XAX


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3/1-2002:

Første træningsdag i det nye år, og hvilken dag...

Stod i centeret kl. 12.20

Squat: 3 x 3 x 60% -  60 kg

BB Rows 1½ x 5 x 40 kg

DB Rows 2 x 8 x 32 kg, 1 x 10 x 32 kg

Weighted Hyperextensions: 3 x 8 med en 10 kgs skive

Rotatorcuff øvelser: 2 x 8

Generelt så var det en meget hård dag, 6 timers søvn og samt et par dage på diæt er ikke den bedste forberedelse til at træne.  Prøvede at eksperimentere lidt med BB Rows, deraf de underlig sætangivelser. Den belastede lænden lidt for meget efter min mening, men jeg prøver igen næste gang med en anden vinkel.

Stødte også lige på Sil endnu en gang :) og vi fik os lige en hyggelig sludder...

Denne gang var det altså lænden det kunne mærkes i men på en god måde :satisfied:

Alt i alt en træningsdag en smule over gennemsnittet... :music:

Link to comment
Share on other sites

4/1-2001:

Endnu en træningsdag, puha, det er lidt hårdt at komme i gang igen, specielt fordi det er gået lidt for mange dage med at lave ingenting overhovdet... :dozingoff:

Stod i centeret igen kl. 12.25

Planen for dagen:

Dødløft: 5 x 5 x 75% (75 kg)

Bænkpres: 3 x 3 x 60% (50 kg)

Skulderpres: 3 x 6 x 20 kgs håndvægte

DB Triceps Overhead Extension: 3 x 6 x 18 kg

Og så var det meningen at jeg skulle køre lidt Rear Laterals, men efter at have kigget lidt nærmere på mit program, så var det ikke nødvendligt at alligevel.

Nu er det normalt ikke meningen at disse to træningsdage skal ligge op i hinanden pga. hyperextensions, og det kunne mærkes specielt på dødsløft, som var brutalt og moderisk hårdt :devil: Så det var lænden, som gav efter først i dag... Den kloge læser vil også bemærke at jeg har inkluderet nogle isoøvelser til triceps, hvilket jeg normalt er modstander af disse, men det er altså nødvendigt med nogle assistanceøvelser når man er styrkeløfter. Ganske vist kunne jeg godt mærke at triceps ikke normalt bliver trænet så meget, men generelt var det en hård dag for kroppen, måske fordi jeg har tabt lidt work capacity og samtidig har sat træningsbyrden lidt op, kombineret med diæt og et søvnmønster, som skal justeres... Oh well, det skal nok blive sjovt... :)

Altså en ret hård, og derved god træningsdag, til over gennemsnittet :cool:

Link to comment
Share on other sites

6/1-2002:

Weekendtræning og endda lidt småsent, ikke så optimalt for mig, men pga. lidt arbejde med knaldhytten herhjemme så var der først tid hen på eftermiddagen.

Var i centeret kl. 15.50

Dagens arbejde:

Squat: 3 x 3 x 85% - 85 kg

DB Shrugs: 3 x 8 x (2 x 32 kg)

Weighted Incline Situps: 3 x 6-8 med 10 kg på brystet

Goodmornings: 3 x 8 x 35 kg

Rotatorcufføvelser: 2 x 8

Well, så blev der plads til goodmornings igen i mit program, dejlige øvelse for haserne iøvrigt, bortset fra at jeg burde have kørt den i squatracket , for vægten skulle cleanes fra gulvet hver gang, men så fik jeg da også trænet noget som mindende om træk. :p

Squat kørte ok rent teknisk, bortset fra at jeg nu skal arbejde mere med stangens placering, idet der er lidt for meget wiggle wiggle når jeg unracker stangen... :hehe:

Og så ser det endelig ud som om kroppen er kommet godt op i omdrejninger igen. Inden jeg tog afsted var jeg stadig øm i hele ryggen, både øvre og nedre. Overaskende nok, så er det meste af den ømhed nu forsvundet igen, efter jeg havde overstået træningspasset. Det skyldes nok også at der i denne uge køres 3 x 3 i forhold til sidste uges 5 x 5, hvilket giver færre sæt, dog med mere vægt, men stadigvæk...

En ganske fin træningsdag, over gennemsnittet... :cool:

Link to comment
Share on other sites

8/1-2002:

Så er skolen starten igen, men træningen skal stadig passes :)

Tidligt fri, så jeg var i centeret kl. 12.20

Dagens arbejde:

Bænkpres: 3 x 3 x 87,5% - 70 kg

Dødløft: 3 x 3 x 65% - 65 kg

Lying Triceps Extensions: 3 x 6 x 27,5 kg

Lateral Raise: 1 x 2 x 9 kg (av!, ubehagelig smerte, så den blev sprunget over! :cry:)

DB Curl, stående op af sølje: 2 x 8 x 14 kg, 1 x 6 x 14 kg

Så er der igen røget flere isolationsøvelser på, men ja det er nu en gang nødvendigt for at smække flere kg på i de store løft, samt at undgå skader. Det forekommer mig dog akavet og kedeligt f.eks. at køre triceps extensions, sammenlignet med de tre store løft. Det er dog altid noget, at jeg ikke har mistet noget armstyrke siden jeg holdt op med at træne arme, for en del måneder siden, og jeg regner bestemt med at stige i styrke her, når jeg har vænnet mig til dem igen. :devil:

og forresten, Pump er efter min mening ikke så fedt. Det besværliggører ens bicepstræning... :whatsthat:

Bænkpres kørte fint, dog var jeg tæt på at dø et par gange, og måtte virkelig kæmpe i den sidste rep i sættene. Jeg satte også sætpauserne ned til 45 sek. i dødløft, således at det gik hurtigere, og gjorde det en smule mere intenst selvom det var en 'Dynamic Effort' dødløft  som det hedder i WSB. Sådan gør de vist rent faktisk også i WSB...

Endnu en dag, hvor jeg blev mere overbevist om, at styrkeløft er min sport :cool:

Dog, en undergennemsnitlig træningsdag pga. armtræning og lidt skuldersmerte... :bored:

Link to comment
Share on other sites

9/1-2002:

Sikke en dag, træt og lidt oplagt, og kedelig gråt vejr, øv øv øv... ???

Men trænes, ja bestemt! :)

Startede kl. 12.25

Dagens arbejde:

DB Row: 4 x 5-7 x 34 kg

Squat: 3 x 3 x 65% - 65 kg

Weighted Hip Extensions: 3 x 4-8 med 10 kg(skal justeres lidt eller udskiftes )

DB Sidebend: 3 x 8 x 30 kg

Rotatorcuff: 3 x 8, heriblandt Cuban Press 3 x 5-8 med 20 kg

Lidt kedelig træningsdag efter min mening. De eneste dag, hvor der ikke trænes tungt i bare en af de 3 store løft. Det er nok hellere ikke så smart at træne biceps dagen før DB Rows, fandt jeg ud af, så der skal ændres lidt programmet.

Weighted Hip extension kørte ikke så fedt. Det er rent faktisk den øvelse, som jeg kom til at kalde Hyperextensions i min tidligere indlæg i logbogen. Den går stadig for meget i lænden efter min mening, også selvom jeg prøvede at justere højden. Jeg tror at jeg vil gå over til at køre Goodmornings i stedet for også på denne dag. Den har nok også en bedre overførelse til squat og dødløft.

Derfor endnu en undergennemsnitlig træningsdag. :bored:

Link to comment
Share on other sites

11/1-2002:

Dejlig dag, tidlig træning... :)

Var i centeret kl. 11.30

Dagens arbejde:

Dødløft(ME):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg,

1 x 3 x 65 kg

3 x 3 x 85% - 85 kg

Bænkpres(DE):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 65% - 52,5 kg

DB Skulderpres: 3 x 6 x 20 kg

DB Overhead Extension: 3 x 8 x 18 kg

Rear Laterals: 3 x 8 x 8 kg

Ikke så meget at sige til min træning dag. Det var tilpas hårdt og kørte rimelig godt. Jeg er tilbage i rytmen igen... :devil:

Stødte igen på Sil i centeret, nåede at redde ham fra at dø i bænkpres. :rolleyes:

Ikke så meget at sige, god træning i dag... :cool:

Link to comment
Share on other sites

13/1-2002 - kl. 1.30

Træningsdag, men først om 12 timer.

Havde en lidt underlig oplevelse i dag/i går. Havde besøg af en gammel ven og vi besluttede os for at tage i byen sammen med en tredje makker. Da vi endelig kom ind til byen og tog derhen hvor vi en gang altid plejede at drikke, følte jeg mig vitterlig fremmed og ikke hjemme. :bored:

For et år siden var dette et sted hvor jeg altid kom, hvor jeg følte mig godt tilpas. På det tidspunkt elskede jeg at tage i byen om weekenden, gerne med et ordentlig kæp i øret til følge, men idag, så er det fuldstændigt omvendt. Det sagde mig ikke noget at stå sådan et sted, møde nogle tilfældelige mennesker og fylde sig med dyrtkøbt sprut og øl.  :dontgetit:

Det er måske fordi jeg ikke har brug for det mere, fordi der er komme noget andet i mit liv, som betyder mere. Det er måske tanken om at man har spildt så mange penge og tid på fylde sig med gift og møde nogle mennesker, man normalt ikke omgåes. :sarcasm:

Er jeg mon blevet gammel, eller er jeg blot blevet voksen? :whatsthat:

Link to comment
Share on other sites

13/1-2001 - kl. 14.30

Træning igen, noget jeg så frem til. :)

Dagens arbejde:

DB Shrugs: 1 x 8 x 16 kg, 3 x 8 x 32 kg

Bænkpres(DE)

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 65 kg

Squat(ME)

1 x 5 x 20 kg

1 x 5 x 40 kg

1 x 5 x 60 kg

5 x 5 x 80 kg

Weighted incline Situps: 3 x 6 med 10 kg på brystet

Grrr, selvfølgelig var der nogen, som lige skulle køre dødløft foran squatracket, endda med elendig teknik! :sneaky:, så squat i dag lå næsten til sidst. Squat kørte dog godt i dag, brutalt hårdt, men teknikken er også ved blive bedre.

Ikke så meget mere at sige, god træningsdag i dag :cool:

Link to comment
Share on other sites

15/1-2001:

Tidligt fri, rettere sagt tog tidligt fri, gad ikke at høre på skolens langsomste og kedeligste lærer... :)

Startede kl. 10.30

Dagens arbejde:

Bænkpres(ME):

1 x 5 x 20 kg

1 x 5 x 40 kg

5 x 5 x 65 kg - 80%

BB Row: 5 x 8 x 40-50 kg - kørte den som Yates Row

Side Laterals: 3 x 8 x 8 kg

Lying Triceps Extension: 3 x 6-7 x 30 kg

Goodmornings: 3 x 8 x 40-50 kg

Bænkpres var en ren dræber i dag :devil:, i de sidste 3 sæt skulle der virkelig kæmpes for ikke at dø i de sidste 2 rep. Det kan måske også skyldes at jeg har ændret lidt på programmet, flyttet rundt på nogle øvelser, så jeg har også kørt en ekstra gang DE-bænkpres i denne uge, dvs. 2 x DE og 1 ME. Måske har det bidraget lidt til hårdheden her... :0

Så fik jeg endelig BB row til at køre ordentlig. Kørte Yates row som det hedder, div. mindre vinkel samt smalt underhåndsgreb. Trak også maven ind hver gang stangen skulle trækkes ind, gav en lidt bedre ROM og lidt mavetræning :). Siden det er første gang at øvelsen køres ordentlig, så kan der formentlig smækkes flere kg meget snart, ligesom det skete med Goodmornings i dag.

Jeg kan godt mærke, at jeg stort set har trænet full body i dag, og det er en rar fornemmelse. :rolleyes:

Altså endnu en god træningsdag... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

16/1-2002:

Igen tidligt fri, af samme grund som dagen før... :)

Startede kl. 10.15

Dagens arbejde:

Dødløft(DE):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 65 kg - 65%

Miltary Press(stående): 1 x 8 x 20 kg, 3 x 8 x 30 kg

DB Sidebend: 3 x 8 x 30 kg

Rotatormanchetøvelser: 3 x 8 med kabel + Cubanpress 3 x 8 x 17,5 kg

En af de lette dag. Fik dog lejlighed til at prøve rigtig military press, altså den stående version. Suveræn øvelse efter min mening :inlove:, laver den aldrig siddende igen... :cool:  skal dog have den kørt ordentlig ind, og så ryger der nok nogle flere kg på snart.

Udover Military press, så var det generelt en lidt kedelig dag, så derfor en lidt over gennemsnitlig træningsdag i dag :) :dozingoff:

Link to comment
Share on other sites

På opfordring af tp har jeg besluttet at poste et lille indlæg om mine kostvaner. :)

Selvom jeg ikke træner for masse, så skal der alligevel spises en del. Som styrkeløfter bulker man jo praktisk set hele året :)

Efter træning snupper jeg 0,4 l kakaomælk blandet op med 0,1 l alm. letmælk, således at kakaoen ikke ligger alt for tungt.

Cirka 45 min senere, når jeg er kommet ind af døren, så snupper jeg en skive rugbrød med en halv dåse tun samt et hårdkogt æg, når det er muligt. Dette skylles ned med 0,25 l mælk.

Generelt så spiser jeg hver 3 - 4 time, gerne rugbrød med tun og/eller ost, kombineret med mælk.

Følgende sættes minimum til livs hver dag:

1½ l letmælk

½-1 dåse tun

2-3 skiver rugbrød.

Herudover kommer aftensmaden, morgenmad, madpakke samt kakao til træningen.

I weekenden, mest lørdag, spiser jeg kun til 2-3 gange om dagen, skyldes dog at jeg sover noget længere og spiser mere af gangen. Om lørdagen står den altid på enten culottesteg eller kylling med ris, hvor der så også ædes igennem. Søndag morgen startes typisk med en gang god mad fra dagen før, varmet i mikroovnen. Herefter står den så på træning. Hvis muligt, så spiser jeg, når jeg er kommet hjem, endnu en gang rester fra dagen før, eller blot tun og ris.

Før sengetid plejer så at drikke mælk, samt spise lidt rugbrød, eller lidt ekstra aftensmad.

Ting som Nutella til morgenbrødet er bandlyst, ingen protein i, og for meget fedt og kulhydrat. Alkohol er også bandlyst i hverdagen, ligesom der nødigt drikkes sodavand.

Junkfood spises en gang imellem, hvis anledningen byder sig, men jeg foretrækker hjemmelavet mad, som smager bedre, og som regel har en bedre ernæringsværdi.

Håber at det var detaljeret nok...  :D

Link to comment
Share on other sites

18/1-2002

Tidlig træning igen i dag. Havde dog kun 2 timer i dag skolen ifølge skemaet, så blev ikke pjækket i dag :)

Dagens arbejde:

Dødløft(ME)

1 x 5 x 20 kg

1 x 5 x 40 kg

1 x 5 x 60 kg

5 x 5 x 80 kg - 80%

BB Curl

3 x 4-8 x 35 kg (Damn Pump! )

Goodmornings:

1 x 8 x 20 kg

1 x 8 x 40 kg

3 x 8 x 50 kg

DB Overhead Extension:

1 x 8 x 9 kg

1 x 8 x 14 kg

1 x 8 x 18 kg

1 x 8 x 20 kg

1 x 8 x 22 kg (Så kom den ventede styrkeforøgelse her)

Squat(DE)

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 65 kg - 65%

Lidt hård i dag, specielt for understellet. Dødløft kørte lidt under gennemsnittet. Fik pump i underarmen, hvilket svækkede grebsstyrken lidt, og besværliggjorde BB Curl.

Goodmornings kørte også ok. Fik justeret lidt på teknikken(bøjer lidt i knæene nu, skulle være bedre) . Jeg føler mig dog ikke helt hjemme i denne øvelse endnu, men det skal nok komme.

Altid lækkert med lidt mere styrke i triceps, vil nok gavne min bænkpres, når der skal testes 1RM. BB Curls for første i gang i mange måneder. Heldigvis er jeg blevet en smule stærkere i denne øvelse, siden sidst, så helt galt kan det ikke være kun at træne basisøvelser :)

Squat kørte ikke helt tilfredsstillende. Det skyldes nok lidt mangel på koncentration, men dybden er ved at blive ret god. Det er efterhånden ved at blive deep squat...

Nå, men en god træningsdag i dag :cool:

Er ihvertfald øm i understellet samt i ryggen, så jeg har ihvertfald lavet noget. :)

Link to comment
Share on other sites

20/1-2002:

Startede i dag kl. 14.15

Dagens arbejde:

Squat(ME):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 3 x 60 kg

3 x 3 x 85 kg - 85%

DB Shrugs:

3 x 8 x 34 kg

Bænkpres(DE):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 52,5 kg - 65%

Rear Laterals:

3 x 8 x 8 kg

Side Laterals:

3 x 8 x 9 kg

Pæn god dag i dag. I stort set alle øvelser i dag kunne jeg mærke at der var overskud til mere, så der skal nok snart smækkes nogle flere kg. Squat kørte fint og med så meget dybde at jeg næsten ramte de stænger, som sidder i racket udenfor den position hvor man udfører selve squattet.

En almindelig god træningsdag i dag... :cool:

Link to comment
Share on other sites

22/1-2001:

Tidlig fri som altid... :)

Startede kl. 12.30

Dagens arbejde:

Bænkpres(ME):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 3 x 55 kg

3 x 3 x 70 kg - 87,5%

BB(Yates) Row

5 x 5 x 50-70 kg

Cable crunches

3 x 8 x 40-70 kg ifølge vægtpladderne i kabelstativet :)

Close grip benchpress

3 x 8 x 20-40 kg

Goodmornings

3 x 8 x 50-55 kg

Og så lidt sjov med isoøvelser, mens jeg ventede på min træningspartner.

DB Overhead extension, stående:

Rekordforsøg i denne øvelse...

Opvarmning + 1 x 8 x 24 kg, 1 x 8 x 26 kg

Vægten blev cleanet fra gulvet i stød stil, ganske efter planen...

En forøgelse på 4 kg siden sidst, nydeligt nok  :satisfied:

Jamen en ganske pæn træningsrunde i dag. Jeg kom endelig i gang med close grip benchpress, dejlig øvelse, ligesom jeg prøvede cablecrunches, dog en lidt akavet øvelse efter min mening. Bænkpres kørte tungt og lidt over grænsen, har efterhånden en ganske god fornemmelse af mit stickingpoint.

Prøver stadig at finde mig til rette med Goodmornings, kørte den som bent knee i dag, gav mere til haserne efter min mening, men også mere på nedre ryggen, hmmm ???

Jeg er ved at få en smule interesse i vægtløftning, deraf mit sjov med en triceps øvelse, så når stående military press kører nogenlunde, så vil jeg prøve at erstatte den med pushpresses, ja i det hele taget prøve at få lusket noget nogle flere vægtløftningselementer ind i min træning.

Alt i alt en god træningsdag :cool:

Link to comment
Share on other sites

23/1-2002:

Pga. af et tandlægebesøg i dag kunne jeg lige så godt træne tidligt, eftersom skoledagen alligevel kun ville bestå af 2 timer.

Startede kl. 8.30 (gab! :sleeping: )

Morgens arbejde:

Military Press: 3 x 8 x 30-35 kg

Dødløft(DE)

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 65 kg

DB Sidebend: 3 x 8 x 32-34 kg

Rotatormanchet øvelser: Div. kabelgøjl + Cuban Press og L-rotation(som det vist nok hedder) med håndvægt

Squat walkouts med 30 sek. i udgangsposition, altså med stangen på nakken.

1 x 50 kg

2 x 100 kg

3 x 110 kg

Sådan en lidt gennemsnitlig træningsdag, mangler stadig lidt bedre teknik i Military Press, Dødløft ok, Squat walkouts er en nyt ting på programmet, og nu også en fast del. Jeg skal nok justere lidt på højden af stangens placering i racket, fandt jeg ud. Det er alligevel halvsvært at gå rundt med så mange kg på nakken, og endda bare stå stille med den byrde. Det kræver alligevel en del styrke i ryggraden når man racker og unracker en stang med +100 kg på.

Generelt set så er jeg ikke begejstret for at træne om morgen, både før og efter træningspasset idag følte jeg mig ikke helt ved lægterne, men det forsvandt da heldigvis under selve træningen.

Altså en genemsnitlig træningsdag, pga. det tidlige tidspunkt :whatsthat:

Link to comment
Share on other sites

25/1-2002:

Startede sædvanlig tid, kl. 12

Dagens arbejde:

Dødløft(ME)

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

1 x 3 x 60 kg

3 x 3 x 85 kg - 85%

DB Lying Triceps extension

3 x 8 x (2 x 12 kg)

Squat(DE)

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 65 kg - 65%

BB Curl

3 x 6-8 x 30 kg

Grebstræning:

3 x 100 kg i stang med overhåndsgreb a 15 sek.(Maven eksploderede under sidste sæt, avv! )

Sjov træning(Ventede på at min makker skulle blive færdig! )

Squat: 18 x 50 kg

Frontsquat: 2 x 6 x 20-40 kg(Avser for skulderpartiet! )

DB Overhead Extension OL-style: 1 x 8 x 26 kg, 1 x 8 x 28 kg

+2 kg fra sidste gang. Dejligt nok endda :)

Prøvede også med hamstring raise på gulvet med hjælp fra fra min træningsmakker. Det gjorde ondt i knæet på det bare gulv, så den tager jeg senere i aften herhjemme med hjælp fra en pude, for det er en suveræn øvelse for haserne. :bigsmile:  

Sådan generelt en lidt blandet dag. Dødløft føltes ikke så hårdt, ligesom squat også føltes lettere selvom det var DE. Så har jeg fundet ud af, at blande dødløft, BB Curls og grebstræning duer ikke. Underarmene svumler for vildt, og går ned i styrke så jeg skal endnu en gang rokere lidt rundt på mit program. :sarcasm:

18 reps squat var hårdt, ikke muskelmæssigt men udholdenhedsmæssigt. Det skal jeg nok til køre noget mere af som GPP. :satisfied:

Alt i alt en almindelig gennemsnitlig træningsdag :whatsthat:

kl. 20.15 - hjemmetræning

Hamstring raise: 3 x 6-8

Damn! Sikke dog en hård og fed øvelse. Det er ligesom at nogen har skudt mig i haserne, av! :0

Link to comment
Share on other sites

27/1-2002:

Startede kl. 15.10, havde mere eller mindre aftalt at træne sammen med Sil.

Dagens arbejde:

DB Shrugs:

3 x 8 x 34 kg

Squat(ME):

1 x 5 x 20 kg

1 x 5 x 40 kg

1 x 5 x 60 kg

5 x 5 x 80 kg - 80%

1 x 2 x 90 kg - 90%

Bænkpres(DE):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

4 x 3 x 52,5 kg - 65,6%

Side Lateral Raise: 3 x 8 x 9 kg

Seated Rear Lateral Raise: 3 x 8 x 8 kg

GPP/sjov træning.

Squat: 15 x 50 kg - Kunne simpelhen ikke mere!!

Farmerwalk med to 25 kg's skiver, dystede imod Sil, kørte 2 x gange 30-40 meter, vandt begge gange iøvrigt :)

Sådan generelt en hård dag. Squat kørte godt, specielt til sidst. De 90 kg føltes ikke hårdere end de 80 kg, og det lover da godt. Dybden er stort så dybt som det kan være. Jeg er i skrivende stund lidt øm omkring knæet så jeg overvejer lidt om jeg skal nøjes med at gå til under parallel. Bænkpres er lidt mere tvivlsomt. Jeg synes ikke rigtig at det bliver lettere, men det er måske også et godt tegn, set i forhold til sidste gang.

Farmerwalk var moch sjov, men rimelig hårdt for ens underarme :0 . Sil og mig blev enige om at det skal nok være en fast tradition om søndagen, hvis vi træner sammen.

Alt i alt, en noget hård men dejlig træningsdag :devil:

Link to comment
Share on other sites

29/1-2002:

Startede kl. 12.30

Dagens arbejde:

Bænkpres(ME):

1 x 5 x 20 kg

1 x 5 x 40 kg

5 x 5 x 65 kg - 81%

1 x 2 x 72,5 kg - 90%

BB Row(Yates row):

3 x 6 x 50-60 kg

Weighted decline situps:

3 x 6 med 10 kg på brystet

Goodmornings:

3 x 8 x 50-55 kg

Closegrip Benchpres:

3 x 8 x 40-55 kg

Bænk var meget hård idag, dog alligevel en smule lettere end de andre gange med 5 x 5. Goodmornings hørte godt. Er ved at finde en god teknik, nærmest en mellemting mellem stivbenet og bent knee, nok mest det sidste. I andre øvelser såsom closegrip bp og bb row tegner det også bedre, måske snart flere kg på.

Generelt en god gang stille træning i dag... :)

Link to comment
Share on other sites

30/1-2001:

Kom lidt for sent op i dag :sleeping: , missede heldigvis kun 4 timer i skolen, men træningen den skal passes... :)

Startede kl. 13.00

Dagens arbejde:

Military Press:

3 x 6 x 30-35 kg

Dødløft(DE):

1 x 3 x 20 kg

1 x 3 x 40 kg

3 x 3 x 65 kg

DB Sidebend:

3 x 6 x 36-40 kg

Grebstræning:

3 x 100 kg i stang foran, 15 sek.

Squatwalkouts med 30 sek. i udgangspostion

1 x 70 kg

2 x 100 kg

3 x 120 kg

Dagen i dag er en af de såkaldte lette dag, og ja, dertil også lidt småkedelig. Military press føles stadig lidt akavet i stående position. Næste gang vil jeg prøve med reverse grip eller Push press. Generelt så er jeg lidt træt af at køre 3 x 8 i de fleste øvelser, foretrækker at køre tungt i stedet, hvilket også afspejlede sig i dagens træning.

En almindelig gennensnitlig træningsdag i dag. :whatsthat:

Link to comment
Share on other sites

Og så husk at overhead presses er den klassiske styrketest. I gamle dage spurgte man ikke folk om hvor meget de kunne bænkpresse (hvilket er det sædvanelige spørgsmål idag, når folk vil vide om man er stærk). Dengang spurgte man om hvor meget man kunne løfte op over hovedet. Man var ikke stærk, hvis man ikke som minimum kunne løfte sin kropsvægt op over hovedet. Der er noget at arbejde efter der ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg kan gode lide den belastning Military press, føler at den rammer stort set alt i hele skulderområdet.

Det er nærmest den måde man løfter stangen på, i en bue uden om hovedet, samt at racke/unracke stangen, som føles lidt underligt.

Kroppen tvinges ihvertfald til at stå ret, har et enormt godt svaj i ryggen, når jeg kører den øvelse, måske lidt for godt...

På den anden side så er jeg også lidt hooked på at få lidt eksplosivitet ind i min træning, altså noget som lugter mere af vægtløftning, deraf min interesse for push press.

Link to comment
Share on other sites

Husk dog at alt for koncentreret arbejde på skulderpres øvelser, har en tendens til at tage noget fra bænkpres.

Desuden så undrer jeg mig egentlig over den lave volumen du laver på DE dag i forhold til ME dag. Det burde jo egentlig være omvendt. Nervesystemet reagere godt på at lave noget igen og igen. Og typiske DE sæt er jo ikke så belastende at workloaden behøver at være så lav som 3 sæt x 3 reps. Jeg ville på DE dag lave et minimum af 5 sæt, med et loft omkring 8-10, afhæning af din løftsfrekvens. På tung dag ville jeg holde mig til mellem 3-5 tunge sæt som udgangspunkt. Bare et forslag ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jep, er lige frem til samme konklusion efter at kigget på en hjemmeside omhandlende CAT Periodization Program, som Florian på getbig.dk postede til dig.

Military Press er også den eneste decideret skulderpres øvelse jeg kører, kører dog Side Lateral Raise og Rear Lateral raise ved siden af.

Men siden du kommer med nogle gode forslag her, så kan vi lige så godt forsætte.

Jeg har overvejet følgende ændringer til mit nuværende program, som så skal træde i kraft til min næste 8 ugers cyklus:

Træner tungt en gang om ugen i en given øvelse, og to gange eksplosiv i samme øvelse inden for en uge, dvs. i alt tre gange, hvor jeg så kører 4 x 3 hver gang der skal køres eksplovsivt.

Nedprioritere military press. Anterior deltoid belastes i forvejen meget af bænkpres. På den anden side, så har jeg hørt/læst at military press er en god støttelse hvis ens sticking point i bænk ligger i starten af løftet, hvilket min næsten gør.

Derudover vil jeg gerne have nogle foreslag til assistence øvelser til dødløft, hvor sticking pointet næsten ligger i starten af løftet , ligeledes med squat, og endda ligeledes med bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share