lupus

Medlemmer
  • Content count

    284
  • Joined

  • Last visited

About lupus

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Sted
    Århus

Recent Profile Visitors

1,319 profile views
  1. Træning til min far

    Hej molboer, håber I kan hjælpe mig lidt.Min kære far er 65 år gammel og han har ikke været særligt fysisk aktiv i sit voksenliv og er derfor ikke i særlig god form. Han har givet udtryk for at han godt kunne tænke sig at komme igang med at træne lidt med kettlebells. Udfra devisen at den bedste træning er den træning man får gjort vil jeg gerne hjælpe ham lidt igang. Han er ikke indstillet på at begynde at træne i et center, så det skal foregå derhjemme. Kan I hjælpe mig med at sammensætte en overskuelig træningsrutine som han kan udføre dagligt eller blot nogle gange om ugen? Jeg har selv overvejet følgende øvelser: Russian swingGoblet squat, nok blot med kropsvægt i begyndelsenArmbøjninger, nok på knæene i begyndelsenKettlebell rowsKettle bell strict press Måske bare et enkelt sæt i begyndelsen? Mon ikke 8kg, 12kg, 16kg og måske 24kg kettlebells er rigeligt her i begyndelsen? Det mest afgørende er naturligvis at træningen skaber øget sundhed og velvære, men også at det er overskueligt og ikke tager alt for lang tid - jeg tænker umiddelbart 10-20 minutter. Alle forslag modtages med kyshånd
  2. Har lige siddet og læst i en tråd hvor en træner der kalder sig John Broz udtaler sig om forskellige ting i forhold til vægtløftning. På et tidspunkt i tråden dukker emnet overtræning op: Jeg må sige at det går imod alt hvad jeg tidligere har lært/læst. Synspunkter?
  3. Jarvig's træning

    Du skriver at man ikke ved om antallet af primtal er uendeligt eller ej. Det er forkert. Det har man vidst lige siden Euklid (Der ER uendeligt mange primtal): http://en.wikipedia.org/wiki/Euclid's_theorem
  4. Vedligeholde muskelmasse

    Der er en artikel her på siden som netop omhandler tab af muskelmasse når man holder pause med træningen - her ser det ud til at det går noget stærkere end to måneder: Nye forskningsresultater: Hypertrofi og atrofi - så hurtigt går det
  5. Nice and clean power building

    Haha, Blackice, du er nu en sjov fyr nogen gange ;D
  6. Valleprotein - biologisk værdi.

    Her er der en relateret tråd om emnet
  7. Hvorfor skal doping være forbudt ?

    Du taler om et flertal, der beslutter én eller flere (usandsynlige) love ud fra nogle personlige ønsker, og derefter undertrykker et mindretal, som så blot må acceptere. Det har ikke noget at gøre med Kants morallov. Kants kategoriske imperativ er handlingsvejledende og taler om hvordan individet bør handle. At det er et kategorisk imperativ betyder at det er uafhængigt af dine personlige præferencer. Pointen er, at man skal handle således, at hvis denne handlemåde bliver gjort til en almen lov, dvs. at alle mennesker efterlever denne lov, så fører den til en mulig og moralsk ønskværdig verden.
  8. Hvorfor skal doping være forbudt ?

    Det dér har intet som helst at gøre med Kants kategoriske imperativ. Hvordan er du dog kommet frem til det?
  9. Historisk nedtælling til WWC

    Her er to fede videoer med Hossein Rezazadeh, hvor han ikke ser specielt presset ud: 2x280 kg front squat 2x305kg back squat
  10. Kvinder og vægt...aaarrrrrgggghhh

    Bedste indlæg i denne tråd indtil videre.
  11. lob for begyndere

    Hej Dukatos! Jeg kan anbefale hjemmesiden www.dourun.dk som udelukkende beskæftiger sig med løb. Der har jeg f.eks. fundet dette løbeprogram som henvender sig til begyndere: link Hvis det er for let for dig, så er der også en masse andre løbeprogrammer: link Nu skrev du at du tidligere har spille fodbold på elite-niveau, så hvis du har problemer med motivationen ville det være oplagt at begynde på fodbolden igen, måske blot på et mindre ambitiøst niveau hvis dit knæ da kan holde til det? Eller måske andre sportsgrene. Med hensyn til løb så synes jeg en løbemakker er noget af den bedste motivation de dage hvor man ikke lige vil afsted - måske det er en mulighed?
  12. Endnu et par HST spørgsmål

    Hej Fladberg! Du kan godt veksle mellem military og skulderpres med håndvægte. En anden mulighed ville være at ændre progressionen til f.eks. 16-18-20-20-22-22 eller lignende sådan at du begynder lidt højere oppe i den øvelse. Med hensyn til valget af gentagelser så kan du sagtens afvige fra 15-10-5 - det vigtige er blot at der sker en form for progression, så 15-12-8 virker umiddelbart som en udmærket idé. Og husk så at passe godt på din albue.
  13. Blåbær mindsker mavefedt

    Her er en lidt længere artikel - pointen synes at være, at frugt og grønt i det hele taget er rigtig sundt, men at det er tvivlsomt om indholdet af antioxidanter spiller nogen rolle.
  14. Strækøvelser er spild af tid

    http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1586654.ece Ifølge denne artikel er strækøvelser altså et fuldstændigt tidsspilde. At udstrækning ikke hjælper mod ømhed kommer ikke som nogen overraskelse for mig, men jeg har altid troet at man blev mere smidig af udstrækning - det kan jeg forstå ikke er tilfældet? Hvordan bliver man så smidig? Og er der nogen herinde der ved mere om emnet?
  15. Soja Protein igen

    Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg har læst nogle artikler om sojamælk, som bekymrer mig: http://lifeandhealth.guardian.co.uk/food/s...1614317,00.html og http://www.guardian.co.uk/food/Story/0,,1828158,00.html Er der nogen herinde der ved mere om emnet?