5x5 i død og squat


Rasmus G
 Share

Recommended Posts

Grundet en operation i brystet, for knap 3 måneder siden, er udvalget af øvelser jeg kan lave, begrænset til : dødløft,squat,rowing,+diverse arm øvelser..

Jeg har kørt nogle uger med skånetræning, mens jeg den sidste uges tid er begyndt på 5x5 i dødløft og squat, jeg træner fullbody 3x om ugen..

Dog har jeg problemer med at restituere fra hver træning, givetvis grundet den hårde dødløft og squat, så jeg vil spørge om man eventuelt kunne køre nogle lette dage? Eller måske droppe den ene af øvelserne en af dagene, så man kun kører den 2x ugenligt? :unsure:

Nogle Forslag? :)

Edited by Rasmus G
Link to comment
Share on other sites

Til tider finder jeg det alt for hårdt, at køre de 3 store tungt 3 gange i ugen. Derfor vælger jeg ofte, at tage enten squat eller dødløft ud én gang om ugen.

Ellers ville det jo være en fremragende idé, at køre forholdsvist let, én gange i ugen(forsk. dage) med de to øvelser, og koncentrere dig om teknik. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke ændre den tunge dag til fredag?

I følge Bill Starr er det fordi der haves størst energi i starten af ugen og derfor træner man tungest der.. Mener det er sådan han har beskrevet det

Bill Starr råder faktisk de unge atleter, som får for lidt søvn i weekenderne pga de fester for meget til at lægge den lette dag om mandagen. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share