panser

Medlemmer
  • Content count

    479
  • Joined

  • Last visited

About panser

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 08/28/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Sted
    Aalborg
  • Interesser
    Ingen.
  1. Muscle memory

    Kunne være interessant at høre MZs kommentarer til dette.
  2. Druesukker vs. alm. sukker

    Vil sige at det centrale er følgende: "Efter optagelsen bliver alle sukkerarter, dvs. også frugtsukker og mælkesukker, omdannet til druesukker"
  3. Druesukker vs. alm. sukker

    Har lige søgt ligt nærmere om det. Det ser ud til at druesukker faktisk er det mest optimale: http://www.druesukker.dk/ Hvis det er helt forkert må folk som ptpoul, elvirus og linis ml. lige sige til. Men da alle kulhydrater bliver omdannet til druesukker alligevel, er det hurtigste og mest hensigtmæssige vel at tage lige netop det.
  4. Druesukker vs. alm. sukker

    Nej, det skal være maltodextrin eller har det ingen virkning.
  5. jarvig 13 - 2006

    Hvad er der at ikke forstå? Kirchebrandt's indlæg var et lille selskabeligt til Jarvig, om at hans log ikke er specielt træningsrelateret. Synes faktisk bare det er fedt der ikke er noget træning i loggen – tror bare det ville ødelægge den lidt…
  6. Bryst og Ryg

    bænkpres, dødløft og de fleste varianter heraf...
  7. TUT og tempo

    Problemet er vores manglede viden om TUT betydning for hypertrofi. Det er ikke forsket særlig meget i det, og det kan der derfor slet ikke sammenlignes med meget mere velkendte parametre som eksempelvis progression, periodisering, volume, tonnage. Det meste er derfor gætværk eller personlige erfaringer. Min personlige erfaring er, at TUT ikke spiller den store rolle ved hypertrofi, andre mener at det er en af de aller vigtigste parametre. Derudover har jeg bemærket at folk opfatter TUT meget forskelligt. Nogle taler om TUT som værende tiden under spænding i det enkelte sæt, mens andre ser det som tiden under spænding i det enkelte træningspas. Suma sumarum, indtil der forligger videnskabelige undersøgelser skal man nok affinde sig med at stifte bekendskab med forskellige synspunkter med forvirring til følge...
  8. Ryg træning?

    Har man en påstand må man kunne dokumentere den. Min påstand er at børn og teenagere sagtens kan styrketræne. Her er to artikler der siger det samme. Vægttræning for teenagere Børn og styrketræning
  9. Basisøvelser

    Følger der en argumentation med til denne påstand! Her tror jeg du tager meget fejl. Kan simpelhen ikke se, hvordan man skulle kunne opnå andet end minimal hypertrofi i læggene af squat og dødløft, da de jo kun trænes statisk ved disse to øvelser.
  10. Basisøvelser

    Din eneste benøvelse er squat, selvom dødløft naturligvis også bidrager med lidt. Men dine lægge bliver ikke slet ikke trænet nok uden decideret læg-træning. Er du bodybuilder skal proportionerne jo passe, og et par store lår med små lægge er ikke flot i bodybuilder øje. Nogle vil muligvis anbefale noget træning til bagsiden af skulderen, men det kan diskuteres herfra og til dommedag. Med både dødløft og bent-over vil jeg personlig mene at det er rigeligt, men du kan jo overveje det. Selvom biceps og triceps også trænes via basisøvelserne bør du stadig have både triceps og biceps øvelser i dit program. Jeg ville derfor ikke skrotte curls som Krumborg anbefaler.
  11. Du skal helt klart vælge alm. skulderpres, den rotation der er ved Arnold press er ikke god for rotator-cuffen. Lad være med dette, ikke bare på baggrund af ovenstående argument, men det er også bedre mht. hypertrofi at ramme de samme MU'er igen og igen.
  12. Biceps

    Vil hellere kalde det kort og præcist ;)
  13. Dødløft og strop

    Du kan jo også læse TJ´s artikel på getbig om grebstræning. Der skal såmænd ikke så meget til, bare 5-10 min. et par gange om ugen. Derudover er grebstræning faktisk ret fedt at træne
  14. Floor Press

    Enig med anyone. Den er god til at træne lock-styrke hvis det er problemet i bænkpres, hvilke det jo er for mange der træner med bænkpres trøje. Men hvordan den helt nøjagtig adskiller sig fra bænkpres med klods (udover at bevægelsen naturligvis er kortere) skal jeg ikke gøre mig klog på.
  15. Front Squat + squat

    Hvordan trænes fleksibilitet i håndled og arme?