Hvem vinder EM


Chris27
 Share

  

117 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Antaeus

Og Ja de kom til finalen i VM uden noget der var i nærheden af et rigtigt storhold (hvordan kunne de så nå til finalen - held? - slutrunde hold?)

Det kan vi traske langhalm på i langtid. Jeg vil prøve at vende den om gad vide om hold som England og Danmark ikke havde kommet i finalen med samme kampprogram.

Det jeg prøver at sige er at dette tyske hold langtfra har fordumstids styrke. Der er jo egentlig også kun 3.57% lige nu, der tror på Tyskland. Men en sejr over Holland på tirsdag så ser deres videre vej ret positiv ud, hvis de undgår Italien i kvartfinalen.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Og Ja de kom til finalen i VM uden noget der var i nærheden af et rigtigt storhold (hvordan kunne de så nå til finalen - held? - slutrunde hold?)

hvis du læser godt efter, har jeg retn faktisk givet en forklaring på det

Link to comment
Share on other sites

Angående Tyskland, så var deres hold i starten af 80'erne det stærkeste hold, jeg har set dem stille de seneste 25 år.

VM Semifinalen i 1982 mod Frankrig, hvor tyskerne var bagud med 3-1, inden en skadet Rummenigge kom på banen og fik hentet 3 - 3 hjem, var fantastisk. De vandt straffesparkskonkurrencen og kom i finalen, som så blev tabt til Italien.

Selvom VM i Spanien 1982 mest bliver husket for den danske dommer Henning Lund Sørensens selvmål på sin aktive karriere ved at dømme straffespark på en forseelse begået 5-10 meter udenfor straffesparksfeltet, og Tysklands fup-kamp mod Østrig, så var det faktisk en af de bedste turneringer. Spillere som Michel Platini, Karl-Heinz Rummenigge, Paolo Rossi o.s.v var nogle af verdens gennem tiderne bedste spillere.

P. S. Hvis nogen er interesseret i historisk fodboldinformation, så er www.haslund.info adressen.

Af en eller anden grund kan man ikke klikke sig direkte ind på tidligere turneringer, men hvis man f. eks. ønsker at se informationer om det danske landsholds gruppespil i Mexico 1986, så findes de her:

http://www.haslund.info/vm/vm86/slut/grpe.htm

På samme måde kan man finde alle mulige andre informationer ved at lege lidt med adressen. God fornøjelse :)

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

hvis du læser godt efter, har jeg retn faktisk givet en forklaring på det
Jeg så godt din forklaring og man må da sige at Tysklands lodtrækningen var heldig. Det eneste klasse-hold de slog var Sydkorea, som spillede rigtig godt i turneringen og bl.a. slog både Italien og Spanien.
Det jeg prøver at sige er at dette tyske hold langtfra har fordumstids styrke. Der er jo egentlig også kun 3.57% lige nu, der tror på Tyskland. Men en sejr over Holland på tirsdag så ser deres videre vej ret positiv ud, hvis de undgår Italien i kvartfinalen.
Som jeg skrev er jeg ikke uenig - men tyskerne skal efter min mening aldrig helt afskrives - VM 2002 viser at held og én god kamp kan betyde en finale plads.
Link to comment
Share on other sites

Jeg så godt din forklaring og man må da sige at Tysklands lodtrækningen var heldig. Det eneste klasse-hold de slog var Sydkorea, som spillede rigtig godt i turneringen og bl.a. slog både Italien og Spanien.

de var jo både Spanien og Italien langt underlegne. det er svært at slå selv sydkorea, hvis man konsekvent bliver dømt offside, og får man bolden i mål bliver konsekvent annulleret.

Jeg syens ikke sydkorea var et klassrhold. de var den bløde mellemvare som blev båret frem af skandaløse dommere.

og desuden bør held(foretrækker nu mere ordet tilfældigheder) vel ikke være en faktor man tager med i en seriøs vurdering. det kan jo ligeså godt være andre der har tilfældighederne på deres side. det er jo fuldstændig åndsvagt at snakke om at et hold altid er heldige. held er ikke en egenskab man kan besidde

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jaja bortforklaringer, hypoteser osv. kan man altid stille op - men fakta er at Tyskland nåede finalen uden at have et egentlig klassehold.

ja, og gode forklaringer er det da. Men du er måske uenig i den forklaing?? For du må da meget gerne fortælle mig hvor mine forklaringer ikke holder stik. de kom i finalen fordi de havde et let program. That's it. Er du uenig i den påstand??

helt enig med Jarvig. Selvom jeg måske vil udskifte frankrig med Italien.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Men du er måske uenig i den forklaing?? For du må da meget gerne fortælle mig hvor mine forklaringer ikke holder stik. de kom i finalen fordi de havde et let program. That's it. Er du uenig i den påstand??

Tilfældigheder gjorde at tyskerne på papiret ikke kom til at møde de allerbedste hold da de blev slået ud (fx Spanien og Italien) - Sydkorea spillede godt til VM og kan kun anses for at være bedre end både Spanien og Italien i den turnering da de slog dem ud - sådan fungerer nu engang cup systemet.

At give dommerne skylden er nok lige i overkanten - de laver fejl og det hører under tilfældighederne eller held for det enkelte hold.

Link to comment
Share on other sites

SÅ du kampene med Spanien og Italien?? Sydkorea gik videre, ja, men de var IKKE bedre. det svarer til at sige at de sydkoreanske boksere under OL i Seoul(sjovt nok samme sted som Vm blev afholdt) var bedre end de modstandere de "Vandt over" Jeg synes overhovedet ikke det er i overkanten at give dommerne skylden for udfaldet af de 2 kampe, ikke når de anullere mål der vilel have afgjort kampene, så de ville have fået et andet udfald end at Sydkorea gik videre, eller dømme off side, hver gang der var en friløber mod Sydkoreas mål, hvilket også nemt kunne have givet et andet udfald af kampen.

for mig lyder det som om du overhovedet ikke har set kampene. Det var kæmpe store skandaler. helt ærligt, synes du overhovedet ikke det er mistænksomt at en af dommerne der dømte de 2 opgør var blevet taget for korruption før kmapen, og efterfølgende blev taget for det ved en senere lejlighed?? Og det specielt set i lyset af hans præstation. og det virker da bestemt også mistænksomt at det er så dårlige dommere der blev udtaget til at dømme netop de kampe, istedet for dommere der har haft en noget mere glorværdig karriere.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Lige et indspark til debatten man havde valgt at bruge følgende dommere:

Italien - Sydkorea: Byron Moreno (Ecuador). Sydkorea vinder.

Spanien - Sydkorea: Gamal Ghandour (Egypt). Sydkorea vinder

Tyskland - Sydkorea: Urs Meier (Switzerland). Tyskland vinder.

I den kamp hvor der faktisk bliver brugt en dommer med erfaring på højt internationalt niveau taber Sydkorea. Er det en tilfældighed :blink:

Link to comment
Share on other sites

I den kamp hvor der faktisk bliver brugt en dommer med erfaring på højt internationalt niveau taber Sydkorea. Er det en tilfældighed 

Det er jo konspirationsteorier på højt plan :lol:

Jeg så kampene mellem Sydkorea og Italien/Spanien.

Nå men jeg vil stoppe denne diskussion om gamle kampe og istedet se frem til hypotetiske diskussioner om hvem som vinder dette EM B)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo konspirationsteorier på højt plan

Man kan også vælge og se det på en anden måde. I de to kampe med Italien og Spanien blev de urutinerede dommere påvirket af hjemmepublikum og dømte derfor markant til hjemmeholdets fordel. De behøver jo nøvendigvis ikke at være bestukket, det kan jo være de bare ikke var gode nok (dommerne altså). Jeg vil helst tro på den med manglende rutine, men en ting er sikkert IMO er at Spanien og Italien blev bortdømt. Derfor synes jeg at EM er en meget bedre turnering end VM, til EM er man nemlig rimelig sikker på at turneringen bliver afviklet under ordentlige forhold. Iøvrigt så er dommeren fra Ecuador jo efterfølgende blevet udelukket fra at dømme i sit hjemland grundet korruption.

Men sådanne ting som bestikkelse kommer jo først frem mange år efter. Sidste år blev det jo afsløret at til VM 1978 lod Peru sig tabe med vilje til Argentina med 6-0, så Argentina kom i finalen istedet for Brasilien. Ingen har bare taget særlig notits af det fordi det er så længe siden.

Link to comment
Share on other sites

Nå men jeg vil stoppe denne diskussion om gamle kampe og istedet se frem til hypotetiske diskussioner om hvem som vinder dette EM

Jeg da synes da diskussionene er relevant nok, da den er med til at afdække det tyske lanmdsholds evner. og heer er det så at du mener de jo har slået et klassehold ud, hvilket mange af os andre bestemt ikke er enige i. Gad vide hvorfor nogle af de sydkoreanske "stjerner" ikke spiller i nogle af de store klubber :bigsmile:

Jeg holder på at Tyskland ikke klarer sig særligt godt. De gamle Tyske landshold kunne heller aldrig finde på at tabe 5-1 til England som det skete i VM kvalifikationen.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig der. Før i tiden var Tyskland stærkt besat på alle pladser og det var ikke ufortjent at de var i finalen tre VM finaler i træk 1982, 1986 og 1990 for alle tre gange var de virkelig stærke og slog stærke hold som Frankrig og Argentina. Derudover havde de også et kanonhold under VM 1994, som blev slået ud af det nu legendariske Bulgarske hold med Stoichkov og Co

Jeg faldt lige over dette. Mener du at det Bulgarske hold var legendarisk :blink: , så er der vist ved at gå inflation i begrebet. Det eneste de udrettede var at slå Tyskland. Og jeg husker mest Stoichovs legen svanens død i bronzekampen, så han kunne få straffe og blive vm-topscorer. Den kamp tabte de jo 4-0 til svenskerne.

Det bedste og mest underholdende østeuropæiske hold der var helt klart Rumænerne (som også tabte til Sverige), som med Hagi i spidsen bla lavede nogle fantastiske mål :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt lige over dette. Mener du at det Bulgarske hold var legendarisk  , så er der vist ved at gå inflation i begrebet. Det eneste de udrettede var at slå Tyskland. Og jeg husker mest Stoichovs legen svanens død i bronzekampen, så han kunne få straffe og blive vm-topscorer. Den kamp tabte de jo 4-0 til svenskerne.

Det bedste og mest underholdende østeuropæiske hold der var helt klart Rumænerne (som også tabte til Sverige), som med Hagi i spidsen bla lavede nogle fantastiske mål

Legendarisk er måske et stort ord, men de havde ihvertfald et godt hold med spillere som Balakov, Stoichkov og Lechkov. I Bulgarien er de ihvertfald legendariske.

Af gode Østeuropæiske hold kan vel også nævnes CCCP i 80'rne og det Kroatiske hold der fik bronse til VM i 1998 og måske endda nogle af de tidligere tiders jugoslaviske hold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share