6-øvelses udfordringen


jsc
 Share

Recommended Posts

Tja, det var bare det mindte jeg synes jeg kunne klare mig med, hvis det skulle være. Synes dog ikke det behøver at være, da jeg jo generelt ikke bryder miog om at blive begrænset i min træning :)

Jeg har da clean & push pres. Det er da lidt hard core/dinosaur/overhead shit.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bænkpres, dødløft, benbøj og chinups kunne jeg klare mig med, hvis det skulle være :)

Som TJ siger, så kan man jo ramme kroppen med dødløft & en pres øvelse (som Pavels PTP bygger på)

Hvis man skulle bruge en øvelse til at ramme alt, så må det vel være power clean 'n push-press.

Link to comment
Share on other sites

enig med djen, de fire øvelser er nok for mig

dog kunne man smide en læg øvelse læg på hvis målet er at træne hele kroppen

Jeg har tidligere læst herinde, at læggen ikke bliver trænet nok, hvis man udelukkende træner ben med dødløft og squat (hvilket jeg selv kun gør :tongue: ). Men jeg har lidt svært ved at forstå dette argument ... jeg synes nemlig, at min lægge bliver banket rigeligt igennem med de to førnævnte øvelser. Måske har det noget at gøre med, at jeg kommer helt op på fodballerne, når jeg squatter?

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor egentlig inklines?

Fordi inc. ifh. til alm. bp træner (for)skulderen mere, samtidigt med at brystet trænes stort set lige så meget.

Denne "to-i-en-ting" er også årsagen til jeg valgte inc. bp fremfor dips (som jeg ellers finder en fantastisk øvelse). Og også derfor den var et "frækt" bud. :)

Link to comment
Share on other sites

OK let`s get ready to rumble:

Du kan da umuligt mene at inklines rammer hele brystet lige så godt som flade. Du rammer da ikke det nederste af brystet med inklines :w00t: Wahnsinn und armchair guruism :chicken::thumb_down::tongue:

Dips eller flade er da LANGT mere all round!

Link to comment
Share on other sites

OK let`s get ready to rumble:

Du kan da umuligt mene at inklines rammer hele brystet lige så godt som flade. Du rammer da ikke det nederste af brystet med inklines :w00t: Wahnsinn und armchair guruism :chicken::thumb_down::tongue:

Dips eller flade er da LANGT mere all round!

Jo, det mener jeg er tilfældet (stort set) ;)

Link to comment
Share on other sites

Er incline Bænk ikke at foretrække frem for normal?

Får man så ikke mere af skulderen med?

Sådan kan man ikke stille det op.

Bænkpres er en kongeøvelse. Men den rammer allermest bryst (Pectoralis). Inc. bænkpres rammer også bryst. Men den rammer Pectoralis Major, Sternal en anelse mindre. Derimod rammer den Pectoralis Major, Clavicular mere direkte.

Det er dog vigtigt at fastslå at Pectoralis er en muskel. Således rammer du alrid Steranl og Clavicular uanset hvad, bare du rammer muskeln Pectoralis. Træner du inc. bænkpres træner du - præcist lige som alm. bænkpres - Pectoralis optimalt.

Forskellen er blot den - lille - foskel man lægger på øvre eller nedre hæfte af brystmusklen, der i sidste ende vil give marginale forskelle mellem udvikling at muskulaturen på den øver eller nedre bryst.

Men inc. bænkpres har desuden den "fordel" at den rammer den foreste del af skulderen (Anterior Deltoid) en del mere end alm . bænkpres.

Således hænger det sammen. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres, dødløft, benbøj og chinups kunne jeg klare mig med, hvis det skulle være

Hvad er benbøj for en øvelse? Er det squat?

Mit bud på de 6 øvelser er iøvrigt:

dips

chin ups

squat

dødløft

military press

bænkpres

Mht. military press'en kunne godt være at jeg ville udskifte den med en øvelse ala push press eller power clean and push press.

Link to comment
Share on other sites

Du kan da umuligt mene at inklines rammer hele brystet lige så godt som flade. Du rammer da ikke det nederste af brystet med inklines  Wahnsinn und armchair guruism 

:D

Jep, istemmer med resten af koret: KAN DU SÅ KOMME AFSTED TIL TRÆNING JARVIG, DIN SLØVE HUND! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Folk er vist ikke de store tilhængere af VL-øvelser, hva'?

For 6 øvelser er jeg enig med TJ. Skal der skrælles mere ned er jeg til

Stød

Bænk (eller dips)

Chinups/pullups/whatever (jeg ved sgu ikke, hvad folk kalder hvad længere, men overhånbdsgreb og relativ bred fatnbing hæølder jeg til giver den bredeste aktivering)

Rows

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share