nærsynet


multisport
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Nu når vi er igang med at smide links ud til højre og venstre, så tjek da lige www.kirurgirejser.dk.

Jeg har brugt kontaktlinser i en del år og tog sidste år en rask beslutning om at tage til Tyrkiet og blive opereret. Det var en LASIK operation med zyoptix. Jeg mener det kostede mig 17.000,- i alt, dvs. inkl. rejse, hotel, guide, undersøgelser og operation. (begge øjne)

Det var absolut en positiv oplevelse - og nu kan jeg nærmest ikke huske, hvordan det var dengang man skulle stå og fedte med linserne hver morgen :smile:

Vh. Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg tænkte mere på hvordan forløbet var? og hvad er det man får dryppet i øjnene til den 1. undersøgelse? :o)

Jeg får højest sandsynligt operationen gratis herhjemme fordi jeg bruger så stærke briller... jeg glæder mig helt vildt til at slippe for brillerne!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej,

Jeg har også været der... Fik lavet mine øjne samme sted i dec. 03, og har været utrolig tilfreds !!

Meldte mig ind i 'danmark' med udvidet operation, og fik et tilskud på 19.500 ,- af de 36.000,- det kostede på det tidspunkt.

Fik afvide at nogle måneder efter jeg fik lavet mit, lavede de det om så man skulle have nedsat syn på -6,0 eller derover, for at få tilskud.

Havde selv -5,75 og -5,50, og blev 3 uger efter målt til 0,0 og 0,0. Ingen bivirkninger, det spiller bare, det bedste jeg har gjort i mit liv :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
jeg tænkte mere på hvordan forløbet var? og hvad er det man får dryppet i øjnene til den 1. undersøgelse? :o)

Jeg får højest sandsynligt operationen gratis herhjemme fordi jeg bruger så stærke briller... jeg glæder mig helt vildt til at slippe for brillerne!!

Hej "Potil"

jeg har lige været til forundersøgelse på Århus Kommunehospital. Jeg kan også få en operation dækket af det offentlige, men står med det svære valg at skulel vælge mellem LASIK eller CLE (Clear Lens Exchanging) Det sidste er en udskiftning af den naturlige linse med en kunstig linse, osmved en grå-stær-operation.

Jeg har fået at vide, at der 50% risiko dårlig nattesyn efter LASIK-metoden og jeg vil ikke kunne bruge linser mere overhovedet hvis det senere i livet skulle blive relevant. Samtidig fik jeg at vide at der er 4% risiko for nethindeløsning efter CLE, og der går længere tid inden synet er godt end ved LASIK.

Er der nogen der har erfaringer med dårlig nattesyn efter LASIK?

Er der nogen som er erfaringer med CLE, og er under 40?

Hilsen

Lyndrup

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Hej "Potil"

jeg har lige været til forundersøgelse på Århus Kommunehospital. Jeg kan også få en operation dækket af det offentlige, men står med det svære valg at skulel vælge mellem LASIK eller CLE (Clear Lens Exchanging) Det sidste er en udskiftning af den naturlige linse med en kunstig linse, osmved en grå-stær-operation.

Jeg har fået at vide, at der 50% risiko dårlig nattesyn efter LASIK-metoden og jeg vil ikke kunne bruge linser mere overhovedet hvis det senere i livet skulle blive relevant. Samtidig fik jeg at vide at der er 4% risiko for nethindeløsning efter CLE, og der går længere tid inden synet er godt end ved LASIK.

Er der nogen der har erfaringer med dårlig nattesyn efter LASIK?

Er der nogen som er erfaringer med CLE, og er under 40?

Hilsen

Lyndrup

Bump!

Er det virkelig sandt, at man ikke kan benytte kontaktlinser efter en LASIK operation, hvis det senere skulle blive nødvendigt?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share