Pcl754

Medlemmer
  • Content count

    672
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Posts posted by Pcl754


  1. For første gang i mange år trænede jeg i dag uden høretelefoner. Jeg kunne derfor høre at mine knæ nu knækker/klikker højtlydt ved squat og frontsquat, særligt når jeg rammer parallel. Men der er overhovedet ingen smerte ved det. Muligvis det kommer om en 10-20 år, men der er intet at bemærke nu.

    Kender I fænomenet? Og ved om man bør være påpasselig, eller bare træne videre. Jeg tilbøjelig til bare at træne videre, som det er nu.


  2. Kender du det med at man egentlig havde indset at man aldrig nogensinde kommer til at blive rigtig stærk og derfor droppede træningen for flere år siden, og så læser man helt tilfældigvis noget der inspirerer en så ufatteligt meget at man finder motivationen igen?

    Det har de første 25 sider af din log gjort for mig i denne weekend. Genial læsning. 


  3. Jeg har gennem en del år efterhånden accepteret, at jeg har en dårlig skulder der - trods stabiliserede øvelser og masser af hvile - forhindre mig i at lave bl.a. biceps curl og bænkpres. Herudover har jeg også et dårligt håndled der forhindre mig i at lave armbøjninger.

    Indtil nu har dette ikke været det store problem, da jeg har kunne tilpasse min træning, så min skulder og håndleddet ikke blev unødig provokerede.

    Nu er jeg så kommet til et punkt, hvor jeg virkelig godt kunne tænke mig at prøve kræfter med Crossfit. Er der nogen crossfitudøvere på boardet, som kan dele deres tanker vedrørende hvorvidt det er realistisk at begynde til crossfit med hhv. dårlig skulder og håndled?


  4. Jeg er netop startet med at squatte igen - og med ultra lave vægte.

    Mit problem er, at jeg altid får ondt i baglåret/ballen, selv med ufattelig få kilo på stangen (hvorfor jeg også altid ender med at droppe øvelsen igen). Smerten føles som en slags krampe/forstrækning i baglåret, og det forhindre mig i at forsætte på stedet.

    Jeg varmer op ved at strække godt ud, løbe 15 minutter og til sidst squatte uden kilo på stangen.

    Først herefter smider jeg ca. 15 kilo på hver side af stangen - og bum! Så kommer krampen/forstrækningen. Den er stensikker hver gang.

    But why? What do I do?


  5. Jeg mangler motivation og savner det sociale ved at træne i en klub med genkendelige ansigter, og overvejer derfor at finde mig en styrkeløfterklub.

    Både min form og teknik har altid været røv, så jeg skal starte fra scratch. Jeg skal derfor finde frem til en klub med begynderhold eller introduktionsaftener, hvor rookies grundlæggende introduceres for den korrekte teknik osv.

    Jeg har samtidig brug for at finde en klub der arbejder med begynder-/introduktionsaftener, da jeg simpelthen er for socialt handicappet (læs: genert!) til bare at dukke tilfældigt op til træning i den lokale klub.

    Nogen anbefalinger indenfor Storkøbenhavn?


  6. Man hører utrolig ofte folk sige, at det dårlig for helbreddet at spise uvarieret og ensformigt. Det kommer som en automatisk selvfølge, og kan godt irritere mig anelse. Det der præcist irriterer mig er, at 9 ud af 10 ikke kan henvise til konkrete undersøgelser eller andet fakta herom, og begrunder det kun i egen teori om at så må vitaminindtaget også være uvarieret.

    Det er her jeg behøver hjælp.

    Jeg siger ikke, at det ikke er korrekt, at indtagelse af en ensformig kost kan være usund, men findes der nogen undersøgelser, som rent faktisk viser dette?