xjyden

Medlemmer
  • Content count

    2,923
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by xjyden

  1. xjyden

    Træning i Videbæk 23-2-2020 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 10x65, 8x70, 10x60, 8x60 barbell rowing 9x10x40 benpres 10x20, 10x40, 10x60, 5x10x80 vægt 89.2 kg Jeg har trænet nogenlunde regelmæssigt siden juleferien bortset fra en arbejdstur til England, hvor jeg kun trænede 1 gang. Men jeg får ikke logget min træning. Seneste træning var hårdere, end det ser ud for bryst. Jeg er noget øm i albuer og underarme for tiden, jeg håber, det bare er på grund af alt for lidt træning sidste år, og at tilvænning afhjælper det
  2. xjyden

    Hankøn årgang 1965, 179 cm høj og 91 kg tung. Mit træningsprogram har indtil nu set ud som følger: 5 minutter motionscykel. Sekvens 1 blandet a la Norsk sekvenstræning Benpress maskine 1x15x70,1x15x80 og 1x15x90 Knæ ekstension 3x15x(30-40) Knæ fleksion 3x15x15 Træk til nakke (i maskine) 3x15x60 Træk ned foran (i maskine) 3x15x70 (tidligere også smalt træk til nakke i maskine 3x15x60) Herefter lidt blandet Bænkpres 3x15x40 Træk til bryst (kædetræk) 3x15x30 (ny øvelse) Skrå dumbbell press 5x15x(11-21) Læg stående 3x15x20 (jeg får meget hurtigt mus i underbenet ved højere vægt, men mener at Læg bør trænes) Skrå bænkpres 3x15x30 Sekvens 2 (skift mellem de to øvelser uden pause) Rowing (cable) 3X15X50 Triceps Push Down (cable) 3x15x30 Sekvens 3 Skulder press (dumbbell) 3x15x8 Biceps Curl (dumbbell) 3x15x7 Triceps (one arm extension) 3x12x6 Det var jo en lang smøre og lidt blandet dansk og engelsk, og ja, det gør jeg så 2-3 gange om ugen. Men efter at have kigget på mol har jeg planer om at lave lidt andre ting, derfor prøvede jeg i går at checke lidt max.
  3. xjyden

    Træning i Videbæk 30-12-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 5x8x60 barbell rowing 9x10x40 benpres 9x10x50 vægt 90.9 kg Med lidt pauser lykkedes det at køre 5x8x60 i dag, selvom jeg følte mig helt håbløs for lidt over en uge siden. Jeg begynder også allerede at kunne mærke mine brystmuskler (ikke kun ømheden men sådan med lidt fylde). Desværre er ømheder også dukket op forskellige steder. Der var en dejlig sild (en af de kendte) nede og træne, og lige før lukketid dukkede en venlig fyr og hans vildt dejlige kæreste op. Desværre var jeg nødt at koncentrere mig lidt om at blive færdig med træningen inden lukketid
  4. xjyden

    videbæk 28-12-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 4x8x60 barbell rowing 8x10x40 benpres 10xslæden, 10x40, 10x60, 5x10x80 vægt 90.7 Det var lidt bedre i dag, men til gengæld kørte de 2 andre, som trænede bænk med omkring 140 eller derover, så det var ikke voldsomt opmuntrende. Jeg har stort set ikke haft tid til at træne for arbejdet siden sommerferien, så jeg er i historisk dårlig form, og jeg er begyndt at spise piller mod forhøjet blodtryk, fordiblodtrykket var nået op over 165 om aftenen. Jeg håber med tiden at få noget gjort ved arbejdspresset på arbejde og motionen og kosten. Men her i ferien sad jeg og kiggede på et fad med æbler og andet frugt, og jeg tænkte, at det ville være mere praktisk, hvis frugterne var af plastik. Så kunne de da i det mindste bevare udseendet. Jeg havde alligevel ingen lyst til at spise dem.
  5. xjyden

    videbæk 21-12-2019 (eller der omkring) Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 2x8x60, 8x50 barbell rowing 7x10x40 benpres 7x10x50 Det var første træning i meget lang tid. Jeg turde ikke rigtig noget med benene, og jeg kunne ikke rigtig noget med brystmusklerne.
  6. xjyden

    træning i Videbæk 14-7-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 5x10x60 Barbell rowing 8x10x40 Benpres diverse op til 5x10x80 Skulderpres med håndvægte 5x10x6 Biceps curl med håndvægte 5x10x6 vægt 90.4 kg Jeg er så meget ude af form. Jeg får lige trænet en dag og så pause en uge eller mere. Det er glædeligt, at jeg så til gengæld arbejder 10-15 timer over (betalt) hver uge, men jeg savner kontinuitet. Jeg har været i gang med at melde mig ind i centret i Rudkøbing, hvor min ene veninde bor, men de har underholdende nok lang sommerferie. Jeg regner med at være mere på Fyn eller deromkring efter sommerferien. Jeg overvejer alvorligt, om det er muligt at starte på et kropsvægt program til når jeg ikke har tid eller energi til træningscenter. Nogle ville nok juble over vægttab, og jeg overvejer, om jeg skulle bruge anledningen til at forsøge at begynde at løbbe igen, men jeg misbruger mine fødder på arbejdet, så jeg er egentlig mere til at have benene oppe og se fjernsyn, når jeg har fri. Hvis jeg da ikke er hjemme og har mulighed for at komme i haven. Jeg købte lige ekstra porrer til at sætte i stedet for dem, som blev ødelagt af hagl for en måned siden. Jeg var på afveje omkring Hegebro undervejs hjem, og de havde overraskende nok porrer endnu (til 5 kr for en bakke, hvilket jo ikke gjorde noget (normalt 15 kr))
  7. xjyden

    træning i Videbæk 6-7-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 4x10x60 Barbell rowing 8x10x40 Benpres diverse op til 3x10x80 Skulderpres med håndvægte 3x10x6 Biceps curl med håndvægte 3x10x6 vægt 90.2 kg
  8. xjyden

    træning i Videbæk 29-6-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 3x10x60 Dødløft 7x10x40 Benpres diverse op til 3x10x80 vægt 90 kg
  9. xjyden

    træning i Videbæk 8-6-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 6x10x60 Barbell rowing 10x10x40 Benpres 4xslæden, 2x20, 4x10x40 Diverse bevægelser på yogamåtte 91 kg Jeg er efterhånden ret overbevist om, at jeg har et problem ved rygsøjlen, som kræver hjælp fra en fys eller en kiroprakter. Jeg er skiftevis øm i højre side i lysken og ved nyren, og jeg har tidligere haft samme symptomer i forbindelse med rygproblemer, men jeg havde glemt sammenhængen indtil i dag
  10. xjyden

    træning i Videbæk 30-5-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 5x10x60 Barbell rowing 8x5x40 Benpres 8x10x40 Jeg er endnu en gang ved at starte op igen, fordi jeg ikke får trænet hver uge. Jeg overvejer, om jeg kan finde på noget "hjemmetræning", som også fungerer, når jeg er træt på kroværelser. Bænken kørte overraskende godt, men ryg og ben er præget af havearbejde
  11. xjyden

    træning i Videbæk 17-5-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x70, 5x80, 4x85, 5x80 Dødløft 5x5x50 Benpres 10x20, 10x40, 10x60, 4x10x80 Jeg havde lang pause på grund af en weekend på Fyn. Derefter var jeg ret energiforladt, da jeg kom til træning igen. 5x5x70 kunne jeg nok godt have taget, men energien og tiden var der ikke rigtig. Den 17. mærkede jeg mere energi, men 85 kunne jeg ikke løfte 5 gange. Jeg havde vist presset pauserne lidt, men det var godt nok et nederlag, selvom det var fremgang i forhold til gangen før
  12. xjyden

    træning i Videbæk 11-5-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 3x5x70 Dødløft 8x5x40 Benpres 10x20, 10x40, 10x60, 5x10x80
  13. xjyden

    træning i Videbæk 29-4-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x70, 5x75, 5x80, 5x85, 2x5x80 Dødløft 5x40, 10x5x50 Benpres 10x20, 10x40, 10x60, 2x10x80, 5x90, 5x100, 5x110, 5x120, 5x130
  14. xjyden

    træning i Videbæk 21-4-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x6x70 Dødløft 5x40, 8x5x50 Benpres 1020, 10x40, 2x10x60, 5x10x80 vægt 91 kg
  15. xjyden

    træning i Videbæk 13-4-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x5x70 Dødløft 5x40, 9x5x50 Benpres 10xslæden, 10x40, 10x60, 7x10x80 vægt 92 kg
  16. xjyden

    træning i Videbæk 6-4-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x70, 3x5x80 Dødløft 5x40, 8x5x50 Benpres 10xslæden, 2x10x40, 10x60, 5x10x80 vægt 91.1 kg Jeg var alene i kælderen, og jeg var meget sløv. JEg kunne mærke ømhed i højdre bryst/skulder, men det virkede ikke alvorligt, så jeg besluttede at fortsætte til 80, jeg valgte dog at nøjes med 3 sæt. Planen var at gå ned til 70'ere, hvis jeg ikke kunne tage 3 sæt med 80, men det blev jo ikke relevant. Planen for næste gang er 5x5x80
  17. xjyden

    træning i Videbæk 30-3-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x70, 5x80, 1x80, 10x60 Barbell rowing 10x40 Dødløft 5x40, 5x50, 5x5x60 vægt 92 kg Sidst gik jeg ned i vægt i bænk, fordi jeg var øm i højre brystmuskel. Denne gang ringede min søster efter 5x80, som ellers gik ok, selvom brystmusklen også var lidt øm. Efter telefonsamtalen var jeg blevet for kold, så jeg stoppede bare med træning. Jeg prøvede dødløft for første gang længe, og jeg kunne mærke en klar forskel, da jeg kom op på 60, så jeg tænkte, at jeg nok ikke havde behov at anstrenge mig for at blive øm i næste uge. Der var nogle drenge dernede, som var ret larmende, og som løftede omkring 120 kg i dødløft, men det lød som om, de ikke lige trænede 80 eller derover i bænk.
  18. xjyden

    træning i Videbæk 23-3-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 2x60, 3x10x50 Barbell rowing 8x10x40 træk til brystet 7x10x62.5 benpres 10x40, 10x60, 5x10x80 vægt 92 kg
  19. xjyden

    træning i Videbæk 17-3-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 3x10x70, 10x60 Barbell rowing 8x10x40 træk til brystet 7x10x62.5 benpres 10x40, 10x60, 10x80, 10x90, 7x10x100 vægt 92.2 kg
  20. xjyden

    træning i Videbæk 10-3-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 2x10x70, 1x9x70 Barbell rowing 8x10x40 benpres 10x40, 10x60, 10x80, 10x90, 4x10x100 vægt 91.6 kg Træningen var ikke voldsomt god, og jeg havde ikke energi tl bænkpres
  21. xjyden

    træning i Videbæk 1-3-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x70, 5x75, 5x80, 2x5x85, 3x5x80 Barbell rowing 12x10x40 træk til brystet 12x10x62.5 Benpres 10x20, 2x10x40, 10x60, 3x10x80, 10x90, 4x10x100 vægt 92.8 Jeg prøvede med lidt tungere ben, da det tilsyneladende hjalp at træne benpres sidst. Jeg var lidt øm i knæene, og jeg havde haft ømhed, når jeg rejste mig om morgenen. Bænk er stadig problematisk i forhold til de 5x5x85, men jeg forsøger at være tålmodig. Der var en enkelt sild, som tilsyneladende trænede ret mystisk og meget let. Senere kom denlidt ældre sild, og jeg fandt ud af på fb, at hun delvist deler efternavn med mig. Jeg trænede fredag, fordi der er lukket for træning i weekenden på grund af DM.
  22. xjyden

    træning i Videbæk 24-2-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x65, 5x70, 5x75, 3x5x80 Barbell rowing 10x10x40 træk til brystet 5x10x50 benpres 10xslæden, 10x20, 10x40, 10x60, 6x10x80 vægt 92.1 kg Det viste sig, at jeg havde byttet om på 2 Jakober, som begge er høje og mørkhårede. Ham her har jeg arbejdet sammen med (kortvarrigt) på Grundfos, og vi var til svendeprøve samtidig. Jeg var noget rystet over, at jeg havde tabt 1 kg på en uge.
  23. xjyden

    træning i Videbæk 16-2-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 4x10x70 Barbell rowing 5x10x40 squat 5x5x20 vægt 93.1 kg Jeg har været øm i skridtet eller rettere ddt øverste af inderlårene et sted de seneste uger, og jeg ved ikke rigtig, om det er på grund af benpres med stor ROM, eller om det er på grund af meget sex i weekenderne, Men denne uge har jeg hidtil ikke haft sex, og alligevel er ømheden der, så jeg prøvede let squat i stedet for benpres, men det var alligevel provokerende for ømheden. Jeg har også været noget øm i ryggen, så jeg reducerede rowing. Bænkpres var alt for hårdt (for meget ømhed), men det skyldes nok, at jeg kun får trænet en gang om ugen. 2 gange om ugen plejer at være nødvendig for at holde ømhed væk med minre jeg træner 10x10. Der kom desværre ingen sild i dag, men der kom en tidligere klassekammerat fra grundforløbet på teknisk skole. Han arbejder åbenbart i Videbæk nu TILFØJET SØNDAG: Det er interessant, at mit nuværende teknikerjob, som jeg kun har haft i 2 uger, det minder mig om ret mange af mine grænser og begrænsniner, men det gør mig også opmærksom på, at jeg åbenart finder en eller anden form for tilfredsstillelse ved at stå til rådighed hele tiden og sjældent vide, hvornår jeg har fri. Jeg sagde nej til at køre fra Kjellerup til Kolding i torsdags kl 14 med 2 timers varsel, da jeg havde en aftale med hende, jeg dater fra Jylland. Men jeg havde egentlig dårlig samvitttighed over at sige nej, og jeg kan mærke en eller anden form for tilfredsstillelse ved dage med overarbejde, selvom det ikke giver mig tid til træning. I denn euge har jeg arbejdet mandag fra 7-16, tirsdag fra 7-19.30, onsdag fra 8-16, torsdag fra 7-17, fredag fra 8-17, og jeg overnattede på kro/hotel 2 gange, så der er ikke megen frihed, men på en eller anden underlig måde giver det en anden form for frihed, som dog sikkert på sigt ikke er sund. Jeg så en interessant film, som berørte emnet i aftes, men jeg blev vist ikke meget klogere.
  24. xjyden

    træning i Videbæk 9-2-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x70, 5x75, 5x80, 2x5x85, 3x5x80 Barbell rowing 12x10x40 Benpres 10x20, 10x40, 10x60, 9x10x80 vægt 93.1 Jeg var meget overrasket over, at jeg havde tabt mig. Jeg var med en veninde til akupunktur ved en anden veninde/bekendt, fordi jeg havde lovet den første at hjælpe hende med akupressur. Akupunktøren har jeg mødt i en fb gruppe for mindfulness, men hun er totalt perfektionist i forhold til, hvordan man lever sit liv, så det blev ikke til meget mindfulness (2 gåture, hvor hun rettede på lidt for meget af det, jeg gjorde). Til gengæld er der ingen tvivl om, at hun ved meget. Hun er russer, og hun har mange kurser fra Østeuropa. Nå, men ved ovennævnte besøg så akupunktøren på mig, og kiggede på mit håndled og sagde, at jeg vist havde dårlig lever. Få minutter senere havde hun stukket 3 nåle i mig, og hun tog sig selv i at begynde at massere min højre skulder. Hun vil bare rette alle uabalancer, hun får øje på med det samme. Lige nu er jeg faktisk lidt øm i højre skulder, men jeg droppede også 85 kg bænk, fordi jeg blev øm i højre triceps, så det er nok en mere naturlig sammenhæng. Sidste sekvens (min træning er i sekvenser bryst, ryg, ben, selvom jeg skriver det som opdelt i bænk, rowing og benpres)) var kun bænkpres, og silden gik mens jeg tog skiverne af. Men samtidig med, at hun stak de 3 nåle i mig, så sagde hun, at jeg skulle holde mig fra sukker og hvidt brød m.m., og det har jeg forsøgt de sidste 2 uger. Måske er det forklaringen på vægttab, eller måske er det et nyt job, som byder til rigtig meget aktivitet, hvoraf det meste er stående? I dag kom silden fra sidst lidt senere end jeg, og hun spurgte, om jeg brugte pinden med de 2 grønne skiver. Jeg spekulerer på, om hun læser med herinde? Desværre havde jeg haft sex nogle gang i formiddags og en gang med udløsning, så jeg følte mig lidt for lidt tændt på silden, og lidt for energiforladt i forhold til de planlagte 4x5x85 i bænk. Jeg er blevet ret opmærksom på betydnigen af udløsning under sex via minn kontakt til tantramassage folk, men nogle gange bliver jeg bare lidt for tændt til at undvære udløsningen. Jeg er ret sikker på, at effekten af, at der er hunkøn til stede, er afhængig af, om jeg rent faktisk ville kunne tænde. Det er dog uafhængig af, om hun er en, jeg tænder på.
  25. xjyden

    træning i Videbæk 2-2-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 3x10x60 Barbell rowing 4x10x40 pullups 2x1xkropsvægt Benpres 6x10x40 vægt 94 kg Jeg var ikke særlig frisk i dag, så det blev ikke til meget træning. Min vægt forundrede mig