nærsynet


multisport
 Share

Recommended Posts

Hej igen ...

Jeg fik rodet mine mapper igennem, og fandt frem til de to bøger, jeg opbyggede mit synstræningsprogram ud fra.

Sørensen, Kurt: "Kinesiske øjenøvelser"

En meget tynd lille bog om akutryk-punkter omkring øjet, det bygger på de øvelser kinesiske skoleelever laver for at undgå nærsynhed.

"Improve Your Vision Without Glasses Or Contact Lenses"

En meget omfattende bog skrevet af en ansat inden for det amerikanske luftvåben, hvis arbejde er at vedligeholde de uddannede piloters syn. Bogen har et stort program, der tager omkring en månede at gennemføre.

Begge bøger kan findes på biblioteket.

Hr. Kirchebrandt

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke på mit ....... Vil disse øvelser ikke bare i bedste fald få dig til at fastholde den styrke du har nu? Hvis ikke så ville det vel resultere i at man måtte skaffe nye briller 

Nope ... som jeg skrev tidligere, så gik jeg fra -2,75 til -2,00. Optikeren ændrede mine linser til et svagere par derefter, så det er ikke kun i mit hovede at det skete.

- Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke pænt gjort - de skriver endda de har haft et rocker-stort overskud <_<
VARSEL

Hornhindeoperation

Fra 1. januar 2004 dækkes hornhindeoperationer kun, hvis øjenstyrken er ± 8 dioptrier. For medlemmer af Gruppe 1, 2 eller 5, der har tegnet Operationsdækning og/eller Udvidet Operationsdækning før 1. januar 2004, ydes dog tilskud som hidtil til alle hornhindeoperationer indtil 31. december 2004. Ændringen gennemføres, fordi et stigende antal især yngre medlemmer lader sig operere af "kosmetiske" grunde frem for helbredsmæssige.

Kilde: d-nyt december 2003

:thumb_down:

Og jeg som troede min bizart store nærsynethed ikke kunne bruges til noget. Nu er det jo næsten godt, at jeg har mere (læs: mindre) end -8.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde osse -4 på begge øjne inden jeg blev opereret i 2001, da jeg ville være panserbasse. Det er jeg så ikke blevet, men jeg kan stadig se ;)

Allerup: Du ville slet ikke ha' kommet ind for politiet hvis du havde fået foretaget sådan en operation. Jeg blev dumpet som Falck-redder pga. mit syn, og selvom min optiker var så flink at sige til mig, at hun gerne ville "overse" hvis jeg kom igen om 1 år og havde fået foretaget en operation, så ændrer det ikke ved kontrakt skrivning og staten spørger: Har DU fået foretaget nogle kirugiske indgreb for at ændre dit syn?!

Det er sur røv ... typisk dansk. I udlandet kan man stadig komme indenfor politi, ambulance og brandkørsel selvom man har fået øjenoperation.

P.S. Ville ikke prøv at finde et billigere tilbud eller operationsform! Hvis man endelig skal ha' en kirug til at skære i sine øjne, så vælger man den bedste operationsform og tænker mindre over pengene! Sådan er min tankegang ihvertfald på sådanne områder bla.

Edited by Deluxe
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde osse -4 på begge øjne inden jeg blev opereret i 2001, da jeg ville være panserbasse. Det er jeg så ikke blevet, men jeg kan stadig se ;)

Allerup: Du ville slet ikke ha' kommet ind for politiet hvis du havde fået foretaget sådan en operation. Jeg blev dumpet som Falck-redder pga. mit syn, og selvom min optiker var så flink at sige til mig, at hun gerne ville "overse" hvis jeg kom igen om 1 år og havde fået foretaget en operation, så ændrer det ikke ved kontrakt skrivning og staten spørger: Har DU fået foretaget nogle kirugiske indgreb for at ændre dit syn?!

Det er sur røv ... typisk dansk. I udlandet kan man stadig komme indenfor politi, ambulance og brandkørsel selvom man har fået øjenoperation.

P.S. Ville ikke prøv at finde et billigere tilbud eller operationsform! Hvis man endelig skal ha' en kirug til at skære i sine øjne, så vælger man den bedste operationsform og tænker mindre over pengene! Sådan er min tankegang ihvertfald på sådanne områder bla.

Det er ikke korrekt, politiet godkender faktisk visse øjenoperationer for nærsynethed.

Jeg skal lige sende en mail til Politiet for at høre hvilke i en af de næste dage.

Link to comment
Share on other sites

Deluxe og Cillus -->

Sørensen, Kurt: "Kinesiske øjenøvelser"

En meget tynd lille bog om akutryk-punkter omkring øjet, det bygger på de øvelser kinesiske skoleelever laver for at undgå nærsynhed.

"Improve Your Vision Without Glasses Or Contact Lenses"

En meget omfattende bog skrevet af en ansat inden for det amerikanske luftvåben, hvis arbejde er at vedligeholde de uddannede piloters syn. Bogen har et stort program, der tager omkring en månede at gennemføre.

Begge bøger kan findes på biblioteket.

Alternativt kan jeg poste mit program fra dengang ... det er ikke specielt omfattende, men gav mig fine resultater.

Jeg var nede på biblioteket i dag, og søger I under "øjne - genoptræning - øjenøvelser" så popper der en del titler frem. Vær lige opmærksom på de hersens "du-skal-bare-ændre-din-bevidsthed-bla-bla"bøger. De suger max, og I kommer til at lave yoga-inspirerede knibeøvelser, hvis I følger deres programmer.

- Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Synes det lyder spændende med de her lasik operationer, men jeg er vidst som resten af jer lidt nervøs ved langtisdeffekterne, selvom jeg er medlem af Danmark.

For dem af jer som ikke ved det giver Danmark tilskud til linser også, så det er stort set gratis for mig at være med.

Men det jeg ville sige var at jeg har brugt 30-dages døgnlinser i ca 2 år, og har ingen komplikationer haft what-so-ever. Faktisk er de en hel del bedre end døgnlinser. Mærket er CIBAVision, tror de er ret almindelige. Jeg fik dem i sin tid da jeg snakkede med optikeren om øjenoperationer. Han var naturligvis strengt imod - han lever jo trods alt af at sælge linser.

Men i betragtning af at Danmark tilskuddet falder bort til December i år var det måske værd at overveje om man skulle tage skridtet.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

For lige at hive op i en gammel diskussion, så har Politiet lige ændret deres krav:

"Ændringerne er blandt andet:

synskravet (korrektion med bløde kontaktlinser kan nu være OK)

man kan fortsætte forløb ved karakteren 6 eller mere i skriftlig prøve - orddiktat - (tidl. 7)

referatstilen i skriftlig prøve ændres til referatøvelse

svelleløft ved fysisk prøve ændres til dukkeløft- slæbeøvelse

svømmeprøven udgår, hvis ansøgeren dokumenterer certifikat for Bassinprøven eller lign.

ny udvidet helbredsattest, udgift for ansøgeren kr. 662 til egen læge (takst pr. 1.4.2004)

almindelig undersøgelse ved politets tillidslæge udgår (tidligere udgift kr. 315)"

Link: http://www.blivpolitibetjent.dk/start.asp

Hvor er det dejligt at man undgår at skulle gennem en operation nu. Selv har jeg -5,00 på højre og -4,75 på venstre. Dvs. jeg har et normalt syn, eller et syn, der ved brug af bløde kontaktlinser kan korrigeres til normalt syn :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Lad os lige...

At I snakker om at få LASIK eller noget lignende... læs lige dette fra British Medical Journal

http://bmj.bmjjournals.com/cgi/content/ful...rcetype=1,2,3,4

It cannot be overemphasised that the fact that "15% of patients lose one or two lines of Snellen acuity, a significant loss," is *unacceptable* for surgery on the healthy cornea. Furthermore, a recent study found that a tenth of patients treated with an excimer laser declined treatment of the other eye because of disturbances of night vision in the treated eye.2

2- Gartry D, Kerr Muir M, Marshall J. Efficacy and long-term complications of excimer laser photorefractive keratectomy--3 year follow up. Invest Ophthalmol Vis Sci 1993;34(suppl):892.

Se det lyder jo bestemt ikke godt.

Se også fra BMJ dette resultat:

TABLE II--Patient satisfaction with excimer laser photorefractive

keratectomy after minimum of 18 months

----------------------------------------------------------------------

No (%) of

patients

Criterion (n=182)

----------------------------------------------------------------------

Satisfaction with outcome:

Pleased 154 (85)

Indifferent 14 (8)

Unhappy 14 (8)

Reasons for dissatisfaction:

Regression 24 (13)

Haze (reduced visual acuity) 1 (1)

Long rehabilitation time 1 (1)

Pain of procedure 1 (1)

Overcorrection 1 (1)

Se at 8 ud af 100 personer var utilfredse med Excimer laser photorefractive keratectomy, og at yderligere 8 var usikre.

Dette er hvad jeg lige havde tid til at finde, der findes 1000 andre undersøgelser om LASIK, laserkorrektion, etc.

Man har ét sæt øjne. Pas på dem.

Er man -5 eller over kan man da overveje det. Ellers ville jeg sgu ikke tænke på det.

Link to comment
Share on other sites

Hej doc

Anyway jeg skal have foretaget en laseroperation men det skal være den frømandskorpset tillader, da jeg gerne vil søge ind.

Men nu må vi se hvad det koster til den tid :P

Koster 8000 pr øje.

men er langt større risiko for at det går galt pga muligt arvæv i øjet der sætter sig i synsfeltet.

Iøvrigt mærkeligt at frømandskorpset ikke acceptere LASIC og ICR da det ingen forskel gør what so ever.

Navy seal i usa acceptere de LASIC og ICR !

Nogle der ved grunden til de kun acceptere Photorefraktiv Keratectomi (PRK)?

Link to comment
Share on other sites

har snakket med en øjenlæge lige netop fra http://www.lasersyn.dk/ hun ik anede hvad grunden var til at man i frømandskorpset ikke ville ha de andre metoder.

Spurgte hende netop om det kunne have noget at gøre med at de andre metoder kunne gøre øjet mere følsomt ved ekstremt tryk påvirkning eller andre extreme udfoldelser og dertil svarede hun at det var præcist det samme og nævnte netop at navyseals i usa tillader alle former for korrektion via øjenkirugi

Så står stadig som en stor undren for mig

Har netop lige ringet til privat hospitalet hamlet hun udtrykte sig bogstaveligt talt at hun syntes det var en komplet latterlig beslutning frømandskorpset har taget.

Chancen for at danne arvæv og dermed skade øjet er betydeligt større ved PRK metoden. Så for hende at se udsatte man en masse folk for unødig risiko.

Flere øjenlæger nægter iøvrigt at operere med den gamle metode af overnævnte grunde.

Nu går spørgsmålet ikke på om der er nogle her på mol der har større kendskab til området en øjenlæger på de 2 største danske kliniker men her på mol er der ofte nogle der har lidt inside information. Det jeg fiskede lidt efter B)

Link to comment
Share on other sites

har snakket med en øjenlæge lige netop fra http://www.lasersyn.dk/ hun ik anede hvad grunden var til at man i frømandskorpset ikke ville ha de andre metoder.

Spurgte hende netop om det kunne have noget at gøre med at de andre metoder kunne gøre øjet mere følsomt ved ekstremt tryk påvirkning eller andre extreme udfoldelser og dertil svarede hun at det var præcist det samme og nævnte netop at navyseals i usa tillader alle former for korrektion via øjenkirugi

Så står stadig som en stor undren for mig

Har netop lige ringet til privat hospitalet hamlet hun udtrykte sig bogstaveligt talt at hun syntes det var en komplet latterlig beslutning frømandskorpset har taget.

Chancen for at danne arvæv og dermed skade øjet er betydeligt større ved PRK metoden. Så for hende at se udsatte man en masse folk for unødig risiko.

Flere øjenlæger nægter iøvrigt at operere med den gamle metode af overnævnte grunde.

Nu går spørgsmålet ikke på om der er nogle her på mol der har større kendskab til området en øjenlæger på de 2 største danske kliniker men her på mol er der ofte nogle der har lidt inside information. Det jeg fiskede lidt efter  B)

Ja har også selv læst lidt om det, har også skrevet til frømandskorpset for at få at vide hvorfor netop de ikke tillader LASIC da jeg læste lidt om PRK hvilket jeg aldrig kunne finde på at få foretaget, men hvis de kommer til at tillader LASIC er det så fint.

Me venter spændt på svar.

Edited by HenneStar
Link to comment
Share on other sites

Ja har også selv læst lidt om det, har også skrevet til frømandskorpset for at få at vide hvorfor netop de ikke tillader LASIC da jeg læste lidt om PRK hvilket jeg aldrig kunne finde på at få foretaget, men hvis de kommer til at tillader LASIC er det så fint.

Me venter spændt på svar.

Måske man sku ringe derind i morgen for at sætte lidt "pres" på dem

.... Mon man kan presse frømandskorpset :lol:

Edited by Differ
Link to comment
Share on other sites

Ja har også selv læst lidt om det, har også skrevet til frømandskorpset for at få at vide hvorfor netop de ikke tillader LASIC da jeg læste lidt om PRK hvilket jeg aldrig kunne finde på at få foretaget, men hvis de kommer til at tillader LASIC er det så fint.

Me venter spændt på svar.

Måske man sku ringe derind i morgen for at sætte lidt "pres" på dem

.... Mon man kan presse frømandskorpset :lol:

Har du samme problem som mig?

Overvejer du også at søge ind :)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes virkelig at det her er en kanon tråd :thumbwink:

Glæder mig at læse noget som en rigtig person har oplevet(af denne slags), fremfor ugebladene... det virker mere troværdigt :)

Jeg syntes bestemt dine penge er givet godt ud :respekt:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share