Slankemidler


SizZLeR
 Share

Recommended Posts

Sidder og supper lidt rundt, vil jo gerne hjælpe de overflødige fedtmasser afsted så jeg slipper af med dem.

Med træningen som jeg kører nu og med mine kostvaner som er rimelig ok, så ryger det også stille og roligt, meeeen min tålmodighed rækker ikke til det.. :-/

Derfor ville det være rart at kunne give det et los i r****, har så set de her [slettet af mod], men det koster altså 1.000,-/md. at tage skidtet og hvis de ikke er videre effektive, ja så vil jeg hellere købe grøn salat for pengene. ;)

Men er der nogen her som selv har prøvet disse piller eller kender nogen der har?

Er ikke interesseret i meninger om piller el. lign., kun hvis man har erfaringer med netop [slettet af mod]. :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Den originale version ligner en kraftigere version af letigen så den er sansynligvis meget effektiv. Jeg ville dog ikke røre den med en ildrager.

http://www.netdoktor.dk/fokus/letigen.html

Den version er de dog stoppet med at producere (sansynligvis pga. de alvorlige bivirkninger)

og den nye version indeholder kun coffein og asperin samt nogle stoffer som sansynligvis ikke har nogen effekt på noget.

[link slettet af mod]

Jeg ville spare mine penge og mit helbred og købe noget salat

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Den originale version ligner en kraftigere version af letigen så den er sansynligvis meget effektiv. Jeg ville dog ikke røre den med en ildrager.

Ja jeg kender godt alle de kedelige beskyldninger letigen har fået og det mest imponerende var da jeg på DR1 så en udsendelse hvor de afslørede at der var 200.000 letigen brugere herhjemme deromkring 2000/2001 af disse havde i alt 10 haft svære problemer med dem.

Nu ikke for at forsvare noget her, men jeg er 200% sikker på at de første 3-4 stykker havde problemer fordi de har brugt dem forkert, det er jo kun en gammel nyhed at folk overdoserer med slankemidler for at få det til at gå hurtigere, tillige vil det heller ikke undre mig om lægesjusk har spillet en rolle, formentlig også i 3-4 af de 10 tilfælde, kan snildt tænke mig at der er tale om en læge der har udskrevet letigen til patienter som ikke burde tage dem.

Så alt i alt synes jeg det er imponerende at ikke flere har haft problemer.

Selv har jeg taget letigen 2 gange og alt var fint, jeg havde det perfekt og aldrig så meget som skyggen af en bivirkning. :)

Dog i straten da jeg lige var begyndt at tage dem, der kunne mit temperament godt have en kortere lunte end normalt, men det var kun et spørgsmål om at tage en beslutning om ikke at hidse sig op, ikke så svært og derved ikke noget problem.

Én gang har jeg haft en svær hovedpine pga. letigen, dette fordi jeg midt under forløbet ikke havde fået indløst recept og derved ikke kunne tage dem som jeg skulle, det resulterede i en svær hovedpine, jeg fik så en letigen og hovedpinen forsvandt efter 10 min.

Ikke overraskende, for det svarer til at stoppe med dem fra den ene dag til den anden og det må man ikke, der skal trappes ned ligesom når man starter.

Ellers var der for mit vedkommende kun positive bivirkninger, det drejede sig om mere energi, bedre nattesøvn, øget optimisme, bedre humør og så glæden ved at opnå det ønskede vægttab. :D

Min mor blev opereret for kræft i '99, eftersom hun tog en del på under behandlingen (lidt usædvanligt), hun fik letigen for at tabe sig bagefter, hun havde det glimrende i de ca. 8 mdr. hun tog letigen og hun tabte det hun skulle.

Tillige fik min far ordineret letigen af sin læge engang tilbage i '97 ca. han tabte 10 kg og hans vægt ligger stadigvæk stabil i dag på det samme som da han stoppede med pillerne, også han havde ingen problemer af nogen art med dem.

Ja ja, måske har vi i min familie bare været "heldige", det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes blot at pillerne fortjener at blive krediteret for at de altså også har gjort ngle mennesker godt, ja faktisk langt flere end de har gjort noget ondt. :)

Da jeg sluttede med letigen havde jeg ingen problemer heller, savnede dem ikke, dvs. jeg havde således ikke opnået nogen form for afhængighed af nogen art, selvom jeg tog dem gennem et helt år for at tabe de 20kg.

Unægteligt er det beklageligt når et fåtal oplever noget dårligt ved en pille, men lidt pudsigt som man tager disse af markedet bare for det, hvor mange dør i trafikken hvert år? ca. 6-700 (mener jeg den ligger på) derfor afskaffes trafikken jo ikke.

Hvor mange mennesker dør af hjertesvigt pga. fedme? men derfor afskaffes fedtet ikke osv. osv.

Jeg vil mene det må være op til den enkelte hvad han ønsker at satse af sig selv, nogle vælger at ryge og derved satse deres helbred på det, andre vælger at spise flødekager hver dag og satse deres helbed på det etc. ;)

Takker for linket til [slettet af mod], det var lige hvad jeg søgte nemlig!!! :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville dog ikke røre den med en ildrager.

Denne kommentar er udelukkende rettet mod [produktnavn slettet af mod], da det er et ukontrolleret kosttilskud og ikke receptpligtig medicin.

Takker for linket til [slettet af mod], det var lige hvad jeg søgte nemlig!!!  :)

Som sagt har de fjernet ephedrin fra deres produkt så jeg tror du bliver slemt skuffet over effekten <_<

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Som sagt har de fjernet ephedrin fra deres produkt så jeg tror du bliver slemt skuffet over effekten

Yepser også lige min umiddelbare tanke, det jeg fandt via dit link var det jeg søgte, i den forstand, at det giver mig en afklaring på om produktet indeholder noget som skulle have en direkte slankende effekt og det gør det iht. artiklen ikke. :-/

Sidder nu og roder lidt med tanken om koffeintabletter, de er billige og koffein øger jo stofskiftet og giver energi og eftersom jeg ikke drikker kaffe og n ægter at betale de der dyre koffeindrikke hvor man får noget der ligner en kvart kop "kaffe" for 15,- ja så er tabletterne måske et muligt alternativ. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja ja og der blev denne diskussion så ihjelslået, en diskussion om vægttab hvor kosttilskud ikke må diskuteres..?!? Hmmm...

Damn så må jeg jo ikke engang skrive at Fakta har billig iceberg eller hvad?? LOL

DET ER JO REKLAME FOR FAKTA!!! ROFL

/latterligt

Link to comment
Share on other sites

Det er meget minimalt hvad stofskiftet øges ved brug af koffein. Jeg mener at tallet 2-3 % blev nævnt i tidligere tråde.

Tag en søgning her på MOL.

Oki doki, det vil jeg lige checke op på så, men hvis mit vægttab i forvejen er "minimalt", så vil en selv en "lille" forøgelse vel gøre underværker. ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg taget letigen 2 gange og alt var fint, jeg havde det perfekt og aldrig så meget som skyggen af en bivirkning. :)

Endnu mere interessant er det at du overvejer at tage et produkt der ligner det du tidligere har taget til forveksling, selvom du to gange tidligere har taget det. Hvis det ikke har virket "bedre" (uden at kende noget til din konkrete vægtsituation), kunne det være du skulle overveje en anden fremgangsmåde for at tabe dig......! Er selv gået fra 107 kg. til pt. 70 "blot" ved en kraftig ændring i min kost + en masse motion....

Link to comment
Share on other sites

Endnu mere interessant er det at du overvejer at tage et produkt der ligner det du tidligere har taget til forveksling, selvom du to gange tidligere har taget det.

Yeps. ser tydeligt din pointe som er helt rigtig iht. det oplyste i denne tråd.

I en anden tråd har jeg en mere klar beskrivelse af mit forløb med letigen, problemet var ikke pillen/midlet, men derimod min egen evne til bagefter at vedligeholde min vægt, første jeg jeg benyttede mig at letigen var jeg ikke ansat og havde derved en del fritid hvor jeg kunne få motioneret osv.

Da jeg stoppede med letigen der, der fik jeg umiddelbart efter at job hvor jeg sad foran puteren hele dagen, jeg havde lang transport og lange arbejdsdage, på de lange arbejdsdage fik vi mad af firmaet og tillige fik vi vores frokost af firmaet, og denne blev så leveret udefra.

Derved stod den på knap så fedtfattig kost som jeg spiser hjemme og tillige, ingen tid til motion.

Året efter ville jeg så gerne af med de tilskrevne kilo igen og tog derfor letigen en gang til og kiloerne røg af, så kom der atter noget arbejde på tværs af det hele og stjal tiden fra mig, tillige stod den tit på fastfood fordi man ikke lige gad at lave noget når man kom hjem. :-/

Derfor bebrejder jeg kun mig selv for at det ikke holdt, eftersom jeg ikke jævnt går og tager på, så er det selvsagt ikke kosten den er gal med, men min kcal indtagelse vs. min kcal forbrænding har været temmelig meget ude af sync. og det gav mig noget vægtforøgelse.

Det jeg søger nu er blot en booster til at få de overflødige kilo af med da min vægt har ligget stabil i et helt år nu og dette så viser mig at min kcal indt. og kcal forbrænding svinger rimelig godt sammen. :)

Link to comment
Share on other sites

I en anden tråd har jeg en mere klar beskrivelse af mit forløb med letigen, problemet var ikke pillen/midlet, men derimod min egen evne til bagefter at vedligeholde min vægt, første jeg jeg benyttede mig at letigen var jeg ikke ansat og havde derved en del fritid hvor jeg kunne få motioneret osv.

Jeg kan udemærket godt se dillemaet, og det er jo desværre ofte det folk støder på ved at tage denne form for piller/medicin - de ændrer kun vægten kortvarigt, og ikke på længere sigt. Det er derfor heller ingen kunst at tabe sig med div. pulverkure, brændenældesuppekure mv., problemet kommer bagefter når man er færdig med kuren, og blot vender tilbage til sin normale "rytme" (kost, motionsniveau mm.) - det er derfor at de efter min mening ikke er en daddel værd, da det jo som du selv skriver er de færreste mennesker der vil tabe sig, for efterfølgende at tage det hele på igen. Derfor så meget desto større grund til at komme ind i en anden rytme med bedre kostvaner mm. Mht. dine "skæve" arbejdstider, så er det vel bare et spørgsmål om planlægning - du kan jo evt. selv tage lidt mad med, hvis du ved at det bliver en lang dag..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tsk-tsk. Sikke noget snik-snak med jer. Hvad er der nu galt med at opnå et vægttab gennem kcal-underskud? Hvorfor skal der piller til alting nu om dage. Det er ligesom med menneskets reproduktion. Den bør også foregå på den naturlig måde. Man bør ihvertfald forsøge. Mange gange. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På en måde synes jeg faktisk der skulle oprettes et debat forum hvor der under det kunne snakkes om deværse stoffer.

som sagt INGEN link til hvor de kan købes og INGEN opfordninger, men KUN vejledningen så folk der nu har besluttet sig for at bruge stoffet ikke kommer galt i byen.

Folk som har bestluttet sig er ofte sværer at få overbevist til at de gør noget forkert, så hellere give en så korect oplysning som muligt, så de ikke kommer til skade, hvilket nu er det vigtigste! !

Ved ikke men jeg synes det kunne være en rigtig god ide!

(som sagde ingen link eller opfordninger, udelukket dis. om stoffet eller vejledning)

Link to comment
Share on other sites

tjaaa...jeg er begyndt at bruge Thermal Power (sorry hvis man heller ikke må skrive produktnavn uden links) - og det sparker sq røv når man træner. Kan direkte måle mig til et størrer fedttab. Har kun brugt det i en uge nu, og KUN de dage jeg træner - så er nok for tidligt at sige om det er noget vedvarende. Men produktet er en såkaldt ECA stack - så i teorien skulle det jo virke :-)

PS. er nemlig oxo træt af at mit fedttab går for langsomt *G*

Link to comment
Share on other sites

Bastardo: hvis du skal opnå et vægttab der HOLDER - så skal det gå langsomt og basere sig på varige omlægninger af din livstil, herunder kost og daglig fysiskaktivitet ud over træningen. Du er på sikker kurs mod at ende som 90 % af alle der forsøger at tabe sig - emd at du kommer til at veje det samme igen eller mere!

Link to comment
Share on other sites

hvis man ikke kan tabe sig hurtigt så det holder, så venligst forklar mig hvordan jeg i sin tid tabte 18kg med herbalife på bare 3 mdr. og derefter holdt vægten i 6 år.

Hvis man er i samme situation som jeg, der har meget svært (uanset kostomlægning og motion) ved at rykke sin vægt og denne i øvrigt li8gger stabil og har gjort det i mere end et år, ja så er kan piller som TP hjælpe en til at tabe det overflødige uden at skulle leve 2 år på kedekost før end resultater kan ses og derefter vil man selvsagt ikke tage på igen hvis ellers man lever videre som før.

De tilfælde hvor folk taber sig hurtigt og tager hele lortet på igen bagefter, det er typisk de som hele tiden spiser forkert og jævnt tager lidt på også, de vil selvsagt ikke få noget godt ud af en slankekur, slankekuren er den "hurtige" vej til vægttab, hvis man før og efter kuren fortsat tager på, så skal der selvsagt en kostomlægning til, selv er jeg stor tilhænger af kostomlægninger, men fordi min krop arbejdr som den gør og ikke reagerer særlig følsomt overfor om kosten reguleres til vægttab eller vægtforøgelse, så kan en form for hjælpemiddel være løsningen. :)

Men helt enig er jeg i at overvægtigt i langt de fleste tilfælde skyldes forkert kost, selv skærer jeg også først ned ved selve fedmekilden, nemlig fedtet, bruger aldrig olie el. lign. hvor dette ikke er nødvendigt, f.eks. når man bruner hakkekød af, der er der mange som tror at kødet bliver tørt hvis ikke de pladrer en halv liter olie i gryden først, dette problem løses ganske enkelt ved at investere i en ordenlig teflongryde af god kvalitet.

Tillige har mange en ide om at sovs skal være fedt for at være "rigtig", selv bruger jeg aldrig fedtstof i min sovs, det eneste fedtholdige jeg har i en sovs er letmælk, undervejs tilsætter jeg gerne lidt vand også for at justere konsistensen. :)

Mit tilfælde er så bare at jeg har foretaget alle disse justeringer, jeg spiser varieret, kød, grønt og frugt samt groft mørkt rugbrød.

Dernæst bruger jeg ikke fedststoffer i min madlavning, kun hvis f.eks. der skal steges svinekoteletter da disse er så magre at de ellers steger tør eller brænder, desuden optager f.eks. skinkekød ikke fedt når det steges, såvel som bøf af oksekød o.lign. heller ikke gør det. :)

Nu her står jeg så i den situation at jeg kommer fremad mod mit mål, jeg for brændt fedt af og får opbygget muskelmasse på samme tid, for at øge fedtforbrændingen er jeg begyndt med TP og det virker jo fint, tog dem med til lægen og rådførte mig der hvor jeg fik klart grønt lys til at tage dem og tillige vurdereds det også som en god hjælp iht at jeg nu også træner så meget som jeg gør.

Så jeg synes ikke at man altid skal kaste vrag på løsninger som inkluderer medicin til at opnå vægttab, det kan altså for nogle være en rigtg god og også holdbar løsning, desværre bruger alt for mange sådanne løsninger "forkert" og som følge deraf oplever de enten slet ikke noget vægttab, eller også lykkes det dem at æde sig tykke igen bagefter. ;)

Men slutteligt så er jeg 250% enig med jer i at kosten er det første sted at sætte sin "fede" finger *gg* når der skal udarbejds en plan for vægttab, helt sikkert. ;)

Link to comment
Share on other sites

hvis man ikke kan tabe sig hurtigt så det holder, så venligst forklar mig hvordan jeg i sin tid tabte 18kg med herbalife på bare 3 mdr. og derefter holdt vægten i 6 år.

Vil det sige at vægten ikke holdt alligevel eller...? Som du tidligere har skrevet er det ikke første gang du tager piller for at komme ned i vægt, og der er problemet så præcis som Arne skriver, at vægten ikke forbliver stabil, da det jo i realiteten ikke er et naturligt vægttab. Det er da fint for dig at din læge har givet dig "klart grønt lys" til at tage TP, men i min verden kan jeg ikke helt forholde mig til en læge der nærmest anbefaler dig at tage et produkt der er ulovligt :thumb_down: . En helt anden ting er at hvis du ikke føler du taber dig, men gør hvad du "skal", kan det måske være at du har nået din idealvægt, og reelt ikke har behov for at tabe dig mere..! Og desuden er det for mig langt mere tilfredsstillende både fysisk og psykisk at vide at jeg selv har tabt 37 kg. uden div. piller...... - selvom det har været en næsten uoverkommelig kamp, så har det været det hele værd.... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man nu har omlagt sine kostvaner til noget fornuftigt og man dyrker en del motion, så synes jeg det er i orden at sætte lidt skub i vægttabet - hvis man gør det lidt med hovedet...

Men dem der propper knolden med piller, sætter sig til computeren og taber sig ved at pillerne gi'r dem nedsat appetit - og i øvrigt ikk får andet motion end den kroniske sitren ben osv. får - dem har jeg ikk meget tilovers for - og den dag de stopper med at guffe piller, vil de føle sig trætte, udmattede og sultne som bare fanden - hva resulterer det i? - behøver jeg skrive det?

Nå videre - jeg vil egentligt gerne høre et par gode råd om hvordan man kan ændre sine kostvaner, så man ligesom kan holde dem fremover?

Jeg har skiftet halvdelen af colaerne ud med vand og den anden halvdel med light cola - bare for ikk blive for træt af kuren... Desuden har jeg skrottet smøret og så ellers spist lidt mere med omtanke - lidt mere grønt end før, mindre ris, pasta og kartofler - desuden har jeg byttet letmælken ud med skummet eller minimælk... - Det tror jeg sagtens jeg kan holde - jeg føler ikk det store afsagn af noget... Måske skal jeg med tiden ændre yderligere, men jeg er sikker på at hvis jeg laver for voldsomme ændringer fra dag til dag - så vil jeg ha større risiko for tilbagefald...

Lige for at I ikk har glemt det - jeg vil egentligt gerne høre et par gode råd om hvordan man kan ændre sine kostvaner, så man ligesom kan holde dem fremover?

Mange tak :)

Link to comment
Share on other sites

Bastardo: hvis du skal opnå et vægttab der HOLDER - så skal det gå langsomt og basere sig på varige omlægninger af din livstil, herunder kost og daglig fysiskaktivitet ud over træningen. Du er på sikker kurs mod at ende som 90 % af alle der forsøger at tabe sig - emd at du kommer til at veje det samme igen eller mere!

aehm ja det ved jeg så godt *g* måske man skulle sige jeg kun har brugt det herbalife til at smide kg på - nu er jeg på en anden slags diæt, som oxo kræver omlægning af kost mv. så mine kostvaner er skam omlagt for mange, mange,,,,mange måneder siden :-)

Og dyrker motion 3 gange om ugen sammen med vægttræning 3 gange om ugen - men ellers tak for info *g* :-)

Tvivler meget på min vægt kommer på igen *G* kræver vidst nok man har sultet sig og bragt sin forbrænding ned på et minimum, mine diæter gør det omvendte, hæver forbrændingen sammen med øget muskelmasse som igen er med til at øge forbrændingen.

Herbalife skal man kun bruge til at smide nogle kg hurtig på så man evt. kan holde motivationen og så direkte gå over på en anden form for diæt,hvor korrekt og varieret kost og motion er indlagt :-)

Link to comment
Share on other sites

Lige for at I ikk har glemt det - jeg vil egentligt gerne høre et par gode råd om hvordan man kan ændre sine kostvaner, så man ligesom kan holde dem fremover?

Mange tak  :)

Hemligheden for mig er mellemmåltiderne. Jeg varierer dem, så jeg ikke bliver træt af dem - og da jeg har en sød tand, så sørger jeg får at lave søde mellemmåltider, så det føles som om, at man ikke er på diæt. Som mellemmåltid spiser jeg fx:

- Hjemmelavet minimeal af risengrød og fromage frais - evt. tilsat mandler og kalorielet jordbærgrød ovenpå

- protein banankage

- protein kakaokage

- proteinpandekager - gerne med fromage frais og grød på (smager som marmelade)

- fromage frais + sødemiddel med musli/mandler/jordbærgrød/frugt eller?

- frugtsalat med fromage frais over

- en lille pose 'snack a jacks' 35 gr. (riskager) med enten karamel, barbeque eller ostesmag

- yoghurt

- koldskål og fromage frais

- 2 skiver knækbrød med frugtsmag

- nogle 'franske bagateller' med 3 % pikant smørreost (letvægter)

- proteinbomber (smager som trøfler), når jeg da ellers har det rigtige prot.pulver i huset :tongue:

Hvis du vil ændre dine kostvaner, så tag små skridt af gangen, så det ikke bliver for stor en omvæltning for dig. Fx. startede jeg med at indføre morgenmad og derefter begyndte jeg med kun at spise én portion til aftenmad og halvdelen til frokost. Var jo derefter automatisk sulten hurtigere og derfor kom mellemmåltiderne stille og roligt ind.

Jeg har også én ugentlig 'slikdag', hvor jeg må få lidt slik eller is eller chokolade om aftenen...så det ikke bliver for surt. Så er der kun 6 dage imellem 'forkælelsesdagene' og det er lige til at holde.

Held og lykke med det hele

Link to comment
Share on other sites

mm og man skal lære sig selv nye og spændende opskrifter til sund og slankende mad - fordi det er sundt og fedtfattigt mv. behøver det nemlig ikke at være kedeligt :-)

Selv sovs kan man spise, hvis man laver den på den rigtige måde - self. i små mængder men alligevel.

Men som det er sagt tidligere, start langsomt så det ikke bare blir surt med det samme og øv *S*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share