Problematisk hjemmeside


Hessel
 Share

Recommended Posts

Hvis den kvinde brugte sin utrolige energi på noget andet... det er simpelthen sørgeligt.

Jeg synes også at det er vigtigt at folk kan finde ud af at være glade for livet NU - det er ikke noget man skal udsætte til man har tabt en masse kg - det er sørme ok at nyde livet for hvem som helst. Og ja, tykke mennesker behandles ikke altid særligt pænt - de ting har hun ret i - men resten - at bilde folk ind at det er farligt at tabe sig - ligemeget hvordan man gør det - samt at påstå at alt det der med at det er farligt at være tyk, bare er noget som en slankemafia har opfundet - GYS!!!!! Ja der er grippe derude der vil tjene penge på os - men, men, men....

Link to comment
Share on other sites

:retard:

Hun skulle tage at læse på lektien!!

Der findes da lovgivning for, om den "vejledning" man yder/giver stemmer overens med virkeligheden (og hvad der er rimgligt at antage) - ryger hun ikke ind under der (hvis hun kan være der :lol: ) ??

/Bellini

Edited by Bellini
Link to comment
Share on other sites

Hun angiver da et passende valgsprog på sin lille side der:

Sandheden er en underlig abstrakt

størrelse, hvis form er afhængig af,

fra hvilken side man betragter den.

:lol: :lol: :lol:

Denne Livet er fedt-debat drejer sig efterhånden kun om vor veninde... Mon man skulle invitere hende indenfor på MOL? :santa2::w00t:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

http://elsebeth.hansen.homepage.dk/ - Info

Mit navn er Elsebeth Søs Hansen. Min tilgang til Binge Eating Disorder er videnskabeligt og klinisk orienteret, men derudover har jeg også en personlig erfaring at trække på, i og med at jeg selv i mange år led af spiseforstyrrelsen.

Hvordan kan hun mene sådan med hendes videnskabelige baggrund, hun er da helt færdig :blink:

Link to comment
Share on other sites

Også jeg har deltaget i debatter med ESH i diverse fora og kan heller ikke tilslutte mig hendes holdninger...i hvert fald ikke alle. Jo, at vi lever nu og derfor selvfølgelig skal have et godt liv med gode oplevelser og et rimeligt selvværd ..... men at vi skal opretholde en meget høj vægt er for mig uforståeligt.

Jeg er stadig overvægtig men har været 80 kg større og mærker derfor på min egen krop, at det er godt at tabe noget fedt....SELVFØLGELIG!!!! Livet bliver lettere...ikke nødvendigsvis lykkeligere, men at tage ansvar for sig selv og sine mange kilo giver nu noget mere selvværd, og det kan man sandelig mangle, når man har været overvægtig altid!

En meget bedre side at kikke på kunne være www.fnuggeline.dk - foreningen for meget store piger, der vil være mindre! Vi har medlemmer over det meste af landet og forsøger at skabe en forening, der tager hånd om "Det hele menneske"...dvs. vægttab, hvor der fokuseres på motion, mad og psyke i hele forløbet. Og det lykkes altså for en del af os at tabe en hel del kilo!!

Link to comment
Share on other sites

Husker denne tråd, hvor bølgerne gik ret højt. Det var vidst også en af de der sylfider...

Der kom denne udmelding bl.a.

Der er ikke nogen "god" måde at tabe sig på! Den ene metode er ikke bedre end den anden - langt de fleste tager alligevel de kilo på igen, som de har tabt. Slankekure er et ideal, som er skabt for at nogen mennesker kan tjene penge på andre.
Link to comment
Share on other sites

Hvad med denne hér:

Der findes INTET belæg for at antage, at vi bliver tykke, blot fordi vi spiser for meget og bevæger os for lidt.

Jamen, så må det jo være kalorierne i den luft man indånder, som sætter sig på sidebenene. Dermed kan man jo samtidigt fremføre en teori om, at der er flere kalorier i kold luft end der er i varm luft. Det er jo logik eftersom at de fleste tager lidt på her i juletiden. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes virkelig denne her er skræmmende. <_<

Hun må så langt ud som at afvise grundbogslærdom omkring biokemi for at få ret???

Som jeg læser mange af hendes indlæg så har hun egentlig visse pointer.

HVIS man har en spiseforstyrrelse, uanset om det betyder at man spiser for lidt eller for meget, så giver det i mine ører god mening at der IKKE skal fokuseres på kost og motion I FØRSTE OMGANG. Man skal behandle årsagen til problemet ikke blot symptomerne.

Det er bare sørgeligt at hun har en så forskruet måde at bruge disse argumenter på.

Link to comment
Share on other sites

Jøgge:

Det er jo kun alt for tydeligt at hun elsker mad så meget, at alle argumenter om nedsat fødeindtag bliver afvist som værende resultatet af hjernevask 

Hun virker ret ustabil psykisk. Når man først begynder at benægte det indlysende - så er man på et skråplan..

Jo tak :blink: det er vist et af de gralleste eksempler på selvbedrag ??
E:

Der er ikke nogen "god" måde at tabe sig på! Den ene metode er ikke bedre end den anden - langt de fleste tager alligevel de kilo på igen, som de har tabt. Slankekure er et ideal, som er skabt for at nogen mennesker kan tjene penge på andre.

Øhm, ja man tager på hvis man begynder at æde som man gjorde før slankekuren - det er jo ligesom også derfor at man til at starte med har fået et problem med vægten. Humlen her er ikke "slankekur" ( som er sådan et "i form" / "B.T." fænomen )- men det er en varig holdningsændring.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen "god" måde at tabe sig på! Den ene metode er ikke bedre end den anden - langt de fleste tager alligevel de kilo på igen, som de har tabt. Slankekure er et ideal, som er skabt for at nogen mennesker kan tjene penge på andre. 

Øhh, hvordan kan det koste mere at spise mindre? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen "god" måde at tabe sig på! Den ene metode er ikke bedre end den anden - langt de fleste tager alligevel de kilo på igen, som de har tabt. Slankekure er et ideal, som er skabt for at nogen mennesker kan tjene penge på andre. 

Øhh, hvordan kan det koste mere at spise mindre? :blink:

Folk kan tjene penge på det, hvis de opfinder en bogensepille, sælger æbleciderolie til overpris via postordre mm og nogen køber det.

Men det er et udtryk for, at hun slet ikke har forstået, hvordan man bør tabe sig (ligesom størstedelen af befolkningen :unsure: ), for hun insisterer på at vægttab = slankekur = en kortvarig ændring af kosten (eller div. slankeskrammel) , og hvis man insisterer på at en langsigtet ændring kan (skal) nåes med en kortsigtet ændring, så kommer man ingen vegne.

Jeg troede godt nok først, at det var et billede af Susanne fra livet er fedt, som der var på hjemmesiden, så hun ligner en som synes at vægttab er af det onde.

Men det største problem, er at hun reelt siger, at det er i orden (og helt risikofrit) at opgive, at have styr på sin vægt :( , det burde næsten være kriminelt af udbrede den budskab.

Link to comment
Share on other sites

Hun har mange gode pointer, men driver hun det så langt ud i overdrevet, at konklusionen bliver helt fordrejet. Ja, slankekure er ofte usunde, men det er ikke ensbetydende med, at det er usundt at abe sig. Vægttab skal selvfølelig opnåes igennem varig ændring af kostvaner, og vægttabet skal foregå i et stille og roligt tempo. Ud fra de videnskablige undersøgelser drager hun konklusioner, som der slet ikke er belæg for. Hun ekstrapolerer i vanvittigt omfang og fordrejer undersøgelserne, så de, i hendes hovede, underbygger hendes påstande. Samtidig er hun så fuldt og fast overbevist om sine påstande, så hun er umulig at argumentere med.

Det er ikke farligt at være overvægtig? Susanne fra "livet er fedt" måtte, desværre, sande noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke farligt at være overvægtig? Susanne fra "livet er fedt" måtte, desværre, sande noget andet.

Nej da - det skyldes bestemt ikke hendes overvægt. :blink:

Jeg synes hun virker så sammenspist og "out of reach", at hun sgu kan sejle sin egen sø - problemet er de, som hopper med i baljen, på baggrund af hendes udtalelser.

Af samme grund tager jeg hatten af for de (Arne, TJ, JS/dkman), som gider tage en "kamp" med hende.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share