Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Fast, nu har vi fået dig op på foreste cykelrække, ndet bæste bliver at du skal ud af maskinerne ok komme over og lege med os i den anden afdelig B)
Helt enig...det skal nok komme, det tager bare lidt tid :tongue:
Fast: Jep, vi slider de cykler op en efter en så de bliver nød til at købe nogle nye! Nej hvor jeg glæder mig til en Chris time på søndag

haha :lol: Deal! :tongue: Damn... jeg glæder mig oz til imorgen :4jumpy:

btw...selv tak for idag :bigsmile::firebounce:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg må hugge de gamles avis i morgen & checke det. Fedt så er der 2 ting at glæde sig over i morgen: Din artikel & spinning :)

Og

Jeg har skrevet om det i min log nr. 3
, mhhh må igang med at læse dine gamle logs (....der røg fritiden i næste uge :) )

God weekend

Edited by CLO
Link to comment
Share on other sites

Spinning - tilbage til hverdagen - SpinIII time med Chris MacDonald

Jule- og nytårsprogrammet har beståt af eventtimer af lang længde - i dag blev det hverdag igen, og hvilken hverdag... Jeg kom sent - men heldigvis havde spock reserveret cykel nummer 37 til mig :lol: Fast sad længere tilbage - jeg troede ellers lige vi havde fået hende til at køre oppe forand :sneaky:

Chris var tilbage i Parken til en III time, med en effektiv køretid på 56 minutter... af dem var hovedserien på ca. 30min., nogle af de hårdeste minutter jeg har kørt længe.

Opvarmningen gik lige over i nogel stenhårde, korte stående 20 sek intervaller med maksimal belastning. Derefter fortsatte vi med 6 x 4 min stående, 1 min siddende i enkelttakt - vi lage ud på skalatrin 8 - og sluttende på tæt på 10 - tempoet blev øget med 3 % for hver omgang - det kan instruktøren gøre ved at skrue på en knap på anlægget. Resten af timen var mere fredelig.

Jeg tvivler på at min puls kom under 167-8 på noget tidspunkt i hovedserien - og jeg sluttede helt sikkert på makspuls - en serie man ikke kunne undgå at blive høj af.

Jeg havde kørt efter kun at skulle køre 1 time - men jeg skulle virkelig overtale mig selv til at stoppe - jeg havde ikke meget mere at køre med - men lysten var stor - men i morgen venter atter en træningsdag :devil:

Dagens træning er til 4 x :banana:

Kosten i går får 3 x :4mewantfood: - jeg var en rigtig god og artig dreng i går :tongue:

Da jeg ikke har noge pulskurve i dag - så har jeg indsat den fysiologiske skala fra 1-10 jeg ofte henviser til, ind i stedet for - så kan man se hvad det er jeg taler om.

post-12-1073217424.gif

Link to comment
Share on other sites

arrg - det havde jeg da svedt ud - nå, men så skal jeg alligevel ud af huset i dag. Den artikel kan jeg umulig misse.. :unsure: det bliver i så i øvrigt første gang jeg bruger penge på en politiken :blink:

Som et ekko i mængden glæder jeg mig også til at følge din nye log - de andre har været velskrevne perler.

I øvrigt skreg jeg af grin da jeg så billedet af den ridende banan. :tongue:

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Fast sad længere tilbage - jeg troede ellers lige vi havde fået hende til at køre oppe forand :sneaky:

Jamen, det er jo fordi jeg troede Spock ikke var kommet alligevel, for han snakkede om at han ville lave spændende ting igår :tongue: ...tænkte at han måske ville være for træt til træning. Jeg så godt nok at de forreste cykler var optaget, men det er jo ikke til at vide om det er ham der har reserveret dem. :blink: Imorgen lykkes det os måske at få tre cykler forrest :unsure: (der er jo den der "kom i form" time før vores timer...)

Link to comment
Share on other sites

Udmærket artikel, Arne - for interesserede skriver jeg lige her hvad der står i artiklen (håber det er ok med dig):

En kur for livet

"Ved du hvad? Det der gider jeg ikke se på Arne! Jeg gider heller ikke se på, at min kone er bekymret for dig, og jeg gider ikke se alle de andre, der holder af dig, sidde og være bekymrede for dig. Så nu kommer jeg imorgen og så går vi i gang"....

Sådan lød den benhård udmelding til Arne M. Christensen i december måned for tre år sidenn.

Det var Jesper Schrøder, der dengang studerede idræt på universitetet, der hankede op i den store mand. Hans kone havde gået på hold med Arne på Roskilde Universitetcenter. Og vennerne fra studieårene kunne godt se problemerne.

"Den var gal. Helt gal. Mit blodtryk var oppe under loftet, jeg havde fået sukkersyge, og jeg skulle til kontrol een gang om ugen på Rigshospitalet. Jeg fik senere at vide af en læge derinde, at man internt havde talt om mig, og ingen af lægerne regnede med, at jeg kunne holde mere end et år", fortæller Arne M. Christensen, der i dag er 41 år men som i sin gamle kampform næppe havde rundet de 40.

Vennen Jesper Schrøder ankom til lejligheden ved Søerne på Østerbro med en kondicykel, nogle vægtstænger og -skiver og et kæmpe stopur. Op på cyklen 20 minutter om morgenen og 30 minutter om aftenen, fuld knald. Plus vægttræning.

"Selvfølgelig var det hårdt i starten. Men alligevel undrede det mig bagefter, at det ikke var mere der skulle til. Efter 14 dage var mit liv fundamentalt anderledes. Kun fordi der var een der kom og gav mig det rigtige prik på skulderen".

Arne M. Christensen var lidt tyk som barn. Kun i nogle år som seriøs konkurrenceroer havde han balance mellem de kalorier han indtog, og de kalorier han brugte. Selv ser han fedmen som en måde at skærme sig mod verden på.

"Jeg gik bag et panser. Når man er så tyk, så behøver man ikke at frygte, at man ikke bliver elsket. For man er sikker på, at det er der ingen der gør!".

Op gennem 1990erne fik Arne nogle voldsomme knæk. Dels var der et kæresteforhold som endte meget uheldigt. Dels søgte han hele tiden job, der stressede ham på en måde, som han ikke havde særligt godt af. Derfor er han p.t. også uden arbejde.

"Jeg er akademiker, og jeg er en god lærer, god til at inspirere andre folk og få dem til at engagere sig. Alligevel blev jeg ved med at søge mod job, hvor jeg skulle være leder, være en hård hund. I stedet for at bruge mine stærke sider ledte jeg efter noget, som jeg ville kunne vise min far, måske, og sige: "Se hvor dygtig jeg er "".

I de tre år, Arne har smidt sine 60 kg, har han også smidt noget af den mentale dødvægt. Han har brugt 40.000 kroner på en psykolog.

"Det er de bedste penge, jeg har brugt nogensinde", siger Arne M. Christensen (hvad er det med dit mellemnavn der skal skrives hver gang, Arne?? :lol: , red... ).

Op ad bjerget

Når det nu er lykkedes Arne M. Christensen at komme rigtigt langt ned i vægt, så mener han selv, at det først og fremmest skyldes, at han har fået målrettet hjælp af to levende mennesker. Den idrætsstuderende og psykologen. Der er en stor forskel på det og så den slankekur han blev kørt igennem på Hvidovre Hospital.

"Jeg var ellers Hvidovres stjernepatient, jeg tabte 30 kilo på ingen tid. For jeg har masser af viljestyrke. Men jeg tog dem jo på igen lige så hurtigt, da jeg røg ud af systemet. Jeg tror ikke på slankekure. Det ender med at blive yoyo-vægttab. For mig handlede det om at komme på en "livskur" hvor mad, motion og mental tilstand kom ind i billedet på samme tid", siger Arne.

"Der synes jeg at behandlings-systemet svigter. De undersøter mig for sygdomme og vil lægge om på min kost, men jeg kom een gang om ugen på Rigshospitalet, og der var ikke een der nævnte hvor vigtigt det var med motion".

Arne M. Christensen kører i dag med de hårdeste spinninghold i sit fitnesscenter flere gange om ugen. Han passer sin vægttræning, også flere gange om ugen. Og al persontransport foregår på cykel eller gåben. Alle trapper forceres til fods. Og så er der det med maden, som han stadig kæmper en del med.

"Jeg er stadig meget lysten over for mad, samtidig med at jeg er meget kræsen, så det er svært. Men selvfølgelig kan jeg kæpe mig igennem det ved planlægning og viljestyrke. Det hjælper at føre bog over det, ligesom det hjælper at skrive ned hvad man bruger på sit dankort".

Arne M. Christensen har ikke noget konkret mål i kilo, men han vil meget gerne tabe sig så meget - og blive så stærk - at han om halvandet år kan køre den over 20 km lange strækning op ad Tour de France stigningen, der kaldes Det Skaldede Bjerg. På den måde har han et mål, der er sjovt og værd at kæmpe for. Som han siger:

"Målet er ikke 90 kilo. Målet er at genvinde helbredet og troen på mig selv."

Arne kan varmt anbefale dette website, hvis man vil tabe sig og lave om på sin livsstil: www.motion-online.dk

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst artiklen i Politiken i dag har jeg noteret mig, at du har ambitioner om at køre op ad Mont Ventoux. Det har jeg selv gjort 2 gange - 1 gang fra Sault og 1 gang fra Bedoin. Sidstnævnte tur foregik en ugen inden Virenque vandt etapen. Jeg brugte ca. 50 minutter mere end V., regnet fra Bedoin.

Nå, men det jeg ville sige var: Næste år agter jeg at tage turen for 3. gang - denne gang helst fra Malaucene. Hvornår vil du forsøge dig? Det ku' da være sjovt......?

Med alt dit spinning ville jeg i øvrigt vente, at du selv med de ekstra kilo allerede nu ville være i stand til at tage turen. Det behøver jo ikke at være en hastighedskonkurrence, og alt er tilladt - undtagen at stå af og trække eller holde pause, dog undtaget ved mindesmærket for Tom S., hvis det er første gang man tager turen.

-og så var det i øvrigt en god og sober artikel i Politiken.

Link to comment
Share on other sites

Først i landsdækkende radio, så forsiden af MOL og nu i en af landets største (og bedste :) ) aviser. Du ender jo med at blive en landskendt motionsfreak :lol:

Det er ellers et skide godt interview Arne! Specielt kan jeg godt lide budskabet om den "holistiske" vinkel til vægttab - kost, motion og psykisk velvære! Keep up the good work :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange dejlige kommentarer :)

spock: Tak skal du har - også for indskrivningen - jeg har den ellers her som wordfil og ville havet sat den ind senere B)

Hoosier - tak skal du haave

TF- tak skal du ha - den ridende bana har jeg fået af klausjensen - hvilket næppe kan overraske maneg :lol:

CogRouge - jeg skal være lettere før jeg forsøger - Newton er stadig hård ved mig. Dertil kommer at at jeg har tænkt mig at det skal være finalen påå mit vægttab - og jeg er ikke ligeglad med hvordan jeg kommer op ;) - Jeg ved ikke hvornår i 2005 - men det må vi kommunikeres ved om - selskab op vil være dejligt!

Thomas B- tak - at få den tankegang ud var min begrundelse for at sige ja til at deltage :)

Martin - ingen stjerneambitioner - men ja - jeg vil gerne give hende lidt konkurence! :devil:

Blackmoore - tak comrade :)

Link to comment
Share on other sites

Hurra Green Bay var i overtime :)

Dages kost: Endnu en gang har jeg været en god dreng - selv om den NFL kamp var næsten for spændennde, uden popcorn, chips eller andet. Så det bliver også til :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: i dag.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share