Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

29/02-2004 - Let dødløft og let bænkpres

Starttid: 14.15

Sluttid: 14.45

Sted: OBBC

Dødløft

2 x 1 @ 100 kg

2 x 1 @ 120 kg

5 x 1 @ 140 kg

Pæn fart i dag

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 50 kg

1 x 12 @ 75 kg

Nu havde jeg lidt travlt(se nedenunder), så jeg tog bare en masse reps i et sæt til sidst..

Da jeg ankom til træning i dag, kunne jeg konstatere at hesten var kommet til skade, så jeg skyndte mig at få trænet det mest essentielle og så ellers afsted til dyrlægen med Hippo. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak for indsatsen ved dommerbordet i går, det så ud til at være en hård tjans, der var godt nok også mange løftere

Det gik dælme også stærkt, og mest irreterende var det at en masse løftere hele tiden spurgte om hvornår ditten og datten, hvilket man ikke har brug for når også skulle nå at klaregøre næste vægtklasse indenfor 5-10 min, men det var som altid hyggeligt at besøge AK-Frem. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet dig på som Computer mand til næste år

Hvis ikke jeg løfter selv, så hjælper jeg gladeligt til næste år. ;)

Og måske gør jeg alligevel, selvom jeg løfter. Det kommer også på vægtklassernes placering og om de andre løftere skal have hjælp, men ellers så er jeg klar. B)

Link to comment
Share on other sites

God indsats ved bordet, Henning. ;)

Ja, det er ret distraherende, at der hele tiden er folk på alle sider af én, der stiller spørgsmål... <_<

...ikke mindst den lille knægt med skraldeposen: "HAR DU NOGLE TOMME DÅSER???" (300 dB lige ind i hovedet af mig, mens jeg snakkede i mikrofonen). :lol:

Link to comment
Share on other sites

2/3-2004 - Tung squat, tung bænkpres, let dødløft

Starttid: 17.00

Sluttid: 20.00

Sted: OBBC

Dagens tema: Gruppevoldtægt af fætter PR. :devil:

Squat

1 x 2 @ 90 kg

1 x 1 @ 120 kg

1 x 1 @ 140 kg

1 x 1 @ 165 kg (Med knæbind og bælte)

Squat med dragt, knæbind og bælte

1 x 1 @ 195 kg

1 x 1 @ 205 kg

1 x 1 @ 215 kg Ny PR!

Jeg var faktisk på vej til at tage to rep i sidste sæt squat, men min spotter greb lidt for tidligt ind, selvom jeg kunne have fået den. ;) Dog var den meget tungere end første rep. :dead:

Det var ellers godt med overskud på første rep, flydende bevægelse til lockout. Det er tydeligt at mærke at jeg er blevet meget stærk på første rep, og det er jo det som styrkeløft handler om. :graduate:

Diæten går lidt for godt, så dragten sidder efterhånden lidt for løst på mig :angry:

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 3 @ 50 kg

1 x 2 @ 70 kg

1 x 1 @ 90 kg

1 x 1 @ 95 kg

1 x 2 @ 100 kg

1 x 1 @ 102,5 kg

3 x 3 @ 90 kg

Der var lidt med venstre underarm på de 70 kg <_< , men derfra intet. Nu går der et godt stykke tid før vægtene bliver så tunge igen, så det går nok.

Så spottede jeg kragefar som misbrugte min knæbind til træning af undergunz. :cry: ;)

Dødløft

1 x 1 @ 70 kg

1 x 1 @ 90 kg

1 x 1 @ 110 kg

1 x 1 @ 130 kg

3 x 1 @ 140 kg

3 x 1 @ 145 kg

3 x 1 @ 130 kg

1 x 1 @ 130 kg(Sumo)

Fin fart, dog tabte jeg energien til sidst, så derfor gik jeg ned på 130 kg til sidst.

Det var en udemærket træningsdag i dag, squatstyrken er god og resten ser også ok ud. Diæten gik som nævnt godt, faktisk er jeg halvvejs nu i mit vægttabsmål, idet jeg vejede ind på 94,9 kg til morges :w00t: Jeg fik også lokket Moos og therealhurra til at brænde igennem i dag med nogle grumme løft(PR's). :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Joh, og det har også været lidt svært at bevise mig selv om at lette vægte fører til tunge vægte, men at dømme efter den gængse litteratur så virker det. Det er hellere ikke vægten som er mest interessant, men derimod den kraft man påfører stangen. Jeg tager dog en føler på de tunge vægte fra tid til anden, men altid med fokus på fart og eksplosivitet. Min træningsfilosofi for tiden er at gemme de rigtig tunge forsøg til stævnerne, der hvor det tæller for mig.

Link to comment
Share on other sites

Joh, og det har også været lidt svært at bevise mig selv om at lette vægte fører til tunge vægte, men at dømme efter den gængse litteratur så virker det. Det er hellere ikke vægten som er mest interessant, men derimod den kraft man påfører stangen.

Jo tak - jeg kender godt teorien, men har nu mere tiltro til tunge vægte ;) Jeg tror dog alligevel, at jeg - inspireret af din succes - vil prøve at anvende lav intensitet og høj volumen i squat (og måske dødløft).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share