xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 25-4-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,4x5x80

dødløft 4x8x50

Benpress maskine 4x8x140

Knæ fleksion 3x15x13

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x45

skrå dumbbell press 4x5x21

bench dips 4x8

biceps dumbbell 8x13.5, 4x17.5, 16x7, 8x13.5, 4x17.5, 16x7

skulder pres 5x8x7

triceps extension barbell 2x8x7

dødløft var meget hårdt for ryggen, så jeg har udskudt lørdagens træning, og håber, der er åbent søndag endnu.

Jeg fatter ikke rigtig, at nogen kan løfte over 200 kg i dødløft.

Ellers gik det godt nok, bortset fra, at jeg er blevet noget flommet for tiden, selvom jeg ikke tager på tilsvarende.

Jeg skulle have overtaget den "nye" bil torsdag, men den skulle lige til syn først, og den dumpede lige på 6 punkter, så leveringen er udskudt på ubestemt tid.

Link to comment
Share on other sites

træning 28-4-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,6x2x85

dødløft 8x50,4x5x50

Benpress maskine 5x5x150

barbell row 5x5x50

skrå dumbbell press 5x5x29,5

Træk til bryst (kædetræk) 5x5x50

Knæ fleksion 15x13,2x12x20

læg 3x10x30

bench dips 6,8,10,12

biceps dumbbell 4x17.5, 8x11, 16x7, 4x17.5, 8x11, 16x7

side laterals 5x8x5

triceps extension barbell 8x7, 8x8, 8x9

Jeg havde glemt, hvad Hatfields egentlig gik ud på, så jeg startede tungt, og jeg tænkte, det ikke kunne passe med 5x2, så jeg tog 6x2.

Det er vist også noget med, at man ikke må træne andet end bænkpress undervejs, men jeg vil ikke undvære dumbbell press, selvom det måske blev lidt for tungt idag.

Der var ingen andre, som ville træne med vægtstang idag, så jeg kunne bruge den når jeg havde lyst. Det var godt.

Link to comment
Share on other sites

Mål søndag aften (afslappet)

Lår 60 cm.

Livvide 100 cm.

Mave tykkeste sted 105 cm.

Bryst 111 cm.

Arme 39 cm.

vægt mandag morgen 92 kg.

(Det går den forkerte vej, så jeg må til at gå lidt mere, og gå lidt mindre til øllene igen)

Link to comment
Share on other sites

træning 1-5-2002:

5 minutter motionscykel.

min hukommelse er åbenbart som en si, så det blev 4x8 dag idag + hatfield cat.

Bænkpres 10x10,5x50,5x2x75

dødløft 5x8x40

Benpress maskine 4x8x140

barbell row 5x60,4x8x50

skrå dumbbell press 4x8x21

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x45

Knæ fleksion 3x15x20

læg 3x8x40

bench dips 8,12,15

biceps dumbbell 4x18.5, 8x11, 16x8, 3x18.5, 8x13.5, 15x8

side laterals 4x8x5

triceps extension barbell 3x8x9

Mens jeg trænede skrå bryst (sekvens/supersæt med barbell row) var der 2 fimsede undertøjsmodeltyper i følgeskab med en vildt overvægtig fyr, som nuppede den vægtstang, jeg havde sat op til barbell row, så jeg måtte tage bænkpres stangen istedet og finde vægte til den.

Jeg fatter ikke folk, der går hen og nupper en stang med vægte, der ligger højst en meter fra en, der er igang med at træne, og som tilfældigvis ikke evner andet end at mumle en protest under skrå dumbbell øvelsen.

Der var også nogle drenge, som jeg ikke plejer at se, som havde erobret stort set alle håndvægte, mens jeg trænede biceps, så det blev lidt alternativt.

Der var til gengæld også nogle interessante piger, som jeg ikke har bemærket før (desværre 2 af dem med fyr på (med)).

(jeg glemte lige: mine arme var vildt store, da jeg fik smidt tøjet efter træning)

(jeg glemte også, at skrå dumbbell faktisk endnu en gang var lidt for tung. Jeg skal nok passe på ikke at få skader)

Link to comment
Share on other sites

træning 4-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 4x15x50

dødløft 3x15x40

Benpress maskine 3x15x120

knæ extension 15x30, 2x15x40

barbell row 3x12x50

skrå dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 15x18.5

Træk til bryst (kædetræk) 15x35, 2x15x30

Knæ fleksion 3x15x10

læg 3x15x30

bench dips 8,15,15

cable rowing 15x50,10x50

især barbell row var meget hård for min kondition, (sådan at jeg måtte sætte mig efter hvert sæt) og træningen sluttede med at jeg ingen energi havde, så jeg stoppede midt i det hele.

Link to comment
Share on other sites

Vil lige pointere at det ikke er meningen at man har en 3. bænkpres dag i Hatfield cyklussen. Jeg kan se du kører en dag med 4 sæt x 15 reps. Jeg kan med 100 % sikkerhed sige at det vil have en negativ indvirkning på cyklussen. Hvis du skal køre en avanceret cyklus som Hatfield´s cycle, så bør du nok tilpasse resten af programmet efter det også. Man kan ikke bare smide det ind i et vilkårligt program.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ: Der skulle egentlig stå 3x15x50,  men jeg har også overvejet at reducere til 2 ugentlige træningsdage ved at blande mine øvelser (ud over bp) så begynde på decideret motionstræning ved siden af.

Jeg har ikke tid til at tage i centeret mere end 3 gange om ugen, og det skal helst ned på 2 gange om ugen.

Men hvad med incline dumbbell press sammen med Hatfield bp? Må man godt det? (altså samme dag!?)

Link to comment
Share on other sites

træning 6-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Benpress maskine 5x160,5x170,2x5x180,5x150

Knæ fleksion 3x15x20

Bænkpres 5x50,5x3x85

Træk til bryst smalt håndtag (kædetræk) 5x50,5x60,3x5x70

knæ extension 3x15x40

læg 3x8x40

skrå dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 2x15x17.5

dødløft 5x5x60

cable row 4x10x80

biceps dumbbell 5x17.5, 8x11, 15x6, 5x17.5, 8x11, 15x6

triceps one arm dumbbell extension 4x8x8

Det var tydeligt, at det allerede er begyndt at blive hårdt med Hatfield. Det virkede som om 4 reps er en mulighed men 5?

Jeg må hellere drosle ned på bryst. Jeg vil dog stadig køre mine 15 reps incline dumbbell.

Det virkede som om, der var småproblemer hele vejen rundt i alle hjælpemuskler, mens brystmusklerne selv er stærke nok. Jeg overvejer at tilføje diverse hjælpeøvelser, spørgsmålet er bare hvilke.

Under dumbbell press var triceps trætte, så jeg valgte at træne dem lidt specifikt. (Desværre var bænken, som jeg bruger til bench dips optaget på det tidspunkt)

Der var generelt mange, som ville træne det samme som mig.

Træk til brystet med smalt fat virker ikke godt, da stakken bliver sat uden at jeg bliver strakt ud. Jeg vil prøve med smalt greb på en bred stang næste gang.

Dødløft virkede helt problemfrit, hilket er underlgt, da benene fik mere end jeg har prøvet i mange år.

Jeg kan tydeligt mærke, at jeg plejede at tage 8-10 reps hele vejen op i benøvelserne sidst jeg var stærk. 5 reps giver meget større skadesrisiko. Under de tunge øvelser var det tydeligt, at der var fibre i balderne, der gav op undervejs. Men mine 120 kg øvelser sidst havde overbevist mig om, at jeg burde kunne tage hele stakken (190), det turde jeg bare ikke, og nu vil jeg nok lige øge lidt i reps før jeg prøver igen.

Jeg vil det næste stykke tid reducere til 2 ugentlige træningsdage og holde weekenden fri. Så vil jeg gå, løbe og/eller cykle i weekenden istedet.

Bortset fra Hatfields vil jeg så blande tunge og lette øvelser, så der ikke længere er decideret lette og tunge dage.

Link to comment
Share on other sites

træning 11-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,5x3x75 (var det nu 2 eller 3 man skulle tage på cat dag?)

dødløft 3x15x30

Benpress maskine 3x15x150

barbell row 3x12x50

skrå dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 15x18.5

Træk til bryst (smalt) (kædetræk) 8x45,3x8x50

Knæ fleksion 3x15x13

læg 3x8x50

Jeg holdt mig på halvanden time, men jeg kan mærke, at jeg mangler noget motion generelt, så det er ikke noget at glæde sig over.

Weekenden bød på lidt mere end 2x5 timer med motorsav, men det gav stort set kun motion til venstre biceps og nedre ryg. Jeg gik også et par små ture (kortere end 1 time pr. stk.)

Link to comment
Share on other sites

træning 14-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,5x70,5x4x85

dødløft 4x8x50

Benpress maskine 8x120,3x15x120

barbell row 3x12x50

skrå dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16

Træk til bryst (smalt) (kædetræk) 4x8x50

Knæ fleksion 3x15x13

bench dips 8,15,12,10

triceps extension dumbbell 2x8x8

Der var et par over standard kvinder, som morede sig meget sammen over noget den ene sagde til mig, mens jeg trænede dips. Det var meget distraherende men på en positiv måde.

Bryst var noget præget af, at jeg fik lavet et af løftene skævt (vores bp stativ ertemlig skævt), så jeg var noget nervøs undervejs, men det kørte mere overbevisende end 5x3 alligevel.

Jeg kunne mærke mine biceps fra weekenden undervejs, men da jeg kom til dumbbell pres var det pludselig triceps jeg kunne mærke.

Der er en stigende tendesn til småskader rundt omkring, og jeg tror lige nu ikke, jeg kommer til at gennemføre Hatfields. Det er for tungt i forhold til, hvad jeg plejer, og jeg gider ikke de lange pauser, men forløbig fortsæter jeg.

45 min gåtur om aftenen

Link to comment
Share on other sites

træning 16-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,5x2x75

dødløft 8x36,3x5x75

Benpress maskine 3x8x150

barbell row 8x56,2x10x56

skrå dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x45

Knæ fleksion 3x15x20

bench dips 4x8

triceps extension dumbbell 2x8x8

Link to comment
Share on other sites

træning 21-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,2x80,5x5x85

dødløft 3x8x50

Benpress maskine 3x8x150

barbell row 2x12x50,8x50

skrå dumbbell press 3x15x11

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x45

Knæ fleksion 3x15x10

cable rows 2x12x80

bench dips 8,15,15

triceps extension dumbbell 2x6x9,8x8

Link to comment
Share on other sites

træning 23-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,,5x2x78

dødløft 5x50,5x60,5x70,5x80,5x90,2x100

Benpress maskine 2x20x120

barbell row 4x10x50

skrå dumbbell press 5x15x11

Træk til bryst (kædetræk) 8x45,10x40,8x40,8x35

Knæ fleksion 2x(15+15)x10

knæ extension 4x15x40

Jeg har meget sjældent trænet så hårdt som de 5x5x85 i tirsdags. Jeg frygter lidt næste tunge gang, men der er absolut ingen tegn på skader, efter jeg har begrænset mit program voldsomt, og efter at jeg er begyndt at tvinge mig selv til lange pauser under bænkpres.

Jeg tænkte, at jeg måtte tage mig lidt sammen og teste lidt tungt i dødløft, så det lidt kunne matche bænk, så jeg trænede noget tungere end vanligt idag. Fingrene står af ved 70-80 kg, og ryggen vil helst ikke over 90, i hvert fald ikke, hvis jeg træner så meget volumen.

Det med fingrene er værst. Det virker nærmest som om blodet bliver nede i fingrene under øvelsen, så jeg prøvede at slippe stangen helt mellem hvert løft, og det hjalp en del.

Benene skulle ikke trænes for tungt i dag, så jeg prøvede at gå i den modsatte grøft. Jeg kunne nok mindst have taget 25 gentagelser i hvert sæt, men det var bare for at prøve noget nyt.

Jeg gad ikke triceps i dag, selvom det nok ville være nyttigt i forhold til bp. Det bliver spændende med 5x6x85 i næste uge. Selvom jeg har stukket til til bk idag, så kan jeg hellerikke forestille mig  at kunne sætte mig op til resten af  programmet når 5x6 øvelsen er ovre.

Samtidig ligger jeg og føler mig fjollet, når jeg kører 5x2 eksplosivt, så jeg dropper helt klart tilbage til noget simplere senest når Hatfield er ovre (efter uge 11 BK !-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svage underarme og hændre/fingre, og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg ikke med lethed kan klare 100 kg.

Når jeg kommer over 70 kg bliver mine fingre røde og tykke og helt tydeligt fyldt med blod (indvendigt altså). Det er også kun 2. gang, jeg prøver at træne med mere end 70 kg.

Link to comment
Share on other sites

træning 28-5-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50,2x80,5x6x85

dødløft 3x12x50

Benpress maskine 3x8x120

barbell row 2x8x50

Træk til bryst (kædetræk) 4x8x40

Knæ fleksion 3x15x20

knæ extension 3x15x46

cable rows 3x12x80

bench dips 2x8

dumbbell skulderpress 15x6,15x7,15x8

triceps extension dumbbell 2x6x10,2x8x7

Jeg brugte mobilens ur for at få pauserne lange nok. Jeg var slet ikke motiveret, og det føltes som om der var skader over det hele i starten af bp, men de 3 sidste sæt gik helt ok.

Måske skulle jeg have varmet ordentlig op? Men nu er det jeg frygter overstået, så er det bare om jeg har disciplin til at køre Hatfield færdig.

Der var vild forvirring efter bænkpress+dødløft, hvor alle tog vægte og maskiner fra hinanden, så det blev lidt noget rod.

Der var en del flere sild end jeg plejer at se, som skulle til aerobics eller spinning, og der var kun en enkelt pige, som rendte rundt og lavede alle øvelserne "forkert".

Alt i alt en dejlig dag.

Link to comment
Share on other sites

Tak BK

Jeg glemte helt i min rus i går, at jeg var ved at få krampei benene under de 2 første af sættene, og i andet sæt havde jeg problemer med at holde ryggen i bænken.

Jeg spekulerer på, om jeg skulle øve med 5x5 ind imellem efter Hatfields for at få mere sikkerhed ind i øvelserne.

Jeg vil helt klart tro, at en, der er vandt til at løfte 5 reps eller lavere har lettere ved Hatfields end en 8-15 mand som mig selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været i Århus idag, så det blev ikke til træning.

Jeg kunne mærke en del led problemer under en tur i Bilka, så jeg regner med at vente med at træne til på tirsdag.

Weekenden skal nok som efterhånden sædvanlig gå med 2x5 timer med motorsav.

Jeg plejer at gå tur hver torsdag med en gruppe mennesker herude lokalt (det plejer jeg ikke at skrive i loggen) men det blev også droppet idag.

Link to comment
Share on other sites

træning 04-06-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50, 3x70, 2x80, 3x2x90

dødløft 5x50, 4x5x80

Benpress maskine 10x120, 10x130, 10x140, 10x150

barbell row 3x8x50

skrå dumbbell press 3x15x13.5

Træk til bryst (kædetræk) 5x8x40

Knæ fleksion 3x15x20

Knæ extension 4x8x50

bench dips 5x8

skulder pres dumbbell stående 3x8x8

Det var uklogt at køre skulderpres, det rykkede lige op i den gamle "skade" med ømhed midt i brystet. Jeg håber ikke, det får indflydelse på resten af Hatfield.

Det er imponerende som en vægt på sølle 8 kg tilsyneladende kan rive op i tingene.

Skrå dumbbell pres var også temlig tung.

Der var en pige, der kørte træk til nakken, bortset fra, at det kun var træk til ørerne i den ene side. Jeg krummer tæer, når jeg ser sådan noget, men jeg holder mig indtil videre fra at kommentere det overfor pigerne. (Jeg har i mit tidligere liv kommenteret alt, hvad jeg synes var underligt, og det er nok hellerikke heldigt, så jeg holder munden lukket)

Hatfield: Jeg antager, at det er meningen at denne uge skal være let. Det var nok mere rimeligt med 5x2x90, hvis det skulle passe lidt til de to sidste uger.

Benene har helt klart ikke godt af at nøjes med en træning pr. uge. Jeg antager, at jeg har holdt vægten ved at tabe masse på benene, sådan så det i hvert fald ud.

Når træningen nu ikke varede længere end den gjorde (til bryst) så nød jeg at lægge beslag på bp stangen først 25 min under bp, og derefter 10 min yderligere under dødløft.

Fingrene havde stadig ikke godt af dødløft, og jeg havde egentlig planlagt at starte på chinups igen, men det blev til temlig tung dødløft istedet med tykke røde fingre som resultat.

Link to comment
Share on other sites

træning 06-06-2002:

5 minutter motionscykel.

Bænkpres 5x50, 3x70, 5x2x75

barbell row 5x50, 5x5x75

Benpress maskine 5x120, 5x5x150

Træk til bryst (kædetræk) 5x8x40

Knæ fleksion 3x15x10,2x15x20

Knæ extension 5x60

Jeg tror jeg er forelsket! Der var en sød pige (d.v.s. hun så sød ud) som jeg så for anden gang i går til træning (første gang er længe siden)

Hun har bare de lækreste nøddebrune lår. De er ca. på størrelse med mine, og dermed måske lidt overproportionerede til hende, men de klarede stramme tigths uden synlig deformering, og (måske desværre derfor) uden ridebukse tendens. Der var lidt mave, som gik ud over nævnte tights, men ikke alarmerende (efter min mening), og måske kunne overkrop og bryster godt have lidt mere fylde, men hun er lige en pige efter min smag.

Ryggen (min egen) så klart bedre ud efter dagens træning, end den gjorde i mandags (efter 6 træningsfrie dage), men man kan jo ikke tilbringe hele tiden foran et kamera.

Jeg var klart for nervøs til at løfte de 5x5x75 kg i barbell row, men det var bedre for hænderne end 5x5x80 kg dødløft tirsdag.

Jeg vil nok satse på at øge reps en del, for så at lande omkring 8 efter Roskilde.

Hvis nogen er interesserede i at prøve lidt frivilligt skovarbejde, så er weekenden sidste chance før Roskilde (for mit vedkommende) De 10 rummeter træ, jeg har savet skal lige sorteres i 3 forskellige aldersklasser, og det ligger i bunker spredt over ca. 100 meter, så det giver god motion (stykkerne vejer fra under 5 til over 50 kg).

Link to comment
Share on other sites

x-jyden - skriver du ikke den cardio du laver, eller laver du bare ikke andetend det vi hører? Hvis dit mål er vægttab, så skal den del vel også med (og vi er mange søde piger til spinning, skal jeg hilse og sige...)

Og med hensyn til at kommentere folks fejlagtige udførelse: Jeg har siddet og kørt adduktor og abduktor og træk til nakke og 20.000 gentagelser og 60% af maxpuls, når jeg trænede cardio - bare fordi jeg ikke vidste bedre. Og hvordan det er lykkes mig at tabe mig og komme til at se bare nogenlunde ud, er mig et under.

Min pointe er - jeg ville have elsket at få noget hjælp og nogle gode råd undervejs - man er temmelig meget på herrens mark, når man har fået sin første prøvetime, og så er lidt for genert til at hive fat i instruktøren igen.

Så hvis du kan holde tonen venlig og ikke nedladende og ikke kun vil hjælpe, fordi folk har stramt tøj på ;) så synes jeg bare du skulle give alle de råd fra dig du kan. Du kan evt. starte med at spørge om de har lyst til at få hjælp eller ej.

Nok fra lommepsykologen

- Mette

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet med en af de kvinder, der virker klart mere seriøs end gennemsnittet.

Benmaskine:

Jeg fortalte, at maskinen kun giver større røv og inderlår (det var efter, at TJ havde lært mig, at den ikke også giver større ridebukser), og jeg viste hende mine inderlår, som jo går sammen de 10 øverste cm, når jeg står almindeligt. Den fes overhovedet ikke ind.

Ryg:

Der er enkelte meget flotte piger/kvinder, som træner træk til nakke/bryst på en hensigtsmæssig måde. Men flertallet træner helt vildt. Jeg har ikke meget mod på at rette på 80 % af de kvindelige motionister.

Det lader til, at de synes, det er nærgående nok, hvis jeg kigger på dem.

Jeg kan nok godt ligne lidt en gammel gris, når jeg lister rundt og træner,.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share