Kreatin general


venaN
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt fra mange kloge mennesker der har trænet meget af deres liv, og er godt oppe i alderen, at kreatin skal man for alt i verden holde sig fra. Det skulle være på vippen til at blive ulovlig.

De mener det er doping at kroppen får kreatin tilskud. Kroppen skulle ikke have godt af det, og ville også medvirke at man hurtigere bliver fed, hvis man stopper med træningen.

Jeg vil gerne noget feadback med personlig erfaring og holdningen fra garvede folk der er ved en fandens masse om det skidt :)

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Jo tak.

Har jeg også gjort :)

Men jeg syntes dog ikke det forklare det hele.

jeg vil gerne have folk personlige erfaringen med produktet og holdninger, istedet for bare at tro på alt der står i en artikel.

Ved heller ikke om det var den fedeste artiklen. Så hvis du eller andre lige har et link til at ligge, kunne man da lige kigge på et par andre artikler

Link to comment
Share on other sites

hmm, der er da flere artikler om kreatin ;)

I de fleste tilfælde ville jeg finde en artikel mere troværdig end en persons holdninger, men det afhænger naturligvis af hvor artiklen findes og hvem personen er.

At sige kreatin er doping er absurd. Man mangler en fundamental forståelse af kreatins virkemåde i kroppen for at kalde det doping. Spiser du meget kød kan du komme op på ca 1g kreatin om dagen fra kødet alene. Når du er i vedligeholdelsesperiode indtager du måske 2-5g kreatin om dagen.

Kreatin binder en del vand i kroppen, så man ofte tager lidt på når man begynder på kreatin, men man bliver ikke FED af kreatin, man bliver fed af for meget mad :)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hvis det var doping, var det godtnok et dårligste der hidtil havde set dagens lys :lol:

Du stiger lidt hurtigere i styrke af det, og dine muskler er godt pumpet op (Med vand) når du tager det.. Når du så stopper synker de sammen til den størrelse de ca. var før, og så føler mig sig endnu mindre end da man startede ;)

Men du kan vel gaine lidt, men det er godtnok ikke meget vi taler om, ihvertfald ikke ren muskelmasse..

Link to comment
Share on other sites

Respondsen på kreatin er meget individuel - for nogle har det ingen virkning overhovedet og andre oplever det som værende præsationsfremmende. Om hvorvidt du mener det kan tilføre din træning noget er i sidste ende din egen vurdering og for at få det bedste udgangspunkt for denne, vil jeg anbefale at du venter med kreatinen til du oplever stilstand i dit træningsniveau.

I modsat tilfælde kan du risikere at tilskrive kreatinen resultaterne af den normale fremgang af træningen.

Ofte ser man også folk tilskyndet til at indtage kreatin samtidig med de starter deres træning, hvilket gør det svært at finde den egentlige effekt, da alle utrænet stort set oplever hurtig fremgang i starten.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

At sige kreatin er doping er absurd. Man mangler en fundamental forståelse af kreatins virkemåde i kroppen for at kalde det doping.

Tja, jeg vil nu helt bestemt mene, at det er den sætning som er absurd!!

Om noget er doping eller ej, har jo på INGEN måde noget som helst med et stof`s virkemåde at gøre!!! Jeg kan da nævne flere stoffer som pr. defination er doping, men som virker på vidt forskellige måder. Doping er et "mærkat" som bliver påklistret et produkt, når det ryger ind i den pulje, som er ulovlige ifølge de forskellige forbund!! Man behøver derfor overhovedet ikke, kende et produkt`s virkemåde for at finde ud af om det er doping, men blot undersøge, om det står på den forbudte liste............

Men vil da tilføje, at kreatin ikke står på listen, selvom der har været lidt spredt tale om at det skulle være ulovligt. Jeg tror aldrig det bliver flyttet til "den forbudte liste", men i tilfælde at det gør, bliver det naturligvis i samme øjeblik pr. defination til "doping".......!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share