Diet eksperiment


Xebra
 Share

Recommended Posts

Hmmm, overvejer pt. at opjustere mit kulhydrat indtag, har de sidste par dage været enormt træt efter træning og resten af dagen, mærker også til sidst i træningen at mine depoter bliver tomme.

Der ryge sandsynligvis lidt havregryn eller en banan på midt på eftermiddagen.

Min træning skal jo ikke lide under at mit hoved får underlige ideer. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, overvejer pt. at opjustere mit kulhydrat indtag, har de sidste par dage været enormt træt efter træning og resten af dagen, mærker også til sidst i træningen at mine depoter bliver tomme.

Hvad Giver du op allerede? :chicken:

Hvad kan du? sissy ;)

Neeej seriøst: Det ER tough at være på lavt kulhydrat indtag!

Men det er lige nu det er hårdest. Om et par dage har du vænnet dig til det. Din krop vil på dette tidspunkt blive bedre til at anvende fedt og -protein. Jeg gætter på at det som følge af øget enzym aktivitet, men det er der sikkert nogle biokemi nørder der ved bedre end jeg :)

Jeg kan huske hvor hjernedød jeg blev i et par dage da jeg var på diæt :bigsmile:

So tough it out...

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hvad Giver du op allerede? 

Hvad kan du? sissy

Neeej seriøst: Det ER tough at være på lavt kulhydrat indtag!

Du har ret, havde bare lige et svagt øjeblik i går aftes :tongue:

Ingen justeringer her.

Det er bare lidt svært at quitte "cold turkey" på 4 plader rittersport og en pose m&m + engelsk vingummi om dagen hehehe :lol:

Jeg har hældt lidt beton i rygraden :devil:

Thorsten

Link to comment
Share on other sites

Lige et lille klip fra min træningslog, det er vel en slags update til dem som ikke læser i den.

Lorte træning i dag. Min squat suttede.

Håber at mit undelige problem med hoftebøjerne snart skrider af helvde til... 

Var iøvrigt flere gange lidt svimmel under min træning, så det lave kulhydrat indtag begynder at kunne mærkes. 

Resten af træningen forløb dog efter planen, så jeg vil alligevel give den  :4dog: :4dog:

Her til morgen vejede jeg 103,4 fedt% 18,9 ?????

Link to comment
Share on other sites

Okay, noget er galt ??????

Jeg har holdt diæten næsten 100%, der har faktisk været en dag eller 2 hvor jeg er sprunget over en dåse tun, alligevel sagde vægten her til morgen.....

106,5 fedt % 19.0 ???????? :blink:

Noget siger mig at jeg holder en masse vand (tadaaaa), men hvorfor ???

Er mine nyrer ved at stå af???, eller er der for meget salt i tunen???

Nogen der har en ide???

Jeg fortsætter selvfølgeligt med diæten, ihvertfald indtil jeg finder ud af hvad der er galt!!

Jeg opdager det jo nok hvis mine nyrer sætter helt ud :tongue:

Thorsten

Link to comment
Share on other sites

  • Hvad med dit væskeindtag - har det været konstant gennem perioden?
  • Hvis du ligesom 99% af resten af befolkningen, nærmest rituelt dagligt besøger potten på samme tid af døgnet - har du så vejet dig på samme tidspunkt?

For eksperimentets skyld, vil jeg skære yderligere ned på kulhydraterne til fordel for fedtindtaget (ned til 100 gram om dagen... evt. lidt mere på træningsdage lagt lige efter træning). 20 gram dagligt er godt nok ikke meget... 6 gram fiskeolie og 20 gram n6 og så lidt småtterier fra andre vil udgøre en bedre profil.

Link to comment
Share on other sites

Cilius:

For eksperimentets skyld, vil jeg skære yderligere ned på kulhydraterne
Ja, dét vil du! :tongue: Så længe man har en puppy der eksperimentere med sig selv kan man jo altid komme med sjove råd :lol:

Xebra: Et lidt funky eksperiment du har gang i, men du skal vidst have gang i diverse vitamin piller m.m.

Holder selv personligt at forskellige diæter, men med min relativt beskedne erfaring synes jeg at det du har gang i sucks :lol:

Kan godt forstå din hensigt med det, men jeg tror nu ik' det holder og du er allerede støt på de første problemer iht din fedt% m.m.

Jeg har holdt diæten næsten 100%,

Du begyndte d. 8 og allerede holder du den ikke 110% ?! <_<

Vedr. det Cilius skriver, ville jeg også pille lidt ved dit fedtindtag, da det vil hjælpe dig væsentlig mere end du måske tror ved at cutte.

Held og lykke med det alligevel :)

Link to comment
Share on other sites

en ting er at du vejer 106.5, det kan være 1000+ årsager til det, fluktationer i tyngdefeltet mm( <_< hvor sjowt!) .. men uanfægtet, så er fra ~20-19% på 10 dage ikke dårligt!, ved 105kg er det ~1kg's penge, eller ~700g/ugen, tæt nok på de anbefalede 500g om ugen indtil du når de 10%... Ingen ko på kagen skulle jeg mene ? B)

Link to comment
Share on other sites

-----> Deluxe

Du begyndte d. 8 og allerede holder du den ikke 110% ?! 

Det er sgu ikke fordi jeg spiser for meget, der har bare været et par dage hvor jeg ikke har kunnet få det sidste tun ned uden at kaste op :(

Ellers har jeg ikke snydt...

-----> Cilius. jeg drikker mellem 4 og 5 liter om dagen, inkl. shake.

Potten passes også på de sædvanlige tider..

Du mener mindre Kulhydrat og mere fedt skulle hjælpe ?? hmmm, jeg kigger på det, føler mig også lidt udtørret!!?? i huden...

Thorsten

Link to comment
Share on other sites

MANDAG d. 22-03

Morgenvægt 108,2

Fedt% 19,2

Jeg fatter ikke en meter, men projektet bliver skrottet nu.

De sidste 3-4 dage har jeg haft ondt i nyrene og været helt ekstremt træt.

Det er vist ikke de bedste tegn... :tongue:

Måske er proteinindtaget så højt at jeg ikke kan omsætte det?

Anyways, det stopper her.

Det var nu sjovt så længe det varede, men finder lidt ud af hvor træt man kan blive af bestemte fødevarer :tongue:

Nu tager jeg lige en slapper et par uger, jeg skulle jo nødigt ryge over 110... :blink:

Så prøver vi en rigtig bodybuilding diæt, with twin carbs and all the trimmies :tongue:

Der er en tidl. BB fra kælderen der vist gerne vil hjælpe mig lidt.

Beklager til alle dem der har fulgt med her, men helbredet kommer først...

Thorsten :4dog:

Link to comment
Share on other sites

He he, der går nu også et par dage inden jeg skal have tun igen...

Normalt spiser jeg overhovdet ikke noget salt, så jeg spekulerer lidt på om det er salten i tunen jeg ikke kan tåle???

St Pauli--- på en diæt, hvor det er meningen at man skal tabe sig, er det så ikke en lidt halsløs gerning at fortsætte, hvis man har taget næsten 5 kg på ??

Correct me if im wrong...?? :blink::tongue:

Thorsten

Link to comment
Share on other sites

Xebra:

Du har lært nogle vigtige ting omkring diæt - på den hårde måde ;) - sæt aldrig så faste rammer at de ikke kan bøjes, og lad ikke diæten være det primære men lad derimod resultaterne være det primære.

Hvis du har taget så meget på af den kur - så har du ihvertfald som udgangspunkt taget helt fejl af dit energiforbrug - eller også har du suget så ekstremt meget væske til dig, at din kost har været helt i skoven. Og det er jo et par afgørende faktorer for en diæt's succes.

Jeg tror du har lidt mere succes med - enten at gøre dette på gefühl, hvis du har nogen - sjus dig frem til 2000-2200 kcal pr dag - og hav mulighederne åbne for hvordan du sammensætter din kost.

Jeg har levet fint på en lignende diæt - havregryn, tun,vand, mælk & shakes - på en periode som var længere en den - og jeg fik ikke lige under diæten nogle følgevirkninger, udover nedslag i energien - og cuttemæssigt gav det gode resultater. Men de gange hvor jeg ikke kunne klemme tun ned, så skiftede jeg over på mit kcal indtag, og erstattede på denne måde.

Men jeg oplevede sørme ikke at gaine kg i perioden - så et eller andet har du gjort heelt forkert tror jeg :)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share