Seertal - VM i Styrkeløft på TV2/Zulu


Nikki A
 Share

Recommended Posts

Man kan se seertallene på tv2.dk.

Lørdag TV2:

14:03 Styrkeløft: Vm 68.000

14:31 Timeout 85.000

14:36 Styrkeløft: Vm 121.000

Til sammenligning ser seertallene for udsendelserne bagefter, sådan her ud:

16:11 Håndboldmatchen: Skjern-Veszprém (M) 277.000

16:59 Timeout 301.000

17:04 Håndboldmatchen: Skjern-Veszprém (M) 323.000

18:00 Nyhederne 617.000

Jeg er spændt på at se hvordan seertallet ser ud for søndagens VM udsendelse på Zulu... Men mon dette er høje nok tal, til at de vil gentage successen, næste gang der er et større stævne? Lad os håbe det. Og lad os håbe de skifte håndbolden ud med styrkeløft :devil:

Edited by plexus
Link to comment
Share on other sites

At en af de mest populære idrætsgrene på TV kun trækker 130% flere seer - på et senere tidspunkt, kan vel kun kaldes en succes. Om der kommer mere afhænger også af hvordan seerne opfattede indslaget. Desuden går der jo nok også et stykke tid før der kan opleves noget lignende på dansk grund igen. Men jeg mener at TV2 og arrangørerne viste at styrkeløft kan være skide interessant og spændende som direkte TV udsendelse.

Link to comment
Share on other sites

Seertallene for søndagens VM på Zulu:

12:16 Karate-Cop 14.000

13:05 Miss Fitness 2003 20.000

13:59 Styrkeløft: Vm 28.000

16:59 Supersheriffen Kommer Til Byen 17.000

Til sammenligning var det mest populære den dag på Zulu:

20:36 Det Er Fedt At Være Britney Spears 43.000

21:03 Signe & Bs På Afveje 33.000

22:02 Nfl: Dallas Cowboys-Buffalo Bills 31.000

Det er nu meget godt gået.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror hellere ikke at TV2 har skulle betale for at sende TV fra VM i styrkeløft i forhold til hvad de ellers kunne sende af anden sport(fodbold, håndbold, etc.) så trods de lave seertal så har det da nok ikke afskræmt TV2.

Noget helt andet er promovering af VM ikke har været særlig god generelt. Selv i de lokale aviser blev det næsten ikke nævnt, og jeg har ikke set/hørt noget som helst om det i hverken tv eller radio.

Link to comment
Share on other sites

Noget helt andet er promovering af VM ikke har været særlig god generelt. Selv i de lokale aviser blev det næsten ikke nævnt, og jeg har ikke set/hørt noget som helst om det i hverken tv eller radio.

Enig.

Og der var ikke engang skiltning til stævnet.

Det er der sgu normalt til selv det mindste bonde-cykelløb!

Link to comment
Share on other sites

Mange herinde finder sikkert styrkeløft vældigt interessant, uanset hvordan man vender og drejer det, så interesserer styrkeløft kun en brækdel af den danske befolkningen, så jeg ville ikke glæde mig for tidligt....!

-desuden skal man huske på, at DR1 og TV2 har public service, hvilket betyder, at de skal vise, hvad størstedelen af befolkningen finder interessant...!

Jeg så selv styrkeløft på TV2, men må indrømme at det er lidt ensformet, og i længden er det ikke så interessant....! -jeg er nu også mere til fodbold... :devil:

ps. selvfølgelig har TV2 betalt for at vise VM i styrkeløft, men ikke i nærheden af hvor meget de betaler for eksempelvis VM i fodbold....

mvh. kejseren

Edited by Kejseren
Link to comment
Share on other sites

ps. selvfølgelig har TV2 betalt for at vise VM i styrkeløft, men ikke i nærheden af hvor meget de betaler for eksempelvis VM i fodbold....

mvh. kejseren

Tja, lad os høre nogle af dem som har været med til at arrangere det. :)

Og ja, styrkeløft er ikke den mest spændende sport at se på, hvis ikke man er inde i gamet. Har man til gengæld lidt indsigt i det, så ligger man mærke til de forskellige detaljer, f.eks. teknikken, den eccentriske fase kontra den koncentriske fase, fightervilje og det strategiske spil der tit foregår når man når til den sidste disciplin.

Link to comment
Share on other sites

come on, xax.... <--- du er ikke den eneste der ser styrkeløft med et syn detaljerne...

-man skal sku være ualmindelige interesseret i styrkeløft for, at det er interessant HELE vejen igennem....-Jeg synes selv, at det var spændende, især med henblik på deres teknikker osv, men det gjorde mig sku ikke noget at gå glip af 5 min. når jeg var ud at tisse osv...

TV2 skal betale for ALT professionelt sport de viser, sådan er det...!

ps. nu ligger det sådan, at der er forskel på public service...

-DR1 skal vise kulturelle programer osv... Hvorimod der gælder andre regler for TV2...

Og jeg behøves vidst ikk at læse op på begrebet "public service"...

Edited by Kejseren
Link to comment
Share on other sites

come on, xax.... <--- du er ikke den eneste der ser styrkeløft med et syn detaljerne...
Nej, men når man selv dyrker sporten og kender til den, så ligger man mærke til nogle andre ting end den gængse mand som bare vægttræner. Sådan forholder det sig som regel med når man selv er inde i en sport, som man også ser, kontra andre.
man skal sku være ualmindelige interesseret i styrkeløft for, at det er interessant HELE vejen igennem....-Jeg synes selv, at det var spændende, især med henblik på deres teknikker osv, men det gjorde mig sku ikke noget at gå glip af 5 min. når jeg var ud at tisse osv...

Næh, jeg så hellere ikke alt ved VM, selvom jeg var til stede, nu mest fordi disciplin pauserne var ret korte den sidste dag, og jeg skulle nå at få billeder af folk og købe ind også, men ellers så så jeg stort alle løft, også dem som løftede mindst. ;)

TV2 skal betale for ALT professionelt sport de viser, sådan er det...!

Styrkeløft, trods det at det var VM, er stadig kun en amatørsport. Der findes så vidt jeg ved ingen der kan leve af det i IPF-forbundet.

Link to comment
Share on other sites

Forsøger du at hentyde til, at jeg ikke er inde i sporten...? -i så fald tager du fejl...!

-men det er ikke alle der er lige så engageret i sporten, som du åbenbart er, selvom man har stor kendskab til sporten...

Hvis VM i styrkeløft udelukkende er for amatører, skal jeg ikk gøre mig klog på om, TV2 har betalt for rettighederne eller ej... (men kunne ikke forestille mig andet, end at de har betalt)

Link to comment
Share on other sites

Nixen. Public service har en anden betydning. Såvel DR og TV2 (denne dog i lidt mindre omfang end DR) har public service forpligtelse, hvilket betyder at de skal dække bredt - og også vise såkaldte smalle programmer/mindre sportsgrene.

Derfor skal sportsprogrammerne også komme vidt omkring i sportsverdenen og ikke kun bestå af fodbold, håndbold og cykelsport, som rent faktisk udgør langt størstedelen af alt sport på DR og TV2.

Der er da også flere som har harceleret over stationernes dækning, prøv at læse DIF´s blad Idrætsliv, hvor det har været debatteret flere gange.

Link to comment
Share on other sites

Forsøger du at hentyde til, at jeg ikke er inde i sporten...? -i så fald tager du fejl...!

-men det er ikke alle der er lige så engageret i sporten, som du åbenbart er, selvom man har stor kendskab til sporten...

Er du inde i sporten da? Dyrker du selv på konkurrenceplan? Det forekommer mig ikke sådan. :)

Hvis VM i styrkeløft udelukkende er for amatører, skal jeg ikk gøre mig klog på om, TV2 har betalt for rettighederne eller ej... (men kunne ikke forestille mig andet, end at de har betalt)

Du sagde selv at TV2 skulle betale for al proffessionel sport og nævner det som et argument for at de derved skulle de også betale for at sende fra stævnet, men du ved ikke selv om det er proffesionelle atleter der løfter. Det holder altså ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Omkring betaling contra ikke betaling er det sådan at rettighederne til at markedsføre specialforbundenes begivenheder er overdraget til Team Danmark. Det er så TDK der handler på alle specialforbundenes vegne. På den måde betaler TV2 og DR et beløb til TDK for fortrinsretten til at transmittere specialforbundens begivenheder. Hvis TV2 eller DR vælger at transmittere en begivenhed - fx styrkeløft - får specialforbundet en del af pengene fra TDK, som TV2 og DR har betalt.

Stadigvæk kan specialforbundene naturligvis godt markedsføre sig i forhold til journalister mm.

Link to comment
Share on other sites

Omkring betaling contra ikke betaling er det sådan at rettighederne til at markedsføre specialforbundenes begivenheder er overdraget til Team Danmark. Det er så TDK der handler på alle specialforbundenes vegne. På den måde betaler TV2 og DR et beløb til TDK for fortrinsretten til at transmittere specialforbundens begivenheder. Hvis TV2 eller DR vælger at transmittere en begivenhed - fx styrkeløft - får specialforbundet en del af pengene fra TDK, som TV2 og DR har betalt.

Stadigvæk kan specialforbundene naturligvis godt markedsføre sig i forhold til journalister mm.

Ok, så fik vi det afklaret. :)

Men jeg kan så også forestille mig at det nok er pebernødder i forhold til andre sportsgrene. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share