Military Press Vs. Behind Neck Press


Zoater
 Share

Recommended Posts

Jeg køre det to øvelser, men hvad er forskellen egentlig.... jeg føler Behind Neck Press går mere i ryggen (den øverste del) :unsure:

Men hvordan er jeres erfaringer?

Desuden har jeg fået at vide Behind Neck Press skulle få skulderen ud i en ydre position som ikke er optimalt? nogen der vil forklare?

tak ;)

Link to comment
Share on other sites

I Behind Neck bruger du nogle af de små muskler i det øverste del af ryggen, mens du i Millitary bruger den øverste del af brysttet mere.

Om det er dårligt at træne i ydrepositionen ved jeg ikke med sikkerhed men jeg bruger selv Millitary, da jeg synes at det er et mere naturligt bevægelsesmønster.

Link to comment
Share on other sites

Man kan komme til skade med alle øvelser. Men behind neck press vrider armene ud i en meget udsat position - og det er ikke en god kombination med et meget fleksibelt "led", som skulderleddet. Du kan beskadige rotater manchetten ved øvelser som behind neck press.

Men det er jo et valg, om man vil udføre den eller ej.

Military er en kanon-øvelse. Tager fat i triceps, forreste deltoids og (hos mig i hvert fald) trapz.

Link to comment
Share on other sites

Rasmus G>

Hvor alvorligt er dette?... jeg vil gerne blive ved med at køre behind neck, men kun hvis risikoen ikke er for alvorlig ;)

Nogen der kan forklare hvad der kan gå galt?

Hej

Jeg har altid kørt pres bag nakken, og det har aldrig givet mig problemer.

Lad være med at køre stangen længere ned end ørene eller dine overarmene kommer meget under vandret.

Jeg køre den altid i smithstativ, godt og sikkert.

MVH

Brian

Link to comment
Share on other sites

zb> Bare fordi du ikke har haft skader med øvelsen, behøver den ikke være sikker for andre... Og når du kører den i smith, så får du ikke trænet de stabiliserende muskler, der ellers ville sørge for at stangen kører i den rigtige bane. Alt i alt ikke noget jeg ville anbefale til nogen, men hvis du er tilfreds, så fred med det.

Link to comment
Share on other sites

Godt nok kan jeg ikke selv kører pres bag nakken som en fast bestandel i programet uden at få problemer med den ene skulder. Men dette skyldes nu mest af alt en gammel skade som jeg har fået af at kører for tungt i flyers. Men såfremt man er rimlig fleksibel i skulderen er der ingen grund til fuldstændigt at afskrive en øvelse som den. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel et spørgsmål om ikke at presse sig selv for meget i denne øvelse og stoppe hvis skulderen siger fra 

En øvelse, hvor du ikke presser dig selv er vel heller ikke optimal og hvis dine skuldre siger ffra er skade måske allerede sket. Jeg holder mig til millitary, da jeg har min rotator-cuf kjær

Link to comment
Share on other sites

zb> Bare fordi du ikke har haft skader med øvelsen, behøver den ikke være sikker for andre...

Det er også derfor at jeg skriver at den ikke har givet mig problemer ;)

Og når du kører den i smith, så får du ikke trænet de stabiliserende muskler, der ellers ville sørge for at stangen kører i den rigtige bane.

Det er korekt, men det betyder ikke at øvelsen er til at lukke op og skide i.

Hvis man ikke har problemer med at køre øvelsen, så er der ikke noget galt i at køre den tid til anden.

Det er også sikker at køre øvelsen i smith stativ, der er ikke så store chancer for at tabe stangen.

Man skal overveje hvad man gerne vil have ud af træningen og vælge øvelsen ud fra det.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share