Vaegtkonsulenterne...


mettekp
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen

Jeg vil bare dele min glaede med alle jer derude.. Ja jeg er gaaet paa vaegtkonsulenternes principper og maa sige at det virker.. Jeg har indtil nu provet alle mulige forskellige maader at tabe mig paa, men intet resultat.. Nej efter jeg er begyndt at motionere hver dag er der roget flere kg paa og bukserne er blevet for smaa.. Her kan man saa diskuterre om det ikke bare er fordi jeg har faaet storre muskelmasse?? Jov det er muligt, men naar man traener meget stiger appetitten folgenede, og det gjorde den meget hos mig.. Jeg kunne ikke faa nok af kager, chokolade samt andet Usundt.. Jeg proppede mig konstant, samt gik run dt med daarlig samvittighed KONSTANT.. Jeg begyndte at spise i smug da jeg jo var flov over min indtagelse af mad.. Men jeg havde saa svaert ved at stoppe, og hver gang jeg provede en form for pillekur, pulverkur, motionskur mm kunne det kun holde 14 dage, med et lille vaegttab.. Saa faldt jeg i igen.. Saadan kunne jeg bare ikke leve til sidst.. Min vaegt steg hurtigt over 3 maaneder fra 68 til 80 kg med en hojde paa 165.. Jeg var flov over mig selv..

Men saa fandt jeg ud af hvad der skulle gores.. VAEGTKONSULENTERNE...

Jeg gik ind paa deres hjemmeside og saa alle de forbloffende resultater hvilket fik min motivation i top :bigsmile:

Istedet for at taelle alle de kalorier sm jeg ogsaa havde provet begyndte jeg at leve af 600 til 1000 g grontsager, mellem 200-300 g kod/fisk,4 frugter, 0.5 l maelk,og 60 g brod om dagen eller 60 g morgenmadsprodukt saa som kellogs..

= RESULTATER....

Startede for en maaned siden og motivationen er i TOP.. Har tabt 5 kg..

Har kun at sige til jer der er traet af at taelle kalorier.. Gaa paa vaegtkonsulenterne.. Og sjovt nok har de lavet en masse produkter saa du ikke behover at undvaere is, pizza, marmelade,cacao mm... Det er helt lovligt og med et stadig garanteret vaegttab...

Haaber at jeg har kunne hjaelpe nogen derude..

B) Fat mod, det gjorde jeg..

Link to comment
Share on other sites

Flot du har fundet din midlertidige lykke i vægtkonsulenterne, men i fremtiden venter der sig desværre en anden virklighed. Vægtkonsulenterne er det ikke en permanent ændring af vaner og mad?

Istedet for at taelle alle de kalorier sm jeg ogsaa havde provet begyndte jeg at leve af 600 til 1000 g grontsager, mellem 200-300 g kod/fisk,4 frugter, 0.5 l maelk,og 60 g brod om dagen eller 60 g morgenmadsprodukt saa som kellogs

Dejligt at se du får opfyldt dit protein behov, måske lidt mere hvis du træner i en eller anden forstand. Men så kommer vi til problemet hvor jeg bliver bange, hvor er fedtet? Der er alt for lidt fedt i form af vægtkonsulenternes point-tælling, i stedet bruger de kulhydrater som base for et vægttab :( Som vi bl.a. kan se på en af artiklerne på forsiden, afpejler fedtets positive virkninger i et vægttab contra kulhydrat? Samtidig vil din forbrænding holdes højere ved indtagelse af mere fedt? problemet her er nemlig efter du har tabt dig de første kilo og du svæver på din lyserøde sky, så hedder fremtiden forsat denne slags kost eller tilbage til normalen? Mulighederne for at få et "normalt" forhold til mad efter dette bliver svært, og får du lyst til engang fast food eller andet eksplorere din krop i form af vægtstigning. :o

Mere fedtrig mad i form af sunde fedtsyre, og skær ned på kulhydrater og grønsager hvis det skulle blive nødvendighed. motion er en af hovedpunkterne i et varigt vægttab så husk det ;)

Håber for dig det lykkedes og du bliver glad.. ;)

Edited by Knowledge
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kender også mange så er glade og haft succes med de forskellige xxxxx konsulenter af hver sin art som der er.

Syntes bare det er syndt man fjerner fokus fra hvor meget motion også betyder for ens velvære, et er jo at tabe sig er da godt.

Noget andet er lufte den motor ud man har under brystkassen engang imellem, så der ikke ryger en toppakning 20-30 år før tid, er jo ingen fabriks garanti på kroppen desværre :angry:

Men tillykke med dit vægt tab.

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Mettekp -> Tillykke med resultatet. Jeg synes altid det er herligt at høre om folk der har succes med livsttilsomlægninger og vægttab.

Vägtkonsulenter/vogtere er den rette løsning for nogle personer. Jeg er blot lidt betænkelig især ved 3 ting ved modellen (Det skal understreges at dette er min egen opfattelse, som jeg paa ingen måde vil pådutte andre):

1. For hurtigt vægttab. Ved et vægttab paa mere end ca. ½ kg om ugen forbrænder man ikke kun fedt men også protein. Dette protein tages bla fra musklerne - som jo selv bidrager til forbrændingen. Ved meget hurtige vægttab ser man desværre ofte at personen ved tilbagevenden til en "normal" kost tager det hele på igen - måske endda mere. Efter Vægtvogter og -konsulent modellen bifalder man vægttab på helt op til 3 kg om ugen.

2. Motion. Der lægges ikke vægt på motion i modellen overhovedet. Jeg har endda hørt om vogtere/konsulenter der fraråder motion fordi det giver større muskler og derfor begrænser vægttabet. Det kan måske skyldes at der i modellen indgår at den enkelte instruktør vurderes på sine "klienters" samlede vægttab. Målet bliver således vægttabet alene for vægttabets skyld - og ikke i overensstemmelse med retningslinier for en permanent sund og forsvarlig livsstil.

3. Penge. Modellen indebærer at man skal betale ikke ubetydelige beløb for opskifter, materiale, vejninger osv. Man kan gratis opnå det samme (eller måske bedre) ved at sætte sig ind i kost og motion, bla. ved at læse her på MOL. At tælle kcal er ikke spor anderledes eller mere besværligt end at tælle hhv. points, gram eller antal.

Rettet for umlautbogstaver og dobbelt a'er af hensyn til Jesus

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Flot resultat men lol hvorfor er der nogen der bare ikke skriver med dansk tastatur? Du kan ændre i Windows ved at tilføje nyt sprog, det gør det meget nemmere at læse medmindre du stammer fra 1890 så må du have mig undkyldt.

Link to comment
Share on other sites

Flot resultat men lol hvorfor er der nogen der bare ikke skriver med dansk tastatur? Du kan ændre i Windows ved at tilføje nyt sprog, det gør det meget nemmere at læse medmindre du stammer fra 1890 så må du have mig undkyldt.

Jesus -> Ja, nogle typer mennesker kan godt have lidt svärt at läse tyske umlautbogstaver. Derfor har jeg netop - saa du ogsaa kan forstaa hvad jeg skriver - rettet mit tidligere indläg. Vi kan jo ikke have at en moderne kapacitet som dig skal gaa glip af slige guldkorn. :flipa:

At jeg saa skal gätte mig til hvor alle tegn sidder - for ikke at tale om de 4 bogstaver der sidder anderledes paa et tysk keyboard end et dansk - skal du ikke tänke paa. Det vigtigste er at du kan läse hvad jeg skriver.

-- Tilföjet --

Nu, hvor jeg tänker närmere over det, saa kunne det faktisk väre meget smartere hvis man besluttede sig for bruge dansk keyboard over hele verden. Ja, hvorfor ikke gaa hele vejen og indföre Dansk i skolen som 1. fremmedsprog over hele verden. Jeg er sikker paa at hvis du skriver til personligheder som George Bush jr., Kofi Annan eller Silvio

Berlusconi, og präsenterer dig som Jesus, Danmark saa vil de kunne se det fornuftige i forslaget. Danskerne udgör jo en betragtelig del af verdens befolkning - ihvertfald i Danmark.

Naa - det var vist et sidespring - Endu engang tilykke med resultatet, MetteKp. :)

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Mettekp: Tillykke med dit vægttab. :) Basal fejl i overskrift. Ikke en KUR !

Lad os klappe den i stavelser: livs - stil - om - læg - ning !!!!!!!!! :lol:

Kure virker ikke i det lange løb ! Det eneste der hjælper er at rette sin livsstil mod det sundere & tilføje motion. = LIVSSTILOMLÆGNING

Bare lad være med at bruge det som en sovepude !

Lær noget om kost alligevel, om ikke andet så for at du ved hvilken slags 'benzin' din motor kan tåle/har godt af.

Går selv hos DDV, men modificerer så mit vægttab i gns. et lille kilo om ugen, men har alligevel sat mig ind i kost.

Det er vigtigt at du har en forståelse for hvad der gik galt !

Og så glemte du lige at nævne hvor meget fedtstof du indtager/dag !

Med min modificerede DDV-ting, så kan jeg sagtens leve sådan her resten af livet: Dydens smalle sti søndag til torsdag (+lidt RIGTIG cola) & evt. skeje moderat ud i weekenderne.

Jeg har ikke holdt mig tilbage hverken juleaften eller nytårsaften, men det lykkedes alligevel at smide lidt på de 2 uger !

Det er bare vigtigt, at forstå hvorfor man taber sig, hvordan man taber sig bedst/sundest & at fysisk aktivitet er en nødvendighed !

Pøj pøj med det :bigsmile:

P.S. Sparrow---> 5* :lol: man er nok nippy :lol:

Edited by CLO
Link to comment
Share on other sites

Flot resultat men lol hvorfor er der nogen der bare ikke skriver med dansk tastatur? Du kan ændre i Windows ved at tilføje nyt sprog, det gør det meget nemmere at læse medmindre du stammer fra 1890 så må du have mig undkyldt.

Jesus -> Ja, nogle typer mennesker kan godt have lidt svärt at läse tyske umlautbogstaver. Derfor har jeg netop - saa du ogsaa kan forstaa hvad jeg skriver - rettet mit tidligere indläg. Vi kan jo ikke have at en moderne kapacitet som dig skal gaa glip af slige guldkorn. :flipa:

At jeg saa skal gätte mig til hvor alle tegn sidder - for ikke at tale om de 4 bogstaver der sidder anderledes paa et tysk keyboard end et dansk - skal du ikke tänke paa. Det vigtigste er at du kan läse hvad jeg skriver.

-- Tilföjet --

Nu, hvor jeg tänker närmere over det, saa kunne det faktisk väre meget smartere hvis man besluttede sig for bruge dansk keyboard over hele verden. Ja, hvorfor ikke gaa hele vejen og indföre Dansk i skolen som 1. fremmedsprog over hele verden. Jeg er sikker paa at hvis du skriver til personligheder som George Bush jr., Kofi Annan eller Silvio

Berlusconi, og präsenterer dig som Jesus, Danmark saa vil de kunne se det fornuftige i forslaget. Danskerne udgör jo en betragtelig del af verdens befolkning - ihvertfald i Danmark.

Naa - det var vist et sidespring - Endu engang tilykke med resultatet, MetteKp. :)

:lol: :lol: :lol: :lol:

Nogle gange er MOL simpelthen for sjov.

:lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vägtkonsulenter/vogtere er den rette løsning for nogle personer.

Rettet for umlautbogstaver og dobbelt a'er af hensyn til Jesus 

Liar, liar pants on fire. :lol:

'Pyt

Hov :lol: Den svidende ironi skulle kun findes i den nederste sätning. Det kan jo ikke bestides at bla. CLO her fra MOL har stor success med VK/WW modellen.

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

OK, måske er jeg unødvendigt paranoid over for gratis reklame af mere eller mindre lødige produkter, men jeg synes at Mettes indlæg stinker langt væk af skjult reklame for DDV.

Nej efter jeg er begyndt at motionere hver dag er der roget flere kg paa og bukserne er blevet for smaa.. Her kan man saa diskuterre om det ikke bare er fordi jeg har faaet storre muskelmasse?? Jov det er muligt, men naar man traener meget stiger appetitten folgenede, og det gjorde den meget hos mig.. Jeg kunne ikke faa nok af kager, chokolade samt andet Usundt.. Jeg proppede mig konstant, samt gik run dt med daarlig samvittighed KONSTANT.. Jeg begyndte at spise i smug da jeg jo var flov over min indtagelse af mad.. Men jeg havde saa svaert ved at stoppe, og hver gang jeg provede en form for pillekur, pulverkur, motionskur mm kunne det kun holde 14 dage, med et lille vaegttab.. Saa faldt jeg i igen.. Saadan kunne jeg bare ikke leve til sidst.. Min vaegt steg hurtigt over 3 maaneder fra 68 til 80 kg med en hojde paa 165.. Jeg var flov over mig selv..
Det er absolut ingen almengyldig regel at motion fører til øge appetit, der absolut skal tilfredsstilles med chokolade, kager etc. etc.

Faktisk er der nogle af os, der snupper et æble efter løbeturen.

Tilllige skal man indtage endog mange ekstra kalorier for at tage så meget på samtidig med at man dyrker motion. En 10km løbetur forbrænder 700 kalorier hvis man vejer 70kg. Dette svarer ca. til en plade chokolade. Dvs. man skal spise dette blot for at komme tilbage i ligevægt. Skal man derudover taget et kg. på hver uge, skal man saftsuseme gå til den.

Derudover er det ganske godt klaret, at nå igennem pillekur, motionskur og pulverkur - altsammen på tre måneder samtidig med at man tager 12kg på :thumb_down:

Har kun at sige til jer der er traet af at taelle kalorier.. Gaa paa vaegtkonsulenterne.. Og sjovt nok har de lavet en masse produkter saa du ikke behover at undvaere is, pizza, marmelade,cacao mm... Det er helt lovligt og med et stadig garanteret vaegttab...

Jamen hurra hurra, lad os allesammen melde os hos DDV (og betale vel at mærke), for så kan vi uden bekymring vælte os i Pizza, cacao, marmelade - og samtidig tabe os. <_<

Man kan naturligvis tabe sig på stort hvilken som helst kost man vælger, det er blot et spørgsmål om mængder. Men, motion er og bliver en integreret del af en sund livsstil - anderledes kan det ikke være.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg falder heller ikke for den. Jeg har læst nøjagtig den samme lille novelle-agtige reklame for et utal af slankeprodukter i et utal af kuponhæfter:

"Først gik jeg så gruelig meget igennem, MEN SÅ OPDAGEDE JEG XXX, og nu er mit liv meget bedre. Tak XXX (og så koster det forresten kun så og så meget)".

Historien er bygget op på nøjagtig den samme måde hver gang, navnet er bare skiftet ud. Minder mig om tidligere tråde på MOL, hvor folk reklamerer for diverse pyramide-produkter.

Link to comment
Share on other sites

Tja - Maaske - jeg maa indrömme at jeg ogsaa tänkte over om det var et reklameindslag. Det tror jeg nu ikke. En del af WW/KV modellen er jo at vägttabet kädes sammen med brand'et i "klienternes" bevidsthed. Hvis folk oplever success med noget - maaske endda vägttab i särdeleshed - er det vel meget naturligt at man önsker at "sprede budskabet", i dette tilfälde brand'et.

Jeg synes som regel at folk der pröver at lave gratis reklame her paa MOL ender med at opnaa det modsatte. Og det er vel ogsaa essensen af denne traad hvis hensigten var at reklamere for WW/VK.

Link to comment
Share on other sites

Takker Sp@rrow.

Jeg har heller ikke skrevet andet end at jeg var startet hos DDV. Er der skrevet ander er det på opfordring :) Ikke megen reklame i det.

Jeg syntes at det virker, men modificerer & stikker min videbegærlige snot i kost for at blive klogere. Jeg vil vide hvorfor det virker ! Desuden spinning on the top :lol:

Problemet for mange er jo, at det er uoverskueligt at gå i gang ! desuden er dagens sandhed måske ikke sand i morgen, der er altså med til at gøre forvirringen større end godt er. Og jeg vil slet ikke starte på kostpyramiden :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.. Jeg prover bare at faa andre til at se at det kan lykkedes!! Og mht. pillekure, pulverkure mm.. Saa stod de kun paa godt 3 uger da der ikke skete noget, og jeg stadig spiste det samme og de folgende piller ikke var appetit nedsaettende..Og saa provede jeg ECA som gjorde at jeg ikke kunne sove, samt STADIG indtog det samme mad samt hoje madforbrug.Og maerkeligt nok tog jeg meget mere paa efter en pille/pulverkur paa ca 21 dage hver.. Og hvis det var billig reklame saa ville jeg nok ikke udlevere min nye levemaaade her.. men henvise til DDV..

Og en helt anden ting jeg manglede motivationen... Jeg manglede andre i samme sted som mig, hvilket der jo var her i DDV..

Jeg provede bare at motivere andre for at tabe sig>> Og det lyder jo ikke til at du har noget vaegtproblem saa hvad laver du her???? (diddley )...

Igen jeg provede bare at motivere andre til at aendre deres kostvaner med for MIG et godt resultat, og da jeg selv var en af dem der hadede at taelle kcal, provede jeg det her og det hjalp mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg provede bare at motivere andre for at tabe sig>> Og det lyder jo ikke til at du har noget vaegtproblem saa hvad laver du her???? (diddley )...

Igen jeg provede bare at motivere andre til at aendre deres kostvaner med for MIG et godt resultat, og da jeg selv var en af dem der hadede at taelle kcal, provede jeg det her og det hjalp mig.

Hej Mettekp

Selv om diddley måske ikke har et vægtproblem, kan han godt have erfaringer mht. motion vs. sult. Jeg ved han løber og det giver èn erfaring, mens du har dine.

Vi må godt kommentere på hinandens indlæg, det er indsparkene vi alle kan lære af. Så må man sortere det fra man ikke agter at bruge.

Du er måske blevet misforstået idet dit første indlæg lyder som en stor lovprisning af DDV. Jeg ser i dit sidste indlæg at det nok er noget andet du vil fortælle.

Det kan godt betale sig at sætte sig ind i kosten og dens sammensætning - også prismæssigt. Jeg har nærlæst på nogle af de produkter du nævner. De er forholdsvis meget dyrere end de gængse varer. F.eks er der for mig at se ingen grund til at betale i dyre domme for en DDV youghurt, når der er kvark og fromache fraiche med højt proteinindhold og lav fedt% - til en langt lavere L. pris. Så har jeg iøvrigt aldrig forstået hvad vanilleessens, mandelessens og andre essenser skulle hjælpe på et ønsket vægttab. Men det er mit problem.

Jeg giver dig ret i, at motivationen skal være tilstede og dertil en god gang selvdiciplin. Men forståelsen på "regnskabet" mellem indtægter og udgifter på Kj regnskabet hjælper også gevaldigt.

Jeg er ikke "frelst" på nogen måde, men har tabt godt 32 kg. ved at ændre kosten og begynde at løbe. Et par gange er jeg kørt fast, da har jeg fået gode råd her på MOL. Det sidste var at hente KropogKost programmet, hvilket har fået gang i vægtabet igen ( tak for hjælpen)- jeg fortsætter, nu er det blevet en livsstil.

Så du har ret, selvfølgelig kan det lykkes, vi er bare så forskellige. Min appetit mindskes f.eks når jeg løber meget - du har det modsat.

Held og lykke med dit projekt, se dig lidt omkring på de forskellige sider. Måske får du LYST til at dyrke motion. Det gør det meget nemmere at komme ned i vægt, og bevare vægttabet.

Pøj Pøj <_<

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Som Claus siger - saa er mange her generelt lidt skeptiske overfor DDV konceptet. Maaske isär fordi der har väret flere af de reklametraade som Diddley og UB beskriver.

DDV principperne indeholder meget godt. Opskrifterne er gode og fornuftigt sammensat og der er mange af dem. Motivation er der masser af. Konceptet er velafprövet osv. Men som med saa meget andet skal man passe paa at man ikke ukritisk hopper med paa en marketingvogn. Isär hvis det drejer sig om et produkt der koster penge.

Selvom Diddley til tider kan lyde en anelse bidsk, er hans budskab faktisk rigtigt. Man kan tabe sig paa enhver kur - men man kan kun opnaa et sundt og varigt vägttab hvis man ändrer sin livsstil saa man faar en fornuftig sammenhäng mellem kost og motion. (Diddley - haaber det er iorden jeg resumerer dit indläg ;) )

Anyway - haaber ikke at vi har skrämt dig helt väk, Mette :o - velkommen til :) .

/J

Link to comment
Share on other sites

hejsa igen.. Jeg ved godt at alle har forskellige meninger og holdninger til den bedste maade at tabe sig paa.. Og det accepterre jeg skam ogsaa.. Jeg folte mig bare stodt da jeg absolut ikke er en reklamevogn fra DDV.. Jeg er bare selv for en gangs skyld blevet motiveret til at tabe mig.. Jeg indrommer jeg havde brug for mere stotte end jeg selv alene kunne give for ikke at falde i igen..

Jeg ved ogsaa godt at DDV maaske ikke er den bedste livsstil... Men det er et skridt i noget af det der ligner den rigtige retning ( for mig).. Jeg ved godt at det hele ligger i en omlaegning af kosten, og det er ogsaa det jeg vil...

Og ja jeg har ogsaa vaeret inde at hente det der kostprogram med kalorietabeller..Men det fungerede bare ikke ( for mig)..

Og ja jeg har laest mange steder at du altid vil tabe dig naar du indtager mindre kalorier end dem du forbraender.. Det har jeg faktisk ALTID gjort ( jeg levede USUNDT).. Hvilket vil sige jeg spise IKKE morgenmad, INGEN middagsmad... Tog en Mars om eftermiddagen og spiste 1 alm portion aftensmad.. Men vaegten stod bare stille og saadan levede jeg trods alt i 4 aar.. Underligt eller hvad>> Jeg havde jo sat min forbraending helt ned i bunden.. Men jeg er maerkelig.. For jeg kan godt lade vaere med at spise indtil aften og saa spise en alm portion aftensmad, men hvis jeg spiste morgenmad folte jeg mig sulten efter 1 time konstand gennem en hel dag.. ( Ogsaa selvom jeg spiste en naerringsrig morgenmad).. Men nu har jeg faaet et skub bagi, og det virker og det gor mig glad :bigsmile: ..

Jeg ved ikke hvor jeg har skrevet at jeg IKKE dyrker motion, det gor jeg.. Jeg gaar til spinning hver dag paa naer sondag, og nogle gang synder jeg ogsaa lordag.. Timerne er paa 1 time ad gangen.. Samt jeg gaar til step baefter spinning tirdag og frdag af 1 time.. Og saa bruger jeg som regel 30 min paa en stepmaskine hver dag.. Jeg er udemaerket klar over at motion er godt for ens vaegttab.. SELVOM DDV ikke anbefaler det, men det vil jeg ikke opgive, saa maa vaegttabet heller tage 3 maaneder mere for at opnaa min "onskevaegt"..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
SELVOM DDV ikke anbefaler det, men det vil jeg ikke opgive, saa maa vaegttabet heller tage 3 maaneder mere for at opnaa min "onskevaegt"..

Hejsa Mette så du havde stavet forkert så retter det lige for dig håber det okay :bigsmile:

SELVOM DDV ikke anbefaler det, men det vil jeg ikke opgive, saa maa (spejlbilledet) heller tage 3 maaneder mere for at opnaa mi(t) "ønskespejlbillede"..

Drop det crap med ønskevægt.

Når du nu motionere så meget som du gør, er der jo også en grund til du tabere dig.

Så syntes hellere du skulle takke dig selv for du har gjort det rigtige at putte motion ind i dit liv.

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Og husk nu at tage højde for det ekstra energi din krop skal bruge på alt din konditions træning.

Edited by Benjamin64
Link to comment
Share on other sites

Hej Mettekp.

Jeg håber ikke, at du føler at mit indlæg er et angreb på dig. Som jeg har skrevet, så bruger jeg selv samme måde. Men hvis gerne vil hjælpe andre i gang, så husk at skriv det hele.

Generelt: DDV anbefaler 600 g. grønt/dag, det gør det 'officelle Danmark' også.

Det samme med de 4 stk. frugt. Desuden så er fordelen ved at lægge det i faste rammer, at specielt kvinder, som har en tendens til at spise for lidt kød, på denne måde bliver 'tvunget' til at spise kød i afmålte mængder. Fordelen er generelt, at folk med fast hånd bliver ledt igennem deres vægttab.

Jeg mener dog, at til mit brug så er kcal-indtaget simpelthen for lavt ! Derfor justerer jeg selv & kan på den måde snige min alm. cola ind :lol: Generelt så spiser jeg nok omkring 8-900 g. grønt/dag samt ½ kilo kød. Dressing tilstræbes at være egen fedtfattige version, tilsat ubearbejdet fedt :)

Lever en gang/uge skulle være for at stramme huden op. Har ingen anelse om det virker, men jeg har ikke tænkt mig at spise lever :)

Nå, men Mettekp hatten for at du tager til genmæle :) & ikke bare har stukket hovedt i busken efter vores velkomst :lol:

Bare husk motionen & brug din sunde fornuft :)

Link to comment
Share on other sites

Hej mettekp.

Jeg er selv i gang med at tabe mig efter DDV's retningslinier. Jeg startede i januar og har fulgt "kuren" til punkt og prikke. Jeg har tabt 8 kg, hvilke jeg var meget tilfreds med, indtil jeg fik målt min fedtprocent i tirsdags. Da var det en måned siden jeg havde fået målt den sidst og jeg havde tabt 5 kg. Det viser sig, at jeg at jeg får alt for lidt proteiner via kosten, så de 5 kg jeg har tabt er ren muskelmasse, for min fedtprocent var nøjagtig den samme som for en måned siden :( Det er simpelt hen bare for surt. Jeg mener at DDV mangler at informerer en om mængden af proteiner når man dyrker sport. Det er da noget de må være opmærksomme på.

Måske skal du få målt din fedtprocent, og se hvad det er du taber ??

VH Mette

Link to comment
Share on other sites

>mette 73

Tusind tak... Jeg er virkelig ked af at hore at det er det der sker, men jeg havde ogsaa en daarlig smag i munden da jeg dyrker MEGET sport i forhold til min indtagelse af fodevarer.. Men hvad skal man saa gore??? Jeg er meget forvirret... Skal man stoppe med at traene i 3 maaneder, vil det saa vaere fedet der ryger? Jeg synes selv at det lyder meget forkert at skulle stoppe med at traene, men det kan jo blive nodvendigt eller skal man indtage nogle flere proteiner?? Ja jeg er sku blevet smaa forvirret.. Vil jo gerne gore det paa den rigtige maade.. Jeg tror at jeg vil prove at saette protein forbruget op.. Evt saette kodforbruget mere op!!! :cry:

Hvis der er nogen der har en bedere mulighed.. Kom med den?? PLEASE>>>>

Jeg synes at det lyder helt forkert Mette 73.. Ingen aendring i fedtprocenten det kan da ikke vaere RIGTIGT eller hvad sker der lige... Nu ved jeg ikke hvor meget motion du dyrker, men jeg dyrker meget motion og hvis det bare er med til at jeg taber muskelmasse og ikke fedt... :w00t:

Haaber at der er nogen der kan hjaelpe de 2 Metter!!!!!!!!!!!1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share