Dødløft og strop


MRburns
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er begyndt at få et problem med dødløft, nemlig at jeg ikke kan holde den på vej ned, og har en tendens til at smide den at par cm. over gulvet. Det betyder også at jeg ikke kan få flere kilo på stangen, selvom ryg og ben godt kunne klare flere kilo. :angry:

Jeg løfter altid med overhåndsgreb. PT. løfter jeg omkring 115 RM 6, og det er her at jeg begynder at få problemer med at holde den. Burde man ikke sagtens kunne løfte mere, uden at bruge håndledsstropper. De få der træner dødløft der hvor jeg træner, bruger stropper, så jeg ved ikke hvad normalen er. Hvor meget løfter i uden stropper?

Har bare lidt en aversion mod at bruge stropper, vil gerne have det på den naturlige måde, at jeg selv kan holde stangen, og så giver det jo en god træning af underarmen. Synes også det er lidt ubehageligt når stangen bare hænger der i håndledene :chicken::chicken: .

Er der nogen god måde at træne grebstyrken op på?

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg ikke du skal være bange for Burns... alternativet er at du kan mixe grebet begge veje... dvs. at hvis højre hånd er "overhånd" i første sæt/single og venstre hånd "underhånd" så skifter du bare i næste sæt/single så det er omvendt ;) det ville være synd hvis det er det eneste der afholder dig fra at løfte tungt i dø'løft :)

Damn Rod var hurtigere :chicken:

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Derudover skal du jo ikke trække med armenene. Hvis man bruger sine arme som et kabler til at holde vægten, så bør du ikke træne skævt, selv om du bruger mixed-grip med den samme hånd øverst hver gang.

Helt korrekt!

Det eneste, der er væsenligt, er, at hænderne er i samme højde; IKKE hvordan de vender.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share