vestjyden

Medlemmer
  • Posts

    522
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

Everything posted by vestjyden

  1. Av av. Har prøvet at brække en tå. Kan huske at det kan gjorde ondt. Jeg fik besked på at gå i træsko! God bedring.
  2. 14-08 -2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 10 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 2 x 5 x 75kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Pull down (pure strength maskine).: 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 80kg. Jeg er lidt i tænkeboks med overvejelser om program. Der er for meget auto træning i min styrketræning. Jeg hælder lidt mod et styrkeorienteret program, det skal bare funger sammen med løb. Hvad gør en klog mand?
  3. 11-08-2022 Løb 7,0 km 45m48s 12-08 -2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 4 x 5 x 70kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 4 x 5 x 55kg. Row (pure strength maskine).: 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 80kg. En uge mellem styrketræningspas er for lang tid. Styrken er der et eller andet sted, men det er, ligesom musklen bare ikke rigtig vil aktiveres. Pudsigt. 13-08-2022 Løb 7,1 km 53m14s I den grad en restitutions tur i varmen.
  4. 09-08-2022 Trail Løb 10,0 km 1h11m26s Dejlig tur, lage lidt for hårdt ud, så bakkede lidt de sidste 3 km.
  5. 07-08-2022 Løb 5,4 km 39m08s Den dovneste tur længe! De første 2 km var med indlagt gang. Kroppen skulde lige vækkes efter en eftermiddag i sofaen med en bog. 08-08-2022 Svøm 600 meter Tiden taler vi ikke om. Rigtig dejlig at mærke at glide gennem vandet igen. ualmindeligt længe siden sidst. Teknikken er langt langt væk, har heller ikke svømmet regelmæssigt i årevis.
  6. 04-08-2022 Trail Løb 7,1 km 43m16s Trail er måske lige at stramme den. 1/3 del asfalt, 1/3 del grusstier og 1/3 jord spor. Jeg havde taget asfaltsko på, lidt en fejl, da det havde regnet. Jordsporet var som sæbe. Men jeg gav den hvad jeg kunne. Gennemsnits pulsen for hver km var følgende 133, 144, 146, 151, 152 og 155 slag/min. Den hurtigste km var den sidste. Så min syretærske er nok omkring 152 slag/min. (der mangler en enkelt måling, dette skyldes at gps'en målte 0,4 km mindre en ruten var) 06-08 -2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 1 x 5 x 75kg. 2 x 5 x 80kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 55kg. 1 x 5 x 57½kg. 2 x 5 x 60kg. Pull down (pure strength maskine).: 1 x 10 x 40kg 1 x 10 x 80kg. 2 x 10 x 90kg. Wood chopper: 1 x (10+10) x 15 2 x (10+10) x 17½ Laterals rais: 3 x 10 x 10kg. Curl Db: 3 x 10 x 11kg. Triseps Db: 3 x (10+10) x 10kg.
  7. 31-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Dødløft: 1 x 10 x 60kg. 1 x 10 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Arnold pres: 1 x 10 x 10kg. 3 x 10 x 12kg. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Curl i kabeltræk: 3 x 10 x 17½ Triceps i kabeltræk: 4 x 10 x ?? forsøgte med div. greb uden rigtig at ramme triceps. Mærekligt. Laterals rais.: 3 x 10 x 9kg. 02-08-2022 Løb 8,3 km 59m25s inc. 4-5 min. løbeteknik øvelser. 03-08 -2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 2 x 5 x 75kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row (pure strength maskine).: 1 x 10 x 40kg 2 x 10 x 80kg. 1 x 10 x 90kg. Laterals rais: 3 x 10 x 9kg. Maskin curl: 2 x 10 x ?? Maskin triseps: 2 x 10 x ?? Hoppede på nogle maskiner til cirkeltræning, det ramte ok, og de er hurtige at bruge. Så dem fortsætter jeg nok med. Så er der en chance for at jeg får trænet arme.
  8. 29-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 2 x 10 x 60kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row 1 h db.: 1 x (10+10) x 20kg 3 x (10+10) x 24kg. Laterals rais: 3 x 10 x 9kg. 30-07-2022 Trail Løb 10,6 km 1h27m04s En tur i Silkeborgskovene. Planen var en lang tur med lav puls, så gik opad. Planen lykkes lidt for godt, da pulsensnittet kun var 127 slag/min. Men en dejlig tur i skoven. Kom til at stoppe uret undervejs, så mangler lidt.
  9. Tilbage igen fra ferie. fik gået et par vandreture i det norske, de norske fjelde er absolut en tur værd. Ok, vi var meget heldige med vejret, solhat og solcrem var nødvendigt. 26-07-2022 Løb 8,5 km 54m21s 28-07-2022 Løb 6,1 km 40m32s Stille start med 2 km roligt løb efterfulgt af 1,5 km trail med 2 km tempoløb i enden. Dejlig tur
  10. 18-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 3 x 80kg. 2 x 5 x 70kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 55kg. 3 x 5 x 60kg. Pull down (Pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Lille hurtig omgang, imellem ferie pakning. Tager en lille tur til Norge. Vil prøve at få afkommet med op på en fjeldtop.
  11. 17-07-2022 Løb 8,8 km 1h01m59s Ren hyggetur i det gode vejr.
  12. 14-07-2022 Løb 5,3 km 37m30s Ren hyggetur. 15-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 80kg. 1 x 5 x 90kg. 1 x 5 x 100kg. 1 x 5 x 80kg. Lang tid siden jeg sidst løftede 100kg. Det var helt rart at mærke lidt kg. igen. Bænkpres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 50kg. 2 x 10 x 52½kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 80kg. 2 x 10 x 90kg. Det sidste sæt var ikke helt pænt, men ok.
  13. Tillykke med fritidshuset. Det der arbejde har det med at tage ens tid.
  14. 13-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Mine ben var lidt trætte efter de sidste 2 dag, så jeg ville prøve lidt andet. Arnold pres: 3 x 10 x 11kg. Woodchopper i kabeltræk: 3 x (10+10) x 15 Triseps extension i kabeltræk: 4 x 10 x 20 Curl i kabeltræk: 1 x 10 x 15 3 x 10 x 17,5 Sideplanke med hævet ben: 30s pr side. Hip bridge march: 10 benløft til lodret pr side. Planke med diagonalt løft af arm-ben: 5 pr. side ubehageligt udfordret på balancen. Det var meget afslørende mht. hvor jeg har mine svage punkter. Statisk styrke i corre og skulder kunne være bedre. Laterals rais: 1 x 10 x 9kg. Havde lidt en dum ide om at fortsætte træningen, men motivationen osv. var der ikke.
  15. 12-07-2022 Løb 9,0 km 59m01s Lummert vejr, men fin løbetur i godt selskab.
  16. 11-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 1 x 5 x 80kg. 1 x 5 x 85kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Pull down (Pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Baglår (pure strength maskine): 1x 10 x 20kg. 4 x 5 x 25kg. Læg 1 ben, stående: 3 x (15+15) x Bw. Curl db.: 1 x 10 x 11kg. Triseps extensinon 1 arm. 1 x (10+10) x 9 kg. Dejlig omgang. Overvejer op jeg skal sætte lidt afveksling ind, eventuelt lidt overordnet planlægning!
  17. Imponeret over at du når det hele. God inspiration. Kunne man lokke dig til at lægge din banan brøds opskrift op. Din ide med et alternativ til lækker sult, kunne jeg godt finde på at kopiere.
  18. 05-07-2022 Løb 9,5 km 1h04m15s Inklusiv 5 x stigningsløb a ca. 130m med 130m langsomt jog imellem. 07-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine.: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg. Brystpres maskine: 1 x 10 x 50 2 x 10 x 60. Superhurtig omgang. 08-07-2022 Løb 5,5 km 44m08s Kroppen var dvask og stiv, så formålet blev ændret fra løb, til at løsne kroppen op. 09-07-2022 Løb 5,9 km 41m00s Ganske hyggelig social tur, men der gik meget snak i den, de sidste 2 km.
  19. Av min arm, eller hvad man nu kan sige til dit OT-indlæg. Håber det hele lige så stille falder på plads. Ang. arbejde: Mon ikke de skal vedblive med at bruge folk. Efter avisernes skriverier går det ikke specielt godt med signaler m.m.
  20. 01-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 60kg. 4 x 5 x 80kg. Nå! Jeg har lige øffet over trætte arme, hvorefter jeg dødløfter. Nu har jeg 2 overspændte underarme. Der glemte jeg lige at få hovedet med. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. 02-07-2022 Løb 6,6 km 43m28s 03-07-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Bænkpres: 1 x 5 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 1 x 5 x 55kg. 1 x 5 x 57½kg. 1 x 5 x 60kg.
  21. 28-06-2022 Løb 7,9 km 49m17s 29-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mave maskine: 1 x 15 x50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg Curl: 1 x 10 x 11kg. Flyers i maskine: 1 x 10 x 50 Mine skulder og arme var trætte. Jeg har brugt 8 timer på at klippe hæk. Min fysiske arbejdeskapacitet er faldet meget. Jeg har heller ikke meget fysisk arbejde mere, så det passer jo meget godt. 30-06-2022 Løb 5,7 km 37m35s Stegende hedt. Det føltes bare hårdt.
  22. Takker Bjergtrold. Hånden er i bedring, så det hele skal nok lykkes på et eller andet tidspunkt. 20-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 60kg. 4 x 5 x 70kg. Brystpres maskine: 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Row maskine, low: 1 x 10 x 60kg. 3 x 10 x 80kg Begynder lige så stille at belaste hånden mere og mere. 21-06-2022 Løb 8,4 km 53m44s 23-06-2022 Løb 6,9 km 49m24s 24-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg. Bænkpres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. 26-06-2022 Løb 6,6 km 47m05s 27-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg. Pull down i kabeltræk: 1 x 10 x 35 3 x 10 x 50 Arnold pres: 1 x 10 x 10kg. 2 x 10 x 12kg. Brystpres maskine: 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Row maskine, low: 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 70kg Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Centeret var ualmindeligt fuldt, så det var lidt en træning, hvor hvad er ledigt, bestemte dagens program.
  23. Håber du slipper fri af sygdom hurtigt. Det er bare træls at være syg
  24. 09-06-2022 Løb 6,0 km 40m42s 10-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 50kg. 4 x 5 x 80kg. Row maskine, øver ryg: 1 x 10 x 40 1 x 10 x 50 1 x 10 x 60 Forleden morgen var venstre hånd dum, som om en sene var overbelastet, så alt tryk og træk skal være let. 11-06-2022 Løb 6,3 km 45m03s 12-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 10 x 20kg. 3 x 10 x 60kg. Flyers maskine: 1 x 10 x 45kg. 2 x 10 x 65kg. Det var den type maskine, hvor man bruger underarmen til at presse med. Det er ret ledemotiverne med en hånd i udu. 14-06-2022 Løb 4,5 km 30m31s 16-06-2022 Løb 5,4 km 35m32s 18-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Squat: 1 x 5 x 50kg. 2 x 5 x 60kg. 2 x 5 x 70kg. Brystpres maskine: 1 x 10 x 45kg. 3 x 10 x 60kg. Row maskine, low: 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 70kg Hånden er begyndt at blive bedre. Nu skal jeg bare have tålmodighed. 19-06-2022 Løb 6,0 km 42m45s
  25. 06-06-2022 Løb 8,2 km ca. 57min. delt i 2 dele med ca. 20 min. styrketræning på en lejeplads midten af løbeturen . Mit ur nulstillede sig efter løbeturen! Ret træls. 07-06-2022 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Mavemaskine: 1 x 15 x 50 2 x 15 x 65 Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 1 x 5 x 50kg. 2 x 5 x 60kg. 2 x 10 x 50kg.