Alternativ til UDO's


humseper
 Share

Recommended Posts

MaxPower - hvor har du fundet din hørfrø-olie?? Jeg ku' nemli' godt bruge mine penge på andet end den dyre UDO's...

En helse-kost butik i Holte Midtpunkt.

Man kan selvfølgelig aldrig vide hvordan det er behandlet under transport mv. men når det er certificeret økologisk, koldpresset, opbevaret i køleskab og i en mørk flaske, så satser jeg på kvaliteten er i orden. ;)

Den kan så vidt jeg husker holde nogle måneder hvis den forbliver lukket og ca 4 uger efter åbning. Der skulle dog ikke være noget i vejen for at fryse den, så den holder endnu længere. Jeg har en enkelt flaske liggende i fryseren pt og den ser ud til at have det fint :lol:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvet at sluge det råt :)

Blander en spiseske i en shake med en ½ L skummet og lidt prots. Jeg kan lige fornemme at det ændre lidt på konsistensen og giver en lille smule smag, men det er minimalt. Den drikkes naturligvis kold.

Dengang jeg prøvede med solsikkeolie gav det en seriøst slem eftersmag, og jeg fik deciderede brækfornemmelser den ene gang jeg blandede det i yoghurt. You live and you learn :lol:

Den første hørfrøolie jeg købte (fra samme butik) var også biodynamisk og sjovt nok kan jeg se at den tydeligvis skiller mindre end den jeg har nu som "kun" er økologisk, koldpresset. Så får den dog bare en ekstra lillle rystetur inden den ryger i løgneren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet en lille skefuld rent, og det var sgu ingen fornøjelse :puke2:

Jeg har også prøvet som noget dressing i i salat, men det har en gennemtrængende ubehagelig eftersmag.

Nu smider jeg det bare i min shake, og så ryger det da også ned, meen det er sgu ikke fordi jeg nyder det :chicken: ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke de store problemer med at tage en skefuld hørfrøolie eller rapsolie. Men en skefuld olivenolie smager ikke særlig godt så det skyller jeg ned med et glas vand og så smager jeg ikke den "grimme" smag fra olivenolien. Det kræver dog at man har glasset klart og lader være med at skvulpe alt for meget rundt med olien i munden før man drikker sit vand. Gør man det rigtig smager man overhovedet ikke olien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke de store problemer med at tage en skefuld hørfrøolie eller rapsolie. Men en skefuld olivenolie smager ikke særlig godt så det skyller jeg ned med et glas vand og så smager jeg ikke den "grimme" smag fra olivenolien.

Har sjovt nok aldrig haft problemer med at indtage diverse olier - selv med levertran kan jeg sætte flasken til munden i bedste amatør-alkoholiker stil (bunden opad). Tilgengæld alvolige problemer med konsistensen af helt bestemte madvarer som f.eks spinat, katoffelmos, da det frembringer associationer til andre ting, hvilket min gode smag forbyder mig at komme nærmere ind på her :lol:

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share