Omkring 10 øl


TimGun
 Share

Recommended Posts

:blink:

Bagstiv søndag aften og kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad effekten er af den sædvanlige bytur i weekenden? Der nok ryger jo nok en 8-12 pils indenbords på sådan en aften/nat.

Prøver at tabe lidt vægt for tiden.

Er det lige som at sluge en spand med madoile og tage på en god druktur?

Får som regel løbet en lang tur dagen derpå, men først om aftenen.

På forhånd tak for til dem der har et bud.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens tabe dig selvom du drikker øl, men hvis du virkelig vil tabe dig, så lad være med at drikke øl.

Man kan jo sagtens more sig uden alkohol.

.. eller nogle kan..

Men prøv om du ikke kan holde dig fra dem, eller bare lad være med at drikke ret mange.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha noget skub i vægttabet, så prøv at holde dig fra alkohol og i særdeleshed øl i en periode...

For 1½ års tid siden var jeg som altid lidt på kur, men jeg ville sætte ordentligt gang i den... Jeg motionerede hver dag og jeg tabte mig gangske langsomt - sådan cirka et par kilo i måneden...

Så fik jeg lige det råd om at holde mig fra alkohol - så bankede jeg 8 kilo af badekaret på 2 måneder - dvs. at jeg sådan circa havde fordoblet mit vægttab...

Jeg kan forsøge mig på en (sø)forklaring af det hele - ellers bli'r jeg nok rettet rimelig hurtigt af een med en masse "flueben" under navnet...

Alkohol nedsætter konditionen og forbrændingen og det er i sig selv en dårlig ting - øl er så til og med en flasker fyldt med kalorier...

Det skal nok siges at jeg så mødte senere op til festerne fredag så jeg lige kunne nå at smide tasken hjem og cykle lidt inden jeg satte mig på en kasse øl med en klaphat på hovedet...

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Med en klaphat på hovedet :D

Well det bedste ville jo være at droppe øllene, men det er jo ret umuligt.. Men så skær lidt ned på dem ;)

En tommelfinger regl: 3 øl = En pose slik - Og så har vi faktisk været lidt flinke, for der er lidt mere de 3 øl end i en pose slik, men bare lige sådan en god "Skræmme-regel".

Link to comment
Share on other sites

En tommelfinger regl: 3 øl = En pose slik - Og så har vi faktisk været lidt flinke, for der er lidt mere de 3 øl end i en pose slik, men bare lige sådan en god "Skræmme-regel".

hvor stor pose snakker vi om? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
En tommelfinger regl: 3 øl = En pose slik - Og så har vi faktisk været lidt flinke, for der er lidt mere de 3 øl end i en pose slik, men bare lige sådan en god "Skræmme-regel".

hvor stor pose snakker vi om? :tongue:

Bare en alm pose med 100gr.. Altså en 10kr´s pose ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal knokle en time på kondicyklen (ca. 22 km) i moderat tempo (puls 120-140) for at forbrænde hvad der svarer til 4 øl (500-600 Kcal) - så alt efter hvor mange jeg drikker, kan dagen efter hurtigere blive en sjovere dag på mere en éen måde ;)

Som med alt andet kondiudstyr er der natuligvis tale om ca. tal.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

En tommelfinger regl: 3 øl = En pose slik - Og så har vi faktisk været lidt flinke, for der er lidt mere de 3 øl end i en pose slik, men bare lige sådan en god "Skræmme-regel".

hvor stor pose snakker vi om? :tongue:

Bare en alm pose med 100gr.. Altså en 10kr´s pose ;)

Nu kan du jo ikke sammenligne 100g slik med 1litr øl :blink:

Og problemet med Øl er nok ikke dets kcal mængde men at alkohol er et toxin/gift :devil::tongue:

Fra Carsberg.dk:

Facts om øl!

(mangler lige)

Feder øl?

Der er ingen fedt i øl. Det er forholdet mellem energien i det vi spiser og drikker, og den energi, vi forbrænder, der afgør, hvor godt vi holder vægten. Indtager vi mere energi, end vi forbrænder, tager vi på i vægt.

Det er således ikke et spørgsmål om øl feder, men om vi spiser og drikker for meget i forhold til den energi, vi forbrænder, f.eks. gennem arbejde og motion.

Vi måler energiindholdet i fødevarer i kalorier (kcal) eller i joule (kJ). Antallet af kalorier er et populært udtryk for, hvor meget vores mad og drikke feder.

100 g pilsnerøl har et energiindhold på 39 kcal. Sammenlignet med mange andre drikkevarer er det ret lavt.

Hvad er næringsindholdet i øl?
Pilsnerøl indeholder 0,2-0,3 g protein pr. 100 g.

Der er ca. 2,4 g kulhydrat pr. 100 g, som stammer fra råvaren bygmalt. Gæren har omdannet langt det meste kulhydrat til alkohol og kulsyre.

Kulhydrat spiller en vigtig rolle for øllets kvalitet, fordi det giver øllet fylde.

I forhold til sodavand, som har et kulhydratindhold i form af sukker på ca. 10 g pr. 100 g, er der altså kun ca. en fjerdedel i øl.

Vitaminer og mineraler i ØL?

Ja det er der. Øl er ikke bare et nydelsesmiddel men også et næringssmiddel.

Indholdsstofferne i øl er præget af, at det er lavet på basis af et naturprodukt, nemlig bygmalt.

Bygmalt indeholder B-vitaminer og mineraler. Mængderne svinger lidt, fordi der er tale om en naturlig råvare.

I lørdags drak jeg 12 bajsere til for-fest(4 i timen ca.):

Total ltr: 3,96 * 390kcal = 1544,4kcal :w00t::tongue:

Havde det været Juice: 3,96*450kcal = 1782 :w00t::w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Drik sprut i stedet for ;)

Jeg har altid ønsket at sige det som et godt råd og endda mene det!!

Ja - det er et godt råd - der skal mindre mængder til for at give effekt og drikkes det rent slipper man også for kalorierne fra juice oa. :lol:

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Mette:

Breaker_TG:; hehe, ja eller snaps! Der er endnu mindre kcal i, og så kan man drikke vand for resten af aftenen og stadig bevare det gode humør. 

Aiiiiiieeee.....der er jeg så ikke helt enig når vi snakker om snaps - det gode humør og snaps følges sjældent ad - snaps går lige i handskerne, det er noget fanden har skabt.

Link to comment
Share on other sites

Der er i hvert fald færre kcal i så på den led er det da bedre en øl. :)

Nicht so schnell...

Ihvertfald bekræftes hvor?

Mente godt nok der stod noget i kulhydrat faq'en om alko, men nope...

De KCAL der er i øl og sprut stammer vel hovedsageligt fra den rene alkohol :unsure:

Med udgangspunkt i at 100ml = 100g

1ltr øl 4,6% = 46g alkohol

1ltr 37,5% sprut = 375g alkohol

Så du kan drikke 8 gange så meget øl som fx vodka for at indtage samme mængde alkohol..... Og jeg tror sgu ikke på at en 1ltr vodka kan hamle op med 24bajere på en aften... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvem du er :tongue:

Siger du du kan drikke 8ltr, he he ;)

Bare mængden af væske gør jo en total wasted...

Og hvis man nu ikke drikker sin sprut i shots, men med juice ;) eller sodavand så er kcal da ihvertfald højere....

Link to comment
Share on other sites

Og hvis man nu ikke drikker sin sprut i shots, men med juice ;) eller sodavand så er kcal da ihvertfald højere....

Så løber man en tur med en promille på 2,5.

Det er ret vildt faktisk, jeg har aldrig tænkt over hvor mange kalorier jeg sidder og smider i mig på mine drukture.

p.s har klaret 6 liter øl på lidt over 2 ½ time, var jeg sku stolt af med min vægt på ca 79 kg.

Kan bare ik huske det så godt :wacko:

Link to comment
Share on other sites

p.s har klaret 6 liter øl på lidt over 2 ½ time, var jeg sku stolt af med min vægt på ca 79 kg.

Kan bare ik huske det så godt :wacko:

Damn, din kloak :tongue:

Har prøvet at søge på et par sprut producenter for at finde en dekleration,men ik lykkedes endnu....

Og kan ikke huske hvor jeg har set noget om energien i 1g alkohol her på mol... :unsure:

devito

Link to comment
Share on other sites

Der er ca. en faktor 4 til forskel mellem en fadøl og et glas snaps mht. kcal.

reference:

http://www.google.dk/search?q=cache:yi3_l_...naps+kcal&hl=da

Et glas snaps (2 cl) 6,7 g alkohol 50 kcal

Et glas tør sherry (5 cl) 8,0 g alkohol  60 kcal

Et glas cognac (3 cl) 9,6 g alkohol 70 kcal

Et glas vodka (3 cl) 10 g alkohol  70 kcal

Et glas rom (3 cl)  10 g alkohol 70 kcal

Et glas whisky (3 cl) 10,8 g alkohol 75 kcal

Et glas portvin (5 cl) 7,8 g alkohol 80 kcal

Et glas gin (3 cl) 11,4 g alkohol  80 kcal

Et glas madeira (5 cl) 9,0 g alkohol  85 kcal

Et glas rødvin (12 cl) 11,4 g alkohol 90 kcal

Et glas Bailey (4 cl)  5,0 g alkohol 125 kcal

En halv liter fadøl (50 cl) 18,5 g alkohol  200 kcal

Det er så ikke taget rent ud fra alkoholen... Men er nu oz lidt mistroisk over for de tal der ;)

De g. alkohol de for frem passer da vist ikke lige helt(hvis det da holder at 1ml = 1g)...

Lad os sige du drikker 10 50cl fadøl. = 5ltr fadøl 185g alkohol og 2000kcal

For at opnå samme alkohol(185/6,7=27,61) må du drikke 27,61*2cl snaps = 0,5522ltr snaps 185g alkohol 1380,5kcal

Så med de tal ville du spare en del kcal på samme mængde alkohol...

Men hvis du foretrækker +27snaps shots overfor 10 fadamser så værsgo ;)

Link to comment
Share on other sites

Fuck så har jeg haft mega kalorieoverskud, når jeg har sat på den engelske pub i esbjerg :pint:

OT: Hvor ligger den engelske? Nu kalder du vel ikke Paddy for engelsk vel :w00t: ;)

Og så lige en tur på madexpressen og så behøver man vist ikke flere kcal den weekend B)

Link to comment
Share on other sites

Der er ca. en faktor 4 til forskel mellem en fadøl og et glas snaps mht. kcal.

reference:

http://www.google.dk/search?q=cache:yi3_l_...naps+kcal&hl=da

Et glas snaps (2 cl) 6,7 g alkohol 50 kcal

Et glas tør sherry (5 cl) 8,0 g alkohol  60 kcal

Et glas cognac (3 cl) 9,6 g alkohol 70 kcal

Et glas vodka (3 cl) 10 g alkohol  70 kcal

Et glas rom (3 cl)  10 g alkohol 70 kcal

Et glas whisky (3 cl) 10,8 g alkohol 75 kcal

Et glas portvin (5 cl) 7,8 g alkohol 80 kcal

Et glas gin (3 cl) 11,4 g alkohol  80 kcal

Et glas madeira (5 cl) 9,0 g alkohol  85 kcal

Et glas rødvin (12 cl) 11,4 g alkohol 90 kcal

Et glas Bailey (4 cl)  5,0 g alkohol 125 kcal

En halv liter fadøl (50 cl) 18,5 g alkohol  200 kcal

Det er så ikke taget rent ud fra alkoholen... Men er nu oz lidt mistroisk over for de tal der ;)

De g. alkohol de for frem passer da vist ikke lige helt(hvis det da holder at 1ml = 1g)...

Lad os sige du drikker 10 50cl fadøl. = 5ltr fadøl 185g alkohol og 2000kcal

For at opnå samme alkohol(185/6,7=27,61) må du drikke 27,61*2cl snaps = 0,5522ltr snaps 185g alkohol 1380,5kcal

Så med de tal ville du spare en del kcal på samme mængde alkohol...

Men hvis du foretrækker +27snaps shots overfor 10 fadamser så værsgo ;)

Nu er 2-3 "glas" snaps også nok til mig.. :lol:

Men på den anden side så er jeg heller ikke på kur!! ;)

Link to comment
Share on other sites

2-3 snaps? Hmmm - det ku jeg ikk få mig selv til at drikke - synes det smager værre end Absinth...

Ellers vil jeg nu foretrække en flaske billig tyskervodka og 2 liter appelsinjuice - men det ser ud til at være en kaloriesynder alligevel - :(

Edited by Currant
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share