QuantanaMORON!


Quantanamo
 Share

Recommended Posts

Hvor sidder din skade?

Jeg bøvlede i længere tid med knæbøvl, så snart jeg røg i VL skoene. Lidt videoanalyse fortalte at min knævandring simpelthen var for stor så snart de røg på. Jeg skiftede til fivefingers som primære squatsko. Det gav mig en helt anden feeling med underlaget og min fod/ankel position. Tager af og til VL skoene på og nu spiller det meget bedre.

Hvis det er rygbøvl er der også muligheden, at du kipper for meget anteriort i bækkenet, når du sætter anklen i en let plantarfleksion.

Jeg har set begge dele hos mere end to, så måske du kan bruge mine 5 cent, måske ikke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Friends :)

Hvad squatter du i nu så? Lækkert med en update!

All-stars - og så er jeg begyndt at foam rolle. (burde jeg jo have begyndt på for længe siden)

Hvor sidder din skade?

Jeg bøvlede i længere tid med knæbøvl, så snart jeg røg i VL skoene. Lidt videoanalyse fortalte at min knævandring simpelthen var for stor så snart de røg på. Jeg skiftede til fivefingers som primære squatsko. Det gav mig en helt anden feeling med underlaget og min fod/ankel position. Tager af og til VL skoene på og nu spiller det meget bedre.

Hvis det er rygbøvl er der også muligheden, at du kipper for meget anteriort i bækkenet, når du sætter anklen i en let plantarfleksion.

Jeg har set begge dele hos mere end to, så måske du kan bruge mine 5 cent, måske ikke :smile:

Har haft, har stadig lidt, Osgood-Schlatter desease, som er når patellasenen trækker i den øverste del af skinnebenet så, der kommer en inflammation. Googlede mig til, at heftig udstrækning og foam rolling (ART)skulle hjælpe. Har så selv fundet frem til at VL skoene absolut ikke hjælper.

Er meget opmærksom på ryggen også, da jeg tidligere har bøvlet med den.

Tak for 5-centen.

Q! Jeg kan aldrig helt finde ud af dine whereabouts, men har du ikke også været ude og rejse i Falang City igen?

Er i DK. Var lige to uger i Falanggonggong.

Link to comment
Share on other sites

Har haft, har stadig lidt, Osgood-Schlatter desease, som er når patellasenen trækker i den øverste del af skinnebenet så, der kommer en inflammation. Googlede mig til, at heftig udstrækning og foam rolling (ART)skulle hjælpe. Har så selv fundet frem til at VL skoene absolut ikke hjælper..

Hvilket jo matcher fint overens med at der kommer et større træk i patella senen, hvis din knævandring er større i VL skoene... såfremt dette er tilfældet...

På med de flade sko :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket jo matcher fint overens med at der kommer et større træk i patella senen, hvis din knævandring er større i VL skoene... såfremt dette er tilfældet...

På med de flade sko :smile:

Præcis!

Flade sko! Richard Ragnwald approves.

Skønt nummer. Troede egentlig du var Lars Lilholt typen.

* * *

FULDEKROPSSTRÆNINGz!

Ja hele kroppen fik en tur i Big Poppa Pumps (det er mit alias) vridemaskine. Det foregik omtrent på den måde, at jeg (det er mit andet alias) fræsede Agilaen forbi SVeas domicil og derefter med 300 i timen til The Gym. Det gik faktisk så stærkt, at jeg efter træning fik en midaldrende dame til at ryste på hovedet af min kørsel - problemet er, at SVea lader sig imponere af accelerationer, og hvem vil ikke gerne imponere SVea-musen?

Low incline DB pres:

15 @ 21

10 @ 26

10 @ 31

8 @ 36

6 @ 39

6 @ 39

5 @ 39

5 @ 36

Fine patter!

Karim calf:

5 @ bw

5 @ 16

5 @ 16

5 @ 16

5 @ 16

Synes mine lægge så enormt små ud i dag.

Og så var der:

DB rows:

15 @ 41

12 @ 51

12 @ 61

12 @ 61

12 @ 61

Hiv ohøj og en hel flaske vindruesaft, som de kære sørøvere altid sagde, når de bodybuildede.

Stivbenet dødløft:

10 @ 60

10 @ 70

10 @ 90

5 @ 100

10 @ 100

Var det vist - fint pump i erectoren takket være kombinationen med DB rows.

Military:

5 @ 40

5 @ 50

5 @ 52,5

5 @ 52,5

5 @ 52,5

Det er ren ynk, men efter ikke at have trænet den i to-tre år, skal man åbenbart nærmest starte forfra - who would have known?

DB Biceps: strict as hell - slow ass heaven

20 @ 8

15 @ 9

15 @ 10

15 @ 10

15 @ 10

15 @ 10

DB squat + leg extensions:

10 @ 40 + 10 @ 70

10 @ 45 + 10 @ 70

10 @ 45 + 10 @ 70

Nu uden at drillle knæet. Måske lunges også dur! - prøver i morgen.

V-grip triceps ext. + OH triceps ext:

10 @ 75 + 20 @ 40

10 @ 75 + 20 @ 50

10 @ 75 + 20 @ 50

Rotator + 1 bøsset sæt mave + udstrækning!

Fin træning og for første gang i Morten MorsDrøms 24-årige live, var der flere damer en herrer tilstede i The Gymz. I morgen er der træning endnu engang!

I anledning af, at det snart er fastelavn er her er et rimelig sejt klip, som man passende kan se for sig lige inden, man skal slås med sværd eller slå katten af tønden:

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Jeg har reppet SALTemanden, både fordi han har ret, men også fordi han er bred ad H til!

* * *

FULL BODY BLOW OUT!

Ja, den stod på helkropstræning for fjerde dag i træk. Kan efterhånden mærkes.

Lagde ud med mobilitet og foam rolling, som vist desværre er nødvendigt, hvis squatten skal du.

Squat:

10 @ 60

5 @ 80

5 @ 90

5 @ 95

5 @ 95

5 @ 95

Fint fint, stadig ingen problemer med knæet. Mærker en anelse i lænden efter jeg er kommet over i de flade sko, men prøver at spænde hårdt op i maven, og se, om det ikke løser det.

Dips:

15

10 @ 15

10 @ 25

10 @ 27.5

10 @ 30

8 @ 30

Det er overkropsbenbøjninger med armene.

Incline DB press:

10 @ 21

10 @ 26

10 @ 31

10 @ 31

10 @ 31

Intet at skyde med i starten efter relativt tung pat i går, men blev faktisk bedre efterhånden. Overvejede at gå tungere, men der er to dage mere med bryst i sigte, så holdt den nede.

Lunges:

10 @ 20

10 @ 20

10 @ 20

(kørte jeg fire sæt?)

Prøvede en variant med meget lange skridt efter Annes og Sophies forslag - herefter fik vi en længere diskussion om, hvorvidt man må lade knæet vandre ud over knæene, hvor jeg naturligvis viste Polles sprutnye artikel om samme emne frem Polle kloger i den.

Det var under alle omstændigheder ikke helt dumt. Tror jeg vil variere fremover. Og og og: Kan nu køre lunges igen og det føles også som om step-ups vil virke, dermed er bentræningen ved at kunne komme op at køre igen.

3d skulder: (high front raises + laterals + Bergur bagskulder)

10 @ 8 + 6 @ 8 + 10 @ 12.5

10 @ 8 + 6 @ 8 + 10 @ 12.5

10 @ 8 + 6 @ 8 + 10 @ 12.5

Netrual grip pull-ups:

10

8 @ 10

8 @ 10

8 @ 10

sAD GODT! (WAUW FOR EN CAPS!)

Revers grip cdb curls:

3 x 10 @ 10

Dragon flags:

5

5

Hypers:

15

15

Søren Svend, Dixen (som mente at mit apropos billede er enormt ghey - han har ret. Jeg håbede, at der måske var nogen der ville komme sammen, hvis de så det, da jeg valgte det), Hansen Johnson og Prospect var i huset. Vi sagde mange dumme ting til hinanden. Var et smut i TSK bagefter for at redde mig et par Liga løft, men der var alle undtagen TSK'erne gået, så jeg fedtede blot for Hoos med en gang massage og fik hilst på alle de gamle hoveder.

Skal have en lille øl i aften, så måske der først er FB igen mandag. Vi får se.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Neger.

Hvis du med 'NEGER' mener 'RAMBO' er jeg ON! Bleg RAMBO med fatceps. Helt sikkert.

Jeg kunne også tage træningstøj på. Altså det jeg knækker jern i. Festen er nemlig i min rugbyklub, hvor folk er lidt mugne over at jeg ikke dukker op til holdtræning til fordel for fysisk forberedelse (jern).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du med 'NEGER' mener 'RAMBO' er jeg ON! Bleg RAMBO med fatceps. Helt sikkert.

Jeg kunne også tage træningstøj på. Altså det jeg knækker jern i. Festen er nemlig i min rugbyklub, hvor folk er lidt mugne over at jeg ikke dukker op til holdtræning til fordel for fysisk forberedelse (jern).

Rambo!

Link to comment
Share on other sites

FUGL BÅDY BLAST!

I går blev jeg inviteret i svømmehallen af min fine ven Patkanonen og også Motta. Jeg havde set frem til, at svømme de to tosser sønder og sammen og havde da også fundet både str. 26 (det er utroligt småt) Speedo badebuks, Speedo badehætte og Arena LEGO-brille frem til kapsvømningen. Desværre viste min krop sig, at være overraskende (eller er det?) smadret efter fire dage med full body i træk. Jeg svømmede derfor som røv og nøgler og min teknik brød sammen relativt hurtigt, hvilket førte til irriteret skulder - (gammel svømmeskade) - og ynk og jammer, og det endte med at Motta svømmede længere end mig. Udsvømmet af en triatlet... Sukkemand. Heldigvis skyldes ynken og jammeren, at jeg har slagtet mine muskler, og at de derfor en dag forhåbentlig bliver meget store. I dag forsatte vanviddet og jeg blastede min krop igennem med vægttræningsøvelser med det formål at opnå hypertrofi!

Faktisk sagde jeg følgende til bøfferne:

Jeg finder disse Duke Nukem insults morsomme, sjove, skægge og rimelig seje tilmed!

Squat:

10 @ 60

10 @ 80

10 @ 85

10 @ 90

10 @ 92,5

10 @ 92,5

10 @ 92,5

Stadig fremgang og inden problemer med knæet. Min ryg bliver trykket en lille smule mere sammen, når jeg løfter i flade sko dog, og jeg overvejer om jeg skal variere fodtøjet.

DB curls:

20 @ 8

20 @ 10

15 @ 11

15 @ 13.5

15 @ 13.5

15 @ 13.5

20 @ 10

SALTlakridsen roste mine curls og vi snakkede om de muntre tider, vi har oplevet i Herlevs natteliv. MC kan fortælle yderligere.

DB Pat Press: extenden set: High incline + decline

18 @ 21 + 12 @ 21

15 @ 26 + 12 @ 21

10 @ 31 + 12 @ 21

9 @ 31 + 10 @ 21

9 @ 31 + 9 @ 21

Massiwt pumpt.

Karim calf raises:

10 @ bw

5 @ 16

5 @ 16

5 @ 16

5 @ 16

Cable rows:

15 @ 140

15 @ 140

12 @ 140

12 @ 140

Ryggen var toast!

DB skull crushers:

10 @ 13.5

9 @ 13.5

8 @ 13.5

Laterals + DB OH pres:

12 @ 10 + 15 @ 10

12 @ 11 + 12 @ 15

12 @ 10 + 15 @ 10

Gravity crunches:

12

10

DB rumænsk dødløft: m løftede tæer:

12 @ 36

10 @ 41

10 @ 41

Step ups:

15 @ 20

12 @ 27

Den virker også igen. 100!

Rotator + udstrækning. Der blev i øvrigt foam rollet inden.

Var det det? Var det vist. Var fuldstændig brugt til sidst, på trods af at det virkede (virker) overkommeligt på papiret. I morgen er sidste Full body i denne mini cyklus, og så overvejer jeg to dages pause.

Jeg har desuden skrevet en værre omgang ævl i en artikel på BB.dk, som man kan læse her.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Jeg finder disse Duke Nukem insults morsomme, sjove, skægge og rimelig seje tilmed!

"Nice shootin', tex!"

DB curls:

20 @ 8

20 @ 10

15 @ 11

15 @ 13.5

15 @ 13.5

15 @ 13.5

20 @ 10

SALTlakridsen roste mine curls og vi snakkede om de muntre tider, vi har oplevet i Herlevs natteliv. MC kan fortælle yderligere.

Den var også oppe og vende i TSK den anden dag. Til stor underholdning og grinemands for resten af de fremmødte.

Link to comment
Share on other sites

Hey Q - fin apropos du har skrevet på bb.dk!

Thanks

* * *

SLAPMANDS FB!

I dag var jeg egentlig rimelig klar på at blæse igennem den sidste FB i denne omgang, men det skulle vise sig, ikke at gå helt efter planen. Jeg startede ud med noget:

Squat:

10 @ 60

5 @ 80

5 @ 100

5 @ 105

5 @ 105

5 @ 105

15 @ 80

Kørte skiftevis med NBM, som råbte af mine knæ. Var tilbage i VL-skoene og det gav ingen problemer. Blev dog rigeligt træt i lænden, derfor det sidste høj rep sæt. Fin squat ellers alt taget i betragtning. Den er kommet forbløffende hurtigt opad.

Low incline DB pres:

10 @ 21

10 @ 26

10 @ 31

9 @ 33.5

6 @ 36

6 @ 36

6 @ 36

Træt

Karim calf raises:

5 x 5 @ 16 + 10 bw

Træt

DB rows:

10 @ 40

10 @ 51

Meget træt

DB fri siddende skulder:

10 @ 16

9 @ 21

ghey

Og så var jeg simpelthen brugt på trods af den sølle indsats. Der var intet at skyde med i dag.

Foam rollede og strak før og efter. Min højre balle er tight som bare f*ck.

Nupper en eller to dages pause, og så har hver muskelgruppe eller et pas for sig selv hele ugen; startende med skulder på fredag.

Link to comment
Share on other sites

SKULDRE DER BULDRER!

Så var det tid til at hellige sig en enkelt muskelgruppe. Dagens program var skuldre og lidt pjat. Det forløb sådan ca. sådan som beskrevet nedenfor. Inden vi kommer til træningen, kommer dog et nørdet indslag, som har relevans for dagens træning.

bucky-winter-soldier-336x500.jpg

Dette billede forestiller The Winter Soldier, som vi kender fra tegneserieforlaget Marvels univers. The Winter Soldier er faktisk ingen ringere end den noget fesne Bucky Barnes, der som bekendt kæmpede mod aksemagterne side om side med Captain America under anden verdenskrig. Bucky blev desværre sprunget i luften - et tab, der tog hårdt på Amerika Kaptajnen, faktisk så hårdt, at det mange årtier senere stadig blev brugt som motivation, når denne skulle kaste sig over en opgave: Hvis forfatteren ikke lige havde inspiration til at finde på en god årsag til at skride til handling, så kunne man altid hive historien om Buckys død - hvor Cap svigtede - frem, og afsted det gik. Marvel fik for nogle år siden den fremragende idé at Bucky, måske slet ikke var død, men havde overlevet den samme eksplosion, som altså også Captain Amercia havde overlevet, selvom man troede ham død. Bucky dukkede op igen som The Winter Soldier, og det viste sig, at han havde arbejdet for de onde russere hele tiden og snigmyrdet hid og did. Når han ikke snigmyrdede blev han nedfrosset igen, og han er derfor i Marvels "present day" univers ikke meget ældre end da han døde under ww2. Bucky kom dog til sig selv igen og blev gode venner med de rigtig og overtog endog Captain Americas rolle, da denne blev snigmyrdet (eller gjorde han) af en anden snigmorder (hans egen elskede Sharon Carter, der var blevet hjernevasket af Doktor Faustus, som vi husker).

Hvad fanden har det med dagens træning at gøre, spørger du nu? Jamen the Winter Soldier er jo soldat (deraf navnet), og i dag startede jeg med soldatens foretrukne:

Military:

10 @ 20

10 @ 40

5 @ 45

5 @ 50

5 @ 55

5 @ 57.5

5 @ 57.5

5 @ 57.5

3 @ 60

3 @ 60

2 @ 60

8 @ 50

Finno bambino! Det er det tungeste jeg har løftet i military i flere år pga. skulderproblemer, der har gjort, at jeg stort set ikke har kunne træne OH press. Great success!

Karim Calf:

8 @ bw

5 @ 20

5 @ 20

5 @ 20

5 @ 20

5 @ 20

5 @ 10 + 10 @ bw

5 @ 10 + 10 @ bw

5 @ 10 + 10 @ bw

5 @ 10 + 10 @ bw

A day without calf is a day and a half! (hov vent)

Siddende fri DB OH pres:

12 @ 16

10 @ 18.5

8 @ 21

5 @ 23.5

5 @ 23.5

5 @ 23.5

5 @ 23.5

Laterals:

2 x 15 @ 7 meget langsomt

2 x 12 @ 9

Rear delts:

2 x 12 @ 11

Dragon flags:

3 x 5

Strict shit.

Foam rolling og ustrækning + rotator. The DILF, SVea og Beerman høggede med.

Fin træning, meget trætte skuldre til sidst. De er ikke vant til den slags volumen.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

ERECTION TRAINING!

Det er, når man træner erectoren!

Dagens træning stod nemlig på bagkæde. Der har sneget sig to utiltænkte fridage ind over weekenden, og det er noget pis, men jeg var fuglemand og gad ikke træne med tømmermænd.

Jeg har modtaget en masse positivt feedback på min lille historie om The Winter Soldier i forrige træningsopdatering - helt præcist er der INGEN! (undtagen MC), der har sagt, at det var rigtig fedt og om, der ikke kommer mere af den slags. Så det gør der! Jeg lovede Viking Morten aka. Big Boi aka. The Schlong at fortælle noget om hans yndlingssupergruppe The Fantastic Four i dag - Vikingen tror godt nok, at det skal handle om Fab Five, som er hans yndlingssupergruppe, men han må blive klogere.

Fantastic_Four.jpg

Dette er et billede af De Fantastiske Fire, som vi kender fra Marvel-universet. Superheltegruppen var den første kreation i det, der kaldes Marvels Golden Age, som tog sin begyndelse, da Stan Lee fik til opgave at finde på en titel, der kunne konkurrere med det konkurrerende forlag DC Comics' supetheltesucceser. Marvel havde tidligere udgivet superheltetitler og figurer som Captain America & Bucky (det var ham vintersoldaten), Prince Namor og den originale Human Torch havde haft bærende roller under anden verdenskrig, hvor de gav Hitler og hans kumpaner i form af superduperskurke som The Red Scull og Baron Zemo en Amagerhat eller to.

De fleste kender Fantastic Four fra de relativt lamme film, som kom frem i nullerne, men de rigtige Fantastic Four er heldigvis noget sejere. Det, der primært er sejt ved dem er faktisk ikke noget, der er sejt ved dem, men sejt ved de historier de er med i. I Marvel Univserset er der således fire hovedlinier: Spider-Man, X-Men, Avengers og Fantastic Four. Hver af disse hovedlinier har givet afkast til et væld af figurer og historier og Fantastic Four har givet afkast til den linie, der kaldes den kosmiske. Her går hele galakser under og slemme fyre som Titaneren Thanos forsøger med jævne mellemrum at udslette universet.

Hvad fanden har det at gøre med noget som helst, spørger du nu? Ikke en skid! Men her er et billede af Fab 5:

Fab5.jpg

Dødløft:

10 @ 70

10 @ 90

10 @ 110

5 @ 130

5 @ 140

5 @ 150

I betragning af, at jeg ikke har dødløftet tungt længe og dropper dødløft hver anden uge var det helt hæderligt. Ingen problemer med lænden umiddelbart, men den blev lidt træt at den uvante hiven i tunge ting, så jeg stoppede der. Håber det fortsætter.

Rumænsk dødløft:

10 @ 110

10 @ 110

10 @ 110

10 @ 110

DB hammie dødløft:

10 @ 85

10 @ 90

10 @ 90

10 @ 90

Glute ham raises:

5

4

3

Avs - den er jeg epic svag i.

Hypers:

15

12 @ 10

12 @ 20

Karim Calf:

8 sæt med nogle drops og lidt tjuhej!

Der var masser af muntre svende i Gym. The Juice havde nye tights og sko og bluse. Vikingens albue er i bedring. Og jeg var der også!

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share