Vaegtkonsulenterne...


mettekp
 Share

Recommended Posts

Du kan spise mere magert kød.

http://www.madogsundhed.dk/16_leksikalt/protein.htm

Denne side mener man kan klare sig med 30-35gr protein om dagen. Det har jo vist sig i dit tilfælde at være løgn men det er jo fordi du dyrker sport og der vil jeg anbefale dig 1,2gr-1,6gr protein pr kg kropsvægt.

http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=d...id=35&title=art

Edited by Space Juice
Link to comment
Share on other sites

Mette 73: Hvis din fedt% er den samme, og du har tabt dig 5 kg, så har du også tabt noget fedt. En person på fx 80 kg med 20 % fedt har 16 kg fedt, og hvis hun taber 5 kg til 75 kg med 20 % fedt, så har hun 15 kg fedt :)

Til gengæld er det kun en mindre %-del af det vægttab, som er fedt, desværre. Resten er 'nyttevæv' (lean body mass) :unsure:

Mette KP:

Skal man stoppe med at traene i 3 maaneder, vil det saa vaere fedet der ryger?

Aldrig i livet :freaked: Det vil kun gøre det værre, da træningen hjælper til at bevare muskelmassen. Øg hellere proteinindtaget :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Hej mettekp.

Jeg er selv i gang med at tabe mig efter DDV's retningslinier. Jeg startede i januar og har fulgt "kuren" til punkt og prikke. Jeg har tabt 8 kg, hvilke jeg var meget tilfreds med, indtil jeg fik målt min fedtprocent i tirsdags. Da var det en måned siden jeg havde fået målt den sidst og jeg havde tabt 5 kg. Det viser sig, at jeg at jeg får alt for lidt proteiner via kosten, så de 5 kg jeg har tabt er ren muskelmasse, for min fedtprocent var nøjagtig den samme som for en måned siden  :( Det er simpelt hen bare for surt. Jeg mener at DDV mangler at informerer en om mængden af proteiner når man dyrker sport. Det er da noget de må være opmærksomme på.

Måske skal du få målt din fedtprocent, og se hvad det er du taber ??

VH Mette

Jeg tror simpelthen ikke på, at du har tabt 5 kilo ren muskelmasse på så kort tid...det lyder jo fuldstændig vildt. Du kan godt regne med, at der også er røget fedt af, samt en del væsketab også.

Så hold bare humøret oppe og fortsæt med motion og sund kost.

Mange hilsner

Snoopy

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Jeg dyrker sport 5 gange om ugen, og den mængde protein man får ved at følge DDV, er simpelt hen ikke nok. Jeg er begyndt at prøve på at få flere proteiner i min kost, og derudover tager jeg en portion proteinpulver de dage jeg træner.

>Snoopy og Armoured Female.

Ud af 5,1 kg er 0,4 gr fedt resten er muskelmasse :( :( :(

Jeg skal tabe ca 25-30 kg endnu, så det er altså surt når det er musklerne det går ud over.

Link to comment
Share on other sites

pu ha... Hvorfor kan man da ikke bare spise SUNDT og godt og ikke taenke saa meget :cry: Naa men jeg tror jeg indtager 200 gr magert kod 2 gange om dagen.. Og ser hvordan det kommer til at aendre resultaterne!!!

Vil jo gerne have tabt mindst 10 kg inden sommer..hmm.. Nu faar vi af se om det lykkedes mig.. Jeg fortaetter med at traene og vil evt starte til basketball og se om det giver en endnu bedere virkning..

Tusind tak for jeres gode svar allesammen..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vil jo gerne have tabt mindst 10 kg inden sommer..hmm.. Nu faar vi af se om det lykkedes mig.. Jeg fortaetter med at traene og vil evt starte til basketball og se om det giver en endnu bedere virkning..

Er godt med alt den træning bare husk en god restitution så kroppen også får hvile.

At tabe dig skal nok komme hen af vejen. Og er stadig meget vigtigt at styrketræne så du forøger / holder din muskelmasse ved lige så godt du kan.

Og istedet for at stirre dig blind på de kg på vægten, så brug spejlet og et målebånd istedet, så kan du også evt. veje dig.

Mener stadig personlig at fedt skal sniges af stille og roligt, og ikke total brat slankekur som dvv, selv om den da hjælper mange og sikkert er positivt på den måde.

Mange ser DDV som noget som bare skal overståes derfor bare alene ordet kur skulle fjernes.

Er jo en livsstils ændring som skal laves gradvis og når man er på den anden side er det virkeligt dejligt at se man har gennemført det, selv om det kan koste blod sved og tårer.

SÅ mettekp du gør en stor indsats og det skal nok lykkedes, men pas på med at lade dig narre af vægten.

Og husk det skal ALTID være sjovt at træne hvor ironisk det så end lyder når man midt under en time bander det hele væk hehe, og når timen så er slut kan man ikke lade være med at tænke på hvornår næste time er så man kan komme igang igen :)

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt, mette 73 - er din fedtprocent målt på en impedansmåler? Sådan en badevægt som sender en svag strøm gennem ben eller arme?

Den duer ikke til folk som træner. Ved intensiv cardio sker der nogle ændringer i muskelmassens ledningsevne, som impedansmåleren fejltolker som ekstra fedt (derfor har nogen af dem en 'athlete'-indstilling). Har du iøvrigt øget muskelmasse i forhold til dit køn og din højde, så går det helt galt. Den ekstra vægt fra muskelmassen ryger direkte ind i formlen som fedt. I mit tilfælde skyder den op til 20% over mål :lol:

Den kan bruges til dem, som følger 'rådet' om ikke at motionere (sådan er der vist nogen af de der vægtkonsulent-firmaer som tilråder kunderne :blink: ).

IMHO - du har ikke tabt 4,6 kg muskelmasse ud af 5,1 kg, det er impedansmåleren der snyder dig :)

Link to comment
Share on other sites

Hej alle, ny her.

Vil lige komme med en kort bemærkning omkring vægtkonsulenterne. Jeg kender dem ikke selv, men overvejer at gå igang med dem. Fandt det her forum da jeg søgte på google efter dem.

Jeg kender flere der har brugt deres principper og tabt sig af det. Hvis de bare går tilbage og spiser lige så usundt som før, er det klart at de tager på igen, fordi de netop indtager mere end de forbrænder, men spiser de en normal varieret kost, så bliver kiloene væk.

Det jeg tror er vigtigt at forstå for folk, der ikke har haft et overvægtsproblem er, at det er uhyre vigtigt at se resultater ret hurtigt, da man ellers giver op igen. Jeg tror det er det der tiltaler mange ved vægtkonsulenterne. Derudover mener jeg personligt, at det da ikke kan skade at spise mange grøntsager og meget lidt fedt. Synes faktisk den dagsplan der er beskrevet herinde, lyder som en rigtig god én.

Mht. at tjene penge. Ja Vægtkonsulenterne tjener garanteret en masse penge, men fint nok med mig. Deres teorier og madplaner er jo til at få fat i gennem andre, så man behøver faktisk ikke benytte sig af hverken vægtkonsulenterne eller af deres produkter. Synes alle de essenser der står i deres opskrifter er ret ulækkert. Men står man og har stor brug for noget der smager lækkert, så kan det måske bruges, jeg ved det ikke. Jeg ville ikke nærme mig dem.

Og ja, selvfølgelig skal der motion til og masser af det, men er du svært overvægtig, så er det altså hårdt. Spiser du for usundt har du heller ikke nok energi og så er det hårdt at komme igang. Men jeg tror at begynder man at se et vægttab ske, så bliver man også motiveret til at røre sig noget mere

Nåmen nok for denne gang

:) She Devil

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender flere der har brugt deres principper og tabt sig af det. Hvis de bare går tilbage og spiser lige så usundt som før, er det klart at de tager på igen, fordi de netop indtager mere end de forbrænder, men spiser de en normal varieret kost, så bliver kiloene væk.

Og ja, selvfølgelig skal der motion til og masser af det, men er du svært overvægtig, så er det altså hårdt.

Jeg har mødt mange der har tabt sig ved hjælp af forskellige "vogtere" - og de har så efterfølgende taget det hele + 5-8 kg. på igen. På baggrund af det må jeg konkludere at der skal mere til. Det er klart,at for mange vil det være en motiverende faktor at man er flere i samme båd, og at man skal stå til regnskab mht. kontrolvejningen. Her hjælper vogterne sikkert mange.

Men i og med at det er en livsstilsomlægning der skal til, så falder mange nemt tilbage i den gamle grøft, når vægttabet er nået.

Jeg tror den enkelte skal nå forståelsen af, at det er ændringen i hele livsstilen der bærer en ønsket vægt.

Kombinationen af den rigtig kost, i de rigtige mængder, sat sammen med motionen. Men jeg ved det kan være svært at nå så langt.

Motion kan som lange traveture være en god begyndelse, selv om man er tung, eller en tur i svømmehallen.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Malurt du har fat i den lange ende !

Det er ULTRAVIGTIGT at man LÆRER noget af processen, uanset om det er diætist, DDV eller, eller, eller.

Brug din sunde fornuft & lær om kost, det er nok den eneste måde man kan tilsikre at det bliver en livsstilsomlægning & ikke en kur. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share