Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Uddrag af loggen:

1.6:

Løb, samme rute som sidst (26.5). Tid 39,07 min, gennemsnitspuls 166 igen og kcal 414. Med samme gnm.snitpuls og næsten samme tid steg mit kalorieforbrug med ca. 22 %, blot fordi jeg vejede 7 kg mere end sidst (havde ikke rettet profilen i mit støvede pulsur d. 26.5..).

2.6 og 3.6:

Pausedage, gr. tidsbekneb.

4.6:

Stemdag.

Squat 40 x 10-10-10-9

I squat har jeg stadig lidt teknikproblemer. Når jeg bliver grebet af øvelsen, har jeg en tendens til at læne mig for langt forover, og det gør øvelsen alt for let. Jeg skal virkelig tænke over teknikken. En spotter ville nok hjælpe. Jeg har prøvet at sætte fødderne lidt længere ud end skulderbredde, det hjalp på den måde, at jeg kan være mere oprejst i kroppen. Ellers ligger kroppen næsten vandret hen over lårene for at holde balancen i bundstillingen. Jeg er vist ikke lige squat-bygget.

Front squat teknik: 20 x 15. Her går det til gengæld fint, front squat har været noget nemmere at lære rent teknisk. Næste gang bliver front squat en selvstændig øvelse med 4 sæt og med noget vægt på.

Incl. BP: 35 x 10-8-7, 32,5 x 8.

Calfpres, strakte ben: 105 x 13-14, supersets med 2 x mave.

Upright row: Stang + 15 x 12-10-8

Assisted (snart weighted :) ) dips: 5 bl. x 11-10. De sidste 4 gange har jeg taget en blok af hver gang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

5.6:

Spinning 1 i 54,41 min. Vi skubbede alle cyklerne ud og kørte udendørs. Bortset fra at jeg havde solen lige i ansigtet, så var det OK med vinden til at køle én af. Gennemsnitspuls 160, 548 kcal.

6.6:

Pausedag gr. tidspres (skulle op til en stor eksamen 7.6).

7.6:

Den sædvanlige løbetur efter en veloverstået eksamen: tid 38,51 - gnsn. puls 168, kcal 413.

8.6:

Trækdag:

Sumo som teknik: 50 x 10, 55 x 10^3. Skal huske at have ordentlig forspænding på, ellers starter jeg med at løfte røven uden at løfte vægten...

Ass. chinups: 8 bl. x 10-7-6, 9 bl. x 8. Må hellere til at vaske sokker i hånden, det er grebet der står først af.

Stifflegged DL: 35 x 12, 40 x 10 (samme problem med grebet, da vægten ikke kommer ned og hvile i løbet af sættet).

Incl. row: 35 x 10-9

Hyperext: 0 x 10, 2 x 10.

Lidt sølle dag gr. lette tømmermænd - meeen skal man ikke nyde livet når man lige har bestået en eksamen??

Link to comment
Share on other sites

Hm - Mol gik ned da jeg lige havde skrevet mit indlæg. Nu prøver jeg igen:

9.6:

Pausedag (gr. dovenskab B) )

10.6:

Stemdag - Front squat implementeret for første gang. Skøn øvelse, de skrå mavemuskler kom på arbejde her. Jeg må nok indrømme, at alm. squat har fundet sin overmand :wub:

Front squat: 30 x 10, 35 x 10-9-9.

Bænkpres: 50 x 10-8-7, 47,5 x 7

Mave 2 sæt.

DB Skulderpres; 10 x 13-9-7

Triceps pres; 6 bl. x 12-10.

En kanon dag :bounce:

Link to comment
Share on other sites

11.6: Pausedag, gr. kiropraktorbehandling.

12.6: Trækdag

DB rows: 22 x 10-8-7, 20 x 9

Dødløft: 60 x 10, 65 x 10-9-9

Closegrip Pulldown; 60 x 9-8

Goodmornings; 30 x 13, 35 x 10

Hammercurls, stang + 15 x 15-9

Shrugs 55 x 10^2 som supersets.

Hyperextensions lille vægt x 10^2

Øøøødrr, jeg må lige huske at spare på cacaomælken i første øvelse, hvis jeg skal dødløfte bagefter... :dead:

Link to comment
Share on other sites

Endnu et uddrag af en hektisk hverdag...

13.6: UV-rugby i ½ time.

14.6: Pause gr. tidsnød.

15.6: UV-rugby cup i Kiel, samlet spilletid ca. 45 min. Herefter vollgebratende Kleinschwein und bier von Fass :beerchug:

16.6: Hjemtur og tømmermænd.

17.6: Stemdag.

Squat 40 x 9-7, 45 x 5-5, 40 x 5... Sikkert ikke den bedste dag at konvertere til 5 x 5. Tømmermændene sad stadig i kroppen, og jeg har STADIG ikke fattet pointen i almindelig squat... Jeg håber, at front squat går bedre. Det kan være det er det der skal til, hvis mine lår er svagere end gluteus og ryg.

Incl. BP: 35 x 11-9-7-6

Calfpres, strakte ben: 112,5 x 12-11 supersets med 2 x mave på swissball.

Upright row, stang+15 x 13-9-9

Ass. dips: 4 bl. x 10-7 (der sluttede fremgangen).

Der manglede ikke lyst til at træne, men kroppen ville sq ikke være med... :jehon:

Link to comment
Share on other sites

Mette_musen-> Jeg er også blevet vild med front squat (ikke mindst fordi jeg ikke rigtig kan finde ud af alm. squat). Den giver ganske meget for maven. Når du er vant til alm. squat, så kører det næsten af sig selv - du skal blot holde kroppen lidt mere lodret. Der er mange forskellige meninger om hvordan man holder på stangen, selv har jeg et smalt underhåndsgreb (ligesom en smal version af biceps curl) og overarmen vandret, så stangen hviler på skuldrene.

Herkules-> Min rotatorcuff lever endnu uden problemer. Jeg kører ikke længere end til overarmen er vandret, dvs. stangen kommer ikke op på højde med skulderleddene. Kører man højere, er der en naturlig modstand i skulderleddet, som man ikke skal forcere vægten over.

Jarvig13-> Muligvis - men det hele skal jo ikke gå op i træning og andre seriøsiteter. I sådan en situation må kroppen lige smække hælene sammen og rette ind til højre når jeg skal more mig (ca. en månedlig brandert må den nok kunne finde sig i) B)

Link to comment
Share on other sites

Jarvig13-> Muligvis - men det hele skal jo ikke gå op i træning og andre seriøsiteter. I sådan en situation må kroppen lige smække hælene sammen og rette ind til højre når jeg skal more mig (ca. en månedlig brandert må den nok kunne finde sig i)

Håber du mener en brandert pr. måned og ikke en brandert, der vare en måned (det kan læses begge veje hæ, hæ) :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

17.6 igen: lidt vandpolo efter stemdagen.

18.6: 45 min. begynder-spinning i 35 graders varme. Jeg fyrede en masse belastning på som kompensation for de korte intervaller. Puha :dead:

19.6: Trækdag.

SumoDL: 50 x 10, 55 x 10, 60 x 9-9.

Ass. chinups: 8 bl. x 8-7-5, 9 bl. x 7. Her har jeg ABSOLUT ingen fremgang. I dag prøvede jeg at stoppe 2-3 reps før failure, i stedet for den sædvanlige 1.

Stiflegged DL: 40 x 10-10 (Åh gud, giv mig grebsstyrke...)

Incl. row: 35 x 12, 37,5 x 9.

Hyperext. 4 kg x 11, 10 kg x 9.

Link to comment
Share on other sites

20.6: Selvstændig spinning i ½ time.

21.6:

Front squat :wub: :35 x 10-9-8-8

Bænkpres, på vej mod 5x5: 50 x 9-7, 52,5 x 5-5, 50 x 5 (Åh gud, giv mig accelerationsevne...) Det er sjovt, så lidt forskel der er på 10 RM og 5RM...

Siddende læg: 50 x 10-10, supersets med mave på swissball 5 x 23-18.

Skulderpres, db: 11,5 x 10-7, 10 x 8.

Triceps pushdown 6+ bl. x 13-10.

En ganske god træningsdag, men jeg blev endnu en gang mindet om hvor dårlig min eksplosive styrke er (i BP). Det kan være at 5x5 i de store øvelser hjælper på dette, ellers må jeg i gang med CAT.

Link to comment
Share on other sites

For de hypertrofi-interesserede: Jeg synes det var sjovt at se, hvad en måned med ovenstående program, næsten ingen cardio og masser af mad har gjort for disse stats (fra en post her i loggen d. 22.5).

Alder 28 år

Højde: 174 cm

Vægt: 74,8 kg

Overvidde, spændt: 108 cm

Brystvidde: 103 cm

Talje 77 cm

Hofte 103 cm

Lår v. lysken 66 cm

Overarm 34 cm.

Målt d. 23.6:

Vægt: 78,1 kg

Overvidde, spændt: 109,5 cm

Brystvidde: 104 cm

Talje: 78 cm (det er vist ikke muller det hele... :bblush: )

Hofte: 105 cm

Lår v. lysken: 68 cm

Overarm: 34,5 cm

(Fedt% 18,9 - BMI 25,8)

Link to comment
Share on other sites

Jo tak - men den måned bliver vist også unik, da jeg er ved at lade op til en cutteperiode, både mentalt :crying: og træningsmæssigt (færre reps/sæt). Min fedt% er ganske vist lav i forhold til kvindens normalmål (for min alder 20-25%), men det skal ses i lyset af min høje fedtfri masse i forhold til højde. Så der sidder alligevel et pænt lag underhudsfedt, jævnt fordelt ud over det hele. Et sted mellem 10 og 15% kunne jeg sagtens tåle uden at blive usundt mager.

Og så loggen:

22.6: Spinner 1: 52,39 min - gennemsnitspuls 160 - 528 kcal, heraf 30 % fedt.

23.6: Trækdag.

Dødløft: 60 x 10, 65 x 9, 70 x 5-5-5.

DB row: 24,5 x 8-7, 22 x 8-8.

Goodmornings: 35 x 10, 37,5 x 9.

Closegrip pulldown: 60 x 10, 65 x 6.

Fyren i pulldowntårnet ved siden af afsluttede sine 30 kg x 10, kastede et langt blik over på mig og forsvandt langs fodpanelet, mens jeg ordnede 2. sæt. En gang imellem synes jeg næsten, det er synd :unsure:

Hyperextensions 10 x 10-8.

Jeg nåede ikke shrugs og hammercurls, for tiden var løbet fra mig (skulle på arb.). Ellers var det endnu en go' dag. Jeg så til min store fornøjelse en anden kvinde i centeret med interesse for tung træning (og som løftede ganske pænt til - stakkels ham fyren i pulldowntårnet), men nåede ikke at sige dav.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share