Mens de fede koster milliarder


Dumb&Dumber
 Share

Recommended Posts

Der er forskel på, om jeg som menigmand skal bedømme, hvem, der har det værst, hvor det gør mest ondt etc. - og så være politiker, som skal fordele skejserne. Politikeren er tvunget til at forholde sig til problemet ud fra måle og veje metoden.

Eftersom der ikke er penge til alle behandlinger, så vil det i sidste ende blive sådan, at de patientgrupper, som er mest mediebevidste og har mest tæft for politisk kommunikation, vil vinde.

Ældresagen, en forening med fint sigte, har fx. en ledelse, som formår altid at få fejet indgreb mod rige ældre af bordet. Fordi de formår at skabe billedet af en stor samlet gruppe, som går for lud og koldt vand.

Det samme gælder på det medicinske område. Som patientforening skal man skabe en medievirksom fiktion, som vælgerne og politikerne, som ikke er fagfolk og ikke kender problemstillingerne på egen krop, kan forholde sig til.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Som det politiske klima i Danmark ser ud, meget aktuelt i disse dage, har jeg svært ved at se at nogen i det politiske system tør tage denne udfordring op.

Og det er trist. For det betyder at faktorer som hvad de andre måtte mene om det man lider af, hvilke evner man besidder til at tale for sin sag, og om den nødvendige behandling er dyr eller billig, er afgørende for om man kan få hjælp eller ej. En hjælp som så ikke kan gives til andre. Det er ikke særligt kollektivt...

mdk> Vi er faktisk ret enige. For når jeg sagde "de andre", så mener jeg samfundet. Altså både politikerne og borgerne. Det er jo borgerne der vælger politikerne, altså os menigmænd, og der er da ingen tvivl om at der lyttes mere til hvad borgene og interesseorganisationer som Ældre Sagen fx., siger, end hvad videnskaben kan fortælle os.

Med mindre videnskaben fortæller os noget vi allerede gerne vil høre... (Fx. "at sukker ikke feder"...)

Men for at komme tilbage til topic, så lad os håbe at Anoreksiforeningen (for sådan en er der da) forstår at bruge historien om Sarah til noget så det kan gavne andre fremover.

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

det ville være cool nok med en undersøgelse af hvor mange der træner fx steder som equinox eller SATS der i et eller andet omfang har en spiseforstyrrelse...

tallet ville nok være højere end man lige regner med

Du skal lige have dem til at indrømme det først - så her starter dine problemer i relation til sådan en undersøgelse vel egentlig.

det ku du desværre ha meget ret i....

men havde ligegodt aldrig hørt om "træningsbulimi" før :blink:

Link to comment
Share on other sites

det ville være cool nok med en undersøgelse af hvor mange der træner fx steder som equinox eller SATS der i et eller andet omfang har en spiseforstyrrelse...

tallet ville nok være højere end man lige regner med :unsure:

Har lige været alle mine gamle artikler om spiseforstyrrelser igennem og der er også 4 der netop omhandler spiseforstyrrede og træning, men desværre ingen der kommer med bud på hvor mange det er. Mener dog der er lavet en undersøgelse indenfor de seneste år, men kan ikke huske hvor jeg læste om den :unsure:

Link to comment
Share on other sites

det ville være cool nok med en undersøgelse af hvor mange der træner fx steder som equinox eller SATS der i et eller andet omfang har en spiseforstyrrelse...

tallet ville nok være højere end man lige regner med  :unsure:

Har lige været alle mine gamle artikler om spiseforstyrrelser igennem og der er også 4 der netop omhandler spiseforstyrrede og træning, men desværre ingen der kommer med bud på hvor mange det er. Mener dog der er lavet en undersøgelse indenfor de seneste år, men kan ikke huske hvor jeg læste om den :unsure:

prøv at oprette en poll herinde...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share