Hjælp - taber muskler og øger fedtmængden


fitness
 Share

Recommended Posts

Jeg tror minus på den der med at tabe fedt og opbygge muskelmasse samtidigt!!!!

Hvordan kan det fysiologisk lade sig gøre?

Tja...

Når man har spist, og der i tiden derefter er energi og proteiner til rådighed, så opbygges musklerne, og resten af tiden, der taber man fedt.

Dette kan naturlig kun forekomme, hvis man er newbie, og er selvfølgelig endnu nemmere, hvis man er overvægtig.

Link to comment
Share on other sites

Når man har spist, og der i tiden derefter er energi og proteiner til rådighed, så opbygges musklerne, og resten af tiden, der taber man fedt.

Dette kan naturlig kun forekomme, hvis man er newbie, og er selvfølgelig endnu nemmere, hvis man er overvægtig.

Det undrer mig lidt at det aldrig er bevist.

Der er lavet masser af forsøg, men jeg har endnu ikke set et der påviser, man kan opbygge muskler og reducere fedtmængden.

Link to comment
Share on other sites

De studier jeg er kommet forbi omkring emnet, har ikke kunne påvise noget som ligner det.. med mindre der har været supleret med test. Måske ved brugen af de nye smarte produkter som ALA og CLA øges sandsynligheden for at gøre det (et gæt).

I Lyles UD2 arbejder han med en "massgain" lige omkring den ugentlige refeed over weekenden. Det virker for mig som en hensigtsmæssig måde at gøre det på. For en 148kg tung mand med høj fedtprocent er der selvfølgelig ganske andre spilleregler.

Når ovenstående så er sagt, så syntes jeg efterhånden at have snakket med og set tilpas mange nybegyndere som synsmæssigt ser ud til at gøre begge dele. Men skygger kan snyde meget...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige prøve at vende tilbage til det oprindelige ved denne tråd som ikke var at tabe fedt og øge musklemasse, men at de taber muskler og øger fedt.

Jeg er ved at finde ud af at det er vægten det er galt med (lidt svært at ekende når man har brugt den en del og vejledt/vildledt folk gennem længere tid).

Jeg lavede et forsøg i dag, jeg vejede mig selv og derefter tog jeg 2 stk 10 kg. vægte i hånden og prøvede igen.

Resultat: den smed lige 16 kg på min fedtmasse (ok jeg ved godt at den skal placere dem et eller andet sted, men alligevel........ :( )

Også bestilte jeg en tang :bigsmile:

Edited by fitness
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share