XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Desværre så kan jeg kun finde et sted på Fyn hvor der officielt trænes styrkeløft, og det er ironisk nok I OBBC.

Well, når jeg er færdigt med studiet og en "frivillig" militærkarriere om ca. 2 år, så rykker jeg til OBBC. Godt nok er de dyrere, men de skulle også have rigtige gode faciliteter til styrkeløftere

Fredericia, egentlig ikke så langt væk endda... :) Det kunne da være sjovt...

(Redigeret af xax ved 4:06 pm på Dec. 11, 2001)

Link to comment
Share on other sites

14/12-2001:

Well, første dag i juleferien, så jeg fik da sovet lidt længere end normalt, og var i centeret kl. 12

Bænkpres: 5 x 5 x 80%

ChinUps: 3 x 5 med spotter :)

Rotatorcufføvelser: 2 x 6 med kabler og frie vægte

Alt i alt en gennemsnitlig og ret kedelig træningsdag. Bænk føltes dog lidt hårdt, så den planlagte deload uge i næste uge er måske alligevel meget tiltrængt, selvom jeg næsten lige har haft en...

(Redigeret af xax ved 7:14 pm på Dec. 15, 2001)

Link to comment
Share on other sites

15/12-2001:

Endnu en gang weekend træning, startede kl. 12.30.

Sådan så det så ud i dag:

Dødløft: 5 x 5 x 80%

DB Row: 3 x 5 x 32 kg

Squat: 3 x 5 x 60%

Og så eksperimenterede jeg lidt med BB Row, dvs. prøvede at se om man kunne udføre øvelsen med hjælp fra en bænk. Det kunne til nøds lade sig gøre, bortfra det føltes ubehageligt at få trykket brystkassen ned på kanten af en bænk, så jeg holder mig stadig til DB Row. Der er stadig langt vej op til de 60 kgs vægte, som er de tungeste i centeret, men jeg skal nok nå dem en dag :)

Dødløft kørte ok, hårdt som skal det være. Teknikken føltes god, ligesom squat rent teknisk også kørte rimelig godt i dag, selvom det var let squat dag.

Alt i alt en træningsdag over gennemsnittet... :spinface:

Hmmm, jeg skal ihvertfald også lige prøve 100-rep challenge her i ferien. Det skal nok blive sjovt på en 'behagelig' måde :devil2:

(Redigeret af xax ved 7:02 pm på Dec. 16, 2001)

Link to comment
Share on other sites

17/12-2001:

Det blev så  første dag i den planlagte deload uge, og nu da jeg næsten lige havde haft sådan en uge irreterede det mig lidt at det var nødvendigt endnu en gang.

Pga. forsinket træningsmakker nåede vi først i centeret kl. 14, hvor det småt lignede rushhour.

Well, der blev kørt følgende:

Bænk: 3 x 5 x 60%

Squat: 3 x 5 x 60%

Lat Pulldown til bryst: 3 x 5 x 8! (Indstilling 8)

Så var det at jeg kom i tanke om at skulder ikke skulle køres let, så der var grundlag for at træne hårdt og derved få lidt sjov ud af dagen. Jeg besluttede derfor at prøve at presse mig lidt her.

DB Skulderpres: 2 x 6 x 20 kg, 1 x 7,95 x 20 kg

Nu fik jeg en smule hjælp(ganske utilsigtet) så derfor står der 7,95 som reptal. Jeg er dog overbevist om at jeg sagtens kunne kørte den alene til 8.

Herefter blev til Side Lateral Raise: 1 x 6 x 8 kg

Og ja, så det var mine skuldere(mest trapz) færdige for i dag. :dead: Det gør stadig ondt på en god måde i skrivende stund... :)

Anyway jeg blev dog umiddelbart glad da jeg så andre køre dødløft i centeret. Da jeg så deres teknik, blev det nærmere tragisk. Det var nærmeste en diskoprolaps som bare ventede på at ske! :shakehead:

Nuvel, jeg gider egentlig ikke at kværulere mere over folk, som laver dumme ting, så over and out for i dag... :8a:

(Redigeret af xax ved 1:43 pm på Dec. 19, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Anyway jeg blev dog umiddelbart glad da jeg så andre køre dødløft i centeret. Da jeg så deres teknik, blev det nærmere tragisk. Det var nærmeste en diskoprolaps som bare ventede på at ske!  

hovhov - jeg kører ikke forkert teknik du ;) - Ej, jeg var ikke nede og træne i dag, så det kan ikke være mig, selvom du antydede det ret så kraftigt i min Log :=)-

Hvad tid skal du træne i morgen Xax? - kunne godt tænke mig at træne med dig et par gange... evt. få chekket min dødløft om der nu ER noget galt.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg er da beæret, men jeg er nok ikke ekspert i dødløft, selvom min teknik nok er en del bedre end det jeg har set i centeret.

Det jeg så var almindelig dødløft med kuglerund ryg, kørt meget tungt,  1-3 rep. Der var ingen rank ryg, hellere ikke en gang i oprejst position. Det er da rart at vide at det ikke er dig som laver sådanne ting :)

Jeg træner først torsdag, og det er fortsat en deload uge, så jeg flytter ikke ret mange kg rundt, men regner stærkt med at lave 1RM test her på søndag...

Link to comment
Share on other sites

19/12-2001:

Ikke en træningsdag i dag, men jeg keder mig lidt, og havde lige lyst at skrive lidt her. :bounce:

Jeg glæder mig så afsindigt meget til at lave 1RM test, mest fordi jeg forventer, nej jeg ved, at der er kommet styrkeforøgelser. Spørgsmålet er bare hvor meget der så sker.

Det bliver også skægt at rive i noget tungt jern igen. De hersens deload uge er nødvendige men absolut kedelige. Jeg længes ligefrem efter at løfte noget rigtig tungt. :devil:

Well, her på søndag som kommer den første test, bænkpres.

Preppin' for combat...  :enforcer:

HooYaahhh!!!

(Redigeret af xax ved 8:00 pm på Dec. 19, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Op med humøret gamle dreng - Jeg er også selv nede for tiden, ved sgu ikke hvorfor, det må nok være vejret som i andre også skriver...jeg ved godt jeg bliver skudt nu ved at skrive det her, men det lyder sgu til at jeg skal kommer over til Odense, og drikke dig pisse stiv, tage i byen og nedlægge par umm "ting"...tror lige det er det, det kræver...Jeg skal i byen her i aften, og det bliver formodentlig min sidste druk aften :beerchug: , så ved ikke om jeg skal være glad eller ked af det, men under alle omstændigheder, ønsker jeg dig en glædelig jul og bombastisk nytår !

Endelig afleveret projekt!

:afro:

Link to comment
Share on other sites

20/12-2001:

Sidste dag i deload ugen.... :)

Siden det var en lidt fortravlet dag, julefrokost, så stod den på tidlig træning, kl. 9.30

Planen for dagen:

Dødløft: 3 x 5 x 60%

DB Sidebend: 3 x 6 x 30 kg

DB Row: 3 x 5 x 16 kg

Squat: 3 x 5 x 60%

Rotatorcuff: 2 x 6

Ikke så meget at sige til dagen...

Og så var der julefrokosten. Der blev spist godt med proteinholdig mad, såsom æg og laks, og så røg der lige lidt snaps og div. med ned også. Jeg blev lidt snaldret men ikke noget alvorligt. Det hele sluttede kl. 8 hvor jeg lå i min egen seng

>Mr. Olympia

Tak for støtten, men jeg er kommet oven på igen :sun:

God jul og godt nytår selv iøvrigt, og til alle jer andre som læser i min logbog.

(Redigeret af xax ved 8:30 pm på Dec. 21, 2001)

Link to comment
Share on other sites

24/12-2001:

Nu skulle jeg have trænet i går, men min træningsmakker ville helst træne i dag...

Og gæt så hvem der giver besked kl. 6 her til morges om at han er syg  :angry: :mad2: :angry2:

At jeg så skulle have testet 1RM i bænkpres i dag pisser mig endnu mere af. Der røg en del planlægning..GRRRR!!!! :angry3: :cussing: :pissed:

Nuvel, efter cirka have ligget en halv time i sengen til kl. 7 beslutter jeg mig for at tage i centeret alligevel. Så må jeg teste dødløft i stedet for.

Med andre ord, efter en nat med 3 timers søvn og dødløft i torsdags så skulle der testes 1RM, ikke videre optimalt...

Well, jeg satte mig et mål for i dag: 100 kg !

Kl. 9.45 står jeg så i centeret, og jeg er åbenbart ikke den eneste som kunne finde på at træne juledag. Heldigvis har man da faciliterne til dødløft for sig selv.

Sådan gik det...

Dødløft:

5 x 30% - kun stangen

2 x 60% - 40 kg

1 x 85% - 60 kg

1 x 115% - 80 kg

1 x 130% - 90 kg

1 x 142% - 100 kg

Og så valgte jeg at stoppe her, eftersom jeg kunne mærke at teknikken ville skride hvis jeg gik over de 100 kg.

og så blev der sluttet af med ...

Bænkpres: 3 x 3 x 65%

DB Sidebend: 3 x 6 x 34 kg

Decline Weightcrunches: 3 x 8 med 10 kg på brystet.

100 kg i dødsløft... xax har nok fået sin bedste julegave i år: biggringift.gif

Nå, men xax er møgtræt nu og vil snart tage sig en lur for at være klar til aften...

Endnu en gang glædelig jul til jer alle sammen. Gid i må få 50 kg ekstra i jeres dødløft i gave alle sammen... biggrinsanta.gif

Link to comment
Share on other sites

26/12-2001:

Gæt nu lige en gang hvad der også svigtede mig i dag... That's right, min træningspartner :angry3: (se min tråd i forummet 'Generelt')

Nå, denne gang måtte jeg igen udskyde min 1RM tests. Jeg skal bruge en spotter i squat eller bænkpres. Selvfølgelig kan de til nøds køres alene, men jeg foretrækker en spotter.

Anyway, så måtte jeg tænke lidt kreativt og måtte nøjes med at træne ryg, skulder og lidt squat.

Dagens arbejde:

DB Row: 4 x 5 x 32-36 kg

Lat Pulldown: 3 x 5 x indstilling 10

Lateral Raise: 3 x 6 x 9 kg

Squat: 3 x 3 x 65% CAT

Damn, hvor jeg egentlig hader Lat pulldown. Den sutter så vildt røv i forhold til Chinups.

Alt i alt en møgdag, fordi 1RM  tests måtte udskydes pga. et båthovede som ikke dukkede op... :pissed:

(Redigeret af xax ved 1:53 pm på Dec. 26, 2001)

Link to comment
Share on other sites

29/12-2001:

Ahhh ja. Det var sidste træningsdag i dag før det nye år, og der skulle også lige køre de sidste 1RM tests, bænkpres og squat. Jeg havde også medbragt en midlertidig træningsmakker blot for at hjælpe mig i mine tests, ligesom jeg også stødte på Sil herinde fra, men det var også aftalt på forhånd...

14.45 var jeg i centeret:

Sådan forløb min dag.

Bænkpres:

1 x 5 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 1 x 60 kg

1 x 1 x 75 kg

1 x 1 x 80 kg

Altså en stigning fra 65 kg til 80 kg i bænkpres, noget som jeg ikke har oplevet siden jeg begyndte med vægttræning

Squat:

1 x 5 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 1 x 60 kg

1 x 1 x 80 kg

1 x 1 x 100 kg

1 x 1 x 120 kg

Selvom jeg kunne tage 120 kg, så var det med lidt hjælp, dvs. til at føre mig på plads, før løftet blev begyndt. Derfor betragter jeg kun løftet med 100 kg som værende gyldigt. Det skal dog siges, at selve løftet med 120 kg blev udført uden hjælp.

Det hjælp også lidt at der var en lidt fed stemning i centeret på det tidspunkt, dvs. høj dunkemusik og en del folk som også flyttede jern...

En stigning fra 70 kg til 100 kg er efter min mening ganske pænt...

Bagefter assisterede jeg Sil  med noget squat, dødløft og military press, ganske hyggeligt.

Generelt så er jeg overordentlig tilfreds med de resultater jeg har fået ud af min styrkeløftstræning. De gode resultater skyldes nok også ændringen i min træningsform, fra tradionelt failure/forced rep BB til styrkeløft med lave rep og uden failure. En pæn styrkefremgang i bænkpres, som jeg ellers stod stille i 6 måneder før styrkeløft, er virkelig noget som gør det hele værd... :spinface:

Link to comment
Share on other sites

Ikke alene er jeg på rette vej. Jeg synes endelig at fundet en sport som jeg føler mig godt til rette i. Ed Coan, Paul Anderson, Bil Kazmaier, move over...   xax is here!

Sidenote:

Jeg tror også at jeg skal have gang i noget squat walkouts. Det var nemlig lige det var problemet med min 120 kg squat forsøg. Benene og resten af kroppen  kunne sagtens løfte vægten, men selve transporten til og fra udgangspositionen vaklede gelvaldigt, bogstaveligt talt..

Link to comment
Share on other sites

>> XAX

Hvordan kan du rette i dine indlæg???

Efter at have læst om din meget flotte fremgang, så ville jeg lige springe tilbage til det første indlæg i din træningslog, for at tjekke dine dengang bedste løft. Men så var det jeg blev overrasket, da du havde indført dine nyeste og bedste løft der i??? Hvordan har du gjort det???

Jeg må nok sige, at du har et meget flot squat!

Mit squat sutter for vildt, jeg tror jeg har et max på 65 kg, men så kommer jeg altså op med ryggen parallel med gulvet!? Hvordan kan jeg gøre noget ved min holdning? Skal jeg køre nogle frontsquats i en periode?

Jeg synes bare det virker latterligt, at jeg kan bænkpresse mere end jeg kan squatte???!!!! Jeg synes endda jeg har nogle rimelig kraftige ben, med nogle rimelige quads.......

Link to comment
Share on other sites

Det med nyeste stats forrest er lavet således at folk ikke skal bladre sig igennem flere sider for at finde mine nye stats.

Hvordan jeg har lavert det? Jeg har bare redigeret i mit indlæg... :)

Det med squat, tja... rent faktisk har jeg ikke trænet andet end squat, hellere ikke en gang assistanceøvelser, men det var også min introprogram til styrkeløft, som jeg har kørt, så der ryger helt klart assistanceøvelser ind her i næste cyklus.

Din holdning... Tja, jeg ved ikke rigtig, men fokusér på teknikken hver gang du kører squat, og vær kritisk overfor dig selv. Det har hjulpet mig en del på rette vej, selvom jeg stadig ikke er helt tilfreds med min squat.  

Få evt. en instruktionstime med en erfaren styrkeløfter(Så vidt jeg ved, har du jo adgang til dette).

Det med store ben kender jeg selv til. Min midlertidige træningsmakker i dag har meget mindre ben end mig, men squatter alligevel en del mere end mig. På det punkt handler det nok nærmere om nervesystemet og dets tilpasning. Problemet kan også skyldes svage hasemuskler. De spiller også en stor rolle i squat.

Link to comment
Share on other sites

2/1-2002:

Ikke træningsdag i dag, men alligevel en special dag.

Den er speciel, fordi er det er præcist et år siden (+/- et par dage) at jeg startede med noget som lignede rigtig vægttræning, dvs. med frie vægte. Jeg husker det næsten som i går, rigtig bænkpres kombineret med barbell og dumbell curls, akk ja. Jeg husker også tilbage på de Arnold-agtige træningsprogrammer jeg kørte såsom 10-15 sæt bryst med forced reps og elendige form, hele to gange om ugen i modsætning til hele 6 sæt rygtræning om ugen på en maskine, tsk tsk... :crazy:

Heldigvis har jeg fået lidt mere styr på min træning i løbet af året, som gik... :cool:

Det som ellers gør denne dag speciel, er at jeg går på diet fra idag af. Ganske vist er jeg styrkeløfter, og har ikke behov for at have en sixpack, men julen har været alt for god ved mig, og mine bukser er begyndt at stramme lidt for meget :blush:

og så er det nok også en fordel at være bare lidt trimmet når man squatter og dødløfter...

Så flere men mindre måltider om dagen, flere komplekse kylhydrater fremfor de simple og hurtige, slut med slik og alkohol lige forløbig, slut med krøllefedt på stegen om lørdagen... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share