Huller i styrkebælte: Hvordan?


mdk
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt et styrkebælte. Jeg har brug for at lave flere huller i det. Er der nogen, der har gode ideer til, hvordan man laver huller i sådan et bælte?

Jeg ville selv tage en boremaskine i brug, men er betænkelig ved, om det laver "pæne" huller eller river ruskindet op....... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Der findes en hultang til den slags - kan du måske låne/leje i en nøgle-/hælebar det øjeblik det tager... eller få fætteren som passer den til at fix'e bæltet :) http://www.naturgalleriet.dk/foto/knivmage...toej/070310.jpg

En anden mulighed er at æde noget mere julemad så bæltet passer...

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Jeps, de skal laves med en hultang......Du kan evt høre din mor, om hun ikke ligger inde med sådan en......Min mor har da ihvertfald indtil flere, så måske er det en mor ting, vi bare ikke kender noget til....?!?!? :tongue:

ps. Ihvertfald må du ALDRIG bruge en boremaskine eller lignende......!!

Link to comment
Share on other sites

Til større / tykkere materialer findes der vist også sådan et dorn-agtigt værktøj, som man kan hamre ned på læderet, der skal ligge på et hårdt underlag.

Den hedder vist en huggepibe - se evt. http://www.naturgalleriet.dk/foto/knivmage...toej/070505.jpg - og kan bla. købes hos http://www.naturgalleriet.dk for kr. 76,- :)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

He He … jeg har et helt sæt huggepiber, der kan skues sammen i forsk. størrelser, så man kan lave pakninger.

Sejlsportsfolk laver huller i deres sejl med huggepiber. Hvis der er en søsportsforretning i nærheden, kunne du prøver der. Her er et eksempel. Ellers er det noget, de har i byggemarkeder; måske ikke som standardvare, men det er et forsøg værd. Jeg ville jo tage bæltet og en træklods med derhen, så jeg liige kunne "teste" piben før evt. handel :rolleyes:

Hvis du vil prøve med en boremaskine, skal boret være skarpt og bæltet skal være spændt op mellem to træstykker, så man borer gennem træ - læder - træ. Det bliver næppe hverken pænt eller præcist - og der skal først forsøges med et tilsvarende affaldslæderstykke, før du går løs på selve bæltet.

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

Sejlsportsfolk laver huller i deres sejl med huggepiber.

:blink::tongue:

Ikke fordi, jeg skal gøre mig alt for klog. Men det er noget med at sådan et sejl skal kunne trækkes op og tages ned - samtidig med, at det er forsvarligt gjort fast til masten. Det sker altsammen vha. et system af huller langs nogle af sejlets kanter. Heri kan udspændes beslag og wirer og snore. For at lave hullerne i tilstrækkelig mængde og med passende placering - alt efter individuelle behov og ideer, har søfolk et antal huggepiber, der kan gøre jobbet.

For at forstærke det resulterende hul, isætter man en sejlring af metal. Sådanne sejlringe kan også bruges til presenniger, kalecher og trailerovertræk - og de har i øvrigt også andre anvendelser. Måske kan mdk få inspiration til sine bælteudvidelser :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Cfred ->

og de har i øvrigt også andre anvendelser.
det er de mest pudsige ting man sådan lige ved ;):lol: Gad vide om hun kan hejses op i masten med dén der på...

MDK -> Vi vil se den på :tongue:

Vi må hellere lade være med at sende det link til MaxPower :lol::lol:

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share