Diet eksperiment


Xebra
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige beskrive et lille eksperiment jeg har gang i, det kunne jo være at i havde kommentarer. :lol:

De næste 10 uger følger jeg en lille diæt jeg har sat sammen, bare for at se hvad der sker.

Diæten er en TUN/Protein-kulhydrat pulver/havregryns diæt. (Det er dejligt nemt at styre)

Nu ved jeg at alle sundhedsapostlene omgående vil skrige HVOR ER DET GRØNNE.

Der er 2 ting i det:

1. Der stod ikke noget om at det skulle være sundt!

2. Jeg hader MUG (grønsager)

Mine Stats:

32 år

178 cm.

105 kg.

fedt% 20,1

Fedt fri masse = 84 kg

Energifordelingen ser sådan her ud:

Protein = 334g

Kulhydrat = 177g

Fedt = 22g

Alkohol = 0g

Energi% fordeling

Protein = 60%

Kulhydrat = 32

Fedt = 8

I alt 2243 Kcal eller mere korrekt 9370 Kj

Jeg træner tung vægttræning/styrkeløft ca. 5.5 gang om ugen. (4 dages træning, en dag fri) 2 timer pr. gang.

Cykler til og fra træning ca. 20 min. ialt = ca. 110 min om ugen.

Ellers stillesiddene arbejde (læser)

Jeg er spændt på hvad det vil give, og om jeg er istand til at holde min fedtfi masse.

Thorsten.

Jeg vil opdatere i denne tråd en gang pr. uge, startende Mandag d. 7 marts.

Edited by Xebra
Link to comment
Share on other sites

Hvis du seröst merer at du ikke vil spise andet end tun, proteinkosttilskud og havregryn i 10 uger skulle du nok hellere have kaldt traaden for "Vitamin, fedt og mineralmangel eksperiment" - godt nok er 10 uger ikke helt nok til at udvikle skörbug - men der skal nok vise sig andre symptomer.

Spändende at fölge ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt ende med at du tabte dig da ensformig kost gør at du spiser mindre.

Hmm underligt - Hvis han holder energiindtaget konstant paa 2243 Kcal, saa bliver det vel hverken mere eller mindre af at det er ensformigt? :blink:

Tænkte nøjagtig det samme.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det er målt, vejet og spises på klokkeslet, nøje afstemt med opstandelse, træning og hvornår jeg kommer i seng.

-----> Sparrov

Jeg supplerer self. med mineral og vitamin tabeletter, (Bio-antioxidant og Bio-sport)

samt Kreatin. 5g pr dag.

-----> Stubbe

Jeg ligger PT. på ca 16-20000 Kj om dagen på træningsdage ellers ca 15000 Kj

mellem 200 og 400 g. protein

-----> Fistandantilus

Ingen "grønne" ting, (det er imod min "religiøse" overbevisning :tongue: )

Det her er et eksperiment, ikke en sund og fornuftig diæt. :bigsmile:

Thorsten

Link to comment
Share on other sites

----> Snoopy

Nu er det jo en almindelig, (i hvertfald blandt styrkeatleter) antagelse, at man som hårdttrænende atlet, skal have ca. 3 g. protein pr kg kropsvægt. Så der skulle være enormt mange atleter rundt omkring, med nyreproblemer, hvis det var tilfældet... :tongue:

Jeg vejer pt. ca 105 kg * 3 = 315g Protein...

Desuden mener jeg at vide at overskydende protein bliver omdannet til glykogen..

Det høje protein indhold i diæten, skal sikre at jeg beholder så meget muskelmasse som muligt...

Thorsten :4dog:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo en almindelig, (i hvertfald blandt styrkeatleter) antagelse, at man som hårdttrænende atlet, skal have ca. 3 g. protein pr kg kropsvægt.

Det er nu nok nærmere den almindelige antagelse hos producenter af kosttilskud.

Prøv at læse protein-faq'en i 'kost og kosttilskud', hvor anbefalingen er omkring 2 gram protein pr. kg. kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

------> Fist

Hov hov, ingen ketchup. Ketchup er en grøsag. 

Damn, Fist, det havde jeg glemt :4slap: , pis :angry: , nu bliver jeg nød til at gå på kompromis med min kur.... Fuck :4ranting:

Aj, det er simpelthen umuligt at æde 700g tun om dagen hvis man ikke får noget ketchup til :tongue: jeg kan så trøste mig med at det ikke er grønt :lol:

Det med proteinen afhænger af hvem og hvor man spørger.

Jeg ved godt at det nærmer sig blasfemi, men det man kan finde på MOL er ikke altid den 'endegyldige' sandhed.. :lol:

Thorsten

PS. Jeg er godt nok begyndt at lugte lidt af fisk, og jeg har kun været igang i halvanden dag :tongue:

Edited by Xebra
Link to comment
Share on other sites

Så, idag er det Mandag, så begynder vi for alvor... Så sparker vi de 10 uger igang...

På trods af at jeg ikke helt har holdt den her i weekenden

Morgenvægt 103,4 (?)

Altså ned med 1.6 kg ?

Fedt% 19,2

Allerede nu har jeg en klar fornemmelse af hvor træt jeg er af tun om 10 uger :cry:

Måske bliver jeg nød til at erstatte tunen med kalkun engang imellem, men en af mine venner kan vist få det til engrospriser, så må jeg jo skrue lidt på noget andet, for den eksakte fordeling SKAL holdes...

Jeg vil give min Motivation idag :4dog: :4dog: :4dog: :4dog: :4dog:

For dem af jer der læser min trænings log vil i vide at det er helt i top...

Link to comment
Share on other sites

1 potion:

3dl vand + 30g protein + 5g kreatin (mixes)

knsp salt

2dl hvedemel

1 æg

Jeg har kun prøvet med 60% protein blanding med vanillie smag. Desuden kan fedtstof under stegning undgåes hvis du har en teflon belagt pande eller lign. God fornøjelse B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share