Optimal cutte-approach!


Ugh Togoth
 Share

Recommended Posts

Hey alle

Jeg har en log inde på online log hvor jeg netop prøver at finde ud af hvordan jeg skal tabe fedt og styrketræne for at opnå en pæn, let markeret og fast krop. dog med prioritet på fedttab/vægttab.

Jeg så så tråden her, men det virker lidt svært at finde hoved og hale i, da jeg ikke har forstand på styrketræning.

Jeg har brug for noget hjælp til at finde den rette styrketræningsmetode, samtidig med at jeg taber mig.

MEN det virker til at det kan være svært at gøre begge dele i samme periode, dog med den ene type træning den ene dag og den anden type træning følgende dag.

Hvad er hensigtsmæssigt at få af kalorieoverskud og -underskud?

Som nævnt i min log er jeg en kvinde på 25, 162 høj og vejer 68 kilo med en fedtprocent på 30.

Håber at få lidt hjæp :)

Mai

Edited by Mai-Tai
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mit råd er udelukkende at gå efter et vægttab. For at opnå dette er det vigtigste, at du fokuserer på din kost. Læs evt. følgende artikel:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=394

Derudover kan du med stor fordel supplerende dyrke noget cardio og/eller noget styrketræning for at få din forbrænding i vejret og for at sørge for, at kroppen holder bedre på muskelmassen. Kig evt. lidt på trådene under vægttab, der kan du nok finde masser af inspiration til forskellige aktiviteter og programmer.

Link to comment
Share on other sites

Ugh Togoth> Du siger, at du vil fortsætte med denne approach hele året, da man ellers bliver halvfed ved at bulke i en længere periode. Det vil jeg give dig ret i. Men jeg vil foretrække at bulke (moderat 300-500kcal) i 9 uger, og derefter cutte i 9 uger. Altså skiftevis bulke og cutte, 9 uger hver. På denne måde koncentrer man sig udelukkende på en af delene, og da man både under cutningen og bulkningen holder et henholdsvis moderat kalorieunderskud og overskud, vil man kunne smide fedt og gaine muskler..

Link to comment
Share on other sites

Hotgym:

Yes sådan har jeg også gjort tidligere, og jeg tror, at det er sådan, at de fleste kører den. Jeg kan dog bedre lide denne metode, hvor jeg har et konstant indtag det meste af året og en nogenlunde stabil fedtprocent.

Nu har jeg ikke kørt det så længe, så selvfølgelig vil jeg se tiden an, så hvis jeg ikke føler, at jeg er vokset lige så meget ved denne fremgangsmåde om et halvt års tid, så kan det da godt være, at jeg vender tilbage til den gængse approach. Men umiddelbart så tror jeg, at man ved denne metode kan gaine langt mere muskelmasse, end folk ellers umiddelbart tror.

På din mnåde vil man på de 18 uger gaine max muskelmasse i 9 uger og derefter tabe en anelse muskelmasse de resterende 9 uger. Hvad hvis man i stedet kørte med overskud på træningsdage og måske ville kunne gaine ca. 60% af max muskelmasse i 18 uger i stedet? Det er selvfølgelig spekulation, da vi jo ikke er i stand til at påvise, hvor meget muskelmasse man vil kunne opbygge ved kun at være i overskud på træningsdage, så jeg tror bare ikke, at vi kommer længere med diskussionen på et teoretisk niveau, men folk kan jo prøve det af, hvis de har lyst. Jeg skal i hvert fald nok vende tilbage om 5-6 måneder og komme med min egen dom.

Jeg fandt tidligere de her links, som jeg selv har efterspurgt, der jo viser, at den forhøjede proteinsyntese og derved muskelopbygningen er størst de første 24 timer efter træning, hvorefter den falder hurtigt og normaliseres efter ca. 36 timer.

"The results indicate that a single bout of heavy resistance exercise can increase biceps MPS for up to 24 h postexercise. In addition, these increases appear to be due to changes in posttranscriptional events."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...4&dopt=Abstract

"It is concluded that following a bout of heavy resistance training, MPS increases rapidly, is more than double at 24 hrs, and thereafter declines rapidly so that at 36 hrs it has almost returned to baseline."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...9&dopt=Abstract

"Protein synthesis is amplified by 50% post-workout but it can be elevated as high as 110% up to 24 hours post-training!"

http://www.abcbodybuilding.com/magazine/wi...opportunity.htm

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share