Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Selvom jeg tvivler det skulle være nødvendigt, så var det måske en ide at underrette 'pyt om at der ikke bør uddeles kiks i denne log.

Ingen grund til at gøre Arnes projekt sværere end det er.  :bigsmile:

Det er nu ikke nødvendigt, hvis bare man sørger for at overholde følgende simple retningslinier:

For at der skal være harmoni i universet bør energiindholdet i de tildelte tudekiks ikke overstige den brugte energi ved tudningen, herved opnåes ligevægt på alle punkter. Folk har derved heller ikke muligheden for at takke nej, på grund af igangværende cutning, diæt eller andre forhold. :xmas:

Kikse-tråden

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Arne

Så lige dine planer om en cykelferie. Ved du at det er muligt at cykle ned ad hærvejen? Det er en smuk rute med masser af lejrpladser undervejs.

Hej bls - Tak for indformationen - jeg har faktisk kørt et lille stykke på den, da jeg var på min første cykelferie i 2001. Jeg er nu lidt af en luksuscyklist når det gælder ferie. Jeg gider ikke telt og primitive lejrpladser. Det hedder ophold hos familie og venner eller vandrehjem/hotel B)

Discopump samt spinning III med Chris MD - den 7/1

Jeg ankom til Parken i rigtigt god tid - man er jo blevet en vanedyr - skab nummer 242 og cykel nr. 37 tak ;)

Ventetiden blev brugt til lidt discopump - hvilket overhovedet ikke er inspireret af noget der forgår på MOL lige nu - man er vel hævet over den slags :tongue: Det går sgu ikke at jeg har tænstiksarme når jeg kommer ordentligt ned i vægt :devil:

DB Hammercurls:

1 x 10 x 10 kg

2 x 6 x 12 kg

DB Curls:

3 x 6 x 12 kg

Incline DB pres - 1 hak stejlere end jeg plejer:

2 x 8 x 16 kg

Machine backflies:

2 x 6 x 50 kg

Derefter SPINNING.

Det var en rigtigt, rigtigt fed time. Endnu en gang meget simpel i struktur. Opvarmningen bestod af 6 min siddende mellemtakt - med løbende progression i belastning, og dernæst 5 min i stående enkelttakt.

De 5 stående minutter gik lige over i første serie: 13 min stående enkelttakt med en lille tempoøgning hvert 2. minut. Vi begyndte ved ca. 60 rpm og sluttede lige under 70 rpm Meldingen var af vi skulle begynde på et lille 8 tal og slutte på 8,5 - jeg "kom vist til" at køre efter 9 til sidst...

Efter en aktiv pause i siddende dobbelttakt med næsten ingen belastning, gik vi i gang med den sidste serie. 30 sek. stående spurt med ved 90 % af maksimal arbejdsevne, 40 sek. siddende uden belastning til at få styr på hyperventilationen, 70 sekunder i "landevejstempo" - det vil sige mellemtakt omkring 80 rpm med fornuftig belastning - ca. ved 6.5-7 - og så forfra - kørt 10 gange i alt.

Chris var klar i sin udmelding. "Hvis man ikke hyperventilere efter de 30 sek., så er det ikke fordi man er i god form - så er det fordi man ikke evner at arbejde hårdt nok - GET OUT OF THAT COMFORTZONE :devil: ".

At dømme på lyden af folk omkring mig - så blev der gået til den - under de sidste 2 -3 omgang anede jeg ikke hvad der forgik omkring mig - puha det var hårdt" Jeg ELSKER den form for træning. Timen i dag passede mig perfekt. Denne uges træning viser mig at formen er på vej op igen - nu handler det bare om ikke at blive overgearet endnu engang :)

Lidt tal:

Maksimal puls: 176

Gennemsnitspuls 159 = 85 % relativ intensitet

Men pulskurven giver ikke den fulde sandhed om intensiteten i intervalarbejdet - jeg arbejdede her langt over min Vo2 - maks = anaerobt arbejde

Energiforbrug: 1030 Kcal

MUBSVET: 5 x :banana: Jeg har ikke arbejdet så hårdt i ret mange timer.

post-12-1073498429.gif

Link to comment
Share on other sites

Discopump samt spinning III med Chris MD - den 7/1

Jeg ankom til Parken i rigtigt god tid - man er jo blevet en vanedyr - skab nummer 242 og cykel nr. 37 tak ;)

Ventetiden blev brugt til lidt discopump - hvilket overhovedet ikke er inspireret af noget der forgår på MOL lige nu - man er vel hævet over den slags :tongue: Det går sgu ikke at jeg har tænstiksarme når jeg kommer ordentligt ned i vægt :devil:

DB Hammercurls:

1 x 10 x 10 kg

2 x 6 x 12 kg

DB Curls:

3 x 6 x 12 kg

Incline DB pres - 1 hak stejlere end jeg plejer:

2 x 8 x 16 kg

Machine backflies:

2 x 6 x 50 kg

Rigtig sejt, Arne, at du kører lidt i den stil.

Selvfølgelig skal man da ikke udtrykke sim mening uden selv at

sætte sig ind i tingene og lade det få en chance.

Speciel sejt, at du gir den hele armen med curl osv.

Og selvfølgelig skal armene da ikke være tændstikarme, det er

du heldigvis også hævet over.

Du kan lige nå at gøre armene klar til MOL træf.

Skal du ikke også have din gamle avatar med bicepscurl på igen ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Sejt - det så også ud til at være helt super da jeg kiggede misundeligt igennem ruden.. :thumb_down: .. jeg ville have givet hvadsomhelst for at være med der men idag skulle det ikke være :w00t: - man skal jo have hviledag :devil:

Jeg kører begge Chris timer i Boltens imogen - kigger du forbi eller har du hviledag??

Link to comment
Share on other sites

God gået devito

Jeg har planlagt at køre begge timer spock - lad os de hvad den gammle krop siger imorgen - jeg skal også styrkletræne om formiddagen - dog kun ikke spinningbelastede muskler :tongue: Ømme arme har man jo efterhånden lært at køre med B)

Link to comment
Share on other sites

Sejt, Arne - det med maden er sgu det vigtigste - så snart resultaterne kommer væltende ind, har det vel en selvforstærkende virkning.. vi skal snart til at se på dig med lup :devil:

Lyder sateme godt - så ses vi jo i spejsalen imorgen :lol: - bliver spændende at se hvordan stængerne tager den omgang TÆSK de skal have imorgen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning d. 8/1 - TJs alternative hypertrofiprogram

Så blev det atter Military press dag.

Dagens menu:

Milltary pres:

10 x 1 x 28,4 kg

5 x 5 x 25,9 kg - singlerne nok lidt for lette - 5 x 5 passende tungt

5 kg på singlerne næste gang - og 2,5 kg på 5 x 5

Db incline pres:

3 x 8 x 18 kg - næste håndvægt vejer 20 kg - jeg vente en uge mere med at springe til den... tro jeg nok...

Chrunchmaskine (den tunge af dem)

3 x 8 x 30 kg

Close grip bænkpres:

3 x 8 x 43,4 kg - det var tungt til sidst - nok pga. akkumukleret træthed over hele træningen - men det er jo meningen :) 2,5 kg på næste gang

En god træningsformidag i godt selskab med Hoosier. 3 x :banana: kan det blive til.

I aften står den på spinning - jeg har planlagt at køre dobbelttime - jeg får se hvad de kære ben vil akcepteres. At påstå at de føles superfriske vil nok være en overdrivelse.

Link to comment
Share on other sites

Spinning II+III - med Ánette Berg

Anette var stand in for Chris denne sene eftermiddag/aften i Boltens Gård - og den opgave løste hun godt. Det er ikke en rar tjans i udgangspunktet - folk synker altid lidt sammen når der er vikar på - men Anette fik vist hurtigt folk til at glemme det :)

Jeg var, som forventet, ikke 100 på toppen - men det gik da ok med den første time - som altså var en spinning III - det hårdeste på SATS programmet B) Jeg kom dog hurtigt i problemer. Den første stride serie bestod af 4 min. siddende tung enkelttakt og 4 min. stående tempo - gentaget 3 gange. Det tinge siddende arbejde er lige mig - jeg er en sand tonser :lol: Det stående tempo arbejde er ikke en favorit - selv ikke med tunge ben. Jeg lagde for hårdt ud - og det betalte jeg få - efter 90 sek. måtte jeg ned at sidde resten af de 4 min - jeg holdt dog farten oppe. anden gang gik det lidt bedre - jeg stod op i ialt 2 min. 30 sek. Tredje gang stod jeg oppe hele vejen - med undtagelse af små 30 sek. nede. Timen sluttede med en lang bakke og en smule nedkørsel - her var jeg langt mere på hjemmebane.

Jeg husker ikke så meget om anden time - andet end at arbejdsformen passede mig noget bedre. Hovedserien bestod af tungt siddende arbejde - med korte stående ryk. Jeg var godt brugt - så jeg kørte undtagelsesvis en II time som en II time - det vil sige jeg holdt intensiteten nede på de 6-8, som Anette meldte ud B) Det var fint nok jeg kørte den - jeg skal fortsat have nogle træningsdage hvor jeg arbejder lidt længere tid. I dag blev det til 1 time og 47 minutter.

De tal interesserede – hvis der er nogle – henvises til kurven – jeg vil kun nævne 2 tal:

Energiforbrug: 1940 Kcal – det var en af de bedre dobbelttimer hvad det angår

MUBSVET: 3 x :banana: - der var lidt for meget krise på til at det kan blive til mere.

En lille afsluttende sidehistorie – kan man køre en hel spinningtime med sin skabs nøgle i den ene sko – uden at opdage det?? Jeg ved ikke med man – men JEG kan! :tongue:

Jeg havde en vabel på svangen af venstre fod, fra mine nu kasserede SPD sko – nu har jeg en tilsvarende på højre fod – som må stamme fra nøglen. Der kan I se hvad sand dedikation kan betyde – man mærker da ikke sådan en bagatel i kampens hede… :rolleyes:

post-12-1073595223.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Jeg må også hellere lige få dagens kost med. Ca 225 gram protein er udgangspunktet for en dag som i dag - og det har jeg fået - iakl er den noge blevet til omkring 3000 Kcal - så underskudet i dag er måske lige i overkanten - men så er der sparet lidt op til pandekagerne hos spock på søndag :lol:

Dagens bedømmelse: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter stadig ikke hvordan du kan huske om det er henholdsvis enkelttakt, stående siddende, eller dobbelt tempo i kører... hvor mange sekunder intervaller osv... det er da i al fald ikke demens de små grå er plaget af :blink:

Interesse for sagen tror jeg B) Det hjælper også at jeg efterhånden kender indstruktørene - - de fleste af dem har forkærlighed for bestemte serier. Det gælder ikke rigtigt for Chris - men han opbygger til gengæld meget simple serier. Nogle gang hjælper pulskurven mig også til at huske B)

For min egen skyld, lavede jeg lige en pulskurve, kun for første time i dag. Billedet bliver lidt anderledes med den normale opløsning på tidsaksen:

post-12-1073605818.gif

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - TJs alternative... osv.

Der var dejligt tomt i Parken da jeg begyndte - og fyldt godt op da jeg var ved at være færdig. Men det var discopumpere aææe sammen, så ikke noget der generede mig i "min" afdeling.. Squatstativet blev overtaget af en der skulle bruge det til at lave barbelcurls med maksimal fjeder og anden "snyd" B)

Jeg synes at dødløft er fedt, og goodmornings næsten lige så fedt - så denne dag kunne næsten kun blive god :)

Det blev til:

Dagens hovedmenu: Dødløft

10 singler af 88,5 kg

Technoshitstangen vejer 10,9 - jeg tillader mig at runde op til 11.

Jeg holdt, ca. 30 sekunders mellem de 6 første 40-45 sek. mellem resten. Alle singler kørte godt og dynamisk - om end lidt langsommere til sidst - det er især det sidste stykke med at få skulderne helt op og tilbage, spm det begynder at knibe med. Jeg kommer nok snart ikke uden om at træne nogle shrugs :(

5 x 5 x 76,5 kg

Passende belastning - det 4. sæt var hårdt det sidste sæt var lidt på viljen - uden dog at være rigtigt tæt på failiure.

3 x 8 øvelser

Goodmornings:

3 x 8 x 45kg

Jeg kunne godt mærke dødløften - men det kørte alligevel super godt - der var fyret godt op under kedlerne..

Træk til bryst - bredt greb

2 x 8 x 50 kg

1 x 12 x 50 kg

Kunne ikke lade være i det sidste sæt - og det er jo også ok....

Db biceps curl

3 x 8 x 10 kg (angivet per side som altid)

Burde være ret let - og jeg var heller ikke i egentlige problemer - men dødløft og træk til bryst bed nok i biceps til, at det kunne mærkes nu. Det største problem var at finde plads ved håndvægtene - Precher bænken var blevet flyttet der over pga. spejlet - og der stod 8-9 mennesker og curlede lystigt - eller lavede flyers ( med cheat så det ville noget).

God eftermiddag :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Squatstativet blev overtaget af en der skulle bruge det til at lave barbelcurls

En af mine ynglingsaversioner :angry:

Kan godt nævne de andre aversioner ved bestemte folk i Parken, men så bliver det et meget langt indlæg, og jeg kommer nok til at virke som en sur gammel mand :tongue:

Mht. spinningen så har du vækket min nysgerrighed, men det bliver nok i lånesko de første par gange <_< Hvilket hold/instruktør kan du anbefale til en begynder som er i ok kondition.

Link to comment
Share on other sites

Mht. spinningen så har du vækket min nysgerrighed, men det bliver nok i lånesko de første par gange <_< Hvilket hold/instruktør kan du anbefale til en begynder som er i ok kondition.

Det glæder mig!

Anette Berg synes jeg ville værre en god en at prøve første gang! Hun køre tirsdag og fredag eftermiddag/aften. Hvis du er morgenmand kunne jeg også anbefale Heidi Holm tirsdag morgen. Hvis du starter hos Lasse eller Chris, uden at kunne køre takterne, så er der en risiko for bliver du verbalt slagtet! Vi kan da aftale en lille intro inden en time hvor jeg lige hjæper med cykel indstilling og forklare grundprincipperne! Ellers kan du snuppe en "kom i form" med Anette - men for gud skyld ikke med andre i Parken - hun gør de koncept timer ok. Men du skal vel køre sammen med os andre...

Link to comment
Share on other sites

Uha - Sikke et pres! Men jo, hvis det fænger så skal jeg da klart køre med jer andre og ikke mindst Chris. Jeg er dog ikke morgenmand: Jeg har på træningslejre sydpå de sidste mange år været presset til morgenløb til en grad hvor det, at dyrke cardio før lungerne er vågnet, hænger mig langt ud af halsen :(

Tak for tilbuddet om introhjælp - efter at have set "fitnessinstruktørerne" i SATS, så stoler jeg ikke på autoriteter længere (ikke SATS' ihvertfald!) - det kommer jeg til at benytte mig af! :)

Link to comment
Share on other sites

Du siger bare til Martin :) Du har helt ret Blackmoore!

Dagens kost

I dag har jeg vejet og regnet. Se billedet herunder. Jeg er tilfreds med energifordelingen og med alt hvad jeg har spist. Stort set alt fedt kommer fra fisk. Ok ikke helt tilfreds - for meget af proteinet - ca. halvdelen, er proteinpulver. det er lidt meget - sund mad er altså bedre. Men når man som mig hader alt dåsefisk og ikke spiser fugl - så er det svært...

Jeg har forsøgt mig med dåsetun. Lige så meget som jeg elsker frisk grillet tun, lige så meget kan jeg ikke udstå dåsetun under nogen form. Makrel er lidt for fed - og jeg bliver meget hurtigt træt af den. Så det fiks jeg spiser er torsk, sej og andre magre fisk, samt laks og ørred.

Jeg har i dag spist stort set hvad der svare mit udregnede hvilestofskifte på ca 2400-2500 Kcal. Det er stadig for voldsom en diæt - jeg spiser som jeg gjorde i foråret 2001 - men selv om jeg trænede 12-14 gange om ugen den gang - så var jeg i så dårlig form og trænede ret korte pas, så jeg brugte mindre energi på det. Jeg sætter indtaget lidt op i morgen igen. Jeg skal finde det rette niveau - jeg føler mig frisk nok, men er lidt for sulten - og i længden slider det for meget at ligge over 1000 Kcal eller mereunder forbruget + hvad det gør ved stofskifte og andet..

Jeg giver mig selv :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: igen i dag. Men hvis jeg fortsat ikke spiser helt nok – så kommer det også snart til at trække fra.

post-12-1073682124.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

1000 i underskud :blink: . Avavavavav, det må da ikke være spændende. Jeg ligger mellem 350-500, men så bliver der også spist mange grønsager, og drukket meget vand. Hvordan kan du holde til det? Det må da, alt andet lige, være endnu hårdere når du selv ved det!

Niske

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share