Hvem vinder EM


Chris27
 Share

  

117 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja jeg har set Spanien og Real Madrids kampe. Jeg har Tv Danmark.

Nu siger jeg heller ikke at Casillas er ringe, men mener stadig at Canizares er det bedre.

Men grunden til at Real Madrid er gået ned til foråret skyldes jo klart at de ikke har flere penge til at bestikke dommeren og andre med :devil: :lol: :)

Daaaanmaaark :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sverige nupper trofæet. De er et godt sammenspillet hold, hvilket er langt bedre end de fleste stjernespækkede hold med deres primadonnaer med nykker. Bare se hvordan det gik i kval'en.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Lige et råd, hvis i praktiserer TOTAL VIKINGE POWER når i ser fodbold:

Spørgsmål:

Hil Troels! Når nu danmark skal spille EM er det så iorden at man, i tilfælde af at de andre kommer foran i en emap, smadre fjernsynet med TOTAL VIKINGE POWER!

Svar:

Troels: Hej, Morten. Hvis det er dit eget fjernsyn, så er det selvfølgelig i orden. Det kommer nok også an på, om de andre fører 3-0 eller kun 1-0.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hjertet siger Tyskland, men forstanden siger Italien :lol:

Italien har seriøst et super-hold i år.

Hvis alle de fantastiske stjerner kan finde ud af at arbejde sammen som et hold, kan de gå hele vejen.

At opleve Cassano og Totti spille sammen er helt fantastisk. I Roma laver de små mirakler.

Mod DK tror jeg dog at Trap laver en kæmpe brøler - det ser ifølge Gazzetta dello Sport ud til, at han smækker Cassano på bænken fra start. Skandaløst imho.

Iøvrigt er de danske medier vist løbet med halve vinde, så vidt jeg umiddelbart kan se.

Ifølge de fleste medier (EB, BT m.fl) har Italien allerede oplyst deres star-opstilling.

Men ifølge dagens Gazzetta, har Trap ombestemt sig, og har ændret i opstillingen.

Til dagens træning havde han sammensat en ændret start-opstilling og vil iøvrigt nu ikke fortælle hvad den endelige opstilling bliver.

Citat fra Gazzetta:

Ma ieri - ha poi spiegato il Trap - in allenamento la squadra titolare che ho schierato è stata un'altra e hanno segnato altri giocatori, quindi non è per nulla tutto deciso".

Her fortælller Trap at der intet er afgjort mht startopstillingen endnu.

Se iøvrigt http://www.gazzetta.it/Calcio/nazionale/20.../09/trap1.shtml (italiensk tekst, dog)

Iøvrigt mener jeg at Italien har et af de mest offensivt orienterede hold i mange mange år. Faktisk eet af de mest offensive af alle hold i turneringen.

En offensiv trio som f.eks. Totti, Del Piero og Vieri er virkeligt frygtindgydende. Hvis Trap tør satse med at sætte Cassano på også - ja, så er det helt vildt!!

Et forsvar med Cannavaro, Nesta, Zambrotta og Panucci (forza Roma) er heller ikke for børn. I mine øjne er midtbanen Italiens akilleshæl. Zanetti, Perrotta, Camoranesi, Gattuso er ikke frygtindgydende.

Bliver spændende at se på mandag...

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber på, at Portugal vil være den store overraskelse.. -og self. DK.. ;)

-men inderst inde tror jeg frankrig snupper guldet...

Henry, Pires, Trazeguet, Zidane, Makele, Viear og Wiltord <-- den offensiv, kan selv det danske forsvar ikke dække op for.. ;) -og heller ikke den italienske..!

Personligt håber jeg, Tyskland ryger ud i gruppespillet...!

Mvh. Kejseren

Link to comment
Share on other sites

Stemte Frankrig. Synes det er det mest komplette hold. Hjertet siger Italien eller Spanien. Jeg græd snot over de to holds uretfærdige udgåen under sidste skandaløse WM. De fortjener altså begge at få lidt medgang i EM/WM sammenhæng med de fantastiske spillere de har, også for fansenes skyld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er svært at sige. Umiddelbart ville jeg nok gætte på Frankrig, men jeg synes samtidig at der er mange hold som er stærke nok til at slå Frankrig.

Jeg tror at det er marginalerne der kommer til at afgøre dette EM.

Derfor stemte jeg optimistisk Danmark :) .

Link to comment
Share on other sites

jsc <--- godt at der er en anden der heller ikke har glemt skandalen til vm. Det er utroligt, når man nævner den(dem), så siger folk: "det kan jeg ikke huske" <_<

jeg synes fifa er nogle møgludere, der ikke tænker en skid på sport. Blandt andet flyttede de rundt på danmarks og frankrigs kampe, fordi den franske tv station der skulle sende kampen, ikke var tilfredse med tidspunktet, fordi den almene frøæder ikke havde fri fra arbejde på kamptidspunktet(var det mon anderledes i Danmark). Resultatet blev så at Danmark skulle spille på det tidspunkt, i en sindsyg ulidelig varme mod Senegal.

Og ja, Italien og Spaniens exit taler for sig selv. Men spørgsmålet er jo om der overhovedet blvier gjort noget ved det. For i virkeligheden er det jo de små lande der tilsammen bestemmer det meste i FIFA. Tag bare den sindsyge afgørelse med at ligegyldigt hvad skal VM bare holdes i afrika. SE det har jo absolut ingenting at gøre med sport. man tænker slet ikke på at lave en god turnering, men bare på at pleje politiske interesser. det skal nok blive nogle gode kampe under ekstreme vejr forhold i Afrika <_<

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Tag bare den sindsyge afgørelse med at ligegyldigt hvad skal VM bare holdes i afrika. SE det har jo absolut ingenting at gøre med sport. man tænker slet ikke på at lave en god turnering, men bare på at pleje politiske interesser. det skal nok blive nogle gode kampe under ekstreme vejr forhold i Afrika  <_<

Lidt som reglen i Ishockey, hvor der skulle være et asiatisk hold i A-gruppen, hvilket gjorde at Japan i en del år jodlede rundt og var til grin. Det er vist i øvrigt ændret nu...

Link to comment
Share on other sites

Lidt som reglen i Ishockey, hvor der skulle være et asiatisk hold i A-gruppen, hvilket gjorde at Japan i en del år jodlede rundt og var til grin. Det er vist i øvrigt ændret nu...

Til VM i fodbold skal der jo også være et vist antal Afrikanske og Asiatiske hold. Hvis man kun skal have de bedste hold med til VM skal hele kvalifikations systemet laves om.

Link to comment
Share on other sites

:lol: Hey, lad os gå den anden vej! Lad os få afrikanske hold ind i ishockey-A-gruppen! Hvem har det bedste afrikanske ishockeyhold? Ghana? Mali? Burkina Faso?

Men alligevel - i fodbold er der et vist sportsligt argument for afrikanske og asiatiske hold, mens der i ishockey primært er sportspolitiske argumenter. Hvilket var min pointe. :)

Link to comment
Share on other sites

men dommere fra den slags lande har tilgengæld ingen sportslig berettigelse. Iøvrigt meget bemærkelsesværdigt at en dommer der tidligere er taget i korruption kan få lov til at dømme til et VM(og så en playoff kamp, selvfølgelig med sydkorea som den ene deltager). Desuden blev han nok engang taget for korruption efter VM. Det bliver spændende at se om han er med igen.

Dog burde en mand som Jens Larsen også fratages sin ret til at dømme noget højere end den dårligste Old Boys række.

Link to comment
Share on other sites

@Prehn

men dommere fra den slags lande har tilgengæld ingen sportslig berettigelse. Iøvrigt meget bemærkelsesværdigt at en dommer der tidligere er taget i korruption kan få lov til at dømme til et VM(og så en playoff kamp, selvfølgelig med sydkorea som den ene deltager). Desuden blev han nok engang taget for korruption efter VM. Det bliver spændende at se om han er med igen.

Det er derfor at EM her på det sidste IMO har været en bedre turnering end VM fordi at det bliver afviklet under ordentlige forhold. Og ja dommeren der dømte Spanien vs. Sydkorea må ikke længere dømme i sit hjemland Venzuela grundet korruption ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg været i praktik på en øjenafdeling i en måneds tid i løbet af dette semester og har været med til indtil flere øjenoperationer, som jeg synes burde være obligatoriske for i hvert fald liniedommere.

Er fuldstændig enig. Det var/er en total skandale at det sportslige kommer i anden ræke for FIFA. Det minder krafteddeme engang imellem som om det er en forgrening af United Colours of Benetton. Hvad skal alle de second-rate lande, der ikke kan en skid, i verdens bedste turnering? Og hvordan kan man dog overhovedet overveje at lave andre end de bedste 10 dommere i verden dømme i disse kampe?

Om det så er fra 5-7 lande betyder ikke en skid. Vi tilskuere betaler milliarder af kroner, så vi skal fandme i først erække. FANDME SKU!!!!!!!!!

(Jeg kan godt blive lidt vred, når snakken falder på dette emne)

Link to comment
Share on other sites

Man burde lave en ranking over dommere fra hele verden, ene eller anden form for point system, og udtage de bedste dommere til VM eller EM. På den måde kunne man måske forvente en bedre retfærdiggørelse af spillet. Det kan ikke være meningen at man af principper forsøger at medtage dommere fra hele verden hvis De ikke er egnet til fodbold på højt niveau, og at det skal komme an på dommeren og ikke så meget fodboldspillernes præstation til en kamp. Endnu bedre, måske skal man gå ovet til replays for at bedømme vigitige afgørelser.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke helt sikker, men hvis vi snakker spaniens kamp. Så var det et eller andet med at de scorede et mål hvor der blev dømt offside. Når man ser det igen virker det meget sandsynligt at målmanden havde hørt fløjten/set flaget. Og derfor ikke tog bolden, det var vist ikke verdens bedst placerede hovedstød.

Den italienske del, hvor den danske dommer var indblandet(korrekt??) var tilgengæld meget tynd

Link to comment
Share on other sites

Spanien har helt sikkert et godt hold, men i slutrunder har de med ikke rigtig at slå til og jeg tror heller ikke på at de går hele vejen denne gang.

Personligt hælder jeg mest til Italien med Frankrig og Portugal som de næst mest sandsynlige vindere - har et par hundrede kroner på spil i gambler klubben på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

  Spanien har helt sikkert et godt hold, men i slutrunder har de med ikke rigtig at slå til og jeg tror heller ikke på at de går hele vejen denne gang.

nu er det jo heller ikke fordi vi har så mange slutrunder til at måle det på. Da de ikke har haft det her hold igennem mange slutrunder. SÅ en tendens kan efter min mening ikke laves på et så spinklet grundlag. I virkeligheden kan man vel kun inddrage VM, og der synes jeg da bestemt Spanien virkede som et af de bedste hold, men påtragisk vis blev de fælt bortdømt i kvartfinalen, hvor der var blevet plads til et par lidt for eksotiske dommere/linjevogere, til at styre slagets gang(og det gjorde de virkelig)

Men om Spanien klarer sig godt til denne slutrunde skal være usagt. Jeg synes bare de har et godt hold med mange gode spillere, og jeg mener helt sikkert de kan gå hele vejen.

Iøvrigt glæder jeg mig til en turnering, der forhåbentligt bliver spillet under nogle mere tålelige forhold end FIFA møgludernes VM. Og dermed ser vi måske sågar at det er det indbyrdes styrkeforhold holdene imellem, og ikke nogle elendige dommere, der afgører kampene. En ting er sikkert: jeg glæder mig meget til EM, og vil gøre mit bedste for at tilpasse min træning, og mit arbejde så jeg kan se flest mulige kampe ;)

Link to comment
Share on other sites

Mange tror på Portugal, men ikke på Spanien fordi de ikke plejer at slå til i slutrunder :blink: Sidste gang Portugal klarede sig rigtigt godt var i 1966, hvor de vandt Bronze og hvis man stiller de sidste par slutrunder op kan man se at Spanien har klaret sig bedre end Protugal:

VM 2002: Portugal: indledende runde ; Spanien: kvartfinale

EM 2000: Portugal: semifinale ; Spanien: kvartfinale

VM 1998: Portugal: deltog ikke; Spanien: indledende runde

EM 1996: Portugal: kvartfinale; Spanien; kvartfinale

VM 1994: Portugal: deltog ikke; Spanien; kvartfinale

EM 1992: Portugal: deltog ikke; Spanien: deltog ikke

Em 1990: Portugal: deltog ikke: Spanien: ottendedelsfinale

EM 1988: Portugal: deltog ikke; Spanien: indledende runde

Som det kan ses af ovenstående er eneste gang Portugal er noget længere end Spanien i udvalgte periode er i 2000, hvor begge hold blev slået ud af de senere mestre fra Frankrig begge hold under stor dramatik. Portugal skuffede så fælt i 2002 ved at blive slået ud af den indledende pulje (Portugal var i pulje med USA, Sydkorea og Polen).

Hvorfor tror jeg ikke på Portugal, de har jo hjemmebane? Portugal spiller flot fodbold deres største stjerner er umiddelbart Figo og Costa. Jeg synes bare de mangler en del defensivt, holdet har et aldrende forsvar og ikke den stærkste defensive midtbane. Derudover har holdet heller ikke en verdensklasse angriber som de andre favoritter, Pauletta eller Nuno Gomes klinger ikke så godt som Henry, Raul, Vieri o.s.v.

Hvorfor klarer Spanien sig så godt i år: Fordi i modsætning til tidligere har holdet styr på det defensive med maskinrummet på Valencia's midtbane (Abelda og Baraja) virker holdet komplet. Der er vel ikke mange der er i tvivl om holdets offensive kvaliteter med spillere som Raul, Morientes, Torres, Valeron o.s.v. Jeg mener at Spanien har det bedste landshold i mands minde og dette hold bør slå til i år eller til VM i 2006 (ikke sagt at de gør det ;) ).

Udover Spanien har jeg også Frankrig og Italien som favoritter og det skulle ikke undre mig hvis Tjekkiet eller Sverige overrasker.

Link to comment
Share on other sites

nu er det jo heller ikke fordi vi har så mange slutrunder til at måle det på. Da de ikke har haft det her hold igennem mange slutrunder. SÅ en tendens kan efter min mening ikke laves på et så spinklet grundlag

I princippet har du da ret - hold udskiftes jo hele tiden. Men alligevel ser man en tendens til at hold som Tyskland, Italien, Brasilien, Frankrig (på det sidste) normalt klarer sig godt i slutrunder med en del undtagelser selvfølgelig. Spanien har i de sidste 20 år haft endda rigtig gode hold, men har aldrig slået til.

Men vi kan da også bare tage den korte version uden forklaringer - jeg tror ikke på Spanien går hele vejen - men det er jo kun en trossag - for hvem ved når slutrunden er færdig så kan jeg jo have taget grusomt fejl.

Portugal tror jeg mere på - bl.a. fordi de har hjemmebane, Champions League trofæet står i Portugal og de har et ligeledes et godt hold (ikke bedre end Spanien), men igen det er jo et spørgsmål om tro og intuation.

Hvor mange troede på Danmark i 1992 lige før EM - nok ikke mange. Ingen gang spillerne selv så jeg Brian Laudrup fortalte igår.

Men det bliver et spændende EM fordi der er mange gode hold som kan nå hele vejen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener stadig det er forkert at snakke om hvad der er sket for 10-20 år siden, når det er holdets situation lige nu det drejer sig om. Jeg menes heller ikke Danmark havde tradition for at klare sig specielt godt til nogle slutrunder inden de blev europamestre, eller Tyrkiet havde indne de fik bronze til VM. Der findes mange andre eksempleer på hold uden den store historie, der er gået hen og leveret et glimrende resultat. Historie er fuldstændig uden betydning, det er holdets nuværende styrke det drejer sig om

Spanien har en god bred trup, og med indskiftere som Valeron, torres, xavi, xabi alonso og joaquin, der alle kan gå ind og sætte deres præg på kampen, hvis en af de startende skulle svigte, eller truppen bliver ramt af skader.

De startende 11 er også alle super gode spillere, der alle spiller på gode hold. den spanske start opstilling er jo et spansk all star hold fra Real Madrid og Valencia - hold der begge må betegnes som nogle af verdens bedste.

Jeg kan overhovedet ikke pege en eller flere spillere ud på Spaniens hold, der er et svagt led. Det er ikke særlig mange andre hold, hvor det er tilfældet. Jeg synes tilmed mange af de hold der ellers er blevet nævnt som favoritter netop har svage led.

Portugal: den generelle holdindtilling er simpelthen ikke god nok. de kæmper ikke nok for hinanden, og jeg mener ikke de spillere der ligger helt fremme har samme klasse som Spaniens ditto. Deres centrale midtbane mener jeg heller ikke er ligeså slagkraftig som spaniens ditto. De har ikke de samme bold erobrere(spilfordelere i klasse med Albelda/Baraja.

Frankrig: extremt gode spillere i zidane, Henry, og i det hele taget fra midtbanen og frem. Fra midtbanen og frem mener jeg godt de kan matche Spanien, måske endda overmatche. TIlgengæld synes jeg deres bagerste ikke har den tilsvarende klasse. Barthez(hvis han starter inde) ser jeg som et svagt led, desuden synes jeg også deres forsvar er lidt for meget oppe i alderen. Dog skal det nok siges at jeg mener Frankrig er ligeså stor favorit som Spanien, da de har et klassemandskab med suveræne spillere, der både har vundet EM og VM.

Italien: Dem mener jeg også bør være med helt fremme. De mangler måske lidt klasse på den centrale midtbane, men tilgengæld opvejer resten af spillerne de mangler. Nesta, Cannavaro Pannuci og med buffon på mål er et helt fantastisk sikkerheds net, og fremme i front er Totti, Del Piero og Vieri også helt fantastiske. Ikke mindst på dødbolde.

Tyskland: De flopper(tror jeg da i det mindste :bigsmile: ). De har slet ikke et hold der kan måle sig med de forhenværende landshold der har vundet mesterskaber. De har ingen ny Jürgen Klinsmann, eller for den sags skyld erstatninger for alle de andre klasse spillere der optrådte på det tyske landshold dengang. Deres optakt har mildt sagt heller ikke været for god. En spiller som mange fremhæver, Ballack, er jo i den grad gået ned i kadance siden hans tid i Leverkusen, hvor han var helt fantastik. Man kan da håbe for ham at det vender, nu hvor han skal til barcelona. Ganske vist var de i en VM finale til sidste VM, men når man heldigt går videre mod USA, bla. ved god hjælp fra en dommer der var så flink at overse et straffespark til USA, og slår et ikke særlig stærkt syd koreansk hold ud, der kun var kommet til semifinalen ved hjælp af de skandaløse eksotiske dommere, så synes jeg ikke præstation er så enestående endda.

Link to comment
Share on other sites

prehn: Som jeg skrev så har du principielt ret.

Men......

Tyskerne fx. har ikke et specielt godt hold, men man ved aldrig med dem - de har altid været fantastiske til at nå langt i slutrunder (og held tæller med). Nogle hold er historisk set gode slutrunde hold (ligger måske i mentaliteten). Spanien har aldrig været dette og de vandt ingen gang deres slutpulje. Men i år skal det måske være - personligt tror jeg det dog ikke jeg tror højest de kommer til semi.

Et hold er heller ikke kun om de har klassespillere - men hvordan de enkelte spillere fungerer sammen (Danmark er vel nok et af de bedste eksempler på dette).

Men min historiske tese holder selvfølgelig kun delvist - Danmark viste jo bl.a. dette i 92.

Jeg tror Italien vinder.

Link to comment
Share on other sites

@Prehn

Historisk set har Tyskland haft gode hold, derfor har de klaret sig godt, men det har de bare ikke mere.

Helt enig der. Før i tiden var Tyskland stærkt besat på alle pladser og det var ikke ufortjent at de var i finalen tre VM finaler i træk 1982, 1986 og 1990 for alle tre gange var de virkelig stærke og slog stærke hold som Frankrig og Argentina. Derudover havde de også et kanonhold under VM 1994, som blev slået ud af det nu legendariske Bulgarske hold med Stoichkov og Co.

Tilgengæld formåede de i 2002 at komme i finalen med et middelmådigt hold og hvis man ser på deres vej til finalen kan man måske forstå hvorfor:

Puljespil

Saudi Arabien

Irland

Cameroun

Playoffs

Paraguay

USA

Sydkorea

Ikke ligefrem storhold som blev slået ud på vejen til finalen. I år skal de blive mindst 2'er i en pulje med så stærke hold som Tjekkiet og Holland Herefter (hvis det lykkedes) står den på vinderen eller 2'eren fra Danmarks pulje. Jeg tror simpelhen ikke Tyskland har holdet til at gøre det i år, de havde problemer med at vinde deres kvalpulje, hvor de bedste hold var Skotland og Island. Samtidig blev de ydmyget af Rumænien og Ungarn i træningskampe. Men vi får af se hvad de står for når de skal spille mod Holland på tirsdag.

Mine favoritter:

Spanien

Frankrig

Italien

Outsidere

Sverige

Tjekkiet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share