Grøn te


Hessel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan man drikke for meget grøn te?

Som altid over do'er jeg det og drikker et par kander hver aftem, er det et problem?

Mener at have læst noget om at kreatin har sværere ved at blive optaget eller noget af kroppen, har ingen anelse om det passer...

- men jeg tror ikke du skal frygte det, kunne ikke se det farlige i det, og stiller selv stort spørgsmåltegn ved ovenstående sætning..

- og så igen, "for meget" er et negativt begreb, så jo man kan altid drikke/spise noget for meget...

Edited by The-Pimp
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

TorbenF << Jeg drikker selv en del te, men jeg har svært ved at se fordelen ved at drikke det af de fimsede kopper du anbefaler. Når teen flyder frit rundt i vandet, kan man jo ikke kontrollerede hvor længere den trækker, med mindre man bæller koppen meget hurtigt (Og i så fald kan man jo ikke nå at nyde teen..).

Link to comment
Share on other sites

TorbenF << Jeg drikker selv en del te, men jeg har svært ved at se fordelen ved at drikke det af de fimsede kopper du anbefaler. Når teen flyder frit rundt i vandet, kan man jo ikke kontrollerede hvor længere den trækker, med mindre man bæller koppen meget hurtigt (Og i så fald kan man jo ikke nå at nyde teen..).

Det er jo grøn kvalitetste vi snakker om, og ikke lipton osv. Den bliver IKKE bitter. Du kan lade den stå i 8 timer, med blade i, og den vil stadigvæk smage godt. :)

Link to comment
Share on other sites

det grønne te virker som noget der kun har positiv effekt, så jeg kunne også godt tænke mig at købe lidt.

jeg kom så i tanke om, hvor længe sådan nogle teblade kan holde sig uden at være i brug, hvis det er åbnet og hvis det er lukket embalage?

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

1 0036 Jade Bamboo Smagsprøve DKK 0,00 0,00 Smagte meget godt

1 0092 Wang Zi Shu 480 gram DKK 178,00 178,00 Er super :-)

1 1027 Økologisk Genmaicha Smagsprøve DKK 0,00 0,00 Rigtig rigtig kedelig

Torben har du nogle reviews?

Har vist nok smagt alle de grønne teer inde fra chaplon, og min favorit er jiando mao feng, tæt efterfulgt af wang zi shu.

Desværre har der stået "afventer ny høst" ud for jiando teen, i efterhånden et år tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Postede der her fine billeder på en af de andre boards jeg skriver på, kan ligeså godt smide det her også:

k5u47914.jpg

Kunne være sjovt hvis du klipper teposen op og laver et side-by-side billede af teerne. Gerne et lyst og close-up billede, så man rigtigt kan se forskellen.. :)

Link to comment
Share on other sites

Så bestiller jeg bare en stor pakke af den du nævnte de har hjemme + et par kopper, så må jeg jo betale porto.

Takker for rådene.

Kan man egentlig få en fancy kedel hvor man kan "koge" til bestemte temperaturer?

Hejsa.

Lækkert med alt den information om The :) :4thumbup:

Du kan købe en elkedel fra Philips hvor du kan indstille til bestemte temperature. Mener det er 50 - 60 - 80 - 100 grader du har af muligheder.

http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_productid_HD4685_30_DK_CONSUMER/Elkande+HD4685-30

Klik dig ind på linket der kan du læse om den. Ellers ved jeg de har den os Elgiganten og selvfølgelig også mange andre forhandlere af husholdningsapp. og små-el :)

Ved i om der er nogle gode ting ved Æble The og andet.. har lige købt noget med hjem fra Tyrkiet, men mest for sjov skyld for at smage lidt nyt.

Mvh

Seberg

Link to comment
Share on other sites

Blev sq nødt til at få en ny el-kedel og den er nice!

Dagens indkøb:

Philips Pure Essential el-kande med temperatur indstilling

HD4685. 1 liter. Kan indstilles til at koge eller opvarme vandet til 40, 60, 80 eller 100ºC. Løs fod med 360 grader centerkontakt og skjult varmelegeme. Tripple Active filter og 2400 watt. Metal/sort.

8710103307556.jpg

Og

En pepper kværn med 5 forskellige kværne størrelser

Og

3 forskellige the sorter fra special butik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share