Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Hej Arne,

Det var fedt endelig at få læst den artikel. Synes han gjorde et ok job, af en journalist altså! Og med Chris M.s Q&A under, gjorde det kun bedre. Det er synd at DR ikke længere har Båndværkstedet, for jeg tror der kunne være en fed dokumentar i det. Ikke kun om dig, men også/især om det fællesskab du har fået via/på MOL, med Hoosier, Spock, Fast og alle vi andre MOLboere.

Niske

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

CLO, og Niske - tak for kommentarenne :)

Avartaren fik jeg af klausjensen - den kommer nu ikke til at leve så længe - men den er da ok sjov :lol:

TJs alternative hypertrofiprogram - gentagelse af uge 2

Jeg har besluttet mig for at gentage uge 2 - grundet pausen.

I dag blev det derfor til:

Bænkpres:

10 x 1 x 55,9 kg

5 x 5 x 48,3 kg

Crunch maskine:

3 x 8 x 50 kg

Assisteret dips:

3 x 3 - bedre end før pausen - mystisk - men ok når det er den vej!

Stående DB skulder pres:

3 x 8 x 12 kg - her giok jeg op i forhodl til programmet - og det var nok lige på kanten... gentager samme vægt i næste uge.

Det var passende hårdt i dag - bænken bed en smule.

3 x :banana:

I aften 75 min spinning.

Link to comment
Share on other sites

Hurra Green Bay var i overtime :)

Dages kost: Endnu en gang har jeg været en god dreng - selv om den NFL kamp var næsten for spændennde, uden popcorn, chips eller andet. Så det bliver også til :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: i dag.

Hvem tror I sad og bed negle under hele kampen, for derefter at være ude og tisse mens den frelsende interception blev foretaget? <_<

Det var ligesom lidt svært at engagere sig i den anden kamp bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Hvem tror I sad og bed negle under hele kampen, for derefter at være ude og tisse mens den frelsende interception blev foretaget? <_<

Det var ligesom lidt svært at engagere sig i den anden kamp bagefter.

De klippede direkte fra quiz - til interception catch - vi var vis mange der dårligt nok så røgen! I øvrigt er jeg ret sikker på, at en i GBP defensive linje har en hånd på afleveringen - det er derfor den går højt og kort... har lige set det igen på CNN

Link to comment
Share on other sites

5/1 -Spinning udholdenhed 75 minutter med Chris MacDonald

En spinningtime på 75 minutter kan vist ikke gøres mere simpelt end Chris gjorde det her til aften.. <_<

Opvarmning: 4 min. Stående, 4 min siddende. 4 min stående.

Serie: 12 minutter siddende i enten mellemtakt eller dobbelttakt efter eget valg. 10 min. Stående i enkelttakt, 12 min siddende på samme måde som tidligere, 10 min stående enkelttakt, 4 min. siddende mellemtakt/dobbelttakt, 9 minutter stående enkelttakt – i stigende tempo.

Det var så udmeldingen at vi skulle køre med et snit på skalatrin 7. Jeg ved ikke hvor mange der gjorde det – ikke jeg – at stå op ved 7-7.5 er simpelthen for dødsygt – så hellere arbejde i gennem. Jeg kørte den første ”bakke” nogenlunde som ”befalet”, satte mere modstand på 2 gang – og kørte mig HELT ud på den sidste. Jeg var simpelthen nød til at slække en lille bitte (ca. 1 mm på knappen – men det gør en forskel…) smule på modstanden til sidst – ellers havde jeg ikke kunnet holde hjertet i kroppen B) . I det siddende arbejde kørte jeg sådan ok – jeg gemte krudtet til bakkerne.

Lidt tal:

Effektiv køretid 70 minutter

Pulsgennemsnit: 157 0 83 % relativ intensitet (% af pulsreserven: maxpuls – hvilepuls)

Tal for de 3 ”bakker”:

1. Gennemsnitspuls: 161 = 86 % Top på 167

2. Gennemsnitspuls: 164 = 89 % Top på 171

3. Gennemsnitspuls: 169 = 93 % Top på 178 :devil:

Alt i alt en fin time – jeg kan godt forstå at Fast og spock så brugte ud – de havde kørt en hård spinning III lige inden.

MUBSVET: 4 x :banana: - takket være den sidste top.

post-12-1073338332.gif

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god artikel Arne den kan du godt være tilfreds med :)

Jeg er glad for at du ikke syntes du spildte dinne peneg også denne gang Zoa :lol:

Glemte helt at fortælle at vi mødte selveste hr Morten Z i Parken her til aften - i omklædt - og vist nok endda - trænende tilstand - så mærket var han at han var nød til at købe en proteinshake ved udgangen B)

Link to comment
Share on other sites

Arne du laver simpelthen de smukkeste pulskurver - jeg elsker dem. Ren æstetik. :)

:lol: de bliver ekstra pæne af at min nuværende pulsur gemmer så få data - de ser væsentligt pænere ud i detaljen end hvad billedet var med mut Xtrainer+ ur - men ok - det er kun i detaljen :)

Link to comment
Share on other sites

Aflyst morgenspinning

Jeg skulle køre en spinning II her til morgen - det err sådan en god time. Jeg bruger min mobil som vækkeur - jeg plejer nu altid at vågne 5-10 minutter før, hvlket er meget godt - for det er en rigtig grim måde at blive vækket på B)

Her til morgen var den kære mobilos ved at løbe tør for batteri - i forsøget på at vinde min opmærksomhed (undskyld ovenbo). Jeg stod ud af sengen, spiste noget morgenmad - og mærkede efter... ikke godt, ikke godt - jeg var træt, efter for lidt søvn og mine ben tunge.

Tidligere i dennne vinter (måtte den snart slutte) var jeg nok taget afsted alligevel - og så ville jeg senere i denne uge ikke kunne forstå at min træning gik så dårligt B) .

Mit nye og mere fornuftige jeg, valgte i stedet at gå i seng og sove 3 timer til - god beslutning - især fordi jeg skal træne ben senere i dag.

Link to comment
Share on other sites

I to svag-løftere har bare at holde jer fra incline bænkpres samt squat-stativet!!! :devil:

Jeg er ganske rolig - maskiner er der nok af, men der er ikke mange af de ekstra vægte man ligger i maskinerne når man når maskinens max. Og dem ved jeg du ikke bruger Spock :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sne, byen og lidt om træning og kost

Sne og byer – 2 glimrende fænomener hver for sig…

Jeg holder meget af byen – den der elsker at hade byen og fremhæver naturen, de taler tit om forskelligheden og afvekslingen som en kvalitet ved den danske (kulturskabte.) i modsætning til den grå og larmende storby. De kunne ikke tage mere fejl – altså ikke af naturen – den holder jeg skam selv af, men af byen.

Inden for 15 minutters gangtid har jeg strøgets gektiske myretueaktivitet og middelalderbyens foretningstravlhed i dagtimerne. At gå de steder er en oplevelse i hvor forskellige vi tager os ud som mennesker – og jeg kan ikke lade være med at forsøge at finde ud, af hvilken historie den og den er med i lige nu og her… :)

Men jeg kan også gå i ophøjet ro på den smukke Assistentens kirkegård, gå en tur på voldene ved Kastellet, trave gennem Nyboder hvor en del af 1700 tallets København er frosset fast.

En yndlingsbeskæftigelse for mig er at gå i havnen – jeg elsker havne – om end de gerne må være lidt mere trafikerede og kaotisk end i København. Jeg elsker i det hele taget det kaotiske ved storbyer – og jeg holder også af forfaldet man ser – også forfald har sin egen æstetik – og fortæller en klar og tydelig historie. Når jeg går på en gammel havnekaj – så kan jeg høre stemmerne fra de mange havnearbejdere – se kranerne i aktion – se sække blive læsset og losset – fornemme den rå og travle stemning, der ind til for kort tid sinde herskede på den nu tavse kaj…

Jeg elsker at stå og se på bygninger – ikke kun de smukke – men også de helt almindelige. Mange liv bliver levet og er blevet i byens bygninger – og ved man lidt om arkitektur, historie, sociologi og kulturgeografi – så taler husene til en med klare stemmer. Jo jeg holder meget af byen. Det eneste der er galt med København er at den er lidt for lille og lidt for meget landsby… Men selv det har sine kvaliteter – brokvarterene er hver for sig en landsby – meget forskellige i deres struktur og kultur.. jeg bliver aldrig træt af at gå rundt og suge det til mig. Sidst men ikke mindst – så kan jeg godt lide at andre mennesker lever deres liv tæt på – lige omkring mig i alle 3 dimensioner. Trangen til at leve ude på en mark med langt til andre mennesker forstår jeg kun i glimt… Jo byen er fin

Sne kan jeg også godt li´ Når det dækker det danske kulturlandskab med en fint hvid dække, aå bliver der ekstra smukt i Danmark– især på en klar frostdag – med istapper fra alle grene og edderkoppespind synliggjort af rimfrosten . Selv i en parcelhushave er sneen en gave i en mørk vinter – den lyser så dejligt op – det er næsten er forbrydelse at gå ud i den – at skabe uorden i den perfekte orden der er sådan en klar vinter morgen, efter snefald om natten – en hel ny verden at vågne op til. Men bruges skal den jo – der skal bygges snemænd sammen med de børn man er heldige at kende – der skal kælkes – og der skal laves sneboldkamp.

Den sjoveste dag jeg havde på RUC, var til en julefrokost på instituttet. Der var sne – så i kan regne ud at det var et stykke tid før jul – for til jul har vi jo ikke sne i Danmark… Nå men sidst på eftermiddagen kastede ca. 70 mennesker sig ud i en heftig sneboldkamp – og da institutlederen havde kastet den første snebold ind gennem et (åbent) vindue – så var der ingen vej tilbage – det blev lidt vildt – det forgik inden og ude – ingen flugt var mulig… :lol:

Jo sne og byer er 2 gode ting – men bragt sammen som i dag – det er en total misforståelse!!! Sne hober sig op de forkerte steder – man kan ingen vej komme, slet ikke på cykel – det er simpelthen en forbandelse. Ok – synes jeg ikke den er pæn den sne? Jo – når jeg ser ned i min gård – så er det nydeligt – men til den anden side – der er processen allerede i gang. Sne bliver til grå snjsjap – og vare den ved, så opbygge gråsorte sneslaggedynger mellem fortovet og vejbanen – grimt og farligt at forcerer. Der kan du se Arne – tænker nogle af dem der elsker og hade byen – og – gys kalder Århus og den slags for storbyer… byen er beskidt og snavset. Jep – det skal den være – og det er ikke byen der er noget i vejen med – det er den forbandede sne!!! :devil: Behold den venligst vest for Roskilde – tak! :devil:

Som i nok har regne ud – så kom sneen såp smådt til København i dag – om end i overskuelige mængder – men det så værre ud end det blev – da jeg gik til træning og ”skrev” ovenstående i mit hoved – så nu fik I det alligevel.

Nå, det var det med den træning. Som tidligere nævnt, så har jeg droppe squat. Jeg er ikke gode venner med den øvelse – og træning af den smadre min træning 3-4 dagen frem – su ud med den. Hvor god en øvelse det ellers teoretisk er. Jeg har erstattet den med benpres – og har begrænset volumen lidt – ni også en mulighed for progression.

Benkpresmaskiner er meget forskellige – der kan være 50-60 kg forskel på den. I Den jeg bruger nu (den grå nærmest frivægtene til orientering for dem der bruger kender Parken), har jeg et komfortabelt maks omkring lidt over de 190 kg som er den største belastning der kan sættes på. I en anden maskine skal jeg godt over 200 kg før det bliver svært. Men jeg kan godt bruge den til min træning som den ser ud nu.

Dagens træning kom til at se således ud:

Benpres:

10 x 1 x 150 kg

3 x 5 x 130 kg

BB row

3 x 8 x 35 kg

Barbel curls:

3 x 8 x 20 kg

Rumænsk dødløft (eller burde jeg skrive Dimmel – jeg laver dem meget som TJ beskriver Dimmel dødløft):

3 x 8 x 52,5 kg

En lille ekstra ting – man kan ikke træne Lats for meget:

Træk til bryst:

2 x 6 x 60 kg

Fin træning uden overraskelser. Derfor 3 x :banana:

Dagens kost:

Kosten har været fin nok som sådan. Men der er et men. Jeg havde ikke fået protein med til træning. Så jeg købte en shake i automaten. Efter jeg havde hældt den ned, så opdager jeg at der var 48 gram sukker og 30 gram mælkeprotein i den… 320 elendige Kcal. YRKK. Derfor kun 2 x :4mewantfood:

Lidt om hvordan jeg kunne tage på med alt den spinning i oktober- december. Som nævnt tidligere, så var det ikke nogen god tid. Der blev spist nogle dårlige mellemmåltider: Først nu har jeg turde regne ud hvor dårlige de var. Nogle af dem har været på op til 2400 dårlige Kcal… kornbaserede produkter som brød og kiks – de sidste med en masse dårlig fedt oven i… Der var nok 10-15 dage per måned hvor det skete – når jeg nu skal være ærlig – og det skal jeg. Så derfor… Det skal ikke gentage. Hvis trangen bliver for voldsom – så er der bedre alternativer – og der bliver dage hvor jeg går lidt ved siden ad og snupper en 75 gram Valhrona mørk chokolade – men der skal være langt imellem..

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Udmærket indlæg, herr Arne.. et par kommentarer:

Men jeg kan også gå i ophøjet ro på den smukke Assistentens kirkegård
Ahh - home sweet home.. er der ikke smukt?? :lol:

Det fedeste er at tage sig en lille løbetur rundt på Kirkegården - man lærer de forskellige grave at kende, og hver gang man løber fordi en gravsten, når man lige at læse en smule mere.. der er de mest syrede gravskrifter.. een af dem siger: "jeg var her"... totalt cool !!!

Som tidligere nævnt, så har jeg droppe squat. Jeg er ikke gode venner med den øvelse – og træning af den smadre min træning 3-4 dagen frem – su ud med den.

Jeg havde samme fornemmelse som du, squatten smadrede for meget til at det var godt - der gik rask væk 4 dage før man var i stand til at rykke totalt igennem til cykling. Men jeg er begyndt at køre lettere, istedet for at køre meget tungt, kører jeg 5x10xok-vægt det giver alligevel en del fordi du vænner dig til øvelsen igen, og giver ikke så meget doms - og man kan faktisk cykle dagen efter...

Der var nok 10-15 dage per måned hvor det skete – når jeg nu skal være ærlig – og det skal jeg. Så derfor… Det skal ikke gentage. Hvis trangen bliver for voldsom – så er der bedre alternativer – og der bliver dage hvor jeg går lidt ved siden ad og snupper en 75 gram Valhrona mørk chokolade – men der skal være langt imellem..

Ved godt man ikke kan sammenligne, men jeg har også dage hvor jeg bare ikke kan styre mig (ca. hveranden dag hehe) så der er kun een ting at gøre: hav ALDRIG sådan noget i huset - aldrig aldrig aldrig. ALDRIG have en pakke kiks i huset. ALDRIG have chokolade i huset. ALDRIG have slik i huset. Det holder ikke, det ryger ned før man kan sige "styr dig" til sig selv.

Ud med det, så ryger lysten også... ofte... :lol:

Ihvertfald skal der større "cravings" til før man vover sig ud blot for at købe det slik man vil ha'...

Håber vi ses til spinning idag - jeg kører kun eftermiddags-timen da den første time faneme ligger for tidligt til at det kan lade sig gøre at nå den :angry:

Link to comment
Share on other sites

Forresten

En ny slags spinningcykel til Arne??

Fra Player anti banan drengene??

:lol:

Ved godt man ikke kan sammenligne, men jeg har også dage hvor jeg bare ikke kan styre mig (ca. hveranden dag hehe) så der er kun een ting at gøre: hav ALDRIG sådan noget i huset - aldrig aldrig aldrig. ALDRIG have en pakke kiks i huset. ALDRIG have chokolade i huset. ALDRIG have slik i huset. Det holder ikke, det ryger ned før man kan sige "styr dig" til sig selv.

Ud med det, så ryger lysten også... ofte... :lol: 

Ihvertfald skal der større "cravings" til før man vover sig ud blot for at købe det slik man vil ha'...

Har det på præcis samme måde. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share