Enormt væsketab under cykling


Kauf
 Share

Recommended Posts

Hep Hey!!!

Jeg begyndte så småt at snuse til Triathlon sidste forår og er nu bidt af det. Desværre kræver et runners knee lidt pause fra løbet og en dårlig skulder en pause fra svømningen, men så kan jeg jo koncentrere mig om cyklingen B)

Sidste sommer drønede jeg lidt på asfalten og mistede helt enorme mængder væske, både ved alm. cykling og ved løb.

Et eksempel kunne være, da jeg snuppede 65 km. på knap 2 timer, ganske vist i høj sol og ingen vind - men jeg havde tabt mig 2,5 kilo fra udkørsel til retur, og dette er udover de 1.5 liter isostar, jeg havde drukket undervejs - lidt hurtig hovedregning og det bliver til 4L. væske, der er forsvundet... jeg var sikker på, at vægten havde taget skade, men lign. skete næste gang jeg tog en lign. tur.

Det var en sjov fordel da jeg dyrkede kontaktsport, da jeg nemt gled ud af grebene ;) , selvom mine modstandere brokkede sig lidt en gang imellem :blink: , men er rimeligt belastende ved længere triathlon stævner og længere cykelture, da jeg ikke aner hvad jeg kan gøre for at "holde på vandet" :(

Er der nogen, der har nogen gode ide'er??

vh. Kauf

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen, der har nogen gode ide'er??

Indtag salt, det binder væske.

Visse triatleter bruger kreatin en uges tid forud for langdistancekonkurrencer. Kreatin har det jo med at binde et par liter væske i kroppen, som man så (måske) kan tære på under konkurrencen.

Ellers er det vel ikke andet at gøre end sikre dig at du ikke er klædt for varmt på og at væskebalancen er i orden inden start.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Det hjælper selvfølgelig lidt og er nu også startet på kreatin, håber det virker i længden.

Jeg kan godt se, at mit første indlæg kan læses som en opfordring til at bruge kreatin, men det var det ikke ment som. Tværtimod.

De langsigtede bivirkninger ved kreatinindtagelse er svjv ikke undersøgt til bunds endnu, og der er en del forskere, der mener kreatin burde sættes på dopinglisten. Det synes jeg ikke er et særlig heldigt grundlag at indtage et stof på. Slet ikke når det drejer sig om at undgå noget så banalt som væsketab ifm. almindelig motion.

Hvis jeg skal sige min ærlige mening - og det gør jeg altså - så synes jeg det er en forskruet løsning, på noget som aller højest er et banalt problem, og som muligvis kun eksisterer i dit hoved.

Når jeg kører cykelløb taber jeg også et par Kg, selvom jeg drikker alt jeg kan både før og undervejs. Men hvad er problemet egentlig i det? Det er da rimelig nemt at hælde vand ned bagefter.

Ziggmund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share