Triceps?


Zoater
 Share

Recommended Posts

Jeg træner Triceps via DB brechpress..... jeg køre dem rimelig langt ude, som man vil køre normal benchpress. Problemet er nu at mit ene hovede på triceps er vokset meget men det inderste hovede (hvis du lader din arme hænge ned af siden) ikke er vokset rigtig. Hvad gør jeg galt?

Vil det hjælpe hvis jeg begynder at køre med "close grip" ? eller skal jeg have gang i nogle andre øvelser...

mvh. Simon

Link to comment
Share on other sites

Problemet er nu at mit ene hovede på triceps er vokset meget men det inderste hovede (hvis du lader din arme hænge ned af siden) ikke er vokset rigtig. Hvad gør jeg galt?

Genetik gentik genetik....

Triceps

Senelængden kan varigere og musklens længe på de enkelte hovedet. Mit lange hovedet er fx i ext. albuen 5-6cm fra olecranon (albuen) På ovenstående link ser du en triceps hvor afstanden nok vil være over 10cm... Og muskelvæksten på det lange hovedet vil gå bagud, du ligger måske bare mere mærke til det laterale hovedet(regner med det er det der er vokset) fordi det ses tyderligere forfra...

Jeg vil klart sige du skal have nogle andre øvelser. Du laver åbenbart ikke en REN tricepsøvelse :blink:

Push-downs med forskellige grebsbredde og bevægebane, fx til vandret el. lodret...

Hvis du vil have fat i det lange hovede(det inderste) må du godt være lidt livlig i skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene

Jeg syntes "det inderste" som du beskriver, dvs. det 3. hovede vokser meget bedre når jeg laver eks. triceps extensions. Om der er belæg for det, ved jeg ikke. Det er hvad jeg har oplevet.

Prøvede i går at køre triceps extensions for første gang og jeg kan virkelig mækre 3. hovede er total smadret idag :devil:

Så konklusionen må være jeg blive nød til at smide en gang triceps extensions ind i mit program.... eller vil close grip bechpress træne 3. hovede bedre, altså vil det træne det mere end normal benchpress?? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Mit indtryk er at det inderste hovede trænes bedst ved at lave øvelser hvor man holder hænderne i "Hammer greb".. F.eks. Kickbacks eller pushdowns med reb..

Laver alm triceps press med hånderyggen op mod mig selv, synes jeg kun jeg kan mærke den går i det yderste hovede..

Skralder jeg et godt sæt pushdowns med reb af, har jeg god DOMS i det inderste hovede dagen efter.. Det plejer jeg ellers aldrig at have DOMS i, selvom jeg har kørt mig helt flad i dips og bænk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share