Weightgainer eller protein 80%?


Ectoskon
 Share

Recommended Posts

Efter at have tærsket flere hundrede indlæg igennem, om weightgainer kontra alm. proteinpulver, kan jeg stadig ikke bestemme mig for om jeg skal købe det ene eller det andet. Jeg tager relativt langsomt på og kan nærmest ikke blive fed. Har ædt alm. valle protein85% i et par måneder og det har også givet 3-4 kg, men da jeg ikke bliver så let fed tænkte jeg at weightgainer ville være mere effektivt?

Så kommer mit andet spørgsmål: Er weightgainer ikke bare alm. proteinpulver tilsat ca 60% sukker el. lign.? Hvis det er, så er da det da for dyrt!

Kan man evt. blande sukker, kakaopulver, banan el. lign. i alm. proteinpulver med samme resultat? :ilovemuscle:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt det lyder lidt standardiseret som svar, men alle kan tage rigeligt på (og blive fede) hvis de bare spiser nok. Prøv at fordoble din mad så skal du bare se løjer.

Men dit spørgsmål lød på

Kan man evt. blande sukker, kakaopulver, banan el. lign. i alm. proteinpulver med samme resultat?

og mit svar lyder på jo, det kan man godt. Weightgainer betyder jo bare proteiner med ekstra energi i (her sukker), da tricket er kalorier og protein. Samme effekt kan omtrent fås ved proteinpulver og olivenolie.

Link to comment
Share on other sites

Så kommer mit andet spørgsmål: Er weightgainer ikke bare alm. proteinpulver tilsat ca 60% sukker el. lign.? Hvis det er, så er da det da for dyrt!

Nej, weightgainer er ikke bare proteiner tilsat 60% sukker, men tæt på... :bigsmile:

Der er både mono- og polysakkarider i weightgainer, hvilket betyder, at der både er "gode" og "dårlige" kukhydrater i...

Monosakkarider = sukker

Polysakkarider = stivelse (ris, kartofler, brød osv.)

-men du kan jo bare spise en masse kulhydrater sammed med din proteinshake, evt. rugbrødsmader og en banan...! <--- det gør godt... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share