storre og storre muskler..


mettekp
 Share

Recommended Posts

Hvad så med al den snak om at jeg får for lidt energi, og at mit stofskifte går i dvale?

Der foregår en nedregulering af stofskiftet ved alle former for energirestriktioner, men ligefrem at kalde det dvale... kan ikke huske de nøjagtige tal, men i tidernes morgen kiggede jeg lidt efter nogle håndgribelige tal, og mener at det var i omegnen af 300 kcal om dagen ved en super sultediæt på 900 kcal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1190 kcal om dagen = 8330 kcal om ugen

1 kg fedt = 7500 kcal (væske indberegnet)

8330 = 1,111 Kg kropsfedt.

Det er for meget på en uge. Du bør nedsættte det til det halve.

Du mener til det halve energiunderskud?

Der har været agumenter for at jeg spiser for lidt, men også agumenter for at jeg spiser for meget (juhu-dage) til at tabe mig rigtigt.

Det er vist enten-eller-holdninger, der eksisterer om dette emne, tror jeg.

Men vil gerne høre din holdning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det Sp skriver (som faktisk er videnskabeligt bevidst) er rigtigt, burde jeg i den forgangne uge have tabt mig 1 kilo, da jeg ingen juhu-dag har haft i 12 dage. (så det kan ingen indflydelse have haft)

Jeg har ikke tabt mig.

Jeg hælder godt nok mest til den teori at jeg har spist for lidt i for lang tid, og det har min forbrænding indordnet sig under.

Link to comment
Share on other sites

Der er lavet mange undersøgelser hos overvægtige der har et lavt energiindtag og dyrker motion.

Det viser sig at ved indtag på 4000-4500 Kj taber de fedtvæv, mens de på grund af motionen næsten bibeholder deres muskelmasse.

Jeg holder med Cilius langt hen ad vejen. (Ikke omkring Leptin, hvilket der ikke er holdbare beviser omkring)

Forsøg med et energi indtag på ca 5000 Kj (1200 Kcal)

BMR går først i "dvale" ved lavere energiindtag, og som undersøgelserne viser vil det være minimalt hvor meget muskelmasse der går til.

Taber du for meget, kan du justere indtaget lidt op, men det tror jeg nu ikke.

Der er jo ingen der ved hvad hendes rent faktiske energi forbrug er.

Hold dig fra "ædedage", det vil kun ødelægge din diæt.

QUOTE 

Jeg har søgt efter en referencekildt mht. til mit påstand om muskelnedbrydning, og jeg kan ikke finde nogen, men jeg har rettet henvendelse til min tidligere biologilærer, og han skulle nok kunne henvise mig til nogle kilder. Så jeg vender frygteligt tilbage 

Kanon, smider du ikke også lige en PM til mig når du hitter dem - vil meget gerne se dem 

Jeg håber da det bliver skrevet så alle kan se det, så man eventuelt kan lære noget B)

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share