Problematisk hjemmeside


Hessel
 Share

Recommended Posts

Det er ikke farligt at være overvægtig? Susanne fra "livet er fedt" måtte, desværre, sande noget andet.

Ja, men hvis du siger det til Elsebeth, så er jeg sikker på at hun vil sige, at det enten ikke skyldtes overvægten, eller også (og den er virkelig god) at Susanne jo netop forsøgte at tabe sig - og at det var det som hun døde af :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, men hvis du siger det til Elsebeth, så er jeg sikker på at hun vil sige, at det enten ikke skyldtes overvægten, eller også (og den er virkelig god) at Susanne jo netop forsøgte at tabe sig - og at det var det som hun døde af

Højst sandsynligt. Hvis hendes standpunkt vitterligt er sådan, så er hun jo grænsende til det fanatiske. Sørgeligt, hvis der er nogle, der tror alt for meget på, hvad hun skriver.

Link to comment
Share on other sites

Hun er nok den dummeste person jeg har set i en diskution.

De ganske få pointer hun har der er rigtige, har hun kun fordi de understøtter hendes sindsyge påstande. Hun aner ikke selv hvilket af det der er rigtigt eller forkert.

Jeg ved faktisk ikke om man skal grine af eller græde over hendes dumhed.

Link to comment
Share on other sites

Husker denne tråd, hvor bølgerne gik ret højt. Det var vidst også en af de der sylfider...

Der kom denne udmelding bl.a.

Der er ikke nogen "god" måde at tabe sig på! Den ene metode er ikke bedre end den anden - langt de fleste tager alligevel de kilo på igen, som de har tabt. Slankekure er et ideal, som er skabt for at nogen mennesker kan tjene penge på andre.

Tjek lige hvad hun indleder med i den tråd:

"Efter en lang og temmelig kalorieholdig sommerferie opdagede jeg, at jeg vejede ca. 20 kilo for meget."

Det er sgu noget af en ferie :w00t:

Hun har vist ikke forstået at overvægt er et generelt problem i ens levemåde (over længere tid). Der kommer altså ikke lige pludselig 20 kg fedt flyvende - og slam. Bær det!

Den kvinde har ikke forstået ret meget af det.

Synd hun ikke selv kan se det.

Link to comment
Share on other sites

"Efter en lang og temmelig kalorieholdig sommerferie opdagede jeg, at jeg vejede ca. 20 kilo for meget."

Pokker osse - der røg Martins teori: :lol: :lol: :)

"Jamen, så må det jo være kalorierne i den luft man indånder, som sætter sig på sidebenene. Dermed kan man jo samtidigt fremføre en teori om, at der er flere kalorier i kold luft end der er i varm luft. Det er jo logik eftersom at de fleste tager lidt på her i juletiden."

-

Spøg til side: hun er forfærdelig! I den sidste ende kan det jo være komplet ligegyldigt at hun er så afsporet som hun er. Problemet ligger jo i, at hun evt. kunne overbevise andre overvægtige - se, det er sku skræmmende!

Link to comment
Share on other sites

"Efter en lang og temmelig kalorieholdig sommerferie opdagede jeg, at jeg vejede ca. 20 kilo for meget."

Pokker osse - der røg Martins teori: :lol: :lol: :)

"Jamen, så må det jo være kalorierne i den luft man indånder, som sætter sig på sidebenene. Dermed kan man jo samtidigt fremføre en teori om, at der er flere kalorier i kold luft end der er i varm luft. Det er jo logik eftersom at de fleste tager lidt på her i juletiden."

Næ, min teori holder stik. Jeg ved nemlig fra pålidelige kilder at hun var på pingvinsafari (nej, ikke på Pingvin Lakrids fabrikken), men på Nordpolen hvor det jo er rigtig rigtig koldt :lol:

Spøg til side: hun er forfærdelig! I den sidste ende kan det jo være komplet ligegyldigt at hun er så afsporet som hun er. Problemet ligger jo i, at hun evt. kunne overbevise andre overvægtige - se, det er sku skræmmende!

Kan man andet end at tage det som en spøg? Det minder lidt om Lomborgsagen det her; der er en million forskere som har en mening, så kommer der en ny "forsker" med en radikalt anderledes mening, og så får den nye forsker (og den "spændende" nye teori) al opmærksomheden. Lidt ligesom den med avisen der ikke vil bringe historien om hunden som bider postbudet, men derimod gerne skriver om postbudet som bed hunden :tongue:

Mon ikke Elsebeth snart går i glemmebogen sammen med fedtforbrændingszoner og dets lige!?

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke Elsebeth snart går i glemmebogen sammen med fedtforbrændingszoner og dets lige!?

Nej, Elisabeth Søs Hansen har gjort det til en livslang mission at overbevise overvægtige om at det er sundt at være overvægtig. På tv2's debat side - farvel fedt - bruger hun således al sin energi på at skrive indlæg. Endvidere benytter hun hver en lejlighed til at skrive indlæg i aviser og blade. Alle indlæg er underbygget med tvivlsomme referencer som underbygger hendes påstande. Systematisk og gennemtænkt indlæg som skal manipulere og vildlede overvægtige.

Link to comment
Share on other sites

Husker denne tråd, hvor bølgerne gik ret højt. Det var vidst også en af de der sylfider...

Der kom denne udmelding bl.a.

Der er ikke nogen "god" måde at tabe sig på! Den ene metode er ikke bedre end den anden - langt de fleste tager alligevel de kilo på igen, som de har tabt. Slankekure er et ideal, som er skabt for at nogen mennesker kan tjene penge på andre.

Tjek lige hvad hun indleder med i den tråd:

"Efter en lang og temmelig kalorieholdig sommerferie opdagede jeg, at jeg vejede ca. 20 kilo for meget."

Det er sgu noget af en ferie :w00t:

Hun har vist ikke forstået at overvægt er et generelt problem i ens levemåde (over længere tid). Der kommer altså ikke lige pludselig 20 kg fedt flyvende - og slam. Bær det!

Den kvinde har ikke forstået ret meget af det.

Synd hun ikke selv kan se det.

lea, du er galt på den her. Og det er at par af jer andre også... Tør jeg?

Nå jeg prøver. Der er nemlig ikke noget værre end når dem på ens hold rotter sig sammen mod en ubevæbnet fjende i et forsøg på at vise styrke. Søde venner, at slå på en der er i mindretal er ikke tegn på styrke - tværtimod hovmod! Denne tråd afspejler blot jeres egen selvtilfredshed - og det bilder jeg mig ind at I er for gode til! Men jer om det!

Godt så!

Vil dog lige påpege to ting:

lea - dit citat er fra Rasmussen, - der er ikke Elsebeth, der har skrevet det!

og

Hessel, hun hedder altså Elsebeth - når man bruger så meget krudt på at kritisere en (som efter jeres mening åbenbart ligger ned i forvejen), så kan man sq da i det mindste kalde hende ved hendes rette navn.

Link to comment
Share on other sites

Hessel, hun hedder altså Elsebeth - når man bruger så meget krudt på at kritisere en (som efter jeres mening åbenbart ligger ned i forvejen), så kan man sq da i det mindste kalde hende ved hendes rette navn.
Bla bla bla bla...
(som efter jeres mening åbenbart ligger ned i forvejen),

Hvornår er jeg blevet flertal? og hvornår har jeg sagt at hun ligger ned?

Nå jeg prøver. Der er nemlig ikke noget værre end når dem på ens hold rotter sig sammen mod en ubevæbnet fjende i et forsøg på at vise styrke.
Der er ikke tale on en ubevæbnet fjende!
Søde venner, at slå på en der er i mindretal er ikke tegn på styrke

Der er ikke tale om at slå på en

  Denne tråd afspejler blot jeres egen selvtilfredshed - og det bilder jeg mig ind at I er for gode til! Men jer om det!
Hvorfor må man ikke kritisere en person som åbentlyst vildleder og manipulere. Det er simpelthen skræmmende at Elsebeth bliver ved med at forsøge - ja faktisk har gjort det til en livsmission - at få overvægtige til at tro at det er usundt at tabe sig!
- tværtimod hovmod!

Ved du overhovedet hvad hovmod er?

Link to comment
Share on other sites

PS: Deler du Elsebeth opfattelse af at det er usundt at tabe sig? Og hvad mener du i det hele taget om at hun har gjort det til en livsmission at fortælle overvægtige at det er usundt at tabe sig?

Synes du at man bør frede personer som åbentlyst manipulere og fortæller løgnhistorier? Må man f.eks. heller ikke kritisere Osame Bin Laden? Flertaller er jo imod Bin Laden og det ville jo være "hovmod" at "slå" på en "som ligger ned"?

Give me a break! :angry:

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Hessel> Først og fremmest: Jeg er overhovedet ikke uenig med dig. Min kritik går på vejen ad hvilken, - jeg synes det er meget lidt konstruktivt at bruge endnu en tråd på MOL på at diskutere Elsebeth.

Og at sige ting der ikke er rimeligt belæg for, når det er en enkeltperson som kritiseres, fx.

På tv2's debat side - farvel fedt - bruger hun således al sin energi på at skrive indlæg.
Hvad ved du om hendes energi-niveau?

Denne kritik er ikke kun rettet mod dig, - der er flere eksempler:

I den sidste ende kan det jo være komplet ligegyldigt at hun er så afsporet som hun er.

Endnu her et eksempel på det jeg synes er ukonstruktivt, - bare at slynge ud at nogen er afsporet, det kan man kun slippe af sted med i et forum hvor alle i forvejen er enige. Det er den form for det rygklapperi jeg finder uværdigt.

Men hatten af for dem som på rette sted, - nemlig på TV2s site har taget diskussionen op med hende - det sætter jeg ikke en finger på, tvætimod. Jeg synes bare denne tråd har taget en uheldig drejning. Det er min eneste anke!

Ved du overhovedet hvad hovmod er?

Ikke særligt konstruktivt! Hvad havde du egentlig tænkt at jeg skulle svare til det? :xmas:

Link to comment
Share on other sites

PS: Deler du Elsebeth opfattelse af at det er usundt at tabe sig? Og hvad mener du i det hele taget om at hun har gjort det til en livsmission at fortælle overvægtige at det er usundt at tabe sig?

Synes du at man bør frede personer som åbentlyst manipulere og fortæller løgnhistorier? Må man f.eks. heller ikke kritisere Osame Bin Laden? Flertaller er jo imod Bin Laden og det ville jo være "hovmod" at "slå" på en "som ligger ned"?

Give me a break!  :angry:

Okay, Hessel! Tag det roligt ;)

Jeg er jo grundlæggende helt enig med dig.

Hvad andre menneskers har valgt som deres livsmission - det har jeg bare ingen ret til at blande mig i! Det er der vi er uenige. Man kan kritisere andres konkrete handlinger - men ikke deres person.

Min pointe er at personkritik skal rettes mod personen - og ikke blive et redskab til rygklapperi. That's it.

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Hvad ved du om hendes energi-niveau?
`

Det ved keg udfra:

1. På hendes hjemmeside er en omfattende opgørelse over de artikler hun har skrevet

2. Der er flere hundrede indlæg på debat siden farvel fedt

3. Laver du en søgning på hendes navn på f.eks. altavista vil du få flere hunderede hits

Ikke særligt konstruktivt! Hvad havde du egentlig tænkt at jeg skulle svare til det?

Min pointe var blot at hovmed ikke har noget som helst at gøre med at man er flere som kritisere en åbentlyst galt afmaceret person.

Men hatten af for dem som på rette sted, - nemlig på TV2s site har taget diskussionen op med hende - det sætter jeg ikke en finger på, tvætimod. Jeg synes bare denne tråd har taget en uheldig drejning. Det er min eneste anke!
Tak, jeg har selv skrevet et par indlæg.
Endnu her et eksempel på det jeg synes er ukonstruktivt, - bare at slynge ud at nogen er afsporet, det kan man kun slippe af sted med i et forum hvor alle i forvejen er enige

Du mener måske ikke hun er afsporet?

Jeg forstår ikke din kritik, - men du får lige en :xmas: alligevel! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvad andre menneskers har valgt som deres livsmission - det har jeg bare ingen ret til at blande mig i! Det er der vi er uenige. Man kan kritisere andres konkrete handlinger - men ikke deres person.
Se der er vi uenige. Jeg mener heller ikke jeg har ret til at kritisere Elsebeth, - jeg har pligt til at kritisere hende. Og det gør jeg med glæde for jeg gør det i den tro at det vil hjælpe de overvægtige med at få den sande information.
Min pointe er at personkritik skal rettes mod personen - og ikke blive et redskab til rygklapperi. That's it.

Jeg er delvist enig, men tråden er jo ikke blot til for at rette kritik mod Elsebeth. Den er også til for at illustrere et alvorligt problem. Et problem som handler om hvor selvbedragerisk man kan blive.

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg prøver. Der er nemlig ikke noget værre end når dem på ens hold rotter sig sammen mod en ubevæbnet fjende i et forsøg på at vise styrke. Søde venner, at slå på en der er i mindretal er ikke tegn på styrke - tværtimod hovmod! Denne tråd afspejler blot jeres egen selvtilfredshed - og det bilder jeg mig ind at I er for gode til! Men jer om det!

Det har da intet med selvtilfredshed, eller hovmod at gøre her - der er tale om en kvinde som er fuldstændig blank overfor hvordan tingene hænger sammen, og om forbruger sin tid på at udbrede et budskab der ikke holder i retten.

Jeg synes da det er under al kritik at hun kan bruse frem som hun gør.

Stikker man næsen frem, så må man også være forberedt på muligheden for at få nogle over den !

Link to comment
Share on other sites

Meadow -> Jeg er enig med dig i at man skal holde en sober tone i sin kritik. Vi skal ogsa huske paa at ElsebethS ikke kan forsvare sig her.

Naar det er sagt, mener jeg nu at lige i Elsebeth Sös Hansens tilfälde at kritikken har ramt hovedet paa sömmet. Hun har täppebombet debatsiden for "Livet er fedt" i en grad saa det faktisk har saboteret debatten. Hendes retorik er blevet mere ubehagelig siden hun i skikkelse af "Frederikke" gästede MOL.

Jeg haaber at "skyder sig selv" i foden med sin retorik. Jeg haaber at de fleste overvägtige mennesker er i stand til at gennemskue at hun er galt paa den. Skrämmende hvis hun kan faa folk med paa vognen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan så fortælle, at der nu også er flere fra getbig, der har sat sig for at stoppe dette forvirrede kvindemenneske i hendes løgnagtige udbredelser omkring fedme.

Hun øgelægger jo fuldstændigt alle overvægtiges motivation for at tabe sig. Dette gør hun ved at forsyne dem med dårlige undskyldninger for ikke at lægge deres livsstil om.

Dybt tragisk, hvis I spørger mig :(

Link to comment
Share on other sites

Næ, min teori holder stik. Jeg ved nemlig fra pålidelige kilder at hun var på pingvinsafari (nej, ikke på Pingvin Lakrids fabrikken), men på Nordpolen hvor det jo er rigtig rigtig koldt

Hun får svært ved at finde pingviner på Nordpolen.

Det minder lidt om Lomborgsagen det her; der er en million forskere som har en mening, så kommer der en ny "forsker" med en radikalt anderledes mening, og så får den nye forsker (og den "spændende" nye teori) al opmærksomheden.

Det kan jo tænkes at Lomborg har fat i den lange ende. Klimaforskning og krystalkuglelæsning har meget til fælles. De har ved iskerneboringer konstateret, at vi langt fra har nået den varmeste gennemsnitstemperatur endnu. Vejret er et kaossystem, hvilket mange glemmer og vi mennesker har en tendens til at undervurdere naturen.

Meadow -> Jeg er enig med dig i at man skal holde en sober tone i sin kritik. Vi skal ogsa huske paa at ElsebethS ikke kan forsvare sig her.

Hvis Elsebeth og frederikke er en og samme person, så har hun rig mulighed for at svare igen, hun er ikke som visse andre banned fra MOL. ;)

Faktisk tjekker hun stadig MOL

26/11-2003 10:14

Hun valgte selv at holde lav profil efter at have forsøgt at sygeliggøre samtlige deltagere på MOL.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hun får svært ved at finde pingviner på Nordpolen.
Men det lykkedes hende alligevel at læse en masse abstracts vedr. "vægttabsforskning" og finde de linjer der siger, at man ikke kan og ikke bør tabe sig når man er overvægtig.

Så mon ikke hun også kan finde en enkelt pingvin på Nordpolen? :unsure:

Det kan jo tænkes at Lomborg har fat i den lange ende. Klimaforskning og krystalkuglelæsning har meget til fælles. De har ved iskerneboringer konstateret, at vi langt fra har nået den varmeste gennemsnitstemperatur endnu. Vejret er et kaossystem, hvilket mange glemmer og vi mennesker har en tendens til at undervurdere naturen.

Efter samme rationale kan det jo tænkes at Elsebeth har ret i sine antagelser!

(Note: Jeg er ikke den store tilhænger af klassisk drivhuseffekt-teori, hvor CO2 får skylden for alt fra Herodes til Pilatus, men jeg tror på den anden side heller ikke at det hele er så rosenrødt som Lomborg beskriver. Lomborgs Laissez-faire holdning til miljø, svarer lidt til Elsebeths holdning til fedme, efter min mening)

Jeg kan så fortælle, at der nu også er flere fra getbig, der har sat sig for at stoppe dette forvirrede kvindemenneske i hendes løgnagtige udbredelser omkring fedme.

Ja, DKMAN har skrevet en masse indlæg der beskriver hvor meget "pølseforskning" der er over Elsebeths reviews, men desværre er indlæggene som altid gennemsyret af en hånlig, nedladende tone (ikke at det er ufortjent), som har det med at skræmme mange væk, specielt de som ikke kender DKMAN's stil - og det er jo netop dem han prøver at oplyse! Altså fremstår Elsebeths indlæg (desværre) som mere pålidelige, troværdige (og ikke mest lette rent livsstilsmæssigt) end DKMAN's, og det er en skam, for han har mange gode pointer. :(

Edited by Martin
Link to comment
Share on other sites

Har lige kigget hendes hjemmeside igennem. Blev en del overrasket, da jeg fandt dette:

Når man bruger udtrykket bekæmpe fedme, siger man i virkeligheden, at man vil bekæmpe de mennesker, der er tykke. Efterhånden begynder man at få associationer til dét, der skete i Tyskland i 30'erne og 40'erne, og til dét, der skete i Sydafrika i 40'erne frem til 90'erne
:angry:
På alle områder ser det ud til, at det er "behandlingen", der gør os både tykke og syge. Dette hører vi dog aldrig om.

:blink:

Under denne sektion af min hjemmeside vil jeg tage nogle af de studier under behandling, hvori forskerne dæmoniserer fedmen og udråber den som værende årsag til sygdomme og død, eller hvori forskerne idealiserer slankning. Der er nemlig ikke i studierne dækning for de konklusioner, forskerne når frem til.

:o

Jeg bliver lidt ked af det, når jeg læser sådan noget. Som Arne tidligere skrev, så tænk hvad hun kunne have brugt al den energi på.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Så mon ikke hun også kan finde en enkelt pingvin på Nordpolen?  :unsure:

Hvis hun bruger sin dag på at se MTV Nordic, så er det ikke utænkeligt, at hun er af den overbevisning, at der lever pingviner vildt i naturen på den nordlige halvkugle. Så vidt jeg ved har Svend Auken ikke haft held til at udsætte dem på Nordpolen, i Grønland eller i Skagen endnu. :santa2:

(Note: Jeg er ikke den store tilhænger af klassisk drivhuseffekt-teori, hvor CO2 får skylden for alt fra Herodes til Pilatus, men jeg tror på den anden side heller ikke at det hele er så rosenrødt som Lomborg beskriver. Lomborgs Laissez-faire holdning til miljø, svarer lidt til Elsebeths holdning til fedme, efter min mening)

Nu påstår Lomborg jo ikke, at der ikke er et problem, han siger at de penge vi bruger på nogle af de miljømæssige tiltag, er bedre brugt andetsteds. I stedet for at prøve at redde naturen, skal vi hellere fokusere på at redde os selv. Det er jo tankevækkende at metanudslippet fra kreaturer og mennesker, hvilket stiger langt mere eksplosivt end CO2, ikke tages op. Kan være fordi det ikke harmonerer med industrien, FN's mål med mad til alle og at kontrol med befolkningstilvækst ikke er politisk korrekt.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

:4offtopic:

Hvis hun bruger sin dag på at se MTV Nordic, så er det ikke utænkeligt, at hun er af den overbevisning, at der lever pingviner vildt i naturen på den nordlige halvkugle. Så vidt jeg ved har Svend Auken ikke haft held til at udsætte dem på Nordpolen, i Grønland eller i Skagen endnu. 

Hmmm, der er da pingviner på valby bakke!? :blink: :lol:

(Om det er Svend som har placeret dem der skal jeg ikke kunne sige)

Både Lomborg og pingviner hører vist til i en anden tråd. Mht. til Lomborg, så kender jeg (næsten) kun til hans propagandaagtige (BBC-)program "The state of the World" (tror jeg nok det hed), samt omtalen af hans "uredelighedssag"-sag.

ON TOPIC: Pointen var bare, at det ofte er de (tosser?) som har en fuldstændigt divergerende holdning (Hvem sagde Elsebeth/Frederikke?!) som får al mediebevågenheden - Det skal man lige holde sig for øje!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share