op med at side asocialt på min fede røv hele dagen og spille computer spil. Jeg har skam venner, nogle ret gode nogle af slagsne, men jeg har kæmpet mine kampe med mobning begrund af min fedme, og har ikke været med til at bade i idret de sidste 1-2 år. Det meste af min familie er ret tykke, men jeg har hældigvis arvet min mors ''fedme'' da min far og lillebror tager mere på ind mig og min mor. Jeg har alt udstyret der skal til at komme i gang, et helt trænings rum som vi selv har bygget ude i et af vores nedlagte rum i huset. Minne forældre tænker over hvad de spiser, og vi spiser også meget sundt. Jeg har ikke spist slik de sidste 2 år, ud over til de fester osv jeg har været til. Eller, det er det jeg bilder mig selv ind. Selvom alt der hedder slik er fuldstændig fjernet fra vores hus, med mindre der er en speciel grund til det, indtager jeg stage en pose chips hver månede. Vores ''Fredags'' slik består normalt af en hjemmelavet smoothi som normalt består af sunde sager. Derudover drikker jeg heller ikke til fester, jeg bliver nød til at holde mig langt væk fra alkohold og den slags hvis jeg ikke vil blive kæmpe stor. Og sodavand er også noget jeg holder mig helt væk fra. Lidt om min kost: 7:00 Til morgen mad for jeg normalt et stykke groft brød, normalt med en skrive tyndt ost og et glas vand. 10:00 - 12:00 Jeg har et til to æbler med i skole som jeg spiser omkring kl 10-12 samt en flaske med vand. 14:00 - 15:00 Til frokost spiser jeg normalt to til tre rugbrøg med roastbeef og remulade samt et glas vand. (note) Dog vil jeg lige sige, at det er ikke altid jeg når at få frokost, hvilket jeg godt ved er en dårlig ide, men skolen og vennerne tager en del tid, før jeg kan komme hjem og få min frokost, jeg ser sådan på det at det er bedre at ikke få frokost, ind at gå over og købe en kabab eller pizza. 19:00-20:00 Vi spiser meget sundt i min familie, da min far er virkelig god til at lavet mad, og også tænker meget over vad vi laver, vores ret består altid af 50% salat med en form for cheesy dressing til, nogle gange kan der dog være ovn kartofler til. Derudover et stykke kød, ofte noget kylling eller gris. Jeg spiser normalt ikke mad om aften, men det kan godt ske hvis min mor eller far skal have et stykke ristet brød med smør på, skal jeg også lige have et med, selvom jeg er god til at sige nej til slik osv. i skolen, kan jeg ikke lade vær med at sige nej til at nyde noget mad med mine forældre. Så som i kan høre har jeg alle odsne med mig, og jeg har også fået afvide af min lærer og mine venner jeg har tabt mig en del, men der sidder stadig en 6-7 cm tykt fedt lag rundt om min krop som ikke vil gå vik, og brystkassen hænger også. Derudover udsætter jeg også min ryk for meget belastning, da jeg sidder nok 5-6 timer på en pc stol og feder den af. Lysten til at komme i gang med at træne er virkelig høj! og der er slet ikke noget problem at komme i gang, men efter en uge eller to stopper det helt igen, og jeg sidder bare indelukket på mit værelse igen. Jeg er en af de typer som nok ikke er blevet tyk begrund af at jeg spiser for meget og forkert, men fordi jeg sidder mit liv væk, og ikke laver noget motion. Jeg har allerede håndvægte, motion cykel og et kæmpe stativ med alle mulige muligheder for træning. Jeg har tit prøvet at begynde på at løbe, men mine ben gør så ondt, og jeg for normalt hovedpine resten af dagen hvilket ødelægger min dag totalt. Jeg har også tænkt over at gå i fitnis, men det med at træne blandt andre mennesker det har jeg virkelig ikke løst til at gøre! Jeg håber i kan hjælpe mig med nogle gode råd til at komme i gang, og måske spotte de fejltagelser jeg laver, jeg kunne virkelig godt tænke mig at få smidt de ekstre kilo her op til sommeren og i løbet af sommeren! Måske nogle ideer til hvad der kunne holde mig igang! Jeg beklager evt. stavefejl osv. Hvis i har nogle sprøgsmål der måske er nødvændige for at i kan hjælpe mig så bare skriv, jeg vil med glæde svare på dem! Hilsen ham den dovne der ikke kan komme i gang!