Den Grønne Slagter - Bayerske Pølser


IdZi
 Share

Recommended Posts

Hej til aller Jer derude i sommervarmen. B)

Nu er vi gået Danmarks varme tid i møde, og med den kommer vi også ind i grillsæsonen. Som regel laver jeg kylling, bøffer og pølser på grillen. :4mewantfood: Og som I nok ved er den magre kylling og bøf nem af finde, men pølserne er jo nogle VÆRRE kaloriebomber. Jeg har så på www.dengroenneslagter.dk fundet deres pølser som indeholder følgende:

Næringsindhold pr. 100 g

Energi: 400 kJ (100kcal)

Protein: 17 g

Kulhydrat: 4 g

Fedt: 3 g

Men HVOR kan de købes???? :blink: Jeg har ledt så mange steder. Det gælder jo om at få en sund og normal livsstil, og det kan jo gøres ved at købe stort set de samme ting, bare i en meget bedre udgave ;) :lol:

Håber I kan hjælpe mig.

Sommer hilsen fra Idzi :sweetsun:

Link to comment
Share on other sites

Er selv gammel salgsleder fra de store detailhandler i danmark.

Prøv at hør i butikken om det ik er noget de kan bestille hjem. ofte hjælper en venlig henstilling til den rette person i supermarkedet. og vælg et andet sted en aldi, netto, rema1000. vælg de lidt mere kundevenlige butikker f.eks føtex, brugsen, bilka osv.

Ellers er det Tulip i Randers der producere dem. de skal nok finde ud af hvor du kan forhandle deres vare.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Kvickly plejer altid at have dem samt for det meste kan de findes i FØTEX... i hvert tilfælde i Odense

Men en anden god mulighed er at kontake din lokale slagter og få ham til at lave magre pølser til dig hvis de ikke allerede findes i hans sortiment :D

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Kvickly plejer altid at have dem samt for det meste kan de findes i FØTEX... i hvert tilfælde i Odense

Tja i min FØTEX i Lyngby var de ikke at finde, men kan jo være en af de dage hvor de er blevet nappet og de ikke har fyldt op. Men jeg vil finde dem i Kvickly så :4mewantfood: Har i hver fald ledt i Brugsen og Irma og der måtte jeg lede forgæves :( Men ellers må jeg gøre som der tidligere blev svaret på: Ringer jeg til enten "Den Grønne Slagter" eller til de forskellige forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så på www.dengroenneslagter.dk fundet deres pølser som indeholder følgende:

Til gengæld smager de så gennemført rædselsfuldt at jeg hellere helt vil undvære pølser :(

Hmmm bliver bange nu... smager de virkelig ulækkert? <_< Det er IKKE godt da... Nå, men ellers er der vist nogen mindre fede kalkunpølser som er gode fra harbro eller sån?!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Der findes også kyllinge eller kalkunpølser der næsten smager som 'almindelige' pølser.

Jeg ved i hvert fald at føtex (her i lyngby) har nogle kyllingepølser der er ret billige og med ca. 12% fedt. De smager ret godt synes jeg og en af de mest rutinerede pølsespisere på mit køkken (vi snakker 20+ per uge) var også vild med dem! Det er dog nogle små banditter :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tja er jo ikke så sjovt med pølser der smager af ingenting, så kan man jo lige så godt spise noget andet :D Hmm, måske skulle man prøve dem for at se hvad JEG synes, og ellers hopper jeg over til kyllinge/kalkunpølserne - har vist smagt dem før og der var de vist ret gode... :dozingoff: men stadig meget bedre end almindelige pølser :)

Edited by IdZi
Link to comment
Share on other sites

Hmmm bliver bange nu... smager de virkelig ulækkert?  <_< Det er IKKE godt da... Nå, men ellers er der vist nogen mindre fede kalkunpølser som er gode fra harbro eller sån?!!  :blink:

Nej, ikke ulækkert - men som mdk siger; nærmest af ingenting .... hvilket ikke er en smagsoplevelse som er en grill-aften værdig :(

Gril / køb én god pølse i slagtermester-kvalitet og se på helheden i måltidet ... drop eventuelt et stykke kylling istedet.

Hvis man altid sidder og føler man skal gå på kompromis med alt så vil kostændringen / kuren uværgeligt falde fra hinanden på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Gril / køb én god pølse i slagtermester-kvalitet og se på helheden i måltidet ... drop eventuelt et stykke kylling istedet.

Hvis man altid sidder og føler man skal gå på kompromis med alt så vil kostændringen / kuren uværgeligt falde fra hinanden på et tidspunkt.

Ja du har måske ret, men jeg prøver på den anden side at skabe en livsstil hvor jeg kan få de samme ting, bare i en sundere udgave. For hvis bare man tænker lidt over tingene hist og her så er der jo MANGE kalorier at spare!! (Sikke smart jeg er hva, haha ;) ) Men self skader det jo ikke med en god pølse i ny og næ :) tror jeg tager kyllinge/kalkunpølsen så, den smager vist ret godt og er også nogenlunde god kaloriemæssigt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu, at de smager ok, hverken værre eller bedre end andre "storpak"-pølsen. De har desværre ikke rigtig været i handlen siden sidste sommer, ikke i vestjylland i alle tilfælde. Så jeg tilslutter mig også planen om at spørge slagteren, hvad han har, som er lidt helse-else agtigt.

Else pelse pølseskind, trækker maven ud og ind :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev nysgerrig, så jeg ville prøve de pølser, men de er ikke at finde på Amager. Hverken i Kvickly, Føtex eller Bilka. Jeg har prøvet deres bacon og den synes jeg var udemærket

Jeg fandt dem i Prima i Nærum. Jeg kender ikke Københavsområdet SÅ godt, men her er et link til dem i området. http://www.prima.dk/find_din_prima/5/koebenhavn

MEN hold kæft de er DYRE man, 40 kr. for 6, ja SEKS pølser. :blink::w00t::blink::w00t::blink: Det er jo fuldstændig vildt.

Men nu skulle jeg altså prøve dem, og fik en på grillen i går. Til min overraskelse smager de meget af pølser og JEG synes de var gode. Så hvis man gerne vil have noget helt magert eller gerne vil tabe sig lidt samtidig med at spise lidt normale ting så er de helt klart at anbefale. Dog skal man ikke være grovæder af pølser medmindre man er millionær :lol:

Ellers så vil jeg anbefale de kyllinge/kalkunpølser der da de er lidt mere fede, men i et mere rimeligt prisniveau.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share