Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Kvindestats er vist sjældne her - så her er mine... Køn: Hun-

Højde 174 cm

Vægt 73 kg, fedtprocent ukendt - hudfold ml. ½ og 2 cm på nedenstående steder:

Overvidde 107 cm (spændt)

Bryst 102 cm

Talje 77 cm

Hofte 102 cm

Lår ved lysken 64 cm

Overarm 33 cm

Jeg har styrketrænet i flere år med stærkt varierende intensitet - begyndte at tage kreatin+protein for ca. 1 år siden med god effekt. Min muskelmasse skønnes øget med 12-14 kg over 6 år, heraf 5 kg det sidste år  (oprindelig vægt 64 kg og noget buttet).

Jeg træner kun 2 gange om ugen, med god effekt. HIT-princippet virker faktisk...

Mine foretrukne øvelser er multiledsøvelser med tung vægt, men jeg træner også isoleringsøvelser i mindre grad.

Styrkeeksempler:

Knee extension: 7 reps med 50 kg

Træk til bryst (lodret): 7 reps med 65 kg

BP: 6 reps med 60 kg

Kender ikke min 1 rep/100%, men det er sansynligvis ikke meget højere end det ovenstående. Fortsættelse følger...

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har ofte tænkt på squat, men da jeg træner til failure og ingen makker har, så bliver jeg nok upopulær i mit lille center når vægtstangen knalder i gulvet...

Dødløft er jeg lige startet med på forsøgsstadiet (jeg vil ikke træne tungt før jeg har teknikken på plads)

Har hidtil klaret mig med leg press i maskine og leg extension og -flexion.

Og så den dårlige undskyldning (jeg ku' måske tilføje den andetsteds i forum'et): Understellet er lidt overdimensioneret i forhold til overkroppen  :confused3:

Link to comment
Share on other sites

->xax

Tak for tippet - det er rart nok at høre forskellige synspunkter. Jeg har haft stor glæde af bl.a. HIT, men er også åben over for nyt (efter et år med HIT er det måske også tiden).<p>Som nævnt før tror jeg ikke jeg kan yde den store forskel i vægt fra 6-8 gentagelser til 1 RM. Kan man ændre dette ved at tage færre gentagelser/sæt uden at forhøje risikoen for skader? Jeg er ikke vant til at tage mindre end 6 reps.

Jeg har en drøm om at bænke 1RM=80 kg inden for det næste års tid.  :saywhat:

Link to comment
Share on other sites

Risikoen for skader afhænger også af andre ting, såsom korrekt form og ordentlig opvarmning. Generelt set så er det nok farligere at træne tungt, men jeg har rent faktisk også at læst et eller andet sted, at det er mere sikkert, hvad der er helt rigtigt er også jeg selv i tvivl om

Du vil sådan set også blive stærkere i forhold din 1RM hvis du træner med færre reps, men også når du skal tage 6-8 reps.

Link to comment
Share on other sites

Har været nede og træne i dag, hvor jeg for alvor prøvede at kaste mig over dødløftet...

Jeg (som er vant til seated leg press, der absolut ikke involverer lænden) bemægtigede mig centrets eneste stang (som både bruges til BP, squat og dødløft) og satte optimistisk 80 kg på efter et par opvarmningssæt.<p>Mit frodige understel gik i gang med at udføre første del af løftet, men da jeg (med skiverne hængende 10 cm over gulvet) skulle rette hoften ud, gav min lænde"muskler" fuldstændig op, hvorved jeg måtte smide stangen for ikke at lande på næsen... Skiverne i mit lille center er iøvrigt massiv stål uden gummibelægning, så receptionisten måtte lige ind i frivægtsrummet og kigge om gulvet havde taget skade. Da han var gået igen, kom jeg i øvrigt til at banke stangen op i loftet og lave et hul, da jeg skulle rydde op. Godt jeg var alene i rummet :looking:

Selvom min teknik var OK, så har min lænd endnu ikke tilgivet mig (av!)

Således må min 1RM for DL skønnes til 75 kg, selvom jeg normalt hygger mig med 290 kg/12 rep i Seated leg press (Cybexmaskine) :shakehead:<p>Det varer nok en uges tid inden jeg prøver igen, og jeg kunne føje lændemuskulaturen til listen over bovlamme muskelgrupper i min krop.<p>Men det var ikke kun nederlag. Andetsteds i dette forum havde jeg fået nogle tips til bicepstræning for at undgå/nedsætte involvering af forreste del af deltoideus.

Reverse curl med skuldrene trukket langt tilbage virkede ganske fint! Det kan godt være man ligner en snerpet kalkun under udførelsen, men vi er der jo ikke for at være kønne, vel??<p>Nå, hen og ligge på sofaen! :sweetsun:

Link to comment
Share on other sites

Ja, DL er hård ved lænden! He he, det må være trælst med kun 1 vægtstang!

Er der ikke noget i dit center, som kan vise dig DL??? Så er du sikker på du udfører den med rigtig form.

Heldigvis er der langt til loftet i mit træningscenter....... :smile:

Link to comment
Share on other sites

ah... Dødløft er en god øvelse til at løre ydmyghed.

Jeg husker stadig da jeg ville "spille macho" over for en trænigspartner og køre ved 150 kg første gang. Opvarmningen var kørt godt ... og jeg psykede rigtigt mig selv op.. hen til stangen.. ned i knæ, ryggen klar, røven tilbage..godt greb.. Så et par indåndinger og SÅ var han klar, ham Blackmoore....Han eksploderede..brugte alle sine kræfter.. men vægten rokkede sig ikke, og han var rød i hovedet som en brandbil :) Så lærte jeg det :)

Tilbage til "tegnebrædtet" og så igang igen..

Det er lang tid siden nu, men jeg har altid været mere ydmyg over for den gode dødløft siden.

held og lykke med at lære den, Armoured...

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Det er nu to dage siden, at jeg måtte bøje mig i støvet for Alle Øvelsers Moder (dødløft). Min erector spinae har stadig ikke tilgivet mig, og resten af min ryg - trapezius, lat. dorsi og alle de andre er byldeømme. Selv helt oppe under kraniet er jeg øm.

Mine venner og kolleger ynker mig, når jeg prøver at bukke mig forover. Jeg minder om en gammel knogleskør kone...

Derimod har quadriceps og gluteus max. aldrig været så velrestituerede.

Hermed lige en lille advarsel til alle, som går fra seated leg press til dødløft :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har til min store fornøjelse erfaret, at motionsrummet på min arbejdsplads er noget bedre egnet til dødløft m.m. end det motionscenter jeg stadíg har 2½ måneds abonnement tilgode i.

Og så koster det kun 15 kr. om måneden :greedy:

Der er hele to 20 kg's stænger og gummierede skiver. Maskinerne er dog dårligt vedligeholdt med meget modstand. Til gengæld kan man selv bestemme musikken. Min CD med Rammstein (tysk heavy) faldt dog ikke i den anden brugers smag, men han fandt sig pænt i det.

Jeg kastede mig over dødløftet igen, men nu i dyb ydmyghed. For at involvere ryggen lidt mindre prøvede jeg sumo-DL. Det gik faktisk noget bedre. Jeg tog 3 x 80 kg-sets uden problemer. Det blev ikke til mere end tre sæt, igen grundet en forholdsvist svag ryg.

Bagefter blev det til bænkpres og chins og lidt mave.

Det var i går, og i dag er jeg igen byldeøm i hele skroget...

Jeg går og pusler lidt med forslag til nye programmer. Jeg er ikke så meget til splitprogrammer gr. erfaring med manglende fremgang i forhold til al den tid man bruger på det.

:idea: Set i bagklogskabens lys kan den mgl. fremgang lige så godt bero i forkert/for lidt kost. Jeg blev i hvert fald mindre fed i den periode jeg kørte split.

Men til foråret (når jeg gider træne mere end to gange/uge) kunne det være jeg skulle prøve det igen.

Indtil da (og indtil jeg kan finde ud af at aktivere mere end 50 % af mine motoriske enheder af gangen og iøvrigt har fået en rygmuskulatur) hedder det tung vægt først på ugen (nogenlunde som beskrevet ovenover) og modificeret HIT sidst på ugen. Jeg har hidtil kørt et HITagtigt program 2x/uge.

 

Link to comment
Share on other sites

Det sidste træningspas før jul gik bl.a. med at kaste sig over squat.

Jeg har aldrig gryntet og stønnet og grimasseret så meget under træning (godt jeg var alene i rummet) under så lidt vægt (50 kg). Det nye i det var vist kun, at jeg gik helt ned i hug i stedet for at stoppe når knæene er i 90 grader.

Og nu, to dage efter, er jeg (igen) byldeøm - denne gang i quadriceps. Det er et næsten umuligt projekt at stå ud af en bil.

Go' jul til alle jer på MOL (jeg skulle IKKE hilse fra mine lår)

:sweetsun:

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til squat igen.

Selv om det er en uge siden sidst, syrede mine lår fuldstændig til i andet opvarmningssæt, efter jeg havde varmet op på cykel.

Men under knap så megen grynten (i dag var jeg ikke alene) blev det alligevel til 5 sæt(50 kg) sæt med 3 reps + 2 (40 kg)med 8-9 reps.

:cries: Hvordan kan man ha' lår så store så man ikke kan passe et par bukser uden stræk og så løfte så lidt?? (Det er jo ikke bare fedt). Håber det går hurtigt fremad.

Ellers bænkpres (opvarmning, 4x3x62,5), chins med neutralt smalt greb (opvarmningspulldowns, 4x3xkampvogn), dips og hammercurls.

Jeg vil gerne op på 6 sæt i de tunge øvelser.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er det slut med jul & nytår og ikke mindst EKSAMEN (som lige skal passes ved siden af et fuldtidsjob).

Jeg bryder mig aldeles ikke om at løbe, men i forgårs løb jeg 2400 m på tid. I september løb jeg på 10.15, men i onsdags røg jeg ned på 10.45 (selvom jeg ellers var vældig presset). Tænk, at det går så hurtigt med at tabe formen. Jeg har ellers løbet lidt i de sidste fire måneder... :angelgrin:

Ellers er der fremgang i dødløft (max er mindst 85 kg nu - wauv), og teknikken er mere stilren. Det er dog stadig lidt svært at undgå at runde i ryggen ved den sidste rep i sættet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er begyndt at føre logbog, dels for at nyde min spirende fremgang i squat og DL, men også for at synliggøre for mig selv, hvor mange gange jeg egentlig svigter træningen (det er særlig cardio, der svipser - underligt nok...).

I squat har jeg øget reps ved 50 kg til 5 (lidt men godt), og DL foregår nu med 3 x 85 kg. Til gengæld nåede jeg lynhurtigt et plateau i bænkpres, efter jeg startede på sæt med 3 reps. Jeg øgede ellers pænt lige i starten. Selvom der er mange dage imellem (sidste gang 1½ uge, med en peck deck imellem), så går det nærmest tilbage, og det har det gjort de sidste 3-4 træningspas.

Jeg squattede til styrketræning i går, og var til bodybike i dag. Kunne næsten ikke kravle op på 2. sal, hvor jeg bor.

Generelt er der skruet lidt mere op for cardio'en, og jeg har sågar købt en fedtmåletang, hvis ankomst jeg med gru afventer. Den kommer med posten en af de nærmeste dage. :eek2:

Link to comment
Share on other sites

Hej B!

Lidt af det hele. Styrketræningen startede egentlig som supplement til en anden sport(undervandsrugby), men nu er det blevet en interesse i sig selv. Men jeg er ikke udseendeinteresseret nok til at tage mig sammen til at cutte for alvor - det er dog begyndt at komme med motivationen for det efter jeg har bulket i over et år og taget 6-7 kg på (og synes det er blevet hårdere at løbe).

Jeg har aldrig prøvet at være markeret (siden præpuberteten), det kunne være interessant at prøve.

Styrken derimod har jeg stor fornøjelse af i både UV-rugby og job/uddannelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hehe... hvorfor kommer er der aldrig nogle kvindelige betjente i F&F og tvinger en gang rammstein ned i CD-afspilleren og køre efterfølgende dødløft...næ nej vi skal absolut høre radio2 eller "den nye med christian ...weee"

Rammstein er klart #1 træningsmusik...(skarpt efterfulgt af noget ældre AC/DC eller Manowar)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu er jeg tilbage på nettet efter at have levet i elektronisk tomrum i over en måned (gr. flytning og lang ventetid på netværksoprettelse).

I mit nye center prøvede jeg en prøvetime med instruktør for første gang siden 16-års alderen (han fulgte automatisk med indmeldelsesgebyret). Jeg kendte ham i en helt anden sammenhæng uden at vide han var instruktør, så det var lidt sjovt. Jeg havde iøvrigt spurgt efter en der kunne vise mig squat og dødløft.

Han formåede at pille min ellers spirende selvtillid på dette område fuuuuldstændig fra hinanden. Min teknik var ikke blot forkert - den var direkte skadelig (det havde jeg nu egentlig også på fornemmeren...) Så af med en faens masse kilo og så laaaangsomt med 100% kontrol på bevægelsen. Nå.

Men sjovt nok var det alligevel hårdt, dog uden at jeg fik den sædvanlige efter-trænings-ømhed i lænden som normalt gjorde at jeg måtte hive mig ud af en bil med armene flere dage efter dødløft. Det er nok meget godt alligevel.

Og supplement til dataene i første post: Fedt% 16,5 (efter 4-punktsmålingen her på sitet) Så ville jeg nødig se mig selv med de tyve procent jeg egentlig troede jeg gik rundt med...

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg har nok i min overmodighed puttet for meget vægt på, så jeg tvang mig selv ind i en bevægelse som ligner rumænsk sumo-DL med krum ryg. Jeg har det største output ved den bevægelse. Men den krumme ryg skulle jo rettes ud på et tidspunkt i bevægelsen, hvilket tilsyneladende overstresser m. erector spinae med mit vægtvalg (derfor max øm efter træning). Og så er disc'erne mellem hvirvellegemerne udsat for en gevaldig overbelastning under vægtpåvirkning med krum ryg, hvilket begynder at lugte af discusprolaps i læn(g)den.

Småting, som jeg egentlig godt vídste, men som man glemmer i sin iver over øvelsen. :confused3:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share