Protein i havregryn


blanco
 Share

Recommended Posts

Hverdag indtager jeg mellem 25 og 50 gram protein fra havregryn. Med en kropsvægt på knap 90 kg regner jeg med at skulle have ca. 170 gram protein dagligt. Mit spørgsmål går så på om proteinet i havregryn er af tilstrækkelig god kvalitet til, at det jeg får derfra kan regnes med i mit daglige behov, eller om hele molevitten helst skal komme fra animalske kilder.

På forhånd tak blanco

Link to comment
Share on other sites

Så ligegyldigt hvor meget havregryn med mælk man spiser så kan det regnes med i proteinregnskabet på ligefod med alt andet?

Som Hessel siger, så er der intet problem. Jeg spiser selv en frygtelig masse havregryn og en god portion af mit proteinindtag og generelle engeriindtag kommer derfra.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

--> jesus

Det er noget fis. Emnet har været oppe at vende før. Havregryn *med* mælk har en komplet aminosyre profil, og er velegnet som et billigt proteinsupplement, dog med det minus, at der er en masse kulhydrater i det også. Søg efter tråden her på MOL.

Hr. Kirchebrandt

Nu spørger han jo om havregrynet i sig selv og ikke med mælk og det ved du godt så hvorfor gider du dreje det sådan.

Hvis du læser hvad jeg skriver så sriver jeg havregryn og ikke *med* mælk.

:-)

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share